Skocz do zawartości
Gość robek

bicie na kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Tuleja na bananie to mówimy o łączniku?

 

O jakim łączniku? Łącznik stabilizatora to cos innego zupełnie. A tuleja jest na końcu "banana" w jego mocowaniu. Jak jest zerwana to będzie telepać, trząść i przy hamowaniu też ci trzepać przodem bedzie.

 

Co do poduszek to zewnętrznie nie wykazują zniszczenia...

Nic bardziej mylnego, dopóki się nie zdemotuje poduszki.

Zobacz co ja miałem a mechanik tego nie wykrył :kwasny: a jak widać - wyrwało śrubę mocującą razem z blacha.

 

poduszkasilnika.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O jakim łączniku? Łącznik stabilizatora to cos innego zupełnie. A tuleja jest na końcu "banana" w jego mocowaniu. Jak jest zerwana to będzie telepać, trząść i przy hamowaniu też ci trzepać przodem bedzie.

 

 

Nic bardziej mylnego, dopóki się nie zdemotuje poduszki.

Zobacz co ja miałem a mechanik tego nie wykrył :kwasny: a jak widać - wyrwało śrubę mocującą razem z blacha.

 

poduszkasilnika.jpg

 

to ja chyba w takim wypadku jednak te poduszki dokładniej prześwietlę...

 

jeszcze zauważyłem coś takiego ze przy puszczeniu gazu tak najbardziej na 1 biegu i na 2 autem tak jakby przez chwilę szarpnie wiec może faktycznie te poduchy to wszystko robią...

 

To pewnie trzeba silnik podnieść i poduchy oblukac, myślisz że jak już się uda ją zdemontować to będzie widać czy jest uszkodzona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek trzeba obejrzeć mocowania pod spodem. A potem starannie przyjrzec się poduchom, bo nawet jak jest zerwana, to ruszając brechą - nie widać, czy ona pracuje normalnie czy luźno lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mocowania od spodu są ok, natomiast na poduchach (chyba tylko na jednej a może 2) są takie pęknięcia na gumie i to by świadczyło o jej uszkodzeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Może być tylko popękana guma. Ale nie można też wykluczyc zerwania tej gumy. Dopóki się nie dotknie i nie sprawdzi, to można tylko gdybać. Najlepiej wjechać na kanał i ktoś żeby wszedł pod spód a ty wtedy zaciagasz reczny i ruszasz powoli do przodu i do tyłu. Wtedy będzie widać - gdzie ewentualnie się za wysoko silnik ze skrzynia podnosi na poduszkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ty wtedy zaciagasz reczny

Chyba raczej wrzucasz bieg ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba raczej wrzucasz bieg ;)

Skoro napisałem: zaciągasz ręczny i ruszasz - to chyba jest oczywiste, ze trzeba bieg wrzucić :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ruszasz
:padam:

 

Myślałem o nieodpalaniu auta - ruszaniu nim "mięśniowo" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:padam:

 

Myślałem o nieodpalaniu auta - ruszaniu nim "mięśniowo" ;)

Mięśniowo to można skórę poganiać w kiblu :D

 

Reasumując - odpalamy silnik, zaciągamy ręczny, wrzucamy "jedynkę" i ruszamy na półsprzęgle kilka razy. Oczywiście tylko w niewielkim stopniu - aby tylko silnik na poduszkach się podnosił :D Druga osoba (kumata oczywiscie, żeby wiedziął gdzie i na co spojrzeć) idzie do kanału i obserwuje.

 

Jaśniej się już nie da :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu, bo sam nie wiem co robic a z tego co widzę koledzy z forum są znacznie bardziej wiarygodni niz mechanicy (dzieki ktorym na przyklad wydałem na hamulce ponad 500zl i nadal ich NIE BYŁO).

No więc straszne bicie mam na kierownicy, jakby było jajko na lewym przednim kole.Na dodatek strasznie ściąga na lewą stronę (byc może jest to kwestia wyrwanej lewej poduszki amortyzatora).

Tyle, że po skręcie w prawo gdy to koło jest obciążone bicie znika. Tak samo jest po skręcie w lewo, ale tu już lekkie bicie czuc.

Zaznaczam ze luzów na kole, które świadczyłyby o łożysku nie ma.Byl luz na sworzniu, ale jest już wymieniony, i dalej jest to samo.

Od tej wymiany jeszcze mi coś łupie teraz, jakby przegub (po skrecie w ktorąkolwiek stronę łupanie zanika).

Nie wiem czy to łupanie to jest wynik tego ze mi cos uszkodzili przy wymianie sworznia (o ile skakanie po 1,5 metrowej rurze zapartej o niego by go wybic jest normalne :taksobie) , czy czegoś innego ale to bicie i łupanie jest masakryczne (nie jest zawsze-wnioskuje ze jest wtedy jak się tak kolo ustawi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od jakiegoś czasu mam podobny problem tzn.drgania kierownicy i dziwne stukanie podczas jazdy i przy skręcie w lewo ( przy wyprostowanych kołach podczas jazdy stukanie nasila się przez około 3-4 sekundy przy prędkości 80-100km/h przy prędkościach 110-130km/h drgania i stukania ustępują) przeguby wew i zew były wymieniane,klocki hamulcowe 2 tyg temu również były wymieniane.

Co może być przyczyną tego stukania i drżenia kierownicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybite tuleje, końcówki drążków, skrzywione tarcze. Długo można by wymieniać, takie trochę wróżenie z fusów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :bry2:bry2 wracam do tematu bo nie wiem co i jakiej przyczyny szukac na temat tych drgan i stukow przy skrecaniu w lewo podczas jazdy jakies 3miesiace temu udezylem w kraweznik lewym kolem tak ze opona nie nadawala sie wogole do naprawy (pojawily sie luzy na drazku i na koncowce lekko felgę uszczypało ale nie została skrzywiona ). Wymieniłem końcówkę drążka i drążek ustawiłem zbieżność. Problem się nasilał dalej. Dziś zauważyłem że któraś część amora prawego ( prawa alufelga ociera o niego ) starło na rancie dosyć sporo. Nie wiem co robić gdy szarpne za koło wyczuwam minimalny luz. Dodam że po wymianie tych części pojechałem na diagnostykę na szarpaki i nic nie wykryło. Pomóżcie - hellllp! :ocochodzi:ocochodzi:ocochodzi:ocochodzi:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
któraś część amora prawego ( prawa alufelga ociera o niego

Prawdopodobnie zgiąłeś amora, a konkretniej tłoczysko które pracuje, musisz wymontować mcphersona zdjąć sprężynę i dokładniej sprawdzić.

Zrób też test na "bujającą" sie poduchę amora, czyli ktoś kręci kierownicą a Ty patrzysz czy obraca sie ona równolegle do osi amora.

Mogła tez pęknąć sprężyna i z czasem zdeformowała tłoczysko.

Zgięty wahacz powinieneś rozpoznać przy wymianie końcówki drążka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam przepraszam że może sie tu podpinam ale mam cos podobnego otóż też mam lekkie bicie ale pprzy małej prędkonci albo na luzie i do tego gdy mam prosto koła i lekko skrece w lewo słysze taki chrobot ja przegub ( jest to tylko w jednym punkcie jak na niego sie trafi przy mocniejszym skrecie nic a nic i przy duzych predkosciach tez nie jest odczuwalne . podkreślam że wymieniłem wczoraj przegub i to samo :(( przyznam sie ze wykrecałem kolumny z obu stron poniewaz wymieniałem poduszki na amorach z przodu ale miałem zaznaczone kąty raczej dobrze i teraz to juz troche zgupiałem co to moze być jest to tylko jeden punkcij jak dluzej jest w tym położeniu to słysze i czuje takie pykanie jak przegub . kurcze podpowieccie co to może być bo nie mam żadnych pomysłów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa rozwiązana ze zgrzytem okaząło sie że pekła guma przegubu wewn. ale nie lewy tylko prawa ;]

wyciągnełem go umyłem gokładnie ( rozłożyłem) i nasmarowałem i jest git ;] a bicie lekkie jest ale to wina swochnia i kończące sie klocki pomału plus koncówka :D czyli szykuje sie nastepny wydatek dla sojej Pszczółki ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Od jakiegoś czasu mam podobny problem tzn.drgania kierownicy i dziwne stukanie podczas jazdy i przy skręcie w lewo ( przy wyprostowanych kołach podczas jazdy stukanie nasila się przez około 3-4 sekundy przy prędkości 80-100km/h przy prędkościach 110-130km/h drgania i stukania ustępują) przeguby wew i zew były wymieniane,klocki hamulcowe 2 tyg temu również były wymieniane.

Co może być przyczyną tego stukania i drżenia kierownicy ?

 

Moim zdaniem przyczyna tego moga byc uszkodzone opony, np wybrzuszenia na nich sprawdz to tez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawdopodobnie zgiąłeś amora, a konkretniej tłoczysko które pracuje, musisz wymontować mcphersona zdjąć sprężynę i dokładniej sprawdzić.

Zrób też test na "bujającą" sie poduchę amora, czyli ktoś kręci kierownicą a Ty patrzysz czy obraca sie ona równolegle do osi amora.

Mogła tez pęknąć sprężyna i z czasem zdeformowała tłoczysko.

Zgięty wahacz powinieneś rozpoznać przy wymianie końcówki drążka.

 

Cześć :bry2

Prawdopodobnie trafiłeś z tym amortyzatorem.Ostatnio byłem na przeglądzie i amortyzatory są w bardzo dobrym stanie zawieszenie też,diagnosta sam nie wiedział o co chodzi. Na końcu poszarpałem za prawe koło i wybadał że to może być uszkodzone tłoczysko o którym wspomniałeś,jest też opcja że to może być łożysko ( nie wiem od czego zacząć czy od wymiany łożyska czy od razu amory ) :hmm Tyle że koszt łożyska wynosi prawdopodobnie 60 zł , a amortyzator za sztukę KAYABY 155 zł.

Czekam na doradztwo.

 

 

Jak zaje... w kraweznik na skreconych kołach to sprawdz jeszcze luz na maglownicy

 

W krawężnik uderzyłem na wyprostowanych kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności