Skocz do zawartości
darekguma

Jak sprawdzić świece żarowe do 2.0tdi BGW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie,jak sprawdzić świece żarowe w moim pasku.problem jest tego typu że są to świece na napięcie 5 V.Może wiecie jaki jest pobór prądu przez takie świece żebym mógł dobrać jakiś zasilacz do sprawdzenia.Dzieki za podpowiedzi:)

Edytowane przez darekguma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o sprecyzowanie tytułu wątku. Inaczej, niestety, kosz. LINK

Edytuj pierwszy post, następnie "zaawansowana edycja" i wpisz nową nazwę tematu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opornosc sie mierzy. przyjumuje sie, ze do 0-5 ohm jest ok. powyzej wymiana. najlepiej grzeja, gdy maja max 2 ohmy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz zwykły miernik prądu(koszt 10zł).Zacisk do plusa,drugi koniec do świecy w miejsce gdzie wchodzi kapturek.Jeśli miernik świeci to świeca jest dobra.Sprawdzam tak od wieków i nigdy nie było pomyłki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dzisiaj do wymiany świec w swoim pasku też BGW... wszystko ok pierwsza świeca wykręciła się bez problemu, W sklepie zamówiłem świece BOSCH-a do BGW,BHW wyciągam z pudełka nową świecę , a tu zonk w ogóle inna tzn, dłuższa, cieńszy gwint itp. Dzwonie do sklepu do znajomego, żeby wyjaśnić sprawę, podałem mu kod z wyciągniętej świecy i gdy oddzwonił okazało się że to nietypowy model i tylko dostępne są BOSCHA około 80zł/szt. a w servisie SUWALSKIM WV jakiś uczony powiedział że po wymianie dodatkowo trzeba świece adoptować hehe rozśmieszyło mnie to ale nie wiem czy to prawda ?? więc postanowiłem sprawdzić wykręconą świecę, okazało się że grzeje pięknie, resztę sprawdziłem bez wyciągania, też ok. więc zostawiłem wszystkie, dodam, że wymianę planowałem ponieważ czasami słabo palił, a dziś razem z świeczkami miałem zakupiony nówkę akumulator BOSCH S4 680A 74Ah po wymianie aku. pasek pali na dotyk :)) A wiec zastanówcie się przed wymianą świec w tym modelu, czy aku jest dobry i miejcie na uwadze że w katalogach mają podany zły model i nie będą pasowały, jutro postaram się dodać kody świec tych które są u mnie i powinny być i tych które zamówiliśmy z katalogu rzekomo dedykowane pod BGW....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UWAGA, UWAGA świece żarowe do silnika 2.0TDI BGW z DPF to BOSCH 0 250 402 004 napięcie 5V jeszcze poniżej obok znaczka vw: N 105 916 07 dzisiaj komplecik znajomy zamówił mi i mówił że około 80 zł jak odbiorę postaram się dać znać ile stały i jak po wymianie, dziś spaliła mi świeca ta którą miałem wykręcone, a 2 dni temu wszystkie były ok i wyskoczył mi komunikat Abgas werkstatt i żółta kontrolka na blacie ... wstawiłem chwilowo od braciaka bo miał na zapasie od audi a4b7 AWX-a BERU 240 0 100 226 227, ale to jest chyba 12 v więc nie wiem czy w ogóle będzie ją grzało, ale wstawiłem i jutro i tak będzie wymieniona :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i wyskoczył mi komunikat Abgas werkstatt i żółta kontrolka na blacie ...

to znaczy ta od grzania świec czy check engine? Pytam z ciekawości bo nie wiedziałem że przepalenie świecy jest sygnalizowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No te check engine jest od wielu rzeczy, jeżeli wyskoczy to najlepiej na vag diagnozować, ja mam vag ale nawet nie podpinałem bo wiedziałem że świeca padla bo przy odpalaniu silnik słabo łapał jak nigdy... wstawiłem świece od AWX 12v i pali elegancko przy -12 dopiero, ale jutro i tak 4 wymieniam na oryginał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe do BGW 2013-01-25_16-02-59_964.jpg oznaczenia na paczce :

1St/PC.

N 105 916 07

 

+

 

pasta miedziowa Copper 5ml.

Edytowane przez maxio-1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapaliła mi się kontrolka silnika + komunikat "emission workshop". Vag pokazał

"1 Fault Found:

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) Electrical Fault

P0672 - 000 - -"

Sprawdzam Omomierzem i pokazuje 0 ohm na drugiej świecy licząc od rozrządu. czy ta świeca na pewno jest walnięta ?

samochód zapala bez problemu i chodzi równo na zimnym silniku.

co może być przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mierzyłeś ta oporność, na jaki zakres miałes ustawiony miernik? Świeca pewnie dobra, zero ohm to byś miał zwarcie i paliło by bezpiecznik, pewnie miałes miernik ustawiony na wysoki zakres i stąd te wskazania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakres pierwszy do 200ohm. ale to zwykły tani miernik wiec dokładnością pewnie nie grzeszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś potwierdzi że te świece "N 105 916 07" pasują do BGW bo sprzedawca w sklepie twierdzi ze nie i już zwątpiłem. A chciałem zamawiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz długość.

długośc jest najważniejsza....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś potwierdzi że te świece "N 105 916 07" pasują do BGW bo sprzedawca w sklepie twierdzi ze nie i już zwątpiłem. A chciałem zamawiać

będzie pasowała

 

Bez tytułu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem. Sprzedawca mi wcisnął BERU GE 119, 0 100 266 065 (wychodzi na to ze też pasują do BGW) Check engine już nie świeci.

Edytowane przez adamko251

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dopadł mnie problem z błędami świec w BGW 2.0 TDI, zaczynają mi opadać ręce.

Wywala na przemian błędy pierwszej i drugiej świecy 17055 i 17056, czasem pojedynczo, czasem oba razem.

No to zakupiłem na Allegro świece Bosch 0250402004 ,  N10591607,  podobno dedykowane do tego modelu.

Dalej to samo.

W międzyczasie zrobiłem z 10 tys km, minęło prawie dwa lata, problem nie ustąpił.

Zamieniłem świece miejscami i dalej to samo. Fajki sztywno siedzą na świecach. Jest przejście od fajki do kostki przekaźnika na wszystkich 4 przewodach.

Świece pomierzone miernikiem - mają od 0,3 do 0,6 ohm.

Napięcie dochodzi do każdej świecy około 5v, dzisiaj mierzyłem na zimnym silniku, czas podgrzewania przy temp +2 około 6-8 sekund

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną błędów. Nie wymieniłem przekaźnika, ale jak napięcie dochodzi do wszystkich świec to chyba jest sprawny?

Może te świece z Allegro to jakieś podróbki? Kosztowały podejrzanie tanio bo 38 PLN, podczas gdy w ASO 90 PLN

 

Pozdrawiam

Mariusz

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, ciekawostka.

Z błędami świec żarowych walczyłem dłuższy czas aż w końcu dałem spokój i zrezygnowałem.

Kilka dni temu podjechałem do znajomego wyłączyć w systemie DPFa, bo mi już całkiem padł. Po tej operacji już po pierwszym odpaleniu sama znikła kontrolka silnika i nie ma błędów świec.?

Jeżdżę już tydzień i problem świec nie wraca. Czyżby te nieszczęsne błędy świec miały jakiś związek z DPFem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności