Jump to content
Matsil

Dziwny odgłos przy skręcaniu - przegub?

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Koledzy, mam takie pytanie - może ktoś z Was miał podobny przypadek. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu mocno w lewo, najczęściej przy wolnej jeździe na rondach itp. słychać dość wyraźne huczenie - jakby ocierał metal o metal. Przy jeździe na wprost nic się nie dzieje. Przy skręcaniu w prawo czasem coś słychać ale bardzo rzadko. Podejrzewałem opony letnie, ale po zmianie na zimowe problem nie minął a wydaje mi się, że narasta. Łożyska wykluczam, bo na szybszych łukach nic nie słychać. Myślę, że może to być przegub, ale czy przy przebiegu 60 tys. km jest to możliwe? Co najmniej dziwne. Czy wie też ktoś może ile kosztuje wymiana tego elementu w ASO, gwarancja właśnie się skończyła :(. B5-ką zrobiłem 130 tys. i żaden przegub się nie odezwał, podobnie jak łożyska.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006

    Klocki sprawdz - taki mialem obj aw w B5- przegub inaczej slyczać

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Ale przy dotykaniu hamulca jest cisza, to się dzieje tylko przy skręcaniu w lewo przy wolnej jeździe - bez hamowania. Poza tym gdyby klocki były wytarte komputer by to pokazał - przynajmniej w B5 pokazywał.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0TDI-CR 140KM
    Rok prod: 2008

    ja bym raczej sprawdzil lozyska. ten glos najbardziej pasuje do nich. nie sugeruj sie ze przy wiekszej predkosci nie slyszysz nic. dzwignij auto i poruszaj kolem trzymajac jedna reka gore kola a droga dol a ruszajac na boki wyczujesz luz na przegubach wtedy sie dowiesz. pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    Za przegub zewnetrzny, w zeszlym roku ( ze zdaniem starego) placilem bodajze kolo 600. Koszt samej czesci, a robilem poza ASO.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2006

    Ja miałem coś podobnego. Przy skręcie w lewo (np na rondzie) było słychać odgłosy podobne do ocierającej opony o nadkole.

    Okazało się że po wymianie paska rozrządu jedna ze śrub mocujących osłonę paska i jednocześnie rolkę napinającą wykręciła się i podczas skrętu silnik delikatnie się przemieszczał w lewo i łeb owej śruby uderzał (ocierał) o którąś z części przymocowanych do nadwozia (jeśli dobrze pamiętam był to korpus 'łapy' mocującej silnik.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Odnawiam wątek, bo udało mi się pozbyć dziwnych odgłosów. Problemem okazała się przednia prawa piasta. Po jej wymianie wszystko wróciło do normy :).

    Z ciekawości w serwisie zapytałem czy to normalne, że przy 60 tys. dzieją się takie rzeczy. Odpowiedź jaką uzyskałem od serwisanta: "Nie mogę powiedzieć, że to normalne bo takie łożyska powinny wytrzymać nawet do 200tys km ale dla pocieszenia powiem Panu, ze wymienialiśmy je już przy 40tys. km." Ponoć wystarczy czasem wpaść w dużą dziurę i mocno uderzyć kołem a aluminiowa piasta tego nie wytrzyma.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    Mi w Borze tylne wymieniali na gwarancji przy wlasnei 40 tys. ;/ jakosc tego jest jak widac swietna:)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2006

    ja mam tez taki problem ... z tym ze on jest widoczny jak ruszam ... najczesciej jak pod domem krece - lewo - prawo ... oczywiscie wolno - to slychac takie trzaski .. trzasnie kilka razy i przestaje ... tez sie zastanawiam co to moze byc ... bo cos czuje ze znowu mnie pociagnie po kieszeni ... nie jest to zadne ocieranie tylko typowy trzask ...

    Moze dodam jeszcze ze dzieje sie to jak mocniej zakrece kierownica ...

    Mozecie mi pomoc co to ewentualnie moze byc? i jaki koszt ewentualnej wymiany?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    Sprawdz czy ktores nadkole nie wyskoczylu z mocowania. Niech jedna osoba stoi przy aucie i krec kolami. Zlokalizuj strone i patrz na tuleje wachacza czy jak skrecasz kola nie przeskakuje o nadkole, u mnie tak bylo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2006

    zebym to ja sie na tym znal ... dzis oblukam to ...

    to jest to za co placilem 600PLN ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    Patrz na plastikowe nadkole i ta czesc ktora idzie od gory do dolu auta czy sie nei zahaczaja o siebie. prosciej nie umiem wytlumaczyc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B4 2.0 115KM (2E)
    Rok prod: 1994

    witam mam taki problem wymieniłem już 4 przeguby z lewej strony . dodam ze mialem wymieniane amory z przodu. i wiem ze tzreba robic póżniej geometrię kół . czy to moze byc przyczyną .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996
    witam mam taki problem wymieniłem już 4 przeguby z lewej strony . dodam ze mialem wymieniane amory z przodu. i wiem ze tzreba robic póżniej geometrię kół . czy to moze byc przyczyną .
    ale przyczyną czego i przy wymianie przegubu nie trzeba robić zbieżności

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    przegub jak sie sypie , to właśnie przy wolnej jeżdzie i skręcie tak terkocze a w późniejszej fazie strzela.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2008
    Koledzy, mam takie pytanie - może ktoś z Was miał podobny przypadek. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu mocno w lewo, najczęściej przy wolnej jeździe na rondach itp. słychać dość wyraźne huczenie - jakby ocierał metal o metal. Przy jeździe na wprost nic się nie dzieje. Przy skręcaniu w prawo czasem coś słychać ale bardzo rzadko. Podejrzewałem opony letnie, ale po zmianie na zimowe problem nie minął a wydaje mi się, że narasta. Łożyska wykluczam, bo na szybszych łukach nic nie słychać. Myślę, że może to być przegub, ale czy przy przebiegu 60 tys. km jest to możliwe? Co najmniej dziwne. Czy wie też ktoś może ile kosztuje wymiana tego elementu w ASO, gwarancja właśnie się skończyła :(. B5-ką zrobiłem 130 tys. i żaden przegub się nie odezwał, podobnie jak łożyska.

     

    ja mam tez taki problem ... z tym ze on jest widoczny jak ruszam ... najczesciej jak pod domem krece - lewo - prawo ... oczywiscie wolno - to slychac takie trzaski .. trzasnie kilka razy i przestaje ... tez sie zastanawiam co to moze byc ... bo cos czuje ze znowu mnie pociagnie po kieszeni ... nie jest to zadne ocieranie tylko typowy trzask ...

    Moze dodam jeszcze ze dzieje sie to jak mocniej zakrece kierownica ...

    Mozecie mi pomoc co to ewentualnie moze byc? i jaki koszt ewentualnej wymiany?

     

    Koledzy,

     

    Mam podobny problem jak Wy, tyle że przy skręcaniu w lewo tylko przy wolnej jeździe na pierwszym biegu to tzw. "szurnięcie" występuje gdy lekko zdejmę noge z gazu i go zaraz dodam. Nie jest to takie czyste szarpniecie na przegubie jakie występuje zawsze przy takim samym skrecie w prawo. Jest wrażenie jakby lewy przegub był całkowicie rozsypany, ale taki objaw wystepuje tylko przy skrecie w lewo i wolnej jeździe. Autko ma kulniete 75000km.

     

    Z lektury postów tego watku wynika ze to piasta - macie jeszcze jakies doświadczenia w tym temacie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2008
    Koledzy,

     

    Mam podobny problem jak Wy, tyle że przy skręcaniu w lewo tylko przy wolnej jeździe na pierwszym biegu to tzw. "szurnięcie" występuje gdy lekko zdejmę noge z gazu i go zaraz dodam. Nie jest to takie czyste szarpniecie na przegubie jakie występuje zawsze przy takim samym skrecie w prawo. Jest wrażenie jakby lewy przegub był całkowicie rozsypany, ale taki objaw wystepuje tylko przy skrecie w lewo i wolnej jeździe. Autko ma kulniete 75000km.

     

    Z lektury postów tego watku wynika ze to piasta - macie jeszcze jakies doświadczenia w tym temacie?

     

    Temat rozwiazany. Luzny fartuch lewego nadkola; wyskoczył plastik z gniazga w ramie w który wkrecana jest sruba mocujaca fartuch nadkola gorny i dolny. Kilka odpowiedzi wczesniej kolega miał podobny problem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Przy pełnym skręcie w lewo tylko jak się trzyma kierownicę skręconą na maksa to coś stuka w lewym kole. Po podniesieniu samochodu na lewarku przy pełnym skręcie w lewo tylko jak się trzyma kierownicę skręconą na maksa to koło obacając ręcznie ciężko się obraca i co jakiś czas stuka .Dodam jeszcze że jestem kilka godzin po wymianie przegubu do silnika ATJ 115km a sprzedawca dał mi przegub do silnika 130 km zęby sie zgadzały tylko średnica zewnętrzna jest o 1.5 mm mniejsza. Co robic i jaki mam mieć przegub?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Kurde ja tez mam problem i nie wiem jak sie zabrac do niego przy skręcaniu i dodawaniu gazu na pół skrecie tłucze mi sie coś przy kołach taj jakby przeguby tylko że wymieniłem koła z 15 na 16 letnie i troche mniej teraz

    Nic nie jest wytarte osłony na przegubach całe ,nie wiem co jest grane

    Prosze o pomoc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    Snake, no skoro masz część od innego auta, to co Ty chcesz? 1,5mm różnicy w mechanice to przepasc, więc nie ma co kombinować tylko założyć część odpowiednią do Twojej fury.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy