A_A Zgłoś #41 Napisano 2 Czerwca 2013 też myslałem że "teraz kól nie kradną" i jakiś czas temu z rana mam wsiadać do auta i.............. tył stoi na drewnianym kołku a koła nie ma :=/ a koła były 15' stalówki + 2letnie zimówki Goodyera na allegro by takie za 100-150 znalazł a sie komuś przydały straty z AC pokryte ale 3 dni zabawy - przekładanie zapasówki itd - wiecie jak trudno kupić sensowne zimówki w lutym ? na komendzie sie dowiedziałem ze 3 dni wczesniej 2 ulice dalej cały komplet z a4 sciagneli, u mnie widocznie nie zdązyli albo ktoś akurat przechodził i spłoszył od razu po wymianie komplet mcgrady dołożyłem - wiadomo że jak ktoś się uprze to poodkręca, ale warto sie kierować stara zasada że warto miec lepiej niz ten obok - bo jak mają sciągnąc to po co sie meczyc jak obok stoi auto bez zadnych zabezpieczen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #42 Napisano 2 Czerwca 2013 generalnie jak maja sciagnac to sciagną. Jak nie mam nasadki to zazwyczaj cos nabijam na to bo robią to z miekkiego materiału. A po 2. jakim idiotom trzeba byc zeby kupic do felg ori szpilki zabezpieczające przeciez do tego dzieci w gimnazjum maja juz przejsciowki, nie mowiac o zlodziejach ktorzy troche dluzej sie tym zajmuja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Januszg Zgłoś #43 Napisano 13 Lipca 2013 Witam wszystkim wie ktos jakiego rozmiaru jest zjodziejka do B5.5 rok 2004 ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Patricko Zgłoś #44 Napisano 24 Kwietnia 2014 Witam. Przeczytałem wątek i widzę ogólnie pozytywne opinie o śrubach zabezpieczających McGard. Znam opinię, że "te wszystkie zabezpieczające to o dupę rozbić", ale ja po prostu wolę kupić i spać spokojnie, tym bardziej że koszt niewielki. Głównie chciałem się dowiedzieć, jak to jest z tym gwintem na nakładce? Nie odkształci się? Jest to dobra stal czy jakaś chińszczyzna? Bo dają jedną nakładkę i to mnie właśnie martwi, że jak się odkształci to potem można zostać uziemionym. Do swojego Passata myślę kupić ten zestawik: http://allegro.pl/sruby-zabezpieczajace-audi-vw-skoda-seat-mb-i4114540124.html Chyba się nada, co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #45 Napisano 24 Kwietnia 2014 A wymieniasz koła sam czy na wulkanizacji ? Jak nieogarnięty wulkanizator przy odkręcaniu "da po jajach" kluczem pneumatycznym po tej przejściówce to można się domyśleć co się stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Patricko Zgłoś #46 Napisano 24 Kwietnia 2014 Sam, co mogę to zawsze sam robię ze swoim autkiem Klucz mam ten standardowy passatowski, chyba będzie grał z tą nakrętką McGarda? Czytałem właśnie, żeby pistoletem ich nie kręcić, także nie ma problemu bo sam zmieniam. Chodzi mi o to czy jak się śruba zbytnio zgrzeje, to potem przy mocnym ciśnięciu kluczem, ten "wyjątkowy" gwint na śrubie się nie obrobi? Czy jest to jednak konkretny materiał i parę sezonów spokojnie pociągnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #47 Napisano 24 Kwietnia 2014 Oryginalny klucz (ten "fajkowy" czy jak go tam zwią.... "rurkowy") to najgorszy klucz jaki można sobie wybrać do odkręcania/zakręcania takich zabezpieczeń. Chodzi o to że w momencie nacisku na ramię klucza często lubi się "ściągnąć" na którąś stronę. Nie wiem jak to mogę lepiej wytłumaczyć... ale kto kiedyś odkręcał to wie o co mi chodzi Najlepszy klucz do tych zabezpieczeń według mnie to zwykły popularny "krzyżak" bo siła przyłożona do śruby idzie centralnie... o ile cięgniemy równo dwoma rękami Co do materiałów tych śrub... nie wypowiadam się bo nie wiem. Jednak jak będzie używane z głową to nie powinno być z tym większych problemów. Osobiście jednak jak bym miał kupować to wziął bym coś na wzór tego co jest w oryginalnych VW (patrz posta nad Twoim). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Patricko Zgłoś #48 Napisano 24 Kwietnia 2014 To dziwne, bo ten passatowski właśnie na wszystkich śrubach mi super siada, bo ma dość szeroką główkę i fajnie obejmuje całą śrubę. Nigdy z nim jakiś wielkich problemów nie miałem, a krzyżaka niestety nie posiadam. Mam drugi klucz z Suzuki, to tamten jest do dupy i nie raz mi zjechał na którąś stronę, także tu się zgadzam. Jeszcze popatrzę w sieci, ale ogólnie ludzie chwalą sobie te McGrady, na wielu forach różnych marek Poczekam jeszcze, bo może ktoś z posiadaczy VW ma te śruby i się wypowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #49 Napisano 24 Kwietnia 2014 Używam śrub McGard w kilku autach i od ponad 10 lat. Koła zasadniczo zmieniam sam ale zdarzają się sytuacje gdy mnie przy tym nie ma (jakaś inna naprawa wymagająca zdjecia koła). W tym czasie 2 awaryjne sytuacje spowodowane użyciem klucza pneumatycznego przez nierozgarnietego mechanika. W jednym przypadku zniekształcony wzór w nasadce (zeskoczyła i się pośliznęła) w drugim pękłą płytka z wzorem która jest przygrzana do czoła śruby. Najwygodniej oczywiście klucz krzyżakowy ale jak go nie ma to normalnym kluczem z zestawu też można to zrobić bezpiecznie. Trzeba jednak użyć obu rąk w ten sposób, że jedną trzyma się klucz przy nasadce i dociska ją (nie wymaga wielkiej siły) a drugą normalnie ciągnie za koniec klucza. Nie wyobrażam sobie aby to robić ciągnąc czy szarpiąc obiema rękami za koniec klucza, kopać w klucz, stawać na nim itp. (co często widzę, że ludzie robią). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Patricko Zgłoś #50 Napisano 24 Kwietnia 2014 Spokojnie, ja wiem jak zmieniać koła Nie jestem idiotą Głównie mi chodzi o jakość McGardów, bo jestem po paru chińskich zabezpieczających i mnie szlag trafia jak mam to zdejmować. Bo albo się obrobi, albo zjedzie klucz, albo nakładka w kluczu goni luźno, itd. Także gorzej chyba się nie da wydaje mi się. Pytanie, czy te McGardy są warte 130zł Ale skoro mówisz, że od 10 lat używasz to znaczy, że śruby są ok, co mnie cieszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #51 Napisano 24 Kwietnia 2014 Rozejrzyj sie za srubami z dodatkowa tulejka na lbie sruby. Cos takiego, moze nie koniecznie tej firmy. http://allegro.pl/nowe-sruby-nakretki-zabezpieczajace-podwojne-zabez-i4178371893.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yul Zgłoś #52 Napisano 24 Kwietnia 2014 Oryginalne dostaniesz taniej np: http://allegro.pl/vw-oryginalne-sruby-zabezpieczajace-skoda-seat-i4182746060.html W innych aso niewiele drożej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Berti666 Zgłoś #53 Napisano 26 Kwietnia 2014 Ja kupiłem oryginalne sruby zabezpieczajace w salonie VW 168zł za 4 szt, maja duzo wzorow wiec jest jakies prawdopodobienstwo ze zlodziej twojej koncowki nie bedzie mial, wczesniej ktos pisal kto do org. felg kupuje sroby zabezpieczajace. Kupilem 17 phoenix mialem je miesiac czasu brzydko mowiac zaje**** mi w Piasecznie k. Warszawy, wiec mysle ze warto kupic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #54 Napisano 26 Kwietnia 2014 Ja kupiłem oryginalne sruby zabezpieczajace w salonie VW Obecne ori śruby VW to ten sam patent co McGard, może nawt ta firma je produkuje dla VW ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #55 Napisano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Śruby zabezpieczjące dokręca się z umiarem Ja bym powiedział że dokręca się tak samo jak resztę śrub. 120 Nm. Sprawdz sobie kiedyś kluczem dynamometrycznym ile to jest. Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez mnichu błąd ort. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxxx222 Zgłoś #56 Napisano 14 Marca 2015 Odgrzeje troche kotleta Co bardziej plecacie?? McGard czy ori VW?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubas16 Zgłoś #57 Napisano 10 Listopada 2016 no i stało się ,zawieruszyłem gdzieś klucz do śruby zabezpieczającej,jest ktoś z okolic świnoujścia kto mugłby ten problem rozwiązać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #58 Napisano 10 Listopada 2016 nie masz wiertarki ? a tak serio... jedz do VW i odkręcą Ci to za piwo. Jesli będą mieć klucze Jest chyba jak dobrze kojarze około 80 wzorów (nie na bank... info zasłyszane). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dnon Zgłoś #59 Napisano 11 Grudnia 2016 no i stało się ,zawieruszyłem gdzieś klucz do śruby zabezpieczającej,jest ktoś z okolic świnoujścia kto mugłby ten problem rozwiązać?[ATTACH=CONFIG]149398[/ATTACH] Dla większości zakładów wulkanizacyjnych taka śruba nie stanowi problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sympatyk Zgłoś #60 Napisano 11 Grudnia 2016 Ja mam takie śruby: http://www.siculocks.eu/pl/produkte/sicustar/ Wytrzymały sezon jak mi całego HHK, choć facet z wulkanizacji powiedział mi, że takie śruby o tyłek rozbić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach