Gość bodek82 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2008 Po wymianie złego czujnika straciłem całkiem ABS (wcześniej dziwnie się zachowywał), na wszystkich czujnikach mam opór ok. 1,15 ohm, zrobiłem test Vagiem i taki błędy mi wyskoczyły Pomoże ktoś? Address 01: Engine Controller: 028 906 021 B Component: 1,9l R4 EDC SG D44 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 29-10 - Short to Ground - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: Note: Excessive Comm Errors Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #2 Napisano 24 Listopada 2008 To jest błąd czujnika temperatury paliwa i z ABS-em raczej nie ma nic wspólnego. W ABS-ie nie wykrył żadnych błedów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82 Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2008 No ale dlaczego nie mam ABS-u skoro niema błędów. Podejrzewam że jest to poważny błąd bo jak podłączyłem starszego VAG-a 4.9. to za każdym razem na zakładce ABS-u coś dziwnego wyświetlał i kończył Errorem. Zastanawiam się od czego mogę zacząć dobieranie się do tego ABS-u ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2008 (edytowane) Z tego co wiem (mam nadzieję że sie mylę ale ABS w B4 nie jest diagnozowalny, próbowałem tez Vag'iem odczytać błędy i jak do tej pory nie udało mi sie w żadnym pasku B4. A jeśli już to program wywalał jakiś error. Bodek a sprawdzałeś same kable i wtyczki?? Czujniki możesz mieć dobre ale być może podczas wymiany poruszyłeś kablem i go szlag trafił do reszty.. Edytowane 24 Listopada 2008 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2008 Polski VAg to szit, tylko vag-com poza tym sprawdź jeszcze raz mocowanie tego felernego czujnika, możliwe że "krzywo" siedzi a ABS w B4 jest diagnozowalny, nawet w B3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macio$ Zgłoś #6 Napisano 28 Listopada 2008 Siemanko.Mam podobny problem w B4 kurcze świeci się kontrolka od ABS i byłem pod Kompem tylko nie wiem jaki program wykrył że to czujnik ale niewiem jak go samemu w garażu wymienić Pomoże ktoś???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #7 Napisano 28 Listopada 2008 Siemanko.Mam podobny problem w B4 kurcze świeci się kontrolka od ABS i byłem pod Kompem tylko nie wiem jaki program wykrył że to czujnik ale niewiem jak go samemu w garażu wymienić Pomoże ktoś???? tył, czy przód? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #8 Napisano 28 Listopada 2008 u mnie prawy tył był do wymiany... tragedia... mechanik rozwiercał śrubę, która chyba od 1996 roku nie była odręcana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #9 Napisano 28 Listopada 2008 Ja w poprzednim pasku wymieniałem oba czójniki w przodzie, fakt śruby mocujące czójniki były zapieczone ale idzie sobie z tym poradzić (np. WD40), natomiast większy problem miałem z wpasowaniem nowych czójników, oba choć kupione z różnych źródeł były za gróbe a że były plastikowe to poprostu musiałem zebrać trochę plastiku pilnikiem (oryginały mają częściowo blaszaną obudowę). Demontowane stare też się łatwo nie poddają musiałem je całkowicie rozwalić i wyjąć w kawałkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macio$ Zgłoś #10 Napisano 30 Listopada 2008 (edytowane) Prawy przód zima idzie ABS by się przydał w ciężkich sytuacjach kurcze błąd w komputerze został usunięty ale ABS jak nie działał tak nie działa ;/ Edytowane 30 Listopada 2008 przez Macio$ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #11 Napisano 30 Listopada 2008 (edytowane) Prawy przód zima idzie ABS by się przydał w ciężkich sytuacjach kurcze błąd w komputerze został usunięty ale ABS jak nie działał tak nie działa ;/ Wymień czujnik i będzie działał ABS Edytowane 30 Listopada 2008 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macio$ Zgłoś #12 Napisano 1 Grudnia 2008 Wymień czujnik i będzie działał ABS Też tak myślę najpierw oczyszczę ten czujnik stary i zobaczę może on tylko zapiekł się czy coś w tym stylu jak nie to wymiana i po zawodach dzięki ;p a dużo przy tym roboty jest w sęsie przy wymianie tego czujnik bo się tak bardzo nie orientuję samemu da rade w garaży zrobić ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2008 Jesli komp wyświetlił usterke czujnika to raczej nie ma co czyścić tylko od razu go wymienić. Możesz jeszcze dodatkowo go przemierzyć miernikiem (nie pamiętam jaka powinna być wartośc ale możesz porownać z dobrym) Wymiana nie jest trudna dasz radę w garazu tylko możesz miec problem z odkręceniem śrubki mocującej czujnik..Popsikaj wd40 i delikatnie odkręcaj bo ukręcisz i trzeba będzie rozwiertywac i gwintować..Można jeszcze podgrzać palnikiem. U mnie śrubka była ukręcona, a czujnik wszedł tak ciasno i tak dobrze się trzymał że.... olałem tę śrubkę i juz jakoś 2 lata jeżdzę bo mam czasu i chęci aby rozwierić tej przekletej śrubki.. Wyjęcie czujnika (przód) tez może być trochę trudne i trzeba go będzie dosłownie rozwalić aby wyjąć.. Nowy może wchodzić z trudem i być moze będziesz musiał podszlifowac pilnikiem sam plastik czujnika bądz siedzenie w piascie. Z tylnymi czujnikami może być troszkę więcej roboty być moze trzeba będzie sciągnąc bęben ale tego nie wiem na 100% bo jeszcze nie wymieniałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2008 nie pamiętam jaka powinna być wartośc Około 1kOhma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macio$ Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2008 Dzięki wielkie wam bo sam bym pewnie do mechanika pojechał i zabulił za wymię a tak dzięki wam wiem co i jak po kolei robić DZIĘKI JESZCZE RAZ ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #16 Napisano 1 Grudnia 2008 (edytowane) Ja wymieniałem z tyłu i z przodu czujniki ABS-u. Do wymiany z tyłu przydałby się kanał ale ja zrobiłem bez. Poniżej krótki opis jak to zrobić: 1. Auto na podnośnik i ścigamy koło. 2. Kładziemy się pod auto i od wewnętrznej strony bębna (od środka auta) wchodzi czujnik abs. Odkręcamy, wyciągamy. 3. Kabel od czujnika prowadzi pod kanapę, gdzie umiejscowiona jest wtyczka czujnika. Rozłączamy wtyczkę i wypychamy gumowe kółko uszczelniające, które jest w otworze zrobionym w karoserii na zewnątrz. Przewody czujnika są umieszczone w "korytku". 4. Wtyczka zakupionego czujnika może być całkiem inna (u mnie była). Rozciąłem kabel za starą wtyczką (kabel dwu-żyłowy) oraz kabel za nową wtyczką (gdzie kabel był ekranowany!). Lutujemy - czerwony (brązowy) do rdzenia, czarny - na ekran. 5. Czujnik może mieć większą średnicę i może być potrzebne spiłowanie pilnikiem. 6. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Przed wymontowaniem dobrze było by zmierzyć oporność czujnika. Mierzymy we wtyczce która jest pod kanapą (zanim zaczniemy demontaż) prawidłowa wartość to ok. 1500 om. Żeby dostać końcówkami omomierza do gniazda wsadziłem dwa cienkie gwoździki do gniazda. Edytowane 2 Grudnia 2008 przez lukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macio$ Zgłoś #17 Napisano 8 Grudnia 2008 Ja wymieniałem z tyłu i z przodu czujniki ABS-u.Do wymiany z tyłu przydałby się kanał ale ja zrobiłem bez. Poniżej krótki opis jak to zrobić: 1. Auto na podnośnik i ścigamy koło. 2. Kładziemy się pod auto i od wewnętrznej strony bębna (od środka auta) wchodzi czujnik abs. Odkręcamy, wyciągamy. 3. Kabel od czujnika prowadzi pod kanapę, gdzie umiejscowiona jest wtyczka czujnika. Rozłączamy wtyczkę i wypychamy gumowe kółko uszczelniające, które jest w otworze zrobionym w karoserii na zewnątrz. Przewody czujnika są umieszczone w "korytku". 4. Wtyczka zakupionego czujnika może być całkiem inna (u mnie była). Rozciąłem kabel za starą wtyczką (kabel dwu-żyłowy) oraz kabel za nową wtyczką (gdzie kabel był ekranowany!). Lutujemy - czerwony (brązowy) do rdzenia, czarny - na ekran. 5. Czujnik może mieć większą średnicę i może być potrzebne spiłowanie pilnikiem. 6. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Przed wymontowaniem dobrze było by zmierzyć oporność czujnika. Mierzymy we wtyczce która jest pod kanapą (zanim zaczniemy demontaż) prawidłowa wartość to ok. 1500 om. Żeby dostać końcówkami omomierza do gniazda wsadziłem dwa cienkie gwoździki do gniazda. Dzięki za pomoc i instrukcję ;p pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macio$ Zgłoś #18 Napisano 11 Grudnia 2008 ABS zrobiłem okazało się tylko że to był walnięty czujnik 15min roboty i tarpie ABS aż miło hehe dzięki za pomoc ;p pozdrawiam wszystkich i dzięki jeszcze raz ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #19 Napisano 11 Grudnia 2008 Przygotuj się na to, że będą leciały kolejne czujniki. U mnie zepsuły się 3 jeden po drugim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macio$ Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2008 aha jak na razie to działa git zobaczymy co dalej będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach