Skocz do zawartości
kazio

Wymiana - Konserwacja zespołu napędowego wycieraczek - passat 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba zacznę od silnika i całego mechanizmu,tak jak sugeujesz lepiej zapobiegać :) Ale to dopiero jak przestanie padać. O wynikach poinformuje. Dzieki :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki tam jest oring bo warto by było wymienić przy okazji demontażu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki tam jest oring bo warto by było wymienić przy okazji demontażu?
nie ma potrzeby wymiany oringa bo ja sam ostatnio smarowałem i czyściłem mechanizm i o dziwo orinigi w stanie eleganckim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma bola żeby po 10+ latach w narażeniu na warunki atmosferyczne i w dodatku w połączeniu ruchomym uszczelnienie nie zmieniło swoich właściwości - biorąc pod uwagę fakt że jest to jedyna bariera chroniąca przed penetracją wody to uważam że nie ma się co zastanawiać nad tym w jakim jest stanie tylko trzeba go wymienić, o cenie nie wspominam ;) Oczywiście są o-ringi i są O-ringi więc trzeba zastosować coś o rozsądnej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko chcialem dobrac sie do mechanizmu i niestety poleglem na samym poczatku za cholere nie moge zdjac ramion wycieraczek , macie moze jakis patent jak te ramiona zdjac ?? silowalem sie podwarzalem i nic dalej ostro siedza chyba zapieczone , a nie wyjme mechanizmu bez zdjecia ramion wycieraczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są do tego specjalne ściągacze, lub można zastosować jakiś większy ściągacz. Puki co jakiś środek penetrujący, ze 2 dni aplikować i może puści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro jeszcze raz sie za to zabiore :D dzis popsikalem wd 40 , moze pomoze , jak nie pokombiunuje z mlotkiem i podwazaniem , bo niestety wycieraczki nie daja rady , a stalo sie to w ciagu paru tygodni , psikanie wd po elementach mechanizmu niestety nic nie daje trzeba to rozebrac , tymbardziej ze szykuje mi sie trasa do polski a ta pora roku roznie moze byc na drodze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak nie pokombiunuje z mlotkiem i podwazaniem ,
ja tak u siebie miałem tylko że nie użyłem młotka tylko klucza , klucz pod ramie a na szybę szmata i podbijanie i wyskoczyły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe jak ten z gałką plastikową daje radę?

 

Musisz mieć mocną łapę żeby ruszyć taką gałkę na zapieczonym ramieniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam ten ostatni i nie narzekam. troche trzeba sie nagimanstykowac zeby go dobrze wyregulowac i chwycic lapkami jak najmocniej sie da bo jak za slabo to pusci.

tez dobrze jest w momencie dobrego juz naprezenie jak nie chce puscic, nacisnac w miejscu "lamania" sie ramienia wycieraczki. zazwyczaj jest strzal i po robocie.

ten z reczna galka to wg mnie albo 2 sruby na kontre i kluczem dociskac albo sruba z uchwytem do smietnika i w to miejsce sruba normalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też dopadł problem zapieczonego mechanizmu wycieraczek. O ile sam mechanizm wyciągnąłem prawie bezproblemowo to podczas wybijania zapieczonych trzpieni połamałem wspornik. Widzę, ze na portalu aukcyjnym można kupić taki wspornik już od 35 zł. Tylko pojawił się problem z odpowiednim doborem. Etka online (jakaś ruska) pokazuje numer części 8D2955603B a na portalu są 8D1955603A. Na oko oba wsporniki wyglądają identycznie. Może ktoś dysponuje etką i mógłby sprawdzić o co kaman. W sumie nie tylko mi to się przyda bo z tego co czytałem to kilku osobom też udało się go połamać.

I może ktoś już kupował taki wspornik i może podzielić się opinią na temat zamienników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, mi też akurat połamał się wspornik w czasie wybijania trzpienia.

Nie miałem pod ręką etki więc zakupiłem jakiś shit w intercarsie. Chyba kosztował 70zł.

Nie pamiętam również kto był producentem. Z pewnością nie był już aluminiowy jak oryginał tylko stalowy ale reszta była w porządku więc można spokojnie je brać.

Z tego co sobie przypominam to chyba z oryginału należało przełożyć jeden z ruchomych elementów bo inaczej silniczek nie przenosił napędu. Coś tam było zbyt krótkiego. Ludzie, którzy też brali z intercarsu już o tym pisali na forum więc wielki problem z tym nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po demontażu o-ringi na śmietnik (jeden w stanie agonalnym drugi by obleciał), trzeba dobrze wyczyścić rowki. Zastosowałem 11,91x1,78 (12x1,78 pewno tez by spasował ale akurat nie mieli). O-ringu o średnicy 2mm nie udało mi się wcisnąć. Powinny być wykonane z NBR lub H-NBR. U mnie brakowało jednej osłonki gumowej 3B0 955 229, która też chroni przed dostępem wody. Dodatkowo na sam o-ring warto zastosować smar odporny na wypłukiwanie - tutaj użyłem smar do hamulców ATE. Jeżeli mechanizm nie jest zapieczony to smarowanie profilaktyczne i wymianę górnych o-ringów można wykonać bez demontażu z samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeden z trzpieni był tak zapieczony, że też wspornik się "poddał", więc nie pozostaje nic innego jak zakup nowego/używanego. Pytanie za 100pkt do posiadaczy etki - czym się różni 8D1955605 od 8D1955603? Ni cholery nie mogę się doszukać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem na tym forum wszystkie tematy o wycieraczkach. Wymontowałem mechanizm wycieraczek, ponieważ wycieraczka od strony pasażera nie działała. Okazało się, że głowa "1" samoistnie wypada z panewki "2" . Wystarczy przechylić i wypada. Nie ma blokady. Można wymienić panewkę ?

Zdjęcie:

CAM003.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, jak kolega w poście wyżej, tyle że po stronie kierowcy:

20160220_125042.jpg

20160220_125055.jpg

20160220_125110.jpg

20160220_130149.jpg

 

tam na dole powinna przychodzić jakaś metalowa blokada, czy coś takiego? Czy po prostu wypada, bo się rozleciało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Odgrzewam kotleta. Mam problem. Wycieczki chodzą mi dobrze ale nie zatrzymują się tam gdzie trzeba. Jak chodzą na czasówce to po zjechaniu w dół lekko dygają w górę (tak 3 do 5 cm). Natomiast po przejściu w pozycję wyłącz robią jeszcze parę ruchów i zatrzymują się w jakimś przypadkowym miejscu np. na środku szyby. Mechanizm wyjąłem, wyczyscilem i nasmarowałem chociaż chodził dość luźno i tak. Przeczyscilem styki. Złożyłem to znowu do kupy i wciąż to samo. Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawienie trzpienia pomiędzy silnikiem wyciaraczek a mechanizmem poprawne? Jeśli ustwisz go w złym położeniu podobnie się to zachowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności