faqltet Zgłoś #1 Napisano 19 Listopada 2008 Koledzy, koleżanki doradźcie... Każdego poranka: ------------------------------------------------------- 1. Włączam zapłon (grzeją się świeczki) 2. Rozruch (wolno kręci się rozrusznik) 3. Wyłączam zapłon 4. Włączam zapłon (grzeją się świeczki) 5. Rozruch, rozrusznik kręci jak szalony, auto odpala ------------------------------------------------------- Pierwszy poranny rozruch u mnie wygląda tak, że rozrusznik kręci nie za wolno (jak w przypadku padniętego aku), ale też i nie tak szybko jak przy powtórnej próbie rozruchu. W ciągu dnia, nie ma już problemów z rozruchem. Pali na dotyk. Przy rozruchu kontrolki nie przygasają. Problem się pojawił jakieś 2 miesiące temu. W tamtym czasie nic nie było grzebane przy samochodzie. Pojawił mi się wtedy problem z przekaźnikami, o czym pisałem na forum. Ich wymiana nie wpłynęła na pracę rozrusznika. W książce "SAM NAPRAWIAM" była sugestia by sprawdzić poziom oleju i ewentualnie uzupełnić jego braki. Braków oleju nie stwierdziłem. Poziom był w normie. Olej oraz filtry (paliwa, oleju) wymieniam średnio co 7000-8000 km. - aku 2 letni - CENTRA - (ze 'szpiegiem', który świeci na zielono, więc poziom naładowania OK) - rozrusznik nowy (fabrycznie) wymieniony w marcu tego roku - wymienione przekaźniki - olej BP semisyntetic 15W/40 - wymieniony miesiąc temu. Dziękuję za wskazówki i rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 19 Listopada 2008 może być że kończy się tulejka w skrzyni lub elektromagnes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2008 podepnij porządną masę na silnik. prosto z klemy np. do podstawy alternatora. gwarantuje ze rozrusznik bedzie szybciej krecil - fabryczna masa z klemy na bude i dalej na silnik ma dosc, zlap za nia reka po dluzszym kreceniu a przekonasz sie o czym mowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
faqltet Zgłoś #4 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam serdecznie, odświeżę swój temat, gdyż mam porządną masę, a problem jak był tak jest... Ktoś ma jeszcze inne pomysły? Z góry serdeczne dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #5 Napisano 16 Stycznia 2009 zmien tuleję rozrusznika ktora jest wbita w obudowe skrzyni biegow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #6 Napisano 18 Stycznia 2009 Witam! Kolega ma racje co do tulei w skrzyni.Sprawdz czy nie wyrobilo sie gniazdo.Jezeli padla tuleja wymien i tulejki na rozruszniku.Sprawdz napiecie na elektromagnesie,pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
faqltet Zgłoś #7 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam! Kolega ma racje co do tulei w skrzyni.Sprawdz czy nie wyrobilo sie gniazdo.Jezeli padla tuleja wymien i tulejki na rozruszniku.Sprawdz napiecie na elektromagnesie,pozdrawiam! Dzięki za info. Tylko jak wytłumaczyć, że po słabym pierwszym kręceniu rozrusznika (wolne ale stałe obroty), drugie wygląda zupełnie normalnie i prawidłowo. To może być wina tulejek? Wiem, że mój tato nie wymieniał tulejki w skrzyni. Auto w mojej rodzinie jest od 1998 roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #8 Napisano 20 Stycznia 2009 Może być tak ze przy pierwszym kręceniu aku nie daje całej mocu po nocnym staniu, nie wiem dokładnie o co biega ale słyszałem takie opinie. Podobno rozwiązaniem jest błysnąc światłami długimi na sekunde. Z drugiej strony to grzanie świec by wzbudziło aku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
faqltet Zgłoś #9 Napisano 20 Stycznia 2009 Z drugiej strony to grzanie świec by wzbudziło aku... No właśnie :633:. Świeczki grzeję teraz 2x przed rozruchem i dalej to samo Ostatnio Pasek spędził nockę w garażu u teścia. Tam aku był podłączony do prostownika i "pieszczony" 1A prądem przed ok 12 godzin. Pomimo tego, że stał w garażu (-5 stopni), aku podładowany, pierwsze kręcenie jak powyżej napisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #10 Napisano 20 Stycznia 2009 A co z napięciem na elektromagnesie?Może być tak że za pierwszym razem dostaje za małe napięcie i za słabo dociska styki na elektromagnesie.Jednak moje problemy z rozruchem najczęściej sprowadzały się do tulejek.A jak piszesz że tulejka w skrzyni nie była wymieniana ... .W końcu nic nie jest wieczne.Sprawdź tulejki ,niedużo pracy a przynajmniej będziesz miał pewność . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach