Skocz do zawartości
Gość rrhoads

brak światła STOPu - dziwny problem -B3

Rekomendowane odpowiedzi

thexxx,

A pytałeś w odpowiednim dziele ---> B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie jest ten odpowiedni dział:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie moge tutaj wlasnie znalezc pomozcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Odkopię temat, bo nie ma sensu zakładać nowego. Mam B3 w automacie i jakiś czas temu zauważyłem, że nie mam świateł stopu. Dobrałem się do czujnika przy pedale i okazało się, że nie jest podłączony. W zimę wymieniałem nagrzewnicę i wyjeżdżałem całą deską rozdzielczą, ale nie przypominam sobie żebym odłączał kostkę, a jeśli już to na pewno bym podłączył z powrotem. Wyjąłem radio, zegary, panel ogrzewania i część środkowego tunelu, ale kompletnie nigdzie nie ma żadnej pasującej kostki. Przy pedale hamulca, nad czujnikiem stopu jest jeszcze jedno "coś", ale to jest podłączone.

Gdzie szukać tej kostki? Skąd dokładnie wychodzi? Ewentualnie, może w automacie jest to jakoś inaczej zrobione?

Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki, bo już drugi dzień się z tym męczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrałem się do czujnika przy pedale i okazało się, że nie jest podłączony. W zimę wymieniałem nagrzewnicę i wyjeżdżałem całą deską rozdzielczą, ale nie przypominam sobie żebym odłączał kostkę...

 

Też robiłem u siebie ostatnio nagrzewnice i właśnie wtyczka do czujnika świateł hamowania wychodziła z tej samej wiązki co wtyczki do konsoli (przełącznik wentylatora, ogrzewania szyby, zapalniczki itp) i musiałem ją rozpinać. Tak było u mnie w B4 TDI, nie wiem czy w B3 jest tak samo, ale jeżeli tak to poszukaj tej wtyczki za panelem do ogrzewania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Jednak schowała się, ale aż za schowkiem :)

 

Przy okazji, od czego to?

11541085_867754286595878_32815809_n.jpg?oh=390d87f7a0528c086bad23fc87790e7a&oe=558BE179

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od tempomatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oo, a to się gdzieś podpina? Bo u mnie tempomat nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co ale jest to dodatkowe wyprowadzenie w wiązki tempomatu. Nie spotkałem się jeszcze by ta wtyczka była gdziekolwiek wpięta. A jeżeli chodzi o niesprawny tempomat to zapraszam do odpowiedniego tematu, szkoda tu robić OT.. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisywałem już co prawda ten problem w temacie z b4, ale właśnie natknąłem się na ten i wydaje się odpowiedniejszy.

 

Otóż, przy okazji majstrowania przy przewodach(próba podpięcia nawiewu) przestały mi działać światła stopu. Po bliższym zbadaniu sprawy okazało się że jeden kabelek wisi luźno w skrzynce bezpieczników, według schematów jest to kabel od świateł stopu a po wpięciu go gdzie indziej na +12V światła stopu świecą bez przerwy, wychodzi że to odpowiedni. Problem polega na tym że ten kabel jest wpięty tam gdzie powinien, natomiast z tej wtyczki wychodzi dalej, tak jakby rozdziela się. Przedstawiłem to na rysunku żeby było wiadomo o co chodzi.

 

Orientuje się ktoś gdzie owy kabel należy podpiąć? Sugerowano mi wtyczkę E pin 3 lub K pin 4, jednak ten kabel jest za krótki i po prostu tam nie sięgnie. Szukałem również jakiegoś drugiego kabla który mógłby się z tym łączyć, ale nie znalazłem.

 

światła stopu.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj zdjęcie tego kabla co Ci został i wtyczki jaką się kończy. Mam pewną teorię ale muszę zobaczyć przewód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda, kabel czerwono-czarny wchodzi w kostkę a potem z niej wychodzi. Zakończony męskim pinem.

 

DSC_0737.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A abs Ci działa?

Co do świateł.

1. Sprawdź bezpiecznik nr 20 i czy dochodzi do niego prąd i czy wychodzi dalej.

2. Z pinu E4 wychodzi szaro czerwony przewód i idzie na włącznik stopu. Powinno tam być zawsze napięcie +12V.

3. Sprawdź włącznik czy rozwarty robi przejście, zwarty nie powinien robić przejścia.

4. Z włącznika idzie prąd na pin E3 przewodem czarno czerwonym. Po rozwarciu włącznika powinien pojawić się tam prąd.

5. Skrzynką bezpieczników prąd przechodzi na K4 i W4. Z K4 wychodzi na lampy, z W4 do ABSu i na czujniki tempomatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ABS nie działał już jak brat samochód kupił więc po tym nie sprawdzę. Tempomatu nie posiadam. W weekend będę miał czas żeby zajrzeć póki jasno to sprawdzę to wszystko o czym piszesz i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności