Skocz do zawartości
Gość Tomek051

Passat B6 3C po prostu zgasł

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie chodzi o te pod kierownicą za schowkiem. Który Ci padł? Z tego co pamiętam to któryś się mocno grzeje, możliwe że po czasie nie wytrzymuje i się kończy. Za tą skrzynką głębiej jest jeszcze jedna listwa z przekaźnikami, dostać się tam to czarna magia, jest tam przekaźnik zasilający tylny akumulator tzn. w skrócie po odpaleniu auta łączy tylny akumulator z przednim. DSC01653.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzam fakt że grzal mi się ten przekaźnik 460 od lewej strony na tym zdjęciu.

 

 

 

 

Pewnie chodzi o te pod kierownicą za schowkiem. Który Ci padł? Z tego co pamiętam to któryś się mocno grzeje, możliwe że po czasie nie wytrzymuje i się kończy. Za tą skrzynką głębiej jest jeszcze jedna listwa z przekaźnikami, dostać się tam to czarna magia, jest tam przekaźnik zasilający tylny akumulator tzn. w skrócie po odpaleniu auta łączy tylny akumulator z przednim. [ATTACH=CONFIG]140066[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, jestem tu nowy i mam problem z passatem b6, auto zgasło podczas jazdy i nie odpala, nie świecą się kontrolki na desce, mruga jedynie kontrolka od wspomagania kierownicy, radio oraz zamykanie otwieranie auta działa, co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekażnik pod kierownicą, miałem tak w Austrii. Czytaj mój post

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdemontować tę klapkę od schowką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już ci pisałem na FB. Zanim zdemontujesz pół auta sprawdź dokładnie bezpieczniki. Zacznij od bezpiecznika komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik nr 460, dzięki za podpowiedź. Klapkę udało się zdemontować bez większych problemów, przekaźniki ciasno siedzą, podmieniłem i okazuje się że auto odpala i normalnie pracuje, jutro kupię drugi przekaźnik. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drugi przekaźnik, skasowałem błędy i jak narazie auto chodzi, jutro w trasę ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawa dotyczy zaworu dozowania paliwa  N290.

Silnik wszedł w tryb awaryjny, błędy skasowane, ponowna jazda i ponowny błąd.

Valve for fuel metering open circuit.

I błąd 000144 czyli (P0099)

Jak sobie z tym poradziliście? Zawór do wywalenia?

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i z góry dziękuję za każdą pomoc. Pasek służył mi praktycznie bezawaryjnie jakieś 3 lata. Ostatnio wracałem z pracy i na skrzyżowaniu zgasł przy czym pojawił się komunikat (Oil pressure, engine off). Nie chciał zapalić więc zepchnąłem go na pobocze dolałem oleju bo myślałem, że to może to. Po tym zabiegu odpalił przejechałem 20m i zgasł znowu. Zholowałem auto do garażu i zacząłem sprawdzać w internecie co to może być. W między czasie odpalił jeszcze na chwilę i zgasł znowu, po czym nie jestem w stanie go uruchomić. Wyczytałem, że komunikat wyświetla się jak nie ma ciśnienia oleju a powodem prawdopodobnie jest pompa oleju (wyrobiony kruciec). Po rozkręceniu pompy okazało się, że kruciec jest już wyrobiony, ale dalej zazębiał się na wałku. Próbowałem go nawet przekręcić kombinerkami czy przeskoczy w gnieździe, ale siedział. Profilaktycznie wymieniłem zregenerowany wałek z krućcem.  Auto dalej nie pali.

Dodatkowo sprawdziłem:

- Odpalanie auta z 2 różnych kluczyków

- Bezpieczniki

- Pompę paliwa w baku 

- Podłączałem SKANER VSCAN VAG MINI Viakena i nie pokazuje żadnych błędów. 

Po przeczytaniu kilku podobnych przypadków na forum skierowałem uwagę na pompo wtryskiwacze. Znalazłem filmik na YT gdzie ktoś sprawdza rezystancje cewek miernikiem, więc zrobiłem to samo (film w załączniku). Pokazuje na każdym ok 200 kOhm. Z tego co wiem od poprzedniego właściciela wszystkie były wymieniane w akcji serwisowej jakieś 5 lat temu.

Dodam jeszcze, że miesiąc temu wymieniałem olej i wszystkie filtry. 

Proszę o pomoc co i jak jeszcze mogę sprawdzić. 

Pozdrawiam.

20200730_230502.jpg

 

Aktualizacja. Zrobiłem postępy w poszukiwaniu usterki. Zgodnie z zaleceniem serwisu od regeneracji, odpiąłem wtyczkę z 1 wtrysku i samochód zapalił. Teraz kwestia czy to na pewno wtrysk czy może coś z wiązką. Jak już pisałem wcześniej mierzyłem rezystancję między pinami każdego wtrysku i pokazywało tą samą wartość 200 KOhm. Ktoś mi powiedział, że powinienem mierzyć opór nie między pinami, ale między jednym pinem a masą. W ten sposób miernik nic nie wskazywał na żadnym wtrysku. Dodatkowo z ciekawości sprawdziłem wskazanie oporności od wtyczki w stronę wiązki i tu na wtyczkach od wtrysku 2,3,4 jest to sama wartość a na 1 różni się znacząco. To samo jak sprawdzam między jednym pinem wtyczki a masą.

Przykładowo

mierząc wtyczki wtrysków 2,3,4

1 pin  i masa (rezystanscja 300 KOhm) 

2 pin  i masa (rezystanscja 70 KOhm) 

mierząc wtyczkę 1 wtrysku

1 pin  i masa (rezystanscja tylko 60 Ohm) 

2 pin  i masa (rezystanscja 70 KOhm) 

 

Nie chcę wyciągać niepotrzebnie wtrysku jeśli to nie to. Może ktoś coś podpowie jeszcze w tym temacie?

 

 

Aktualizacja. Sprawdziłem całą wiązkę od wtyczki wtrysku na którym nie było napięcia do wtyczki łączącej z komputerem. Przejście było więc wyciągnąłem komputer po czym moim oczom ukazał się widok jak na załączonych obrazkach. W podszybiu było pełno liści w których siedziała wilgoć. Spakowałem komputer do siatki i wsadziłem do plecaka aby zawieźć kolejnego dnia do elektronika. Na miejscu kiedy go wyciągnąłem okazało się, że wylała się z niego woda.  Elektronik później mi dzwonił, że nic z niego nie będzie. Miał na miejscu zamiennik do którego przegrał wsad który udało się odzyskać ze starego. Jak odbiorę kompa i zamontuję do auta dam znać czy jest ok. Ale obstawiam że na 99% będzie ok.

20200813_191719.jpg

20200813_191724.jpg

20200813_191727.jpg

20200813_191746.jpg

20200813_191751.jpg

20200814_071525.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik kręci, auto nie odpala. Wcześniej bywało tak, zwłaszcza na zimnym, że kręcił nieco dłużej, ale odpalał. Czasem załapywał kilka razy, ale w końcu odpalił. Podczas jazdy i na ciepłym nigdy nie było problemów. Wczoraj nic, kręci i wogóle nie załapuje. Wygląda na pompę paliwa.

Czy jeśli byłyby to wtryski, to po przekręceniu kluczyka pojawiałoby się jakieś info na zegarach? Auto to Sharan 7n, ale to chyba bez znaczenia.

Od czego zacząć sprawdzenie? Mam OBD2 Carista, który pokazuje błędy ale tylko silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij wężyk zasilający do filtra paliwa, zakręć rozrusznikiem i zobacz czy podaje paliwo. Jak nie to masz sprawę w miarę jasną. Jak podaje, to sprawdź czy filtr w ogóle żyje. Możesz też sprawdzić bezpieczniki. Ostatnio jedna dziewczyna na forum miała taki przypadek, że bezpiecznik DSG unieruchomił jej auto. Jeśli dalej nic, to już potrzebna jest dokładna diagnoza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Na tę chwilę padł mi akumulator.

Czy ktoś wie jak w Sharanie 7n dostać się do pompy paliwa? Pod fotelami nic nie widzę, jest jednolita tapicerka.

 

Zdjąłem osłonę filtra paliwa, i po przekręceniu kluczyka pompa nie pompuje. Ale (jeśli dobrze rozumiem) gdy padnie ta pompa w zbiorniku paliwa, to silnik powinien wyssać wszystko z obudowy filtra paliwa? A u mnie paliwa w obudowie sporo:

https://photos.app.goo.gl/douA5eZdnaBETFTe7

Sprawdziłem też kody moim zabawkowym OBD2: Carista przeskanowała 25 ECU i znalazła 20 błędów, ale żadnego w Basic OBD2 i żadnego w Engine. Wszystko w "pierdołach" (ABS, driver door...), ale też 3 w Central Electronic i 3 w CAN, niestety nie jestem w stanie ich odczytać.

Teraz wyjąłem akumulator do ładowania, a jutro kumpel może podjedzie z VAG-iem. Jakieś pomysły?

Ps.

Tak sobie myślę, czy te wszystkie błędy elektroniki mogły powstać w efekcie rozładowania akumulatora?

 

Potrzebuję przejechać na podnośnik. Czy jeśli wężyk idący od filtra paliwa do silnika zanużę w butelce z paliwem, to silnik zassie i pojedzie?

 

Który to bezpiecznik i przekaźnik od pompy paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Co jakiś czas nie zawsze podczas rozruchu zapala bardzo dobrze po czym obroty zaczynają spadać czasem zgasnie czasem pracuje na takich wolnych obrotach dodam gazu to obroty rosną a jak chce ruszyć to gasnie tak przez chwilę i wszystko wraca do normalnej pracy 

Co można sprawdzić jakie bloki sprawdzić 

Może ktoś ma pomysł Co to może być 

Błędów brak 

2.0 tsi 2012r 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawa wygląda następująco.  Rano jak odpalałem auto to zaskoczyło Ale za chwile zaczęło pracować na nierównych obrotach i zgasło.  Potem już nie chciało zapalić ale kręciło.  Bałem się że to wtryski.  Ale wyciągnąłem pompę paliwa podłączyłem pod akumulator i pompka chodzi.  Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie są dobre nie przepalone.  Po włożeniu kluczyka pompka nie załącza się sie.  Tak jakby nie dostawala sygnału.  Gdy ruszyłem ja ręcznie akumulatorem bez włożonej wtyczki, to auto zapaliło.  Czy może to być wina któregoś przekaźnika. A jak Tak to którego. Moje auto to passat b6 tdi 2.0 kod silnika BKP. Z góry dzięki za wszelkie porady. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum, mam problem ze swoim Passatem, a mianowicie jakiś czas temu zapaliła mi się czerwona kontrolka od oleju, auto na hol i do domu, miska w dół diagnoza zajechaniu imbus. Wymieniony imbus, do tego szlif wału, nowe panewki, po złożeniu autko odpaliło bez problemu. Jeśli osiągnie temp 90⁰ i tak chwilę pochodzi silnik nagle gaśnie, jeśli próbuje się go odpalić chwilę pochodzi i znów gaśnie, na zimnym silniku chodzi cały czas. Czym to może być spowodowane ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kręci silnikiem bez oporu gdy jest ciepły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od dokładnego sprawdzenia ustawienia i synchronizacji rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jak w temacie podczas jazdy passat zgasł po kilku minutach odpalił  wszedł na 3000 obrotów i zgasł i już zamilkł na dobre rozrusznik kreci ale nie łapie.

Wypinalem pojedynczo wtryski nie ruszył pompa w baku podaje na filtr paliwo skanowalem go Delphi ds 150 i żadnych błędów nie pokazuje ktoś ma pomysł jakiś co to może być?

Jutro sprawdzę EGR jeszcze i czujnik położenia wału i spróbuję go na plaka odpalić chyba że to może być coś jeszcze ???

Passat b6 2.0 TDI 125 kw 2006r

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności