Mr. X Zgłoś #21 Napisano 14 Listopada 2008 Ale w małym Fis-ie jest kontrolka od przepalonej żarówki w dolnej linii ostatnia po prawej. a chyba że Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #22 Napisano 14 Listopada 2008 Robiłem dziś testy na liczniku VDO V08 3B0920927 A z mały FIS-em, ale bezowocnie. Zmieniłem wartości w eepromie i kodowanie licznika na +08 ale nic to nie dało. Chyba, że trzeba jeszcze coś zrobić ??? Chyba, że piny 6 i 16 muszą być podłączone, bo u mnie wiszą w powietrzu, bo mam licznik na stole podłączony. Nie wiem czy licznik nie musi byc podłączony do auta, zeby to zadziałało. Piny muszą być nie podłączone żeby komunikat się pojawił. Ja też testowałem wszystko na stole także to nie ma znaczenia. Spróbuj jeszcze wpisać tak: 1E9 ----- B9 1F7 ----- 3B I oczywiście kodowanie +08 Daj znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #23 Napisano 14 Listopada 2008 Próbowałem zamieniać bity starszy z młodszym ale to nic nie dało. Oryginalne wartości są takie same jak w dużym FIS-ie, ale po zmianie ich na te które podajesz i zmianie kodowania na +08 nic na liczniku się nie zmienia. Prawdopodobnie gdyby to zadziałało to powinna się zaświecić kontrolka żaróweczki która jest z prawej strony obok kontrolki od płyny do spryskiwaczy. Jak będę miał czas jutro to się jeszcze tym pobawię, ale jak narazie w 1/2 FIS ta funkcja nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #24 Napisano 14 Listopada 2008 hmm czyli próbowałeś to co teraz podawałem? 1E9 ----- B9 1F7 ----- 3B Bo zauważyłem że w skodzie superb w liczniku bez fisa jest właśnie pod adresem 1E9 ---- B9 a w liczniku z fisem jest A9, więc może to jest jakiś trop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #25 Napisano 14 Listopada 2008 hmm czyli próbowałeś to co teraz podawałem?1E9 ----- B9 1F7 ----- 3B Bo zauważyłem że w skodzie superb w liczniku bez fisa jest właśnie pod adresem 1E9 ---- B9 a w liczniku z fisem jest A9, więc może to jest jakiś trop. Próbowałem najpierw A9 później B9, a następnie zamieniałem bity na 9A i 3B. Jutro się tym pobawię i zoabczymy co z tego wyjdzie. Nie mam wsadów do Superb bo też bym sobie przeanalizował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #26 Napisano 14 Listopada 2008 Prawdopodobnie gdyby to zadziałało to powinna się zaświecić kontrolka żaróweczki która jest z prawej strony obok kontrolki od płyny do spryskiwaczy. rozumię, że sprawdziłeś czy masz żarówkę w odpowiednim miejscu, a jeśli tak to czy jest sprawna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #27 Napisano 14 Listopada 2008 rozumię, że sprawdziłeś czy masz żarówkę w odpowiednim miejscu, a jeśli tak to czy jest sprawna? No właśnie o tym nie pomyślałem, czy ona tam faktycznie jest..... muszę to sprawdzić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #28 Napisano 14 Listopada 2008 Próbowałem najpierwA9 później B9, a następnie zamieniałem bity na 9A i 3B. Jutro się tym pobawię i zoabczymy co z tego wyjdzie. Nie mam wsadów do Superb bo też bym sobie przeanalizował. Ja mam tylko dwa wsady, z pełnego fisa i bez fisa, jak chcesz to mogę Ci podesłać, ale praktycznie nie ma już co tam analizować, albo nie ma diody w liczniku ( ale chyba byłby brzęczyk tylko) albo jakiegoś innego elementu fizycznie mającego wpływ na tą funkcję. To się myślę ustali. W superbie ta pierwsza kontrolka (plus trzy piknięcia) odpowiada też za awarie układu samopoziomowania xsenonów, trzeba to wsiąść pod uwagę, jeśli komuś kseny nie chodzą Jeszcze odnośnie tej sprawy to chciałem się zapytać czy to jest pewne że to ta sama kontrolka? Miałeś awarię samopoziomowania i ten komunikat? Pytam ponieważ szukam właśnie informacji czy i w jaki sposób jest sygnalizowana awaria samopoziomowania. W audi na przykład jest do tego osobna kontrolka na fisie, w passacie nigdy nie widziałem synalizacji, a z superbem nie mam do czynienia więc właśnie nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #29 Napisano 14 Listopada 2008 Hehe Panowie szkoda ze od tego nie zacząłem, bo rozebrałem licznik i nie ma diodki w miejscu gdzie jest logo żaróweczki. Ciekawe czy jak by ją tam przylutować to by zadziałało. Chyba, że nie ma jej dlatego, że licznik nie posiada wogóle funkcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #30 Napisano 14 Listopada 2008 w licznikach bez FIS'a nie ma dodatkowego buzzera, a ten co odpowiada za sygnalizowanie rezerwy i płynu spryskiwaczy działa chyba tylko do tych dwóch funkcji. Mam komputer MFA i jeżeli temp. spadnie poniżej 4.5 stopnia to wyświetla się na MFA tylko gwiazdka i nie ma żadnego dźwięku. Tak samo jak przy zaciągniętym ręcznym podjadę z prędkością większą niż 10 km/h też nie słychać nic, żeby poinformowało o niespuszczonym ręcznym. Więc, że coś miało by sygnalizować przepaloną żarówkę to chyba tylko kontrolka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #31 Napisano 14 Listopada 2008 Hehe Panowie szkoda ze od tego nie zacząłem, bo rozebrałem licznik i nie ma diodki w miejscu gdzie jest logo żaróweczki wyprorokowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION-W8 Zgłoś #32 Napisano 14 Listopada 2008 Ja w weekend dzialam ze swoim i jak będzi ok to ekstra!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #33 Napisano 14 Listopada 2008 w licznikach bez FIS'a nie ma dodatkowego buzzera, a ten co odpowiada za sygnalizowanie rezerwy i płynu spryskiwaczy działa chyba tylko do tych dwóch funkcji. Mam komputer MFA i jeżeli temp. spadnie poniżej 4.5 stopnia to wyświetla się na MFA tylko gwiazdka i nie ma żadnego dźwięku. Tak samo jak przy zaciągniętym ręcznym podjadę z prędkością większą niż 10 km/h też nie słychać nic, żeby poinformowało o niespuszczonym ręcznym.Więc, że coś miało by sygnalizować przepaloną żarówkę to chyba tylko kontrolka. U mnie jest chyba dodatkowy beeper (B5FL 2003, licznik tzw. "1/2 FIS" ). Przy zaciągnięciu hamulca piszczy, przy niskich temperaturach jest dźwięk "PONG" Czy mam funkcjonującą kontrolkę - nie wiem (wydrukowana jest, ale nie wiem czy jest LED). Odbiegając od tematu - da się zakodować tak licznik, żeby piszczał kiedy się otworzy drzwi i zapomni wyjąć kluczyka? Ma tak np. astra II. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #34 Napisano 15 Listopada 2008 Odbiegając od tematu - da się zakodować tak licznik, żeby piszczał kiedy się otworzy drzwi i zapomni wyjąć kluczyka? Ma tak np. astra II. Kiedyś się bawiłem kodowaniem i takie coś jest w kodowaniu na Afrykę. Niestety ten gong również odzywa się jak się przekroczy 120km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #35 Napisano 15 Listopada 2008 Niestety ten gong również odzywa się jak się przekroczy 120km/h. Może ktoś chciał wysiadać powyżej 120km/h? Sry za OT, ale nie mogłem się oprzeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #36 Napisano 17 Listopada 2008 Hehe tu chodzi chyba o jakieś ograniczenie prędkości:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #37 Napisano 19 Listopada 2008 Oto i rzeczony moduł-przekaźnik 387 Tak jak pisałem wcześniej to on kontroluje stan żarówek i w razie awarii wysyła sygnał do zestawu wskaźników. Zajmuje jak widać dwa miejsca na wsporniku przekaźników. Rozpiska pinów: 1. od bezpiecznika S5 2. masa 3. do zestawu wskaźników (t32a/16) 4. wyjście dla PRAWEGO światła stopu 5. wejście dla bocznych świateł stopu 6. wyjście dla środkowego(dodatkowego)światła stopu 7. wejście dla środkowego(dodatkowego)światła stopu 8. wyjście dla LEWEGO światła stopu 9. do zestawu wskaźników (t32a/6) 10. wejście dla światła pozycyjnego PRAWEGO 11. wejście dla światła mijania LEWEGO 12. wyjście dla światła tylnego PRAWEGO 13. wyjście dla światła mijania LEWEGO 14. wejście dla światła mijania PRAWEGO 15. wyjście dla światła mijania PRAWEGO 16. (nie używane) 17. wyjście dla światła tylnego LEWEGO 18. wejście dla światła pozycyjnego LEWEGO Z podłączeniem nie będzie może wielkiego problemu, ponieważ prawie wszystkie potrzebne kable są przy bezpiecznikach, więc bardzo blisko. Problem tylko stanowi podłączenie stopów, ponieważ przez bezpiecznik i włącznik stopu przechodzi jeden wspólny kabel, który później rozdziela się na 3 przewody w wiązce w okolicach siedzenia kierowcy. Trzeba je więc przedłużyć i wpiąć do wyjść modułu a do wejścia wpiąć ten jeden wspólny kabel. Załączam też schemat instalacji kontroli oświetlenia, pochodzi z Audi A6, ale w Passacie należy podłączyć analogicznie, w razie czego to na forum jest opis poszczególnych bezpieczników w Passacie. Na schemacie J123 to właśnie ten moduł-przekaźnik a J285 to licznik. Ja jeszcze nie zainstalowałem tego modułu, muszę kupić w ASO podwójne gniazdo przekaźnika i odpowiednie kable aby wszystko wyglądało jak fabryka chciała, poza tym dopiero niedawno montowałem tuner TV, musiałem demontować fotel kierowcy, progi itp. aby poprowadzić kable i jakoś nie bardzo chce mi się na razie powtarzać tego samego, aby dostać się do tych kabelków od stopu. Do tego pogoda też nie zachęca.Także chwilę się wstrzymam aż się nastroję. Dodam jeszcze, że dla liczników z 1/2 FIS 3B0920827A i podobnych na razie nie ma możliwości aktywacji kontroli oświetlenia, mimo wstawienia diody komunikaty nie pojawiają się. Prawdopodobnie brakuje jeszcze jakiegoś układu w liczniku, który ma na to wpływ. Dla liczników duży FIS od modelu 2004 ( numer licznika kończy się na 9 np. 3B0920849A) należy zmienić takie wartości: 0x021B - E9 0x0223 - 3B Dla liczników 1/2 FIS od modelu 2004 ( numer licznika kończy się na 9 np. 3B0920829A) podobno jest możliwość aktywowania funkcji, ja tego nie testowałem ale Niemcy tak i piszą że dioda jest i działa. Trzeba zmienić: 0x021B - 01 0x0223 - 3B Oczywiście potem we wszystkich przypadkach zmienić kodowanie licznika na +08. To na razie tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ROBERT.TIETZ Zgłoś #38 Napisano 24 Listopada 2008 POGROMCO ile czasu potrzeba na instalacje ? czy po za toba ktos jeszcze to zrobil? dzieki z a informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #39 Napisano 25 Listopada 2008 Ile czasu trudno powiedzieć, to zależy od doświadczenia danej osoby. Trzeba wyjąć licznik, wyjąć fotel kierowcy, plastiki progu,podnieść fragment wykładziny, znaleźć kable od świateł stopu i poprowadzić do przekaźnika, puścić dwa kable do licznika i resztę kabli od bezpieczników do przekaźnika i złożyć wszystko z powrotem. Chyba jeden dzień trzeba sobie poświęcić aby to zrobić dobrze, czyli kilka godzin:) Ja jeszcze nie zakładałem, nie wiem czy jeszcze ktoś się tym interesuje tak poważnie bo na żadnym forum w PL nie znalazłem informacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
forsius Zgłoś #40 Napisano 6 Grudnia 2008 Kiedyś się bawiłem kodowaniem i takie coś jest w kodowaniu na Afrykę.Niestety ten gong również odzywa się jak się przekroczy 120km/h. wystarczy zakodować na Kanadę (3) i będzie gong zostawionego kluczyka - wada - zegar 12 godzinny zamiast 24 natomiast kodowanie na Arabię Saudyjską (6) faktycznie daje buzer powyżej 120km/h ale podobno taki wymóg tam jest --- scalone --- wyjąć fotel kierowcy, plastiki progu,podnieść fragment wykładziny, znaleźć kable od świateł stopu i poprowadzić do przekaźnika,. po co - nad pedałem hamulca masz czujnik - wystarczy się tam wpiąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach