Jump to content
Jarek1100

Problem z pracą silnika

Recommended Posts

Witam wszystkich. Zaczne odrazu może od objaśnienia mojego problemu. Mam Passata b2 z silnikiem 1.8 na wtrysku rok produkcji 1988. Na benzynie na wolnych obrotach bardzo nierówno pracuje i trzęsie nim nawet bardziej niż Diesel. Ma się wrażenbie , że nie ma siły przyspieszać. Dopiero od 3 tyś. obrotów idzie jak wariat , a wolne obroty są różne czasami ma 1800 , a czasami 900 i nawet potrafi zgasąć. śrubke od regulacji powietrza juz dosyć wykręciłem. Ostatnio zauważyłem , ze świece zapłonowe po wykręceniu są czarne. Zato na gazie przyspiesza bardzo ładnie , ale z obrotami też ma problemy ponieważ ma albo 2000 i więcej , albo jak na parowniku się zmniejszy to gaśnie . Nie ma tych obrotów pomiędzy.

 

Bardzo was proszę o jakieś dobre rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz na innych świecach na innych kablach zapłonowych jak nie bedzie różnicy to może zapłon delikatnie przestawiony.Oczyść też kopułe i palec bo tam sie zbiera sporo syfu i to może być również przyczyną.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli cghodzi o Aparat zapłonowy to kopułkai palec są nowe. Sprawdzałem też na innych świecach i kablach . dzisiaj zauważyłem że nawet jak zmieniłem świece to bardzo szybko stają się okopcone, czarne , ale mokre czyli oleju nie bierze. wydaje mi się że dostaje za mało powietrze. Ale tu problem pojawia się znowu, ponieważ jak jest śrubka do regulacji powietrzem to doszło do tego że ją prawie całą wykręciłem i niestety bez żadnych zmian. czyli świece czarene osmolone, i też z rury wydechowej czarny dym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wina powietrza, predzej zapłon przestawiony

Swiece zapłonowe: odstęp elektrod 0,7-0,9 mm

Zapłon stroboskopowy (przed zwrotem odkorbowym paliwo bezołowiowe)12 - 14/750 (° / obr. na minutę)

Edited by niwdew

Share this post


Link to post
Share on other sites

a strzelił Ci kiedys gaz?

jesli tak to masz wygiętą klape w przepływomierzu i dlatego na benzynie niebędzie prawidłowo pracował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie raczej mi się coś takiego nie zdażyło , nie przypominam sobie. Chodzi tobie o tą klapke nad filtrem powietrza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ,o ta okrągła klapke w przepływomierzu.....bo objawy jakie opisujesz pasuja do wygiętej klapki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze , a przypuśćmy że to tak właśnie klapka to można ją jakoś wyregulować czy trzeba wymienić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym sprawdził szczelność układu dolotowego powietrza.przeczyścił w benzynie silniczek krokowy. bo jak łapie lewe powietrze to nie ma siły podciśnienie zassać klapki i przez to może być zamulony i będą skakać obroty. spróbuj wyregulować silnik na rozgrzanym, tak kręć imbusem zeby zgasł potem kręć w drugą stronę i sprawdzaj czy z wydechu nie chlapie benzynka. jak za dużo to z powrotem w drugą. między 750 a 800 powinien trzymać na wolnych.

 

aha i spawdz ręcznie czy nie blokuje się klapka spiętrzająca w przepływomierzu.powinna lekko chodzić.

Edited by skopek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie znajduje się silniczek krokowy ?

 

I jaka może być jeszcze przyczyna że strasznie mam okopcone świece. To właśnie wygląda tak jak by dostawał za mało powietrza, ale to tylko moje domysły

Edited by Jarek1100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zauważyłem znowu dziwną rzecz poniewarz obroty nagle wzrosły do 2800 , a nie 70 jak ostatnio. A przy silniku nic w oóle nie rozibłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bielaszko

jak sie nie znasz to zapytaj mechanika i poczytaj na forum na pewno ktoś co pomoże w zrobieniu twojego cacuszka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelka znajdująca sie między kolektorem dolotowym a wtryskiem jeśli jest (bo w gażnikowym silniku jest na bank) może być zmruszała ze starości i z powodu gazu a wówcdzas ciągnie lewe powietrze i zaczynają sie takie właśnie akcje wymienić wyczyścić i śmigać dalej pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja warjacie silnikowe Prawie mam juz za soba. Nie wiem czy to to ale zauwazylem ze moj pasacik po zatankowaniu na PKN ORLEN zaczyna wariowac. o wolnych obrotach to moge zapomniec. jak zatankuje na innym CPN to smiga jak talala :)

Teraz POLECAM LukOIL :) maja naprawde dobre paliwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam taki elektryczny zaworek , a nie mam silnika krokowego. Tu pokazuje silnik Audi 80 ale ja mam właśnie taki sam silnik

536129147.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mr-goblin@wp.p

Miałem podobne objawy do twoich ale troszq inny silnik ...

Pasek b1 z 88r pojechalem do mechanika na wonych wcale mi nie pracował czy to zimny czy to tez ciepły

mechanik ogladał silnik powiedział odrazu palec kopulka , przewody od gazu , guma poduszka pod gaznikiem (on to inaczej nazwał)(monowtryskiem) czy jakos taa

dodam iz kiedy miałem rure wlotu powietrza na swoim miejscu auto nie paliło wcale przykryłem smata wlot powietrza auto odpaliło

wymienilem gume pod gaznikiem filtr powietrza oglądałem dokladnie gdzie moze jeszcze lapac lewe powietrze ale nigdzie nie znalazłem usterki przepływomierz niby ok niby działa (w sumie to niewiedziałem jak to sprawdzic czy dziala ) ale myslelem ze walsnie tak jest

mechanik za czesci i robocizne zawołał mi 700pln co mnie rozbawiło prawie do łez i zasmuciło

szukajac usterki doszedłem do mometu iz przepływomierz ma jakies wady ale nie bylem do konca pewien tego silnik pracował na obrotach rzędu 2tys a jak depnolem gazu to stawał przewaznie na 3tys obrotow ... i trzymał owe

po skreceniu wszystkiego zalozeniu porywy filtra spadł mi wezyk od przepływomierza idacy do filtra powietrza ... chciałem go załozyc ale wpadłem na pewien pomysl aby dmuchnac w niego i tak zrobiłem obroty zaczynały spadac w dół im mocnniej dmuchałem tym mocnej spdały obroty az stały na punkcie 1tys ..jeszcze nie zmienilem przepływomierza ale zrobie to jutro i napisze czy to aby napewno to bylo usterka ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy komus cos sie udalo w tym temacie zdzialac??

Umnie wystepuje:

czarny dym z rury

brak mocy

olbrzymie zuzycie paliwa

szarpanie silnika

niestabilne obroty

potrafi sam zgasnac

czarne swiece

na tej plytce nad filtrem powietrza mam naklejke z wymairem do krawedzi stozka 1.9=0.2 u mnie jest tak na oko z 4mm

mialem pekniety w 2 miejscach ten gruby waz dolotowy od powietrza ale solidnie uszczelnilem i od tego momentu zaczely sie problem

a i po przejechaniu paru km jak sie silnik nagrzeje w korku to obroty spadaja prawie do zera troche poszarpie i gasnie jak wystygnie odpala i powtorka

Pomocy!!

Narazie pasek stoji 2 dzien u mechanika i efektu brak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, może na coś was nakieruje, wprawdzie nie miałem benzyniaka i nie mam, jestem zwolennikiem diesla, ale trochę w mechanice pojazdowej sie kręc i tu i owdzie co nieco się słyszy, z tego co wiem, a nawet jestem pewny ze w naszych szczupakach były montowane benzyniaczki na gaźniku i na mechanicznym wtrysku, i tu czai się problem, mechaniczne wtryski niezbyt dobrze tolerują gazidło, ma to do siebie ze cały ten mechanizm wtryskowy regulowany jest ze tak powiem manualnie, a nie elektronika, raz pewien mądry człowiek powiedział mi ze to wszystko jest na jakichś membrankach itp. i to z czasem wszystko parcieje itd. w każdym bądź razie sie zużywa ;), i może należało by zajrzeć do całego mechanizmu regulującego wtryskiem.

Powodzenia w poszukiwaniach przyczyny;)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy