Skocz do zawartości
Gość hezek

Przekładka klapy z 3BG do 3B

Rekomendowane odpowiedzi

chlopaki u mnie wszystko smiga jak nalezy tylko jak otwieram z pilota z dodatkowego guzika klape (ory scyzoryk 3p kwadratowy na 433mhz) otworzyc otworzy tylko klape,ale po czasnieciu klapa sam powinien sie zaryglowac a tak musze z pilota zamykac ,oraz jak w 3bg d drzwiach jest wlacznik klapki paliwa i klapy bagaznika na jakiej zasadzie to dziala i jak to podlaczyc jak w oryginale bylo 3bg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Jestem właśnie na etapie wymiany klapy z 3b na 3bg i mam kilka może banalnych pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi na forum Passata otóż jak zamienić wkładkę zamka ze starej kalpy czyli 3b do nowej czyli 3bg? Drugie pytanie to czy dwa przewody zielony i niebieski z pierwszego postu od których idzie impuls zamknięcia i otwarcia podpinaliście do przełącznika w drzwiach przednich jak to jest oryginalnie w Passacie po lifcie? I trzecie pytanie to w klapie od 3bg są dwie wtyczki inne niż w 3b które idą do mikro przełączników jedna ma trzy piny i idzie do mikro przełącznika przy wkładce zamka a druga dwu pinowa idzie do mikro przełącznika w klamce i teraz pytanie w starej klapie 3b jest też mikro przełącznik przy wkładce zamka 3 pinowy tylko ma inną wtyczkę czy wystarczy prze lutować wtyczki bo kolory przewodów są inne? Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapa od 3bg dziala na calkiem innym zamku

wkladka nie bedzie pasowac jak i caly zamek

 

wiec do klapy musisz kupic jeszcze caly zamek ,silownik , linka do rygla,klamka z mikrostykiem i podswietleniem tablicy rej (i to chyba wszystko)

instalacje trzeba przerobic delikatnie

i najwazniejsze to z pierwszych postow trzeba zrobic mostki z 3 szt przekaznikow zeby sie klapa zamykala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeszukałem trochę forum ale nic nie znalazłem odnośnie( jak podłączyć lampkę oświetlenia bagażnika) po wymianie klapy z 3bg do 3(która niedawno zrobiłem). Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedziec jakiś pomysł byłbym wdzięczny. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanko po szukam i szukam i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na pytanie. Chce założyć tylni zderzak z wersji B5FL sedan do wersji b5 sedan. I teraz pytanie czy zderzak będzie pasować bez większego kłopotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam takie pytanko po szukam i szukam i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na pytanie. Chce założyć tylni zderzak z wersji B5FL sedan do wersji b5 sedan. I teraz pytanie czy zderzak będzie pasować bez większego kłopotu.

 

Zderzak poprostu zakładasz i przykrecasz. Dolna czesc zderzaka tj. dokładki w wersji FL ma inny rodzaj dokładki. Przy przywracaniu sam zobaczysz. Ale to w niczym nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Bo mam na oku zderzak z hokejem na dwie rury wydechowe a z wersji przed liftem nie znalazłem. Bo chcę zrobić swojego paszczaka z podwójnym wydechem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

Postaram się krótko i na temat. Zabierając się do przekładki klapy zastanawiałem się jak zrobić aby nie robić "zestawu trzech przekaźników" z pierwszego postu aby działało otwieranie.  Wymyśliłem sobie taki sposób, który u mnie działa.

Do nowej klapy wsadziłem starą instalację z klapy, która była. Sterowanie silniczkiem zamka zrobiłem w ten sposób, że:

  1. przeniosłem stary silniczek od starej klapy za boczek lewy bagażnika i tam go podłączyłem jakby był w klapie. (zabierając stary silniczek z klapy zostawiłem dwa wolne przewody niebieski i zielony do wykorzystania)
  2. Obok tego silniczka (za lewym boczkiem)  zamontowałem mały przełącznik i do tego przełącznika doprowadziłem +12V z gniazda zapalniczki z bagażnika (jest łatwiej, mniej kabla i nie trzeba ciągnąć przez cały samochód)
  3. do drugiego styku małego przełącznika podłączyłem kabel, który pozostał po starym silniku centralnego zamka ( w ten sposób w klapie zrobiłem +12 V
  4. +12V podłączyłem do nowego silnika (FL) w klapie a masę przez mikrostyk w klamce.

Efekt jest taki, że stary silnik za lewym boczkiem włącza i wyłącza +12V przy pomocy małego przełącznika. Gdy zamykam auto, to stary silni skraca swoją dźwignię i rozłącza styki małego przełącznika co daje brak +12V na nowym silniku w klapie. I analogicznie gdy otwieram auto to stary silnik w lewym boczku wydłuża swoją dźwignię załączając przez mały przełącznik +12 V co daje nam prąd na silniku w klapie, a w efekcie wystarczy nacisnąć klamkę i mamy otwieranie klapy... Pozostał jeszcze jeden wolny przewód w klapie po zabranym starym silniku. Ja go wykorzystałem i podłączyłem do sterowania masą nowego silnika w klapie, ponieważ przyszłościowo planuję zrobić otwieranie bagażnika przyciskiem w drzwiach kierowcy.

Plus braku trzech przekaźników to to,  że moduł komfortu nadal widzi oryginalny silnik centralnego zamka nie wywalając w ten sposób błędów po przeróbce.

Opis wstawiłem dla zainteresowanych, może się komuś przyda. Nie miałem zamiaru krytykować pomysłu autora tematu. Pozdrawiam.9_9 Kilka fotek i filmik.:)

 

VID_20171103_211639.mp4

IMG_20171103_180309.jpg

 

IMG_20171103_212300.jpg

Nowy obraz.jpg

 

Edytowane przez kroolpaw
pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do znachorów: Czy jest możliwość przełożenia wszystkich bebechów z klapy 3BG tj. zamek z mikrostykiem, przycisk otwierania i całym osprzętem do klapy 3B? Czy konstrukcja klapy 3BG jest całkowicie inna (mocowania, zaczepy) niż 3B i nie ma opcji takiego zabiegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezinwazyjnie się nie da

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś będzie w stanie mi tutaj pomóc :)

Otóż robiłem przekładke klapy według tego tematu i na Niebieskim przewodzie od strony modułu komfortu nie mam napięcia, na zielonym pojawia się na moment w chwili zamknięcia auta ale zaraz znika(,

 sprawdzałem ciągłość przewodu i jest w porządku. Na razie podłączyłem tak, że sie otwiera klapa przy zamknietym i otwartym aucie,. Miał ktoś może taki problem albo wie gdzie szukać przyczyny braku napiecia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów

Mam problem może ktoś mi pomoże. Otóż podłączyłem klapę wg wskazanego sposobu i przez około rok wszystko działało dobrze ale ostatnio przyszła zima i klapa nie chce się otwierać. Posprawdzałem czy dochodzi prąd i okazało się, że wybiło mi bezpiecznik (prąd podłączony z gniazda zapalniczki w bagażniku) bezpiecznik wymieniłem ale nadal nic. Posprawdzałem ciągłości przewodów wszystko w porządku ale klapa ani drgnie. I tutaj najlepsze jak podam napięcie bezpośrednio z akumulatora na przekaźniki i wzbudzę cewki to kalpa przez jakiś czas działa normalnie a po powiedzmy 3 może 4 godzinach znów przestaje się otwierać. Przekaźniki wymienione i niestety dalej to samo przez kilka godzin działa potem umiera. 

Co to może być, gdzie szukać, co wymienić? Może ktoś wie i pomoże.

Pozdrawiam Adrian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, nie mam pewności czy mój siłownik tylnej klapy po lifcie działa chciałem go zdemontować i przetestować/ wymienić. Jak mogę go wyjąć? 

Odkręciłem już dwie śruby ale gabarytowo nie może wyjść. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Odkopie temat bo zamierzam zmienić klapę. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć ten zabieg z przekaźnikami ? Jak rozumiem to w 3b jest odryglowanie klapy przez centralny zamek i jest również wkładka . A 3bg a jest inaczej ? Nie da rady wykorzystać sygnału z centralnego z wiązki 3b?  Na zasadzie sygnał odryglowuje zamek a pociagnieci za klamkę pozwala nam otworzyć klapę . Jeśli się mylę to proszę o precyzyjne wytlumaczenie. Najgorsze jest jak nie ma się styczności z 3bg i nie wie jak to działa.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy po tej modyfikacja centralny zamek działa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy centralny zamek działa normalnie po zmianie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć i czołem wszystkim. Wszystko podłączone jak w schemacie działało prawidłowo aczkolwiek przyszedł czas i przestało działać otwieranie klapy. Prąd dochodzi do przekaźników natomiast jeden z nich jest ciągle ciepły, gorący no i dalej do klamki prąd nie dochodzi. Ktoś przerabiał temat ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam  wszystkich, wymieniłem klapę bagażnika w swoim 3B, na taką z 3BG wymieniłem wiązki, zestaw przekaźników również zrobiony i podłączony, wszystko działa idealnie, z jednym małym "ale", a mianowicie za żadne skarby nie chce działać oświetlenie bagażnika (lampka w podsufitce), oraz centralny zamek nie widzi że kalpa jest otwarta więc po kilku chwilach auto się zamyka....

Proszę o pomoc..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności