Jump to content
Matsil

Dziwny odgłos przy skręcaniu - przegub?

Recommended Posts

Koledzy, mam takie pytanie - może ktoś z Was miał podobny przypadek. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu mocno w lewo, najczęściej przy wolnej jeździe na rondach itp. słychać dość wyraźne huczenie - jakby ocierał metal o metal. Przy jeździe na wprost nic się nie dzieje. Przy skręcaniu w prawo czasem coś słychać ale bardzo rzadko. Podejrzewałem opony letnie, ale po zmianie na zimowe problem nie minął a wydaje mi się, że narasta. Łożyska wykluczam, bo na szybszych łukach nic nie słychać. Myślę, że może to być przegub, ale czy przy przebiegu 60 tys. km jest to możliwe? Co najmniej dziwne. Czy wie też ktoś może ile kosztuje wymiana tego elementu w ASO, gwarancja właśnie się skończyła :(. B5-ką zrobiłem 130 tys. i żaden przegub się nie odezwał, podobnie jak łożyska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klocki sprawdz - taki mialem obj aw w B5- przegub inaczej slyczać

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przy dotykaniu hamulca jest cisza, to się dzieje tylko przy skręcaniu w lewo przy wolnej jeździe - bez hamowania. Poza tym gdyby klocki były wytarte komputer by to pokazał - przynajmniej w B5 pokazywał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym raczej sprawdzil lozyska. ten glos najbardziej pasuje do nich. nie sugeruj sie ze przy wiekszej predkosci nie slyszysz nic. dzwignij auto i poruszaj kolem trzymajac jedna reka gore kola a droga dol a ruszajac na boki wyczujesz luz na przegubach wtedy sie dowiesz. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za przegub zewnetrzny, w zeszlym roku ( ze zdaniem starego) placilem bodajze kolo 600. Koszt samej czesci, a robilem poza ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem coś podobnego. Przy skręcie w lewo (np na rondzie) było słychać odgłosy podobne do ocierającej opony o nadkole.

Okazało się że po wymianie paska rozrządu jedna ze śrub mocujących osłonę paska i jednocześnie rolkę napinającą wykręciła się i podczas skrętu silnik delikatnie się przemieszczał w lewo i łeb owej śruby uderzał (ocierał) o którąś z części przymocowanych do nadwozia (jeśli dobrze pamiętam był to korpus 'łapy' mocującej silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnawiam wątek, bo udało mi się pozbyć dziwnych odgłosów. Problemem okazała się przednia prawa piasta. Po jej wymianie wszystko wróciło do normy :).

Z ciekawości w serwisie zapytałem czy to normalne, że przy 60 tys. dzieją się takie rzeczy. Odpowiedź jaką uzyskałem od serwisanta: "Nie mogę powiedzieć, że to normalne bo takie łożyska powinny wytrzymać nawet do 200tys km ale dla pocieszenia powiem Panu, ze wymienialiśmy je już przy 40tys. km." Ponoć wystarczy czasem wpaść w dużą dziurę i mocno uderzyć kołem a aluminiowa piasta tego nie wytrzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi w Borze tylne wymieniali na gwarancji przy wlasnei 40 tys. ;/ jakosc tego jest jak widac swietna:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam tez taki problem ... z tym ze on jest widoczny jak ruszam ... najczesciej jak pod domem krece - lewo - prawo ... oczywiscie wolno - to slychac takie trzaski .. trzasnie kilka razy i przestaje ... tez sie zastanawiam co to moze byc ... bo cos czuje ze znowu mnie pociagnie po kieszeni ... nie jest to zadne ocieranie tylko typowy trzask ...

Moze dodam jeszcze ze dzieje sie to jak mocniej zakrece kierownica ...

Mozecie mi pomoc co to ewentualnie moze byc? i jaki koszt ewentualnej wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz czy ktores nadkole nie wyskoczylu z mocowania. Niech jedna osoba stoi przy aucie i krec kolami. Zlokalizuj strone i patrz na tuleje wachacza czy jak skrecasz kola nie przeskakuje o nadkole, u mnie tak bylo

Share this post


Link to post
Share on other sites

zebym to ja sie na tym znal ... dzis oblukam to ...

to jest to za co placilem 600PLN ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrz na plastikowe nadkole i ta czesc ktora idzie od gory do dolu auta czy sie nei zahaczaja o siebie. prosciej nie umiem wytlumaczyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

 

Podczas skręcania z prawej przedniej części samochodu dochodzi dzwny dźwięk - coś jakby tarcie połączone z delikatnym brzęczeniem. Najbardziej jest to słyszalne, gdy koła są całkowicie skręcone.

Czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam serdecznie,

 

Podczas skręcania z prawej przedniej części samochodu dochodzi dzwny dźwięk - coś jakby tarcie połączone z delikatnym brzęczeniem. Najbardziej jest to słyszalne, gdy koła są całkowicie skręcone.

Czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania?

 

Pozdrawiam

Wygląda jakby silniczek od wspomagania ale podepnij pod Vag-a może jakies błędy pokaże.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wygląda jakby silniczek od wspomagania ale podepnij pod Vag-a może jakies błędy pokaże.

 

gdzie vaga ? kolego tutaj sprawa jest prosta poduszka od silnika, albo od skrzyni biegów

 

one bardzo mocno się wyrabiają i przy pełnym skręcie następuję nadmierne wychylenie poduszki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wiem co mu dolega , bo miałem to samo. Pojechałem do ASO, bo mam gwarancję. Wymienili olej w skrzyni biegów i wszystko ustało.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam podobny problem ze stukaniem z przodu auta VW Passat 2.0 TDI,140 kmk,przebieg 190 tys.

Stawiałem na przegub,ale jednak chyba się myliłem,po wjechaniu na kanał stukot dochodzi jakby z maglownicy(przekładni),przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo nawet na postoju słychać metaliczny stukot.

Więc proszę o radę zanim zabiore się za zakup i wymianę przekładni,czy wyżej opisana wymiana oleju może coś pomóc.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że nie mogę założyć nowego podepnę się pod temat.

 

Mam problem ze stukaniem w okolicy silnika przy wyższych prędkościach, tak od 90 wzwyż. Problem objawia się w momencie najechania na wzniesienie i zjechania z niego kiedy autem kolokwialnie zabuja czyt. uniesie się i opadnie (bez skojarzeń). Słychać wtedy kilka, kilkanaście stuków w przeciągu ok 1 sekundy.

 

Na początku obstawiałem przegub wewnętrzny ale wykręciłem jeden z lewej strony i można powiedzieć że był idealny, żadnego luzu. Drugiego nawet nie wykręcałem bo uznałem to za zbędne.

 

W następnej kolejności obstawiam poduszkę silnika bo dźwięk zdaje się słyszeć ze środka komory silnika. Do tego przy skręcie w lewo i dodaniu gazu na 3 biegu gdy wchodzę w zakręt 90st. słychać jakby szuranie, ale tylko w momencie naciśnięcia gazu. Ponadto gdy auto stoi krzywo tj. lewa strona jest wyżej niż prawa przy odpalaniu potrafi autem lekko zatrząść.

 

Nie wiem czy dobrze diagnozuję moją usterkę, proszę o pomoc...

 

Aha, przebieg auta 181000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

no raczej poduchy silnika lub skrzyni ale sprawdz zawieszenie moze tam tkwi problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieszenie też sprawdzałem o czym zapomniałem napisać, wszystko jest w porządku, nigdzie nie ma luzów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy