Matsil Zgłoś #1 Napisano 15 Listopada 2008 Koledzy, mam takie pytanie - może ktoś z Was miał podobny przypadek. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu mocno w lewo, najczęściej przy wolnej jeździe na rondach itp. słychać dość wyraźne huczenie - jakby ocierał metal o metal. Przy jeździe na wprost nic się nie dzieje. Przy skręcaniu w prawo czasem coś słychać ale bardzo rzadko. Podejrzewałem opony letnie, ale po zmianie na zimowe problem nie minął a wydaje mi się, że narasta. Łożyska wykluczam, bo na szybszych łukach nic nie słychać. Myślę, że może to być przegub, ale czy przy przebiegu 60 tys. km jest to możliwe? Co najmniej dziwne. Czy wie też ktoś może ile kosztuje wymiana tego elementu w ASO, gwarancja właśnie się skończyła . B5-ką zrobiłem 130 tys. i żaden przegub się nie odezwał, podobnie jak łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viperjn Zgłoś #2 Napisano 15 Listopada 2008 Klocki sprawdz - taki mialem obj aw w B5- przegub inaczej slyczać 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #3 Napisano 15 Listopada 2008 Ale przy dotykaniu hamulca jest cisza, to się dzieje tylko przy skręcaniu w lewo przy wolnej jeździe - bez hamowania. Poza tym gdyby klocki były wytarte komputer by to pokazał - przynajmniej w B5 pokazywał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wawrzik23 Zgłoś #4 Napisano 15 Listopada 2008 ja bym raczej sprawdzil lozyska. ten glos najbardziej pasuje do nich. nie sugeruj sie ze przy wiekszej predkosci nie slyszysz nic. dzwignij auto i poruszaj kolem trzymajac jedna reka gore kola a droga dol a ruszajac na boki wyczujesz luz na przegubach wtedy sie dowiesz. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #5 Napisano 15 Listopada 2008 Za przegub zewnetrzny, w zeszlym roku ( ze zdaniem starego) placilem bodajze kolo 600. Koszt samej czesci, a robilem poza ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spaw Zgłoś #6 Napisano 15 Listopada 2008 Ja miałem coś podobnego. Przy skręcie w lewo (np na rondzie) było słychać odgłosy podobne do ocierającej opony o nadkole. Okazało się że po wymianie paska rozrządu jedna ze śrub mocujących osłonę paska i jednocześnie rolkę napinającą wykręciła się i podczas skrętu silnik delikatnie się przemieszczał w lewo i łeb owej śruby uderzał (ocierał) o którąś z części przymocowanych do nadwozia (jeśli dobrze pamiętam był to korpus 'łapy' mocującej silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #7 Napisano 10 Grudnia 2008 Odnawiam wątek, bo udało mi się pozbyć dziwnych odgłosów. Problemem okazała się przednia prawa piasta. Po jej wymianie wszystko wróciło do normy . Z ciekawości w serwisie zapytałem czy to normalne, że przy 60 tys. dzieją się takie rzeczy. Odpowiedź jaką uzyskałem od serwisanta: "Nie mogę powiedzieć, że to normalne bo takie łożyska powinny wytrzymać nawet do 200tys km ale dla pocieszenia powiem Panu, ze wymienialiśmy je już przy 40tys. km." Ponoć wystarczy czasem wpaść w dużą dziurę i mocno uderzyć kołem a aluminiowa piasta tego nie wytrzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2008 Mi w Borze tylne wymieniali na gwarancji przy wlasnei 40 tys. ;/ jakosc tego jest jak widac swietna:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2009 ja mam tez taki problem ... z tym ze on jest widoczny jak ruszam ... najczesciej jak pod domem krece - lewo - prawo ... oczywiscie wolno - to slychac takie trzaski .. trzasnie kilka razy i przestaje ... tez sie zastanawiam co to moze byc ... bo cos czuje ze znowu mnie pociagnie po kieszeni ... nie jest to zadne ocieranie tylko typowy trzask ... Moze dodam jeszcze ze dzieje sie to jak mocniej zakrece kierownica ... Mozecie mi pomoc co to ewentualnie moze byc? i jaki koszt ewentualnej wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2009 Sprawdz czy ktores nadkole nie wyskoczylu z mocowania. Niech jedna osoba stoi przy aucie i krec kolami. Zlokalizuj strone i patrz na tuleje wachacza czy jak skrecasz kola nie przeskakuje o nadkole, u mnie tak bylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #11 Napisano 17 Kwietnia 2009 zebym to ja sie na tym znal ... dzis oblukam to ... to jest to za co placilem 600PLN ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #12 Napisano 17 Kwietnia 2009 Patrz na plastikowe nadkole i ta czesc ktora idzie od gory do dolu auta czy sie nei zahaczaja o siebie. prosciej nie umiem wytlumaczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
losconrados Zgłoś #13 Napisano 20 Sierpnia 2009 Witam serdecznie, Podczas skręcania z prawej przedniej części samochodu dochodzi dzwny dźwięk - coś jakby tarcie połączone z delikatnym brzęczeniem. Najbardziej jest to słyszalne, gdy koła są całkowicie skręcone. Czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #14 Napisano 20 Sierpnia 2009 Witam serdecznie, Podczas skręcania z prawej przedniej części samochodu dochodzi dzwny dźwięk - coś jakby tarcie połączone z delikatnym brzęczeniem. Najbardziej jest to słyszalne, gdy koła są całkowicie skręcone. Czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania? Pozdrawiam Wygląda jakby silniczek od wspomagania ale podepnij pod Vag-a może jakies błędy pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #15 Napisano 24 Sierpnia 2009 Wygląda jakby silniczek od wspomagania ale podepnij pod Vag-a może jakies błędy pokaże. gdzie vaga ? kolego tutaj sprawa jest prosta poduszka od silnika, albo od skrzyni biegów one bardzo mocno się wyrabiają i przy pełnym skręcie następuję nadmierne wychylenie poduszki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aparts Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2009 Wiem co mu dolega , bo miałem to samo. Pojechałem do ASO, bo mam gwarancję. Wymienili olej w skrzyni biegów i wszystko ustało. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martin26-M1 Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2010 Witam. Mam podobny problem ze stukaniem z przodu auta VW Passat 2.0 TDI,140 kmk,przebieg 190 tys. Stawiałem na przegub,ale jednak chyba się myliłem,po wjechaniu na kanał stukot dochodzi jakby z maglownicy(przekładni),przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo nawet na postoju słychać metaliczny stukot. Więc proszę o radę zanim zabiore się za zakup i wymianę przekładni,czy wyżej opisana wymiana oleju może coś pomóc. Dzięki za szybką odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #18 Napisano 14 Stycznia 2010 Jako że nie mogę założyć nowego podepnę się pod temat. Mam problem ze stukaniem w okolicy silnika przy wyższych prędkościach, tak od 90 wzwyż. Problem objawia się w momencie najechania na wzniesienie i zjechania z niego kiedy autem kolokwialnie zabuja czyt. uniesie się i opadnie (bez skojarzeń). Słychać wtedy kilka, kilkanaście stuków w przeciągu ok 1 sekundy. Na początku obstawiałem przegub wewnętrzny ale wykręciłem jeden z lewej strony i można powiedzieć że był idealny, żadnego luzu. Drugiego nawet nie wykręcałem bo uznałem to za zbędne. W następnej kolejności obstawiam poduszkę silnika bo dźwięk zdaje się słyszeć ze środka komory silnika. Do tego przy skręcie w lewo i dodaniu gazu na 3 biegu gdy wchodzę w zakręt 90st. słychać jakby szuranie, ale tylko w momencie naciśnięcia gazu. Ponadto gdy auto stoi krzywo tj. lewa strona jest wyżej niż prawa przy odpalaniu potrafi autem lekko zatrząść. Nie wiem czy dobrze diagnozuję moją usterkę, proszę o pomoc... Aha, przebieg auta 181000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 14 Stycznia 2010 no raczej poduchy silnika lub skrzyni ale sprawdz zawieszenie moze tam tkwi problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #20 Napisano 14 Stycznia 2010 Zawieszenie też sprawdzałem o czym zapomniałem napisać, wszystko jest w porządku, nigdzie nie ma luzów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach