Jump to content
Tomasz

Obniżenie zawieszenia w B2

Recommended Posts

Panowie, na wiosne planuje generalny remont zawieszenia, czyli w miare mozliwości wymiana wszystkiego na nowe... I zastanawiam się, czy troszke nie opuscić szczupaka... Chcę tylko troszkę zmniejszyć szparę między nadkolem a oponą, a chcę założyć BBS 15'... Tylko teraz dwie kwestie, czy jak go posadzę, to czy przy 5 osobach nie będą mi chaczyły i obcierały opony o nadkola he he i czy wystarczą same sprezyny, czy trzeba jeszcze amory jakieś specjalne czy coś... zanim mysłałem o obniżeniu myślałem o amorkach KYB.. Będę wdzieczny za jakieś info i porady ;-)

 

Z góry dzięki i pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie bedzie tarlo. Ja jezdzilem na takim zestawie i super sie spisywal a tez jezdzilem na 15'' (195/50). Z przodu mialem amorki jeszcze zmienione

Share this post


Link to post
Share on other sites

UP! :D

 

Dla specjalistów w tej dziedzinie... ;-)

 

Kiedys wisiał na allegro..

 

c77283185.jpg

 

Jak myślicie o ile jest obniżony tył a o ile przód? Trzeba było klepać przednie nadkola? I czy przód nie obcierał? Może ktoś poleci jakieś spreżyny i amorki żeby tak siadł mój kombik? :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do amorów to u siebie z przodu mam KYB a z tyłu Magnetti Marelli. Ale nic nie obniżałem;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz na pewno przejsc na sprezyny h&r, jednak zejscie nie bedzie jakies znaczne - jednak beda specjalnie dedykowane do 32B. Z tego co slyszałem, na pewno KONI cos tam ma w swym asortymencie. Jezeli chodzi o gwint to podobno tył pasuje od b3 a przod od audi i tu nie jestem pewien czy 80 czy tez model przed tym......

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tej fotce przód wygląda na jakieś -40 tył -30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest birol

ten z allegro zawieszenie dedykowane koni -80mm

Na zdjeciu tyl nie byl jeszcze zalozony, teraz juz jest. Generalnie komfort = zero

przez spiace policjanty i inne takie, przejezdzac trzeba na ukos. Ale, wyglada pierwsza klasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ejben

miałem kiedyś w 32b z przodu sprężyny-40 od audi b3,a z tyłu gwinty od golfa 2

i powiem ci,że rewelacyjnie się trzymał drogi,nic nie tarło i wyglądał:)

ale nadkola były idealnie sklepane,

dzień przód i dzień z tyłem była walka,ale było warto:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ejben: nie masz gdzies fotek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki jest koszt obniżenia autka tak jak ktoś napisał z zestawem KONI -80 dedykowanym do tego modelu (B2 Variant)? Chodzi tu głównie o części, ile co kosztuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zna ktoś długość , średnice drutu i ilość zwojów tylnych sprężyn w kombiakach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy obniżeniu -40 możesz zostawić jeszcze seria amory i ściąć odboje gumowe ze 2 zwoje, to nie będzie Ci dobijało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś wymieniał sprężyny z tyłu na inne to ja chętnie bym odkupił oryginalne, jeśli są w dobrym stanie. Daj znać na priv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu macie panowie KIT obnizajacy, co prawda w Niemcowni,,,no ale jest cos takiego;)

 

http://www.sj-tuning.com/tuningshop/product/260746/50779/90046/90047/90139/91661/fahrwerkstechnik/gts/sportfahrwerke/vw/passat-32b/performance-kit-sportfahrwerk-vw-passat-32b.html

 

GTS takze robi jeszcze do 32b:

 

http://fahrwerkebilliger.de/Sportfahrwerke/VW/Passat/Typ-32B:::7081_7198_7227_7760.html?XTCsid=38522f2b70f00e206d0ec625628ca50b

 

Na koniec cytat:

 

"Obniżenie auta jak wiadomo poprawia zarówno jego właściwości jezdne jak i wygląd. Osoboście polecałbym obniżenie max. do 60mm wraz z sprężynami H&R i wysokiej jakości amortyzatorami. H&R zapewnia fabrycznie obniżenie przedniej osi ok. 35-40mm, w rzeczywistości jednak kończy się to przeważnie na 60mm, zaś oś tylna zatrzymuje się już na wysokości 20-30mm. Z oponami 195/50/15 wygląda to przede wszystkim z tyłu dość kiepsko – za dużo miejsca pozostaje w nadkolu. Montaż 205/50/15 znacznie łagodzi powyższą sytuację. Powinno zamontować się nowe amortyzatory na przednia oś jeżeli nie były już dłuższy czas zmieniane. Skrócone amory np. KONI czy FK pasują dość dobrze do tych springów. Ponadto na oś przednią pasują wszystkie amortyzatory od Audi Typ 81/89/B4. Uwaga przy montażu amorów Sensatrac! Owe bardzo dobre amortyzatory nie są przewidziane dla sprężyn obniżających, przy obniżonych autach te omory są nieziemsko twarde! Należy oczywiście wymienic poduszki amortyzatorów na nowe. Powyższe zastosowanie skierowane jest do zwykłych 32b, przy syncro sprawa wygląda inaczej."

Edited by arth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę nie w tą stronę, ale się dołączę, bo mi znowu chodzi o podniesienie paszczaka ;D, może ktoś się orientuje w najlepszym sposobie by to uczynić????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kumpel wrzucił mocniejsze sprężyny ale przez to komfort troche spadł i samochod nawet na nowych amorkach troche skacze :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem nowe sprężynki, wzmacniane i od kombiaka, ale nic to nie zmienilo, na wiosne zaloże jeszcze nowe amorki gazowe, może go troszke usztywni chociaż;)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy