Skocz do zawartości
Gość hezek

Przekładka klapy z 3BG do 3B

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam bardzo podobnie (z tym że nie mam pilota od modułu komfortu, pilot tylko od alarmu), dezaktywacja alarmu pilotem - centralny zamek odblokowuje wszystkie zamki, uruchamiam samochód i po jakims czasie słysze że zamkneła sie klapa (sedan), aby ją otworzyć muszę nacisnąć na drzwiach (na panelu sterowania szybami) przycisk odblokowujący wszystkie zamki (pomimo iż wszystkie drzwi są odblokowane), wysiadam z auta, otwieram klape, wypakowuje graty (silnik cały czas pracuje) i po jakimś czasie słysze ze centralny znowu zablokował zamek. Jest to czasami wpieniające, ponieważ gdy nacisnę przycisk na drzwiach od otwierania centralnego aby otworzyc tylną klapę, później siedząc jeszcze za kierownicą pakuję swoje pierdoły do kieszeni, i gdy idę otworzyc klapę to okazuje sie że już jest zablokowana, więc muszę sie wrócić, nacisnąć przycik na drzwiach w znowu wracam do klapy. Nie wiem czy tak ma być (może jest to celowe zagranie VW aby w czasie postoju np na światłach czy pod sklepem, do naszego bagażnika nie dostał się nikt "nieautoryzowany") ale ja tak mam i nie przeszkadza mi to na tyle, abym musiał to zmieniać.Moja wina, nie sprecyzowałem pytania. Pomimo iż temat nosi tytuł "przekładka klapy z 3BG do 3B" to opisane jest w sumie tylko podłączenie elektryczne w kombi zamka z 3BG do Passata 3B. I tu moje pytanie: czy w sedanie jest to możliwe? Tzn czy mogę w klapie w sedanie 3B zamontować zamek z 3BG? (sama klapa wiem że nie podejdzie) Czy podłączenie tego zamka bedzie takie samo jak opisane tutaj w viariancie? Czy rzeczywiście trzeba (jesli tak to dlaczego) dokładac przekaźniki? (kierka pisał że nie potrzebował przekaźników, na stronie podanej przez kierke też nie ma mowy o dodatkowych przekaxnikach).

 

Ciągłe zamykanie się tylnej klapy przy chodzącym silniku to taki dodatek do funkcji samo ryglowania się zamków po przekroczeniu 15 km/h jeśli jest włączona ta opcja w module komfortu. U mnie tak samo dzieje się z zamkiem klapy, jeśli zatrzymam się i przy włączonym silniku chcę otworzyć bagażnik to muszę najpierw odryglować zamki przyciskiem na panelu w drzwiach kierowcy. Po ok 10 sec zamek bagażnika znowu się rygluje. I tak w kółko. Ja go otworzę guzikiem a on znowu się rygluje po 10 sec. Jest to jak pisałem efekt uboczny lub dodatkowy włączenia opcji samo ryglowania po przekroczeniu 15 km/h. Jeśli u siebie wyłączę opcję samo ryglowania to samo zamykanie się bagażnika już nie istnieje. Może u Ciebie jest właśnie włączona ta funkcja w module komfortu? Choć nie wspominasz nic o tym, że zamki same Ci się zamykają w czasie jazdy.Warto sprawdzić. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie do was, klapa śmiga, wszystko ok tylko denerwuje mnie to że trzeba dwa razy kliknąć na pilocie żeby otwarło klape. Raz na auto a drugi na klape. Jest możliwość przekodować to żeby otwierało wszystko na raz? Przed przełożeniem wszystko naraz się otwierało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak w module komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :ok w takim razie poszukam tego :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez Alvares

 

 

Ja mam bardzo podobnie (z tym że nie mam pilota od modułu komfortu, pilot tylko od alarmu), dezaktywacja alarmu pilotem - centralny zamek odblokowuje wszystkie zamki, uruchamiam samochód i po jakims czasie słysze że zamkneła sie klapa (sedan), aby ją otworzyć muszę nacisnąć na drzwiach (na panelu sterowania szybami) przycisk odblokowujący wszystkie zamki (pomimo iż wszystkie drzwi są odblokowane), wysiadam z auta, otwieram klape, wypakowuje graty (silnik cały czas pracuje) i po jakimś czasie słysze ze centralny znowu zablokował zamek. Jest to czasami wpieniające, ponieważ gdy nacisnę przycisk na drzwiach od otwierania centralnego aby otworzyc tylną klapę, później siedząc jeszcze za kierownicą pakuję swoje pierdoły do kieszeni, i gdy idę otworzyc klapę to okazuje sie że już jest zablokowana, więc muszę sie wrócić, nacisnąć przycik na drzwiach w znowu wracam do klapy. Nie wiem czy tak ma być (może jest to celowe zagranie VW aby w czasie postoju np na światłach czy pod sklepem, do naszego bagażnika nie dostał się nikt "nieautoryzowany") ale ja tak mam i nie przeszkadza mi to na tyle, abym musiał to zmieniać.Moja wina, nie sprecyzowałem pytania. Pomimo iż temat nosi tytuł "przekładka klapy z 3BG do 3B" to opisane jest w sumie tylko podłączenie elektryczne w kombi zamka z 3BG do Passata 3B. I tu moje pytanie: czy w sedanie jest to możliwe? Tzn czy mogę w klapie w sedanie 3B zamontować zamek z 3BG? (sama klapa wiem że nie podejdzie) Czy podłączenie tego zamka bedzie takie samo jak opisane tutaj w viariancie? Czy rzeczywiście trzeba (jesli tak to dlaczego) dokładac przekaźniki? (kierka pisał że nie potrzebował przekaźników, na stronie podanej przez kierke też nie ma mowy o dodatkowych przekaxnikach).

 

 

 

Ciągłe zamykanie się tylnej klapy przy chodzącym silniku to taki dodatek do funkcji samo ryglowania się zamków po przekroczeniu 15 km/h jeśli jest włączona ta opcja w module komfortu. U mnie tak samo dzieje się z zamkiem klapy, jeśli zatrzymam się i przy włączonym silniku chcę otworzyć bagażnik to muszę najpierw odryglować zamki przyciskiem na panelu w drzwiach kierowcy. Po ok 10 sec zamek bagażnika znowu się rygluje. I tak w kółko. Ja go otworzę guzikiem a on znowu się rygluje po 10 sec. Jest to jak pisałem efekt uboczny lub dodatkowy włączenia opcji samo ryglowania po przekroczeniu 15 km/h. Jeśli u siebie wyłączę opcję samo ryglowania to samo zamykanie się bagażnika już nie istnieje. Może u Ciebie jest właśnie włączona ta funkcja w module komfortu? Choć nie wspominasz nic o tym, że zamki same Ci się zamykają w czasie jazdy.Warto sprawdzić. Pozdro

Mam aktywne autoryglowanie po przekroczeniu 15km/h więc może jest tak jak piszesz, niestety nie mam jak tego teraz sprawdzić ponieważ mam już zamontowany zamek z polifta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis w koncu podłaczone, wg schematow z pierwszego postu, dziala jak nalezy.;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko natury technicznej, jakie kable najlepiej stosować w instalacji samochodowej

(w całej wiązce poza silnikiem bo tam na pewno dóżo grubsze)?

-0,75 mm^2

-1,00 mm^2

-1,5 mm^2

-czy jescze grubsze?

Edytowane przez marcin009988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2x1,5... chociaż bym sie pokusił o 2x2,5 przy przewodach bardziej obciążonych (lampy itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardziej obciążonych (lampy itp)

 

a to czasem nie silniczki bardziej obciążają ? Wydawało mi się że lampy najmniej poza xenonami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajmy o pompie paliwa, zasilaniu tylnej klapy, np podgrzewanie tylnej szyby lub przedniej podgrzewanej jeżeli ktoś takową posiada czy też silniczkach np wycieraczek jak kolega Marcin napisał lub silniczkach szyb elektrycznych, głównie taka najważniejsza elektryka do których można dać 3mm^2 lub nawet 3,5mm^2, reszta to 1,5-2mm^2 (lepiej dać o te 0,5mm^2 więcej ) najważniejsze to stacyjka, licznik i bezpieczniki. aaa i radio ale to juz tylko szczegół. ogólnie to tutaj masz schemacik który będzie odpowiedzią na Twoje wszystkie pytania odnośnie grubości przewodu, aha i te niebieskie to 35mm^2 :) Pozdrawiam :)

przekroje_kable_9886.jpg

tabelka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki przyda się szczególnie ta tabelka. Mam zamiar wiązkę wymienić na nową jak czaz pozwoli. Wydaje mi się że wszystko poza komorą silnika i stacyjką wystarczy na 2,5mm^2 zrobić, tak będzie ekonomiczniej bo churtowo kabel idzie dostać, jak bym każdy kabelek na oryginalnym przekroju robić to dóżo drożej by wyszlo. Zastanawiam się cy coś takiego mogło by być : http://allegro.pl/yksyftly-zo-14x2-5-1kv-kabel-sygnalizacyjny-i5530617391.html tanio wychodzi bo za pojedynczą żyłę ok 0,7zł/m, kolorowe i do tego "w kupie" wszystkie to bałagan mniejszy. co o tym sądzicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja jestem już po przekładce klapy i borykam się z pewnym problemem. Po zmianie klapy wszystko było ok i po ok miesiącu padł akumulator, naładowałem go i dalej nic. Kupiłem nowy bo ten już stary więc pomyślałem że przyszedł na niego czas. Po miesiącu znowu to samo chwile postał i padł. Naładowałem, pojeździłem z miesiąc i padł. Jak postoi dłużej nie jeżdżony to go rozładowuje. Czy możliwe jest zwiększenie poboru prądu przez przekaźniki w klapie (3 sztuki) na tyle że bez jazdy około 3-4 dni wydoi akumulator do zera?? Ładowanie przy włączonych światłach i nadmuchu 14,2. Pobór prądu przy zamkniętym aucie 0,4.

niestety u mnie pojawił się identyczny problem, po podłączeniu elektryki klapy coś zżera aku... Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety u mnie pojawił się identyczny problem, po podłączeniu elektryki klapy coś zżera aku... Gdzie szukać przyczyny?

 

Jedyna przeróbka w dokładanej klapie to przekaźniki, i tu bym zaczął, sprawdź ile prądu pobierają przy otwartym i zamknietym aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam oto moje cudo przygotowane do włżenia.

IMG_20150719_203428.jpg

Czekam tylko aż lakiernik zmieni kolorek na mój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zamyka wam się klapa z centralnego ? u mnie lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wygląda to mniej więcej tak, oczywiście złączki odseparowane od siebie i się nie stykają:

DSC_0579.jpg

DSC_0580.jpg

DSC_0581.jpg

 

a jak zamieniam te kabelki od centralnego zamka miejscami zielony z niebieskim to mi ten zamek chodzi że tak powiem w drugą stronę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie zamontowałe na wiązce ze starej klapy (w 3BG jest krótsza i piny poprzestawiane) i działa, chociarz były problemy ze znalezieniem +. Myk był taki że w nieużytej wtyczce 3pinowej znalazłem nawet dwa miernikiem (ok 11,5 V) ale nie chciał siłownik działać i już myślałem że zepsuty , ale pod prostownikiem działał nawet przy 9V. Wziąłem ten kabelek przy wtyczce uciąłem (w boczku) i nim z zapalniczki puściłem + i śmiga aż miło. Kombinowałem tak bo moduł wolę mieć w klapie (na taśmie dwustronnej) żeby w schowkach mieć więcej miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja sobie ten moduł zrobiłem mniej więcej nad błotnikiem, wiązka też ze starej klapy jest, poucinany i polutowany każdy kabelek tak jak w instrukcji :) tylko mam jedną wtyczke luźną, tą od wkładki zamka bodajże, no i właśnie centralny mi nie śmiga, a jak zamienie kabelki zielony i niebieski tak piździec mi nie działa zameczek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności