Weso Zgłoś #101 Napisano 16 Grudnia 2013 Nie wiem czy ma to związek, ale dolewałem oleju do czasu kiedy poprosiłem żeby w ASO wlali mi olej z litrowych butelek, a nie z beczki.Teoretycznie nie powinno mieć znaczenia, a jednak oleju przestało ubywać. może zmienili dostawce?? tak to wygaldalo w szczecinie mieli castrola potem podpisali umowe z mobilem. Innego po,myslu nie mam, napewno nie jest to spowodowane tym ze jeden jest z beczki a drugi z opakowań 1l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki2000 Zgłoś #102 Napisano 20 Grudnia 2013 Wg serwisu olej taki sam czyli Castrol w obydwu przypadkach ... a może ze starości się coś zapchało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiulek Zgłoś #103 Napisano 21 Września 2015 Ja kolego również mam ten sam sposób i nie mam problemu te auta czy silniki są dla specyficznych kierowców i wymagają o wiele więcej troski niż reszta by móc cieszyć się bez awaryjną eksploatacją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #104 Napisano 10 Grudnia 2016 Zawsze w każdym samochodzie sam sobie wymieniałem olej ale że teraz nie miałem dostępu do kanału zleciłem to znajomemu mechanikowi. Niestety przelał ... na bagnecie jest nieco ponad max i chciałbym teraz usunąć tą nadwyżkę ... Wolałbym nie jechać znowu do niego żeby upuszczać przez korek spustowy a wg mnie rurka od bagnetu jest dość cienka żeby wprowadzić wężyk. Zastanawiam się czy po wyjęciu filtra oleju nie będzie najłatwiej odessać do poziomu jaki być powinien ? Silnik BMP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #105 Napisano 10 Grudnia 2016 he he że niby jak? Przecież po odkręceniu filtra wszystko szybko kanałami w obudowie spływa do miski i nic w obudowie nie zostaje (no może kilka ml ). Jak masz minimetr lub dwa nad maxem po nocnym postoju to myślę że nic nie musisz robić, za kilka tysięcy trochę zejdzie jak silnik coś wciąga. Jak masz centymetr nad maxem to wysysarką przez bagnet lub korkiem w misce ale to znowu korek trzeba zmienić (zmieniam co wykręcenie z miski) Ale jak już tak kombinujesz to możesz odkręcić szybko filtr, usunąć go póki będzie mocno nasączony, wkręcić nowy filtr, odpalić i sprawdzić poziom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #106 Napisano 10 Grudnia 2016 Nie chodziło mi o wyścig z olejem zanim ucieknie z obudowy filtra do miski Raczej o to że kanał z obudowy filtra chyba jest szerszy od prowadnicy bagnetu i tamtędy może łatwiej odessać , sam będę będę to wiedział jak wykręcę filtr ale może ktoś już to wie Korek po spuszczaniu oleju też zawsze zakręcam nowy , tak jak i zawsze daję nowy oring w nakrętce od filtra .. Jest sporo ponad stan a chodzi o to że między wymianami nic nie dolewam bo nie bierze oleju i mam obawy przez to ... Sam jak wymieniam to wolę 10 razy sprawdzać i dolewać po trochu jak raz przelać ... Jak sobie człowiek sam nie dopilnuje i samemu nie zrobi to zawsze coś jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radar Zgłoś #107 Napisano 11 Grudnia 2016 Paweł jeżeli jak napisałeś jest tylko trochę powyżej max to nie panikuj nic się nie stanie, i nie rób sobie dodatkowego kłopotu to tylko miarka orientacyjna, nie musi być co do mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #108 Napisano 11 Grudnia 2016 "Trochę" powyżej ale jednak chyba wg mnie jednak trochę za dużo ... na obrazku na czerwono zaznaczyłem poziom jaki mniej więcej teraz mam ... czyli nawet minimalnie powyżej górnej kulki a zawsze podczas wymian starałem się utrzymać poziom , który jest zaznaczony na zielono. Poczytałem kilka postów o zagrożeniach jakie mogą wynikać ze zbyt dużej ilości oleju i nie ukrywam że mam pewne obawy .. tym bardziej mając świadomość że silnik nie bierze oleju więc go nie ubędzie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #109 Napisano 11 Grudnia 2016 Peter, jedź do pierwszego lepszego warsztatu i niech Ci odessaja przez bagnet troszkę oleju. Parę sekund roboty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #110 Napisano 11 Grudnia 2016 jak chcesz sam to spokojnie możesz wykręcić filtr i z obudowy odessać (z podstawki) trzema mieć strzykawkę i cienką rurkę, znaleźć otworek w dnie i rurka znacznie głębiej wejdzie a tam jest lekką ręką z 250ml oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #111 Napisano 11 Grudnia 2016 W aptece kupisz za dwa złote duza strzykawkę i do tego dren. Wkladasz go pezez otwór bagnetu oleju i odsysasz ile chcesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #112 Napisano 11 Grudnia 2016 Dzięki Panowie .. jutro kupię strzykawkę i jakiś wężyk ( nie wiem czy mają takie w aptece) ... Wolę ten nadmiar odessać i mieć spokojną głowę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #113 Napisano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Mają takie strzykawki w aptece bo do tego celu kilka razy sam kupowałem. Jest to strzykawka cewnikowa i nazywa się żaneta. http://www.medicalrespect.pl/index.php?p137,strzykawka-cewnikowa-janette-zaneta-160ml-janpol Cewnik niech Ci dobiora na miejscu. Jest on cały silikonowy. Edytowane 11 Grudnia 2016 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonix Zgłoś #114 Napisano 13 Września 2019 @boroskym Wymiana oleju na warsztacie , spuszczanie przez korek i mechanik mi powiedział że 4,3 litra wchodzi , a poprzedni passat był B6 i wchodziło tak mi się wydaje 3,4 litra , w sumie chodzi o to żeby nie przedobrzyć i wlać tylko tyle ile należy czyli na maksa lub pomiędzy maksa a minimum a jutro rano sprawdzić stan w garażu i dolać odpowiednią ilość . Bo po co biegać za spuszczaniem jak można dolać odrobinę . Tak w sumie trafiła się taka stronka gdzie podają a wtym passacie jest model silnika CFFB że wchodzi od 3,8 do 4,3 litra i trochę można się pogubić http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/1138-volkswagen-passat-b7-20-tdi-cr-140km-cbabcffb.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruczek.osn Zgłoś #115 Napisano 14 Listopada 2022 Witam rozczaskałem miche na drobne. I czy od 2.0 140km bedzie pasowac miska do 2.0 170km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach