pompeusz666 Zgłoś #181 Napisano 19 Lutego 2016 Dla mnie zastanawiająca bardziej jest wymiana dwumasu i sprzęgła. Ja mam przejechane 86kkm i obie te rzeczy są nie naruszone. Żadnych uślizgów, drgań. Żywotność napinacza również zależy od stylu jazdy a dodając dwumas i sprzęgło coś mi się wydaje że ktoś nieźle katował ten samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwlodarc Zgłoś #182 Napisano 19 Lutego 2016 Miałem ten samochód, bardzo fajny silnik, ale ze spalaniem nie do końca jest tak różowo... Ja skrupulatnie notowałem tankowania: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/73043 I tak to u mnie średnio wyglądało: Miasto - 11.5 - ok, tutaj rozumiem, Warszawa, korki, wiadomo Trasa - 9 Autostrada/Droga eskpresowa - 9.5 (140-160kmh) Aktualnie jeżdzę Alhambrą 2.0 TDI, samochód jednak większy i cięższy. Jeździmy ciut większym składem (stąd potrzeba zmiany paska), bagażu też więcej, bo do samochodu wchodzi dużo Miasto - 10 Trasa - 7.6 Autostrada - 8.4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bilmar Zgłoś #183 Napisano 19 Lutego 2016 Dzięki za info odnośnie spalania bardziej chodzi mi o to czy silnik pracuje prawidłowo i nie wydaje z siebie dziwnych niepokojących odgłosów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #184 Napisano 19 Lutego 2016 dla mnie to ona pracuje jak diesel a nie benzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #185 Napisano 20 Lutego 2016 Dzięki za info odnośnie spalania bardziej chodzi mi o to czy silnik pracuje prawidłowo i nie wydaje z siebie dziwnych niepokojących odgłosów. Postaram się jutro nagrać swojego Paszczaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bilmar Zgłoś #186 Napisano 21 Lutego 2016 ok czekam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #187 Napisano 22 Lutego 2016 Tylko mój trochę brudniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bilmar Zgłoś #188 Napisano 1 Marca 2016 Dużej różnicy nie słychać za bardzo, na moim nagraniu trochę głośniej bo podejrzewam, że w innym miejscu telefon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik1706 Zgłoś #189 Napisano 24 Maja 2016 Cześć, Posiadam ten model silnika z 2008 roku. Zakupiłem go przy przebiegu 133 tysięcy (obecnie 179 tys.) W zasadzie od początku na postoju i podczas jazdy, słychać metaliczny, synchroniczny odgłos (jakby kiepsko naoliwione metalowe koło od wózka zakupowego . Będąc na początku na kontroli w ASO "mistrz" serwisu po przejażdżce nie stwierdził żadnej usterki. Ostatnio natomiast ten dźwięk jakby się nasilił. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Dodatkowo od ok 4 tysięcy kilometrów silnik zaczął trochę klekotać jak diesel. Czy jest możliwość, że to niestety owiany kiepską sławą rozrząd? Będę wdzięczny za porady, Pozdrawiam Rafał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #190 Napisano 24 Maja 2016 Są dwa sposoby na sprawdzenie napinacza , rozrządu. 1. Otworzyć wziernik inspekcyjny pod rurą idącą do turbo 2. Zalogować sobie grupę 93 i sprawdzić jaki masz Phase position bank1 , duży minus lub plus oznacza że rozrząd już się przesunął. Klekotanie to brak synchronizacji zaworów. Jeżeli masz minus to jest OK jeżeli jest plus to może się skończyć poważną awarią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik1706 Zgłoś #191 Napisano 24 Maja 2016 Są dwa sposoby na sprawdzenie napinacza , rozrządu.1. Otworzyć wziernik inspekcyjny pod rurą idącą do turbo 2. Zalogować sobie grupę 93 i sprawdzić jaki masz Phase position bank1 , duży minus lub plus oznacza że rozrząd już się przesunął. Klekotanie to brak synchronizacji zaworów. Jeżeli masz minus to jest OK jeżeli jest plus to może się skończyć poważną awarią. Ok, rozumiem, że zarówno przy sprawdzaniu rozrzadu i zaworów muszę podpiąć się pod VAG? Jakie wartości w obu przypadkach uznamy za duży plus lub minus? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #192 Napisano 5 Lutego 2017 Czy silnik z Octavii II ze 160km to jest silnik 1.8t lub inaczej 1.8tsi? Czy mowa wtedy o tym samym oznaczeniu czy jednak nie.... I jeszcze jedno ten silnik 2.0tfsi z Octavii II z 200km jest mniej awaryjny i problematyczny niż też 1.8t lub tsi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajz3reczka Zgłoś #193 Napisano 20 Lipca 2017 Mały off ale po to chyba jest ten temat. Chciałbym zakupić passata B6 z 2010r 1.8TSI i w związku z tym mam kilka pytań. Od razu mówię że mam na oku samochód sprzedawany przez znajomego. Kwestią najistotniejszą jest silnik, nie od dzisiaj wiadomo że 1.8TSI lubi olej i to nawet bardzo. Chciałbym mieć pewności że silnik to nie szrot. Po sprawdzeniu silnika przez firmę świadczącą takie usługi wykryliśmy zapocenie olejem na układzie dolotowym (prawa strona silnika) diagnoza nieszczelna odma lub turbo (ewentualnie to i to). Drugi warsztat powiedział że to normalne zapocenie od użytkowania i nie ma się czym przejmować. Obecny właściciel od razu powiedział że silnik bierze olej jakieś ok. 0.5l na 1000km. Dodatkowo po wkręceniu silnika na 4k obrotów (oczywiście na rozgrzanym silniku) i odpuszczeniu do 2k wydech robi pyk czarnym dymym, wewnątrz wydechu również widać ślady spalania oleju. Czy powinienem dalej interesować się tą sztuką czy raczej odpuścić i szukać czegoś innego? Ewentualnie może powinienem sprawdzić jeszcze coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #194 Napisano 20 Lipca 2017 W takim przypadku wszystko jest kwestią ceny - jeśli auto jest poza tym w dobrym stanie, a cena jest niższa niż średnia rynkowa (tak aby było pole manewru na "pakiet startowy" w postaci remontu silnika/modyfikacji tłoków) to czemu nie. Inaczej to się raczej nie opłaca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #195 Napisano 20 Lipca 2017 silnik bierze olej jakieś ok. 0.5l na 1000km To już jest granica normy producenta. Remont silnika na horyzoncie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajz3reczka Zgłoś #196 Napisano 20 Lipca 2017 (edytowane) cena to 41k, z dwoma zestawami alufelg + dwa komplety sezonowych oponek. Przebieg 113k. Rozumiem że remont muszę liczyć na jakąś dyszkę? Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to bardzo przyjemne. Turbo ciągnie równo. Edytowane 20 Lipca 2017 przez kajz3reczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #197 Napisano 20 Lipca 2017 cena to 41k, z dwoma zestawami alufelg + dwa komplety sezonowych oponek. Przebieg 113k. Rozumiem że remont muszę liczyć na jakąś dyszkę? Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to bardzo przyjemne. Turbo ciągnie równo. Dyszka to rzemieślniczo. Dolicz potencjalnie rozrząd - u mnie łańcuszek wytrzymał około 160 kkm, a jak już będziesz miał silnik na wierzchu to czemu nie wymienić. Plus sprzęgło jeżeli jeszcze nie było wymieniane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajz3reczka Zgłoś #198 Napisano 20 Lipca 2017 Dyszka to rzemieślniczo.Dolicz potencjalnie rozrząd - u mnie łańcuszek wytrzymał około 160 kkm, a jak już będziesz miał silnik na wierzchu to czemu nie wymienić. Plus sprzęgło jeżeli jeszcze nie było wymieniane. elmiko a są jakieś symptomy które mówią że czas na remont? Czy po prostu silnik będzie brał coraz więcej oleju i w końcu nie będzie innego wyjścia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #199 Napisano 20 Lipca 2017 Na forum A4 robią te silniki (piszę z głowy) za około 5.000-6.000 PLN. Rzemieślniczo oczywiście, bo w ASO to horror (faktura z Audi na części i robociznę to ponad 25 tyś PLN, gdzie same części to było chyba 20). Jest tam na forum spec, robi to kompleksowo - modyfikują tłoki, dają lepsze pierścienie, przy okazji myją silniki i sprawdzają pozostałe elementy (głowica, gładzie, panewki, rozrząd). Cena powyżej to było chyba z rozrządem nawet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajz3reczka Zgłoś #200 Napisano 20 Lipca 2017 Na forum A4 robią te silniki (piszę z głowy) za około 5.000-6.000 PLN. Rzemieślniczo oczywiście, bo w ASO to horror (faktura z Audi na części i robociznę to ponad 25 tyś PLN, gdzie same części to było chyba 20). Jest tam na forum spec, robi to kompleksowo - modyfikują tłoki, dają lepsze pierścienie, przy okazji myją silniki i sprawdzają pozostałe elementy (głowica, gładzie, panewki, rozrząd). Cena powyżej to było chyba z rozrządem nawet. radekrp90 a pamiętasz może jak się ten spec nazywa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach