kroolpaw Zgłoś #201 Napisano 12 Czerwca 2015 Ja mam bardzo podobnie (z tym że nie mam pilota od modułu komfortu, pilot tylko od alarmu), dezaktywacja alarmu pilotem - centralny zamek odblokowuje wszystkie zamki, uruchamiam samochód i po jakims czasie słysze że zamkneła sie klapa (sedan), aby ją otworzyć muszę nacisnąć na drzwiach (na panelu sterowania szybami) przycisk odblokowujący wszystkie zamki (pomimo iż wszystkie drzwi są odblokowane), wysiadam z auta, otwieram klape, wypakowuje graty (silnik cały czas pracuje) i po jakimś czasie słysze ze centralny znowu zablokował zamek. Jest to czasami wpieniające, ponieważ gdy nacisnę przycisk na drzwiach od otwierania centralnego aby otworzyc tylną klapę, później siedząc jeszcze za kierownicą pakuję swoje pierdoły do kieszeni, i gdy idę otworzyc klapę to okazuje sie że już jest zablokowana, więc muszę sie wrócić, nacisnąć przycik na drzwiach w znowu wracam do klapy. Nie wiem czy tak ma być (może jest to celowe zagranie VW aby w czasie postoju np na światłach czy pod sklepem, do naszego bagażnika nie dostał się nikt "nieautoryzowany") ale ja tak mam i nie przeszkadza mi to na tyle, abym musiał to zmieniać.Moja wina, nie sprecyzowałem pytania. Pomimo iż temat nosi tytuł "przekładka klapy z 3BG do 3B" to opisane jest w sumie tylko podłączenie elektryczne w kombi zamka z 3BG do Passata 3B. I tu moje pytanie: czy w sedanie jest to możliwe? Tzn czy mogę w klapie w sedanie 3B zamontować zamek z 3BG? (sama klapa wiem że nie podejdzie) Czy podłączenie tego zamka bedzie takie samo jak opisane tutaj w viariancie? Czy rzeczywiście trzeba (jesli tak to dlaczego) dokładac przekaźniki? (kierka pisał że nie potrzebował przekaźników, na stronie podanej przez kierke też nie ma mowy o dodatkowych przekaxnikach). Ciągłe zamykanie się tylnej klapy przy chodzącym silniku to taki dodatek do funkcji samo ryglowania się zamków po przekroczeniu 15 km/h jeśli jest włączona ta opcja w module komfortu. U mnie tak samo dzieje się z zamkiem klapy, jeśli zatrzymam się i przy włączonym silniku chcę otworzyć bagażnik to muszę najpierw odryglować zamki przyciskiem na panelu w drzwiach kierowcy. Po ok 10 sec zamek bagażnika znowu się rygluje. I tak w kółko. Ja go otworzę guzikiem a on znowu się rygluje po 10 sec. Jest to jak pisałem efekt uboczny lub dodatkowy włączenia opcji samo ryglowania po przekroczeniu 15 km/h. Jeśli u siebie wyłączę opcję samo ryglowania to samo zamykanie się bagażnika już nie istnieje. Może u Ciebie jest właśnie włączona ta funkcja w module komfortu? Choć nie wspominasz nic o tym, że zamki same Ci się zamykają w czasie jazdy.Warto sprawdzić. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #202 Napisano 17 Czerwca 2015 Panowie takie pytanie do was, klapa śmiga, wszystko ok tylko denerwuje mnie to że trzeba dwa razy kliknąć na pilocie żeby otwarło klape. Raz na auto a drugi na klape. Jest możliwość przekodować to żeby otwierało wszystko na raz? Przed przełożeniem wszystko naraz się otwierało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #203 Napisano 17 Czerwca 2015 tak w module komfortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #204 Napisano 17 Czerwca 2015 Dzięki :ok w takim razie poszukam tego :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #205 Napisano 24 Czerwca 2015 Zamieszczone przez Alvares Ja mam bardzo podobnie (z tym że nie mam pilota od modułu komfortu, pilot tylko od alarmu), dezaktywacja alarmu pilotem - centralny zamek odblokowuje wszystkie zamki, uruchamiam samochód i po jakims czasie słysze że zamkneła sie klapa (sedan), aby ją otworzyć muszę nacisnąć na drzwiach (na panelu sterowania szybami) przycisk odblokowujący wszystkie zamki (pomimo iż wszystkie drzwi są odblokowane), wysiadam z auta, otwieram klape, wypakowuje graty (silnik cały czas pracuje) i po jakimś czasie słysze ze centralny znowu zablokował zamek. Jest to czasami wpieniające, ponieważ gdy nacisnę przycisk na drzwiach od otwierania centralnego aby otworzyc tylną klapę, później siedząc jeszcze za kierownicą pakuję swoje pierdoły do kieszeni, i gdy idę otworzyc klapę to okazuje sie że już jest zablokowana, więc muszę sie wrócić, nacisnąć przycik na drzwiach w znowu wracam do klapy. Nie wiem czy tak ma być (może jest to celowe zagranie VW aby w czasie postoju np na światłach czy pod sklepem, do naszego bagażnika nie dostał się nikt "nieautoryzowany") ale ja tak mam i nie przeszkadza mi to na tyle, abym musiał to zmieniać.Moja wina, nie sprecyzowałem pytania. Pomimo iż temat nosi tytuł "przekładka klapy z 3BG do 3B" to opisane jest w sumie tylko podłączenie elektryczne w kombi zamka z 3BG do Passata 3B. I tu moje pytanie: czy w sedanie jest to możliwe? Tzn czy mogę w klapie w sedanie 3B zamontować zamek z 3BG? (sama klapa wiem że nie podejdzie) Czy podłączenie tego zamka bedzie takie samo jak opisane tutaj w viariancie? Czy rzeczywiście trzeba (jesli tak to dlaczego) dokładac przekaźniki? (kierka pisał że nie potrzebował przekaźników, na stronie podanej przez kierke też nie ma mowy o dodatkowych przekaxnikach). Ciągłe zamykanie się tylnej klapy przy chodzącym silniku to taki dodatek do funkcji samo ryglowania się zamków po przekroczeniu 15 km/h jeśli jest włączona ta opcja w module komfortu. U mnie tak samo dzieje się z zamkiem klapy, jeśli zatrzymam się i przy włączonym silniku chcę otworzyć bagażnik to muszę najpierw odryglować zamki przyciskiem na panelu w drzwiach kierowcy. Po ok 10 sec zamek bagażnika znowu się rygluje. I tak w kółko. Ja go otworzę guzikiem a on znowu się rygluje po 10 sec. Jest to jak pisałem efekt uboczny lub dodatkowy włączenia opcji samo ryglowania po przekroczeniu 15 km/h. Jeśli u siebie wyłączę opcję samo ryglowania to samo zamykanie się bagażnika już nie istnieje. Może u Ciebie jest właśnie włączona ta funkcja w module komfortu? Choć nie wspominasz nic o tym, że zamki same Ci się zamykają w czasie jazdy.Warto sprawdzić. Pozdro Mam aktywne autoryglowanie po przekroczeniu 15km/h więc może jest tak jak piszesz, niestety nie mam jak tego teraz sprawdzić ponieważ mam już zamontowany zamek z polifta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita1983 Zgłoś #206 Napisano 24 Czerwca 2015 Dzis w koncu podłaczone, wg schematow z pierwszego postu, dziala jak nalezy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin009988 Zgłoś #207 Napisano 10 Lipca 2015 (edytowane) Mam pytanko natury technicznej, jakie kable najlepiej stosować w instalacji samochodowej (w całej wiązce poza silnikiem bo tam na pewno dóżo grubsze)? -0,75 mm^2 -1,00 mm^2 -1,5 mm^2 -czy jescze grubsze? Edytowane 10 Lipca 2015 przez marcin009988 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #208 Napisano 10 Lipca 2015 2x1,5... chociaż bym sie pokusił o 2x2,5 przy przewodach bardziej obciążonych (lampy itp) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin009988 Zgłoś #209 Napisano 10 Lipca 2015 bardziej obciążonych (lampy itp) a to czasem nie silniczki bardziej obciążają ? Wydawało mi się że lampy najmniej poza xenonami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grkoni Zgłoś #210 Napisano 11 Lipca 2015 nie zapominajmy o pompie paliwa, zasilaniu tylnej klapy, np podgrzewanie tylnej szyby lub przedniej podgrzewanej jeżeli ktoś takową posiada czy też silniczkach np wycieraczek jak kolega Marcin napisał lub silniczkach szyb elektrycznych, głównie taka najważniejsza elektryka do których można dać 3mm^2 lub nawet 3,5mm^2, reszta to 1,5-2mm^2 (lepiej dać o te 0,5mm^2 więcej ) najważniejsze to stacyjka, licznik i bezpieczniki. aaa i radio ale to juz tylko szczegół. ogólnie to tutaj masz schemacik który będzie odpowiedzią na Twoje wszystkie pytania odnośnie grubości przewodu, aha i te niebieskie to 35mm^2 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #211 Napisano 11 Lipca 2015 można dać 3mm^2 lub nawet 3,5mm^2, Ciekawe skąd weźmiesz takie przekroje?:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin009988 Zgłoś #212 Napisano 11 Lipca 2015 Dzięki chłopaki przyda się szczególnie ta tabelka. Mam zamiar wiązkę wymienić na nową jak czaz pozwoli. Wydaje mi się że wszystko poza komorą silnika i stacyjką wystarczy na 2,5mm^2 zrobić, tak będzie ekonomiczniej bo churtowo kabel idzie dostać, jak bym każdy kabelek na oryginalnym przekroju robić to dóżo drożej by wyszlo. Zastanawiam się cy coś takiego mogło by być : http://allegro.pl/yksyftly-zo-14x2-5-1kv-kabel-sygnalizacyjny-i5530617391.html tanio wychodzi bo za pojedynczą żyłę ok 0,7zł/m, kolorowe i do tego "w kupie" wszystkie to bałagan mniejszy. co o tym sądzicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita1983 Zgłoś #213 Napisano 28 Lipca 2015 Witam ja jestem już po przekładce klapy i borykam się z pewnym problemem. Po zmianie klapy wszystko było ok i po ok miesiącu padł akumulator, naładowałem go i dalej nic. Kupiłem nowy bo ten już stary więc pomyślałem że przyszedł na niego czas. Po miesiącu znowu to samo chwile postał i padł. Naładowałem, pojeździłem z miesiąc i padł. Jak postoi dłużej nie jeżdżony to go rozładowuje. Czy możliwe jest zwiększenie poboru prądu przez przekaźniki w klapie (3 sztuki) na tyle że bez jazdy około 3-4 dni wydoi akumulator do zera?? Ładowanie przy włączonych światłach i nadmuchu 14,2. Pobór prądu przy zamkniętym aucie 0,4. niestety u mnie pojawił się identyczny problem, po podłączeniu elektryki klapy coś zżera aku... Gdzie szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #214 Napisano 29 Lipca 2015 niestety u mnie pojawił się identyczny problem, po podłączeniu elektryki klapy coś zżera aku... Gdzie szukać przyczyny? Jedyna przeróbka w dokładanej klapie to przekaźniki, i tu bym zaczął, sprawdź ile prądu pobierają przy otwartym i zamknietym aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin009988 Zgłoś #215 Napisano 29 Lipca 2015 Witam oto moje cudo przygotowane do włżenia. Czekam tylko aż lakiernik zmieni kolorek na mój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grkoni Zgłoś #216 Napisano 29 Sierpnia 2015 a zamyka wam się klapa z centralnego ? u mnie lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #217 Napisano 29 Sierpnia 2015 Zamyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grkoni Zgłoś #218 Napisano 30 Sierpnia 2015 u mnie wygląda to mniej więcej tak, oczywiście złączki odseparowane od siebie i się nie stykają: a jak zamieniam te kabelki od centralnego zamka miejscami zielony z niebieskim to mi ten zamek chodzi że tak powiem w drugą stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin009988 Zgłoś #219 Napisano 29 Września 2015 U siebie zamontowałe na wiązce ze starej klapy (w 3BG jest krótsza i piny poprzestawiane) i działa, chociarz były problemy ze znalezieniem +. Myk był taki że w nieużytej wtyczce 3pinowej znalazłem nawet dwa miernikiem (ok 11,5 V) ale nie chciał siłownik działać i już myślałem że zepsuty , ale pod prostownikiem działał nawet przy 9V. Wziąłem ten kabelek przy wtyczce uciąłem (w boczku) i nim z zapalniczki puściłem + i śmiga aż miło. Kombinowałem tak bo moduł wolę mieć w klapie (na taśmie dwustronnej) żeby w schowkach mieć więcej miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grkoni Zgłoś #220 Napisano 2 Października 2015 No ja sobie ten moduł zrobiłem mniej więcej nad błotnikiem, wiązka też ze starej klapy jest, poucinany i polutowany każdy kabelek tak jak w instrukcji tylko mam jedną wtyczke luźną, tą od wkładki zamka bodajże, no i właśnie centralny mi nie śmiga, a jak zamienie kabelki zielony i niebieski tak piździec mi nie działa zameczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach