Skocz do zawartości
faqltet

Problem z rozruchem zimnego silinika (1.6TD)

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, koleżanki doradźcie...

 

Każdego poranka:

 

-------------------------------------------------------

 

1. Włączam zapłon (grzeją się świeczki)

 

2. Rozruch (wolno kręci się rozrusznik)

 

3. Wyłączam zapłon

 

4. Włączam zapłon (grzeją się świeczki)

 

5. Rozruch, rozrusznik kręci jak szalony, auto odpala

 

-------------------------------------------------------

 

Pierwszy poranny rozruch u mnie wygląda tak, że rozrusznik kręci nie za wolno (jak w przypadku padniętego aku), ale też i nie tak szybko jak przy powtórnej próbie rozruchu.

W ciągu dnia, nie ma już problemów z rozruchem. Pali na dotyk. Przy rozruchu kontrolki nie przygasają.

 

Problem się pojawił jakieś 2 miesiące temu. W tamtym czasie nic nie było grzebane przy samochodzie. Pojawił mi się wtedy problem z przekaźnikami, o czym pisałem na forum. Ich wymiana nie wpłynęła na pracę rozrusznika.

W książce "SAM NAPRAWIAM" była sugestia by sprawdzić poziom oleju i ewentualnie uzupełnić jego braki. Braków oleju nie stwierdziłem. Poziom był w normie.

 

Olej oraz filtry (paliwa, oleju) wymieniam średnio co 7000-8000 km.

 

- aku 2 letni - CENTRA - (ze 'szpiegiem', który świeci na zielono, więc poziom naładowania OK)

- rozrusznik nowy (fabrycznie) wymieniony w marcu tego roku

- wymienione przekaźniki

- olej BP semisyntetic 15W/40 - wymieniony miesiąc temu.

 

Dziękuję za wskazówki i rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może być że kończy się tulejka w skrzyni lub elektromagnes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnij porządną masę na silnik. prosto z klemy np. do podstawy alternatora. gwarantuje ze rozrusznik bedzie szybciej krecil - fabryczna masa z klemy na bude i dalej na silnik ma dosc, zlap za nia reka po dluzszym kreceniu a przekonasz sie o czym mowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, odświeżę swój temat, gdyż mam porządną masę, a problem jak był tak jest... Ktoś ma jeszcze inne pomysły? Z góry serdeczne dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmien tuleję rozrusznika ktora jest wbita w obudowe skrzyni biegow ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Kolega ma racje co do tulei w skrzyni.Sprawdz czy nie wyrobilo sie gniazdo.Jezeli padla tuleja wymien i tulejki na rozruszniku.Sprawdz napiecie na elektromagnesie,pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Kolega ma racje co do tulei w skrzyni.Sprawdz czy nie wyrobilo sie gniazdo.Jezeli padla tuleja wymien i tulejki na rozruszniku.Sprawdz napiecie na elektromagnesie,pozdrawiam!

 

Dzięki za info.

 

Tylko jak wytłumaczyć, że po słabym pierwszym kręceniu rozrusznika (wolne ale stałe obroty), drugie wygląda zupełnie normalnie i prawidłowo. To może być wina tulejek?

 

Wiem, że mój tato nie wymieniał tulejki w skrzyni. Auto w mojej rodzinie jest od 1998 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być tak ze przy pierwszym kręceniu aku nie daje całej mocu po nocnym staniu, nie wiem dokładnie o co biega ale słyszałem takie opinie. Podobno rozwiązaniem jest błysnąc światłami długimi na sekunde. Z drugiej strony to grzanie świec by wzbudziło aku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z drugiej strony to grzanie świec by wzbudziło aku...

 

No właśnie :633:. Świeczki grzeję teraz 2x przed rozruchem i dalej to samo :(

 

Ostatnio Pasek spędził nockę w garażu u teścia. Tam aku był podłączony do prostownika i "pieszczony" 1A prądem przed ok 12 godzin. Pomimo tego, że stał w garażu (-5 stopni), aku podładowany, pierwsze kręcenie jak powyżej napisałem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z napięciem na elektromagnesie?Może być tak że za pierwszym razem dostaje za małe napięcie i za słabo dociska styki na elektromagnesie.Jednak moje problemy z rozruchem najczęściej sprowadzały się do tulejek.A jak piszesz że tulejka w skrzyni nie była wymieniana ... .W końcu nic nie jest wieczne.Sprawdź tulejki ,niedużo pracy a przynajmniej będziesz miał pewność .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności