Skocz do zawartości
pogromca

Kontrola przepalenia zarowki w 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Ale w małym Fis-ie jest kontrolka od przepalonej żarówki w dolnej linii ostatnia po prawej.

 

a chyba że ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłem dziś testy na liczniku VDO V08 3B0920927 A z mały FIS-em, ale bezowocnie.

Zmieniłem wartości w eepromie i kodowanie licznika na +08 ale nic to nie dało. Chyba, że trzeba jeszcze coś zrobić ??? Chyba, że piny 6 i 16 muszą być podłączone, bo u mnie wiszą w powietrzu, bo mam licznik na stole podłączony. Nie wiem czy licznik nie musi byc podłączony do auta, zeby to zadziałało.

 

Piny muszą być nie podłączone żeby komunikat się pojawił.

Ja też testowałem wszystko na stole także to nie ma znaczenia.

Spróbuj jeszcze wpisać tak:

1E9 ----- B9

1F7 ----- 3B

I oczywiście kodowanie +08

 

Daj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zamieniać bity starszy z młodszym ale to nic nie dało. Oryginalne wartości są takie same jak w dużym FIS-ie, ale po zmianie ich na te które podajesz i zmianie kodowania na +08 nic na liczniku się nie zmienia. Prawdopodobnie gdyby to zadziałało to powinna się zaświecić kontrolka żaróweczki która jest z prawej strony obok kontrolki od płyny do spryskiwaczy. Jak będę miał czas jutro to się jeszcze tym pobawię, ale jak narazie w 1/2 FIS ta funkcja nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli próbowałeś to co teraz podawałem?

1E9 ----- B9

1F7 ----- 3B

Bo zauważyłem że w skodzie superb w liczniku bez fisa jest właśnie pod adresem 1E9 ---- B9 a w liczniku z fisem jest A9, więc może to jest jakiś trop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm czyli próbowałeś to co teraz podawałem?

1E9 ----- B9

1F7 ----- 3B

Bo zauważyłem że w skodzie superb w liczniku bez fisa jest właśnie pod adresem 1E9 ---- B9 a w liczniku z fisem jest A9, więc może to jest jakiś trop.

 

Próbowałem najpierw

A9 później B9, a następnie zamieniałem bity na 9A i 3B.

Jutro się tym pobawię i zoabczymy co z tego wyjdzie. Nie mam wsadów do Superb bo też bym sobie przeanalizował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawdopodobnie gdyby to zadziałało to powinna się zaświecić kontrolka żaróweczki która jest z prawej strony obok kontrolki od płyny do spryskiwaczy.

 

rozumię, że sprawdziłeś czy masz żarówkę w odpowiednim miejscu, a jeśli tak to czy jest sprawna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozumię, że sprawdziłeś czy masz żarówkę w odpowiednim miejscu, a jeśli tak to czy jest sprawna?

 

No właśnie o tym nie pomyślałem, czy ona tam faktycznie jest.....:) muszę to sprawdzić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Próbowałem najpierw

A9 później B9, a następnie zamieniałem bity na 9A i 3B.

Jutro się tym pobawię i zoabczymy co z tego wyjdzie. Nie mam wsadów do Superb bo też bym sobie przeanalizował.

Ja mam tylko dwa wsady, z pełnego fisa i bez fisa, jak chcesz to mogę Ci podesłać, ale praktycznie nie ma już co tam analizować, albo nie ma diody w liczniku ( ale chyba byłby brzęczyk tylko) albo jakiegoś innego elementu fizycznie mającego wpływ na tą funkcję.

To się myślę ustali.

 

W superbie ta pierwsza kontrolka (plus trzy piknięcia) odpowiada też za awarie układu samopoziomowania xsenonów, trzeba to wsiąść pod uwagę, jeśli komuś kseny nie chodzą

Jeszcze odnośnie tej sprawy to chciałem się zapytać czy to jest pewne że to ta sama kontrolka? Miałeś awarię samopoziomowania i ten komunikat?

Pytam ponieważ szukam właśnie informacji czy i w jaki sposób jest sygnalizowana awaria samopoziomowania. W audi na przykład jest do tego osobna kontrolka na fisie, w passacie nigdy nie widziałem synalizacji, a z superbem nie mam do czynienia więc właśnie nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe Panowie szkoda ze od tego nie zacząłem, bo rozebrałem licznik i nie ma diodki w miejscu gdzie jest logo żaróweczki. Ciekawe czy jak by ją tam przylutować to by zadziałało. Chyba, że nie ma jej dlatego, że licznik nie posiada wogóle funkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w licznikach bez FIS'a nie ma dodatkowego buzzera, a ten co odpowiada za sygnalizowanie rezerwy i płynu spryskiwaczy działa chyba tylko do tych dwóch funkcji. Mam komputer MFA i jeżeli temp. spadnie poniżej 4.5 stopnia to wyświetla się na MFA tylko gwiazdka i nie ma żadnego dźwięku. Tak samo jak przy zaciągniętym ręcznym podjadę z prędkością większą niż 10 km/h też nie słychać nic, żeby poinformowało o niespuszczonym ręcznym.

Więc, że coś miało by sygnalizować przepaloną żarówkę to chyba tylko kontrolka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hehe Panowie szkoda ze od tego nie zacząłem, bo rozebrałem licznik i nie ma diodki w miejscu gdzie jest logo żaróweczki

 

wyprorokowałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION-W8

Ja w weekend dzialam ze swoim i jak będzi ok to ekstra!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w licznikach bez FIS'a nie ma dodatkowego buzzera, a ten co odpowiada za sygnalizowanie rezerwy i płynu spryskiwaczy działa chyba tylko do tych dwóch funkcji. Mam komputer MFA i jeżeli temp. spadnie poniżej 4.5 stopnia to wyświetla się na MFA tylko gwiazdka i nie ma żadnego dźwięku. Tak samo jak przy zaciągniętym ręcznym podjadę z prędkością większą niż 10 km/h też nie słychać nic, żeby poinformowało o niespuszczonym ręcznym.

Więc, że coś miało by sygnalizować przepaloną żarówkę to chyba tylko kontrolka.

 

U mnie jest chyba dodatkowy beeper (B5FL 2003, licznik tzw. "1/2 FIS" ).

Przy zaciągnięciu hamulca piszczy, przy niskich temperaturach jest dźwięk "PONG" ;)

Czy mam funkcjonującą kontrolkę - nie wiem (wydrukowana jest, ale nie wiem czy jest LED).

 

Odbiegając od tematu - da się zakodować tak licznik, żeby piszczał kiedy się otworzy drzwi i zapomni wyjąć kluczyka? Ma tak np. astra II.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odbiegając od tematu - da się zakodować tak licznik, żeby piszczał kiedy się otworzy drzwi i zapomni wyjąć kluczyka? Ma tak np. astra II.

Kiedyś się bawiłem kodowaniem i takie coś jest w kodowaniu na Afrykę.

Niestety ten gong również odzywa się jak się przekroczy 120km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten gong również odzywa się jak się przekroczy 120km/h.

 

 

Może ktoś chciał wysiadać powyżej 120km/h? :D Sry za OT, ale nie mogłem się oprzeć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe tu chodzi chyba o jakieś ograniczenie prędkości:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto i rzeczony moduł-przekaźnik 387

3871by1.jpg

3872lu8.jpg

3873ay9.jpg

 

Tak jak pisałem wcześniej to on kontroluje stan żarówek i w razie awarii wysyła sygnał do zestawu wskaźników. Zajmuje jak widać dwa miejsca na wsporniku przekaźników.

 

Rozpiska pinów:

1. od bezpiecznika S5

2. masa

3. do zestawu wskaźników (t32a/16)

4. wyjście dla PRAWEGO światła stopu

5. wejście dla bocznych świateł stopu

6. wyjście dla środkowego(dodatkowego)światła stopu

7. wejście dla środkowego(dodatkowego)światła stopu

8. wyjście dla LEWEGO światła stopu

9. do zestawu wskaźników (t32a/6)

10. wejście dla światła pozycyjnego PRAWEGO

11. wejście dla światła mijania LEWEGO

12. wyjście dla światła tylnego PRAWEGO

13. wyjście dla światła mijania LEWEGO

14. wejście dla światła mijania PRAWEGO

15. wyjście dla światła mijania PRAWEGO

16. (nie używane)

17. wyjście dla światła tylnego LEWEGO

18. wejście dla światła pozycyjnego LEWEGO

 

Z podłączeniem nie będzie może wielkiego problemu, ponieważ prawie wszystkie potrzebne kable są przy bezpiecznikach, więc bardzo blisko. Problem tylko stanowi podłączenie stopów, ponieważ przez bezpiecznik i włącznik stopu przechodzi jeden wspólny kabel, który później rozdziela się na 3 przewody w wiązce w okolicach siedzenia kierowcy. Trzeba je więc przedłużyć i wpiąć do wyjść modułu a do wejścia wpiąć ten jeden wspólny kabel.

 

Załączam też schemat instalacji kontroli oświetlenia, pochodzi z Audi A6, ale w Passacie należy podłączyć analogicznie, w razie czego to na forum jest opis poszczególnych bezpieczników w Passacie.

Na schemacie J123 to właśnie ten moduł-przekaźnik a J285 to licznik.

3874sa1.th.jpg

3875ud2.th.jpg

3876ma3.th.jpg

 

Ja jeszcze nie zainstalowałem tego modułu, muszę kupić w ASO podwójne gniazdo przekaźnika i odpowiednie kable aby wszystko wyglądało jak fabryka chciała, poza tym dopiero niedawno montowałem tuner TV, musiałem demontować fotel kierowcy, progi itp. aby poprowadzić kable i jakoś nie bardzo chce mi się na razie powtarzać tego samego, aby dostać się do tych kabelków od stopu. Do tego pogoda też nie zachęca.Także chwilę się wstrzymam aż się nastroję:).

 

Dodam jeszcze, że dla liczników z 1/2 FIS 3B0920827A i podobnych na razie nie ma możliwości aktywacji kontroli oświetlenia, mimo wstawienia diody komunikaty nie pojawiają się. Prawdopodobnie brakuje jeszcze jakiegoś układu w liczniku, który ma na to wpływ.

 

Dla liczników duży FIS od modelu 2004 ( numer licznika kończy się na 9 np. 3B0920849A) należy zmienić takie wartości:

0x021B --> E9

0x0223 --> 3B

 

Dla liczników 1/2 FIS od modelu 2004 ( numer licznika kończy się na 9 np. 3B0920829A) podobno jest możliwość aktywowania funkcji, ja tego nie testowałem ale Niemcy tak i piszą że dioda jest i działa.

Trzeba zmienić:

0x021B --> 01

0x0223 --> 3B

 

Oczywiście potem we wszystkich przypadkach zmienić kodowanie licznika na +08.

 

To na razie tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ROBERT.TIETZ

POGROMCO ile czasu potrzeba na instalacje ?

czy po za toba ktos jeszcze to zrobil?

dzieki z a informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu trudno powiedzieć, to zależy od doświadczenia danej osoby.

Trzeba wyjąć licznik, wyjąć fotel kierowcy, plastiki progu,podnieść fragment wykładziny, znaleźć kable od świateł stopu i poprowadzić do przekaźnika, puścić dwa kable do licznika i resztę kabli od bezpieczników do przekaźnika i złożyć wszystko z powrotem.

Chyba jeden dzień trzeba sobie poświęcić aby to zrobić dobrze, czyli kilka godzin:)

Ja jeszcze nie zakładałem, nie wiem czy jeszcze ktoś się tym interesuje tak poważnie bo na żadnym forum w PL nie znalazłem informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś się bawiłem kodowaniem i takie coś jest w kodowaniu na Afrykę.

Niestety ten gong również odzywa się jak się przekroczy 120km/h.

wystarczy zakodować na Kanadę (3) i będzie gong zostawionego kluczyka - wada - zegar 12 godzinny zamiast 24

natomiast kodowanie na Arabię Saudyjską (6) faktycznie daje buzer powyżej 120km/h ale podobno taki wymóg tam jest

--- scalone ---

wyjąć fotel kierowcy, plastiki progu,podnieść fragment wykładziny, znaleźć kable od świateł stopu i poprowadzić do przekaźnika,.
po co - nad pedałem hamulca masz czujnik - wystarczy się tam wpiąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności