qmol Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2008 Witam serdecznie wszystkich Mam pytanie odnośnie uszczelek na pompowtryskach. Zaczęło mi się dostawać paliwo do oleju i postanowiłem je wymienić, wyciągłem pompowtryski , kopiłem zestawy uszczelek i mam teraz pytanie. W zestawie są 4 gumowe uszczelki, jedna metalowa (chyba mosiężna) zabezpieczenie do niej i ten dzyndzelek na góre wtrysku. Na pompowtrysku na zewnątrz są 3 gumowe uszczelki, moje pytanie gdzie jest ta czwarta, czy mam go rozkręcić w połowie, czy będzie gdzieś przy elektrozaworze. ą jeśli trzeba rozkręcić w połowie to co tam jest, czy jest jakaś regulacja, czy można coś popsuć. Na pewno ktoś z was to wymieniał- proszę o jakieś rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2008 Witam Miałem dokładnie ten sam problem.Dostawała się ropa do oleju.Niestety nie jestem mechanikiem i nie pomogę Ci w odpowiedzi do czego jest 4 oring.Robił mi to mechanik i wymieniał wszystkie uszczeliki na wszystkich 4 pompowtryskach bo nie jesteś w stanie organoleptycznie powiedzieć który pompacz puszcza. Pozwoliłem sobie jedynie odpowiedzieć na twojego posta abyś uważał.Ja niestety jeździłem tak przez 3tyg. a problem z dnia na dzień się powiększał.Efektem była wymiana turbiny po miesiącu od usunięcia tej usterki.Powodem było oczywiście złe smarowanie turbo.Koniecznie wymień po tym olej no i filtr.Pomimo że ja też to zrobiłem od razu to turbina padła. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qmol Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2008 Dzięki za odpowiedź no filtr i olej to norma żeby wymienić no i niestety turbina też do wymiany. Zdjąłem wąż z turbiny i okazało się, że jest luz na wirniku i olej się leje do intercoolera. Czekam jeszcze na pomoc w sprawie tego oringu gzie on ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2008 Z tym rozkręcaniem pompowtryskiwacza to chyba żartujesz. Miałem wymieniane pompowtryski i uszczelki faktycznie były trzy plus czwarta uszczelka termiczna z zabezpieczeniem. Od góry pompowtrysku idzie najgrubsza uszczelka, później coraz cieńsze.Uważaj przy zakładaniu aby uszczelki nie zwinęły się i nie przycięły. Mam nadzieję, że masz nowe śruby trzymające pompowtryski i wiesz jakim momentem je dokręcać - to też bardzo ważne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qmol Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2008 Zgadza się na pompowtrysku są trzy plus czwarta termiczna, a w komplecie są cztery plus jeszcze termiczna. I właśnie nie wiem gdzie ma być ten czwarty oring bo na zewnątrz takiego nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qmol Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2008 Dokładnie chodzi mi o ten najmniejszy czarny oring co jest na zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2008 Nie wiem, skoro więcej uszczelek na pompowtrysku nie ma to wymień to co jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2008 kolego nie zapomnij o regulacji pompowtrysków po złożeniu a co bardzo ważne pompwtryski muszą być włożone idealnie względem głowicy, jak tego nie zastosujesz potrafią sie popuścić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qmol Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2008 Widze że chyba nikt nie wie gdzie ma być ten oring. Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2008 Odgrzebałem gdzieś na forum.Wygląda na to że są trzy. http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=1269&d=1205619302 Ale tak jak już mówiłem mechanik mi to robił więc do końca nie wiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qmol Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2008 No na pompowtrysku są trzy to czemu komplet zawiera cztery oringi. Gratis raczej nie dorzucają byle jakiej uszczelki do czegoś ona musi być. Według mnie musi być gdzieś w środku bo nigdzie indziej nie pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość memphis Zgłoś #12 Napisano 14 Marca 2009 uszczelka numer 1 jest po tym czys co widzisz po lewej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qmol Zgłoś #13 Napisano 14 Marca 2009 sorki że nie pisałem i dzięki za odpowiedź sam się domyśliłem przy wymianie autko już dawno zrobione zrobiłem już około 9000km i śmiga bez problemu wszystko sam robiłem jakby ktoś potrzebował pomocy niech pisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #14 Napisano 31 Marca 2009 czesc a mozesz napisac w jaki sposob pozbales ze paliwo ci sie dosteje do oleju. Dzieki wielkie za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #15 Napisano 2 Kwietnia 2009 Poznać to po tym że rośnie ci stan oleju na bagnecie. Bagnet śmierdzi mocno ropą. Olej jest bardziej rzadki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qmol Zgłoś #16 Napisano 5 Kwietnia 2009 dokładnie tak jak napisał Leszekfr a jeśli zostawisz auto na dłuższy czas nieodpalane i potem jak będziesz odpalał będzie długo kręcić zanim odpali to najprawdopodobniej poszły uszczelki na pompowtryskach i paliwo idzie wtedy do oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWDUBLIN Zgłoś #17 Napisano 31 Października 2009 ten 4 oring ma byc na srodku pompowtrysku pod małym dekielkiem- mały metalowy precig na 2 torxach go trzyma. odkrec 2 srubki wydłudaj dekielek i tam masz 4 oring! pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bernadkiewicz Zgłoś #18 Napisano 3 Listopada 2009 Czy możesz qmol opisać coś więcej o tej wymianie, tj co trzeba zdemontować czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia itp., na czym polega regulacja po montażu. Może masz jakąś serwisówkę z momentami dokręcania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin58UJ Zgłoś #19 Napisano 21 Czerwca 2010 Witam ,mam takie pytanie i prosilbym o rade!!!.mam passata B5 FL z silnikiem 1.9TDI 131KM AVF ,mam takie objawy po odpaleniu jak jest zimny strasznie kopci mi na bialo-niebiesko ,dym jest nie do wytrzymania ,strasznie szczypie w oczy ,ze az musze sie odsunac ,czuje jakby zapach nieprzepalonej ropy.Jak auto sie rozgrzeje to dymienie ustaje ,ale nadal czuć nierzepalona rope.Poziom oleju w silniku mi sie nie podnosi,wszystko jest ok,komputer nie pokazuje zadnych bledow,silnik pracuje rowno i jest dynamiczny,nie zauwazylem spadkow mocy.Czy ja tez mam do wymiany te oringi na pompowtryskach,????i czy ciezko sie to wymienia???z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #20 Napisano 21 Czerwca 2010 kolego napisales ze oleju Ci nei ubywa, ale ile i czy ubywa?? A drugie pytanie to takie po jakim mniej więcej przebiegu pompki wymagają uszczelnienia?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach