Skocz do zawartości
jedrus

[B5] Wymiana akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Hej dziś wziełem się za udrożnienie kanału odpływowego po akumulatorem. Zajeło mi to jakieś 3 godziny, nie jestem w stanie wyraźić jak sfrustrowany byłem i pojąć jak Niemiaszki mogły tak utrudnić ludziom życie oO?? Udało mi się to dokonać poprzez wymontowanie obudowy filtra i wyjęcie aku z boku. Wymontowanie obudowy filtra to była niezła zabawa heheh, odkręcenie śrubek uszło ale demontaż tego plastiku z góry obudowy którego cel jest mi nie znany było nie lada wyczynem bez demontażu podszybia. Po zamontowaniu obudowy filtra nie chciało mi się bawić z założeniem spowrotem tego plastiku z góry co obejmuje całą obudowe. Nie sądze żeby ten elemęt miał jaki kolwiek cel niż utrudnienie użytkownikowi samochodu wymiane akumulatora bądz innej czynności .DLATEGO PYTAM: Czy nie zamontowanie tego elemętu nie bedzie problemem??????????????

 

Cała dziura kanału odpływowego jest dość spora ale nie wiedzieć czemu niemcy zapakowali tam gómowy korek który zmniejsza o połowe drożność i z łatwością przytyka kanał. Ja gume wywaliłem bo nie chce mi sie co roku wyciągać akumulator i czyscić odpływ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Cała dziura kanału odpływowego jest dość spora ale nie wiedzieć czemu niemcy zapakowali tam gómowy korek który zmniejsza o połowe drożność i z łatwością przytyka kanał" ----
Może dlatego żeby woda w drugą stronę się nie dostała no ale to tylko moje domysly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co pisali parę postów wcześniej. Passat B5 FL z klimą i akumulator 242/175/190. Można go wymienić bez potrzeby demontażu obudowy filtra. Wchodzi niemalże na styk więc trzeba trochę się z nim nagimnastykować. Choć ja dałem radę sam to wskazana jest pomoc drugiej osoby która przytrzyma nam kable żeby nie znalazły się pod akumulatorem. I też zalecam wywalenie gum przy dwóch kanałach odpływowych i przeczyszczenie podszybia. U mnie otwory się zapchały i stało ze 4 cm wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja potwierdzam że nie da się wyjąć oryginalnego akumulatora bez rozwalenia podszybia. Mówie o sytuacji przy ujemnej temperaturze-myślę że latem plastik będzie elastyczny i tylko się wygnie. U mnie niestety pękł (-10 stopni) ci co twierdza ze wychodzi elegancko maja nie oryginalne akumulatory lub po prostu mniejsze zamienniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podszybia ani nie ściągałem ani nie połamałem. Wrzucałem taki akumulator jaki poleca większość producentów akumulatorów do mojej wersji passata. Wymieniałem przy temperaturze nieco poniżej zera. Wcześniej przy temperaturze ok. - 10 wyciągałem stary akumulator w celu podładowania go. I też żadnych uszkodzeń podszybia. Tylko trzeba to robić delikatnie. Ciężko być delikatnym przy mrozie -10. Wymiany nie ułatwia też spora waga akumulatora i niewygodne do wymiany miejsce jego zamontowania. Ja sobie przy samochodzie podstawiłem stołek by być wyższym. Wówczas akumulator można delikatnie wkładać od góry i można nim spokojnie manipulować nie wkładając w to dużej siły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie da się wyjąć samemu akumulator bez rozwalania podszybia. Wczoraj to robiłem. Należy tylko odłączyć rurkę, którą zaznaczyłem na zdjęciu czerwoną strzałką. Rurka owa jest wpięta w gumową przejściówkę. Przejściówka ta jest zgodnie z kierunkiem czerwonej strzałki na końcu tej rurki. Po odłączeniu i podniesieniu tej rurki akumulator wychodzi lekko pod kątem bez większych problemów. Należy przy tym rozkręcić i odsunąć od akumulatora przewód, który podłączamy do plusa. Oczywiście piszę o akumulatorze o prawidłowych wymiarach 315x175x175.

aku.jpg

Edytowane przez eusso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniałem akumulator w swoim pasku i nie trzeba demontować filtra przeciwpyłkowego oraz wycieraczek. Nadmieniam, że oryginalny akumulator Varty. Wystarczy odciągnąć część podszybia od lewej strony do pierwszej wycieraczki i dzięki temu robi się nam przestrzeń która pozwala wyjąć bez problemu akumulator. Przy okazji proponuje wyczyścić odpływy. Ja po wyciągnięciu gum z odpływów skróciłem w nich tzw. fartuchy co sprawia, że tak szybko się nie zapychają. Zrobiłem tak kiedyś w A4 i nigdy więcej nie miałem problemu z wodą na podszybiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też odciągnąłem podszybie w górę, lewą stronę. Ale musiałem wypiąć spinkę na środku.

Miejsca dość :ok ale fakt ktoś do podginania reszty podszybia by się przydał. Mi strzelił mały fragment plastiku, na który nachodzi osłona akumulatora i reszty, takie plastikowe pióro pod podszybiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znam takich co chcą wyjmować przedni zderzak żeby wymienić żarnik lampy.....

Żadnych kombinacji koledzy,aku wychodzi i wchodzi bez żadnych problemów i demontażu innych elementów. Trzeba tylko spokojnie i z wyczuciem to robić.

A z tą adaptacją ADR to chyba nie w naszych pasztetach....

Owszem słyszałem o tym że fura musi zobaczyć nowe graty i nie naciskać gazu żeby sam się nauczył co i jak.

Ale chyba trochę mało elektroniki jest w naszych sprzętach żeby to robić.

Jak wymieniałem swój to normalnie założyłem,zamknąłem maskę i w drogę bez adaptacji, i lata już drugi rok bez problemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znam takich co chcą wyjmować przedni zderzak żeby wymienić żarnik lampy.....

Żadnych kombinacji koledzy,aku wychodzi i wchodzi bez żadnych problemów i demontażu innych elementów. Trzeba tylko spokojnie i z wyczuciem to robić.

A z tą adaptacją ADR to chyba nie w naszych pasztetach....

Owszem słyszałem o tym że fura musi zobaczyć nowe graty i nie naciskać gazu żeby sam się nauczył co i jak.

Ale chyba trochę mało elektroniki jest w naszych sprzętach żeby to robić.

Jak wymieniałem swój to normalnie założyłem,zamknąłem maskę i w drogę bez adaptacji, i lata już drugi rok bez problemowo.

W b5 3BG ściąga się zderzak do wymiany zarnikow ksenonowych. A adaptacje przepustnicy robi się po to żeby komputer od nowa ustalił sobie kąty wychylenia , które podczas jazdy i tak sobie ustali tyle że potrwa to dłużej żeby zrobić wszystkie zakresy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O 3BG nie wiedziałem.

A tą adaptapcję to w każdych pasztetatach trza robić jak masz potencjometr elektr. na pedale?

 

Czy rocznikowo to jakoś idzie ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Myślałem że z tym zderzakiem to tylko taki "dowcip" miał być.... Weź na trasie niech ci padnie.

Ja rozumiem że np.wymieniasz żarówkę pozycji , to łamiesz rękę w 3 miejscach i po sprawie.

Ale zdejmować zderzak to masakra jakaś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz elektryczna przepustnice powinieneś robić ale czasem ja tez nie robię po odłączeniu aku i tak jak wcześniej napisałeś nic złego się nie stanie. A w 3bg żeby wymienić żarnik trzeba wyjąć reflektor a żeby wyjąć reflektor trzeba zdjąć zderzak. W lampie ksenonowej jest inne rozmieszczenie żarówek . Np od środka są długie potem kierunek a od blotnika masz ksenon (a normalnie tam jest kierunek). Postojowke ,długie i kierunek można wymienić bez demontażu reflektora ale o żarniku zapomnij trzeba wszystko ściągać. Także na trasie jak coś to trzeba zlać temat i jechać dalej na jednym ksenonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam szanowne grono poczytałem wątek i czytałem i jakiejś rurce doczepionej do akumulatora ja patrzyłem teraz u siebie i nie mam żadnej rurki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam szanowne grono poczytałem wątek i czytałem i jakiejś rurce doczepionej do akumulatora ja patrzyłem teraz u siebie i nie mam żadnej rurki

 

Nie zawsze jest. Można coś innego dopasować lub jak większość pasków jeździć bez niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze wiecie dla czego u mnie po wymianie aku dodam ze wymienial mi go gość w sklepie fis a dokladniej spalanie na 100km zaczelo szwankowac znaczy sie jak odpalam do rano to jest z zerowany i zlicza na nowo spalanie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij przycisk pod prawą manetką.

Parametry naliczają się podwójnie, jedne możesz sam kasować (i pewnie i te Ci chodzi), drugie kasują się automatycznie po kilku godz i pewnie na te masz teraz FIS ustawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2017 o 16:27, marcin_pesel napisał:

Wciśnij przycisk pod prawą manetką.

Parametry naliczają się podwójnie, jedne możesz sam kasować (i pewnie i te Ci chodzi), drugie kasują się automatycznie po kilku godz i pewnie na te masz teraz FIS ustawiony.

A jak to przestawic troche jasniej proszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod prawą manetką masz przycisk,  naciskając go przełączasz, przytrzymując dłużej kasujesz

 

image.png.e4b534ad09e2fe5c99fb3a0e49c457bf.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2017 o 21:40, marcin_pesel napisał:

Pod prawą manetką masz przycisk,  naciskając go przełączasz, przytrzymując dłużej kasujesz

 

image.png.e4b534ad09e2fe5c99fb3a0e49c457bf.png

dziekuje pomogles

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, hudek napisał:

dziekuje pomogles

Proszę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności