Skocz do zawartości
Gość jorge

usterkowość silnika 1,8 TSI - Wasze opinie proszę

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie zastanawiająca bardziej jest wymiana dwumasu i sprzęgła.

Ja mam przejechane 86kkm i obie te rzeczy są nie naruszone. Żadnych uślizgów, drgań.

Żywotność napinacza również zależy od stylu jazdy a dodając dwumas i sprzęgło coś mi się wydaje że ktoś nieźle katował ten samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten samochód, bardzo fajny silnik, ale ze spalaniem nie do końca jest tak różowo...

 

Ja skrupulatnie notowałem tankowania:

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/73043

 

I tak to u mnie średnio wyglądało:

Miasto - 11.5 - ok, tutaj rozumiem, Warszawa, korki, wiadomo

Trasa - 9

Autostrada/Droga eskpresowa - 9.5 (140-160kmh)

 

Aktualnie jeżdzę Alhambrą 2.0 TDI, samochód jednak większy i cięższy. Jeździmy ciut większym składem (stąd potrzeba zmiany paska), bagażu też więcej, bo do samochodu wchodzi dużo ;-)

Miasto - 10

Trasa - 7.6

Autostrada - 8.4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info odnośnie spalania bardziej chodzi mi o to czy silnik pracuje prawidłowo i nie wydaje z siebie dziwnych niepokojących odgłosów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to ona pracuje jak diesel a nie benzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za info odnośnie spalania bardziej chodzi mi o to czy silnik pracuje prawidłowo i nie wydaje z siebie dziwnych niepokojących odgłosów.

 

Postaram się jutro nagrać swojego Paszczaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok czekam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko mój trochę brudniejszy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużej różnicy nie słychać za bardzo, na moim nagraniu trochę głośniej bo podejrzewam, że w innym miejscu telefon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Posiadam ten model silnika z 2008 roku. Zakupiłem go przy przebiegu 133 tysięcy (obecnie 179 tys.)

W zasadzie od początku na postoju i podczas jazdy, słychać metaliczny, synchroniczny odgłos (jakby kiepsko naoliwione metalowe koło od wózka zakupowego :). Będąc na początku na kontroli w ASO "mistrz" serwisu po przejażdżce nie stwierdził żadnej usterki.

Ostatnio natomiast ten dźwięk jakby się nasilił. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?

Dodatkowo od ok 4 tysięcy kilometrów silnik zaczął trochę klekotać jak diesel.

Czy jest możliwość, że to niestety owiany kiepską sławą rozrząd?

 

Będę wdzięczny za porady,

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa sposoby na sprawdzenie napinacza , rozrządu.

1. Otworzyć wziernik inspekcyjny pod rurą idącą do turbo

2. Zalogować sobie grupę 93 i sprawdzić jaki masz Phase position bank1 , duży minus lub plus oznacza że rozrząd już się przesunął.

Klekotanie to brak synchronizacji zaworów. Jeżeli masz minus to jest OK jeżeli jest plus to może się skończyć poważną awarią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są dwa sposoby na sprawdzenie napinacza , rozrządu.

1. Otworzyć wziernik inspekcyjny pod rurą idącą do turbo

2. Zalogować sobie grupę 93 i sprawdzić jaki masz Phase position bank1 , duży minus lub plus oznacza że rozrząd już się przesunął.

Klekotanie to brak synchronizacji zaworów. Jeżeli masz minus to jest OK jeżeli jest plus to może się skończyć poważną awarią.

 

Ok, rozumiem, że zarówno przy sprawdzaniu rozrzadu i zaworów muszę podpiąć się pod VAG?

Jakie wartości w obu przypadkach uznamy za duży plus lub minus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik z Octavii II ze 160km to jest silnik 1.8t lub inaczej 1.8tsi? Czy mowa wtedy o tym samym oznaczeniu czy jednak nie....

I jeszcze jedno ten silnik 2.0tfsi z Octavii II z 200km jest mniej awaryjny i problematyczny niż też 1.8t lub tsi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały off ale po to chyba jest ten temat.

 

Chciałbym zakupić passata B6 z 2010r 1.8TSI i w związku z tym mam kilka pytań. Od razu mówię że mam na oku samochód sprzedawany przez znajomego.

 

Kwestią najistotniejszą jest silnik, nie od dzisiaj wiadomo że 1.8TSI lubi olej i to nawet bardzo. Chciałbym mieć pewności że silnik to nie szrot. Po sprawdzeniu silnika przez firmę świadczącą takie usługi wykryliśmy zapocenie olejem na układzie dolotowym (prawa strona silnika) diagnoza nieszczelna odma lub turbo (ewentualnie to i to). Drugi warsztat powiedział że to normalne zapocenie od użytkowania i nie ma się czym przejmować. Obecny właściciel od razu powiedział że silnik bierze olej jakieś ok. 0.5l na 1000km. Dodatkowo po wkręceniu silnika na 4k obrotów (oczywiście na rozgrzanym silniku) i odpuszczeniu do 2k wydech robi pyk czarnym dymym, wewnątrz wydechu również widać ślady spalania oleju.

 

Czy powinienem dalej interesować się tą sztuką czy raczej odpuścić i szukać czegoś innego? Ewentualnie może powinienem sprawdzić jeszcze coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku wszystko jest kwestią ceny - jeśli auto jest poza tym w dobrym stanie, a cena jest niższa niż średnia rynkowa (tak aby było pole manewru na "pakiet startowy" w postaci remontu silnika/modyfikacji tłoków) to czemu nie. Inaczej to się raczej nie opłaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik bierze olej jakieś ok. 0.5l na 1000km

 

To już jest granica normy producenta. Remont silnika na horyzoncie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cena to 41k, z dwoma zestawami alufelg + dwa komplety sezonowych oponek. Przebieg 113k. Rozumiem że remont muszę liczyć na jakąś dyszkę? Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to bardzo przyjemne. Turbo ciągnie równo.

Edytowane przez kajz3reczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cena to 41k, z dwoma zestawami alufelg + dwa komplety sezonowych oponek. Przebieg 113k. Rozumiem że remont muszę liczyć na jakąś dyszkę? Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to bardzo przyjemne. Turbo ciągnie równo.

 

Dyszka to rzemieślniczo.

Dolicz potencjalnie rozrząd - u mnie łańcuszek wytrzymał około 160 kkm, a jak już będziesz miał silnik na wierzchu to czemu nie wymienić.

Plus sprzęgło jeżeli jeszcze nie było wymieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dyszka to rzemieślniczo.

Dolicz potencjalnie rozrząd - u mnie łańcuszek wytrzymał około 160 kkm, a jak już będziesz miał silnik na wierzchu to czemu nie wymienić.

Plus sprzęgło jeżeli jeszcze nie było wymieniane.

 

elmiko a są jakieś symptomy które mówią że czas na remont? Czy po prostu silnik będzie brał coraz więcej oleju i w końcu nie będzie innego wyjścia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum A4 robią te silniki (piszę z głowy) za około 5.000-6.000 PLN. Rzemieślniczo oczywiście, bo w ASO to horror (faktura z Audi na części i robociznę to ponad 25 tyś PLN, gdzie same części to było chyba 20).

 

Jest tam na forum spec, robi to kompleksowo - modyfikują tłoki, dają lepsze pierścienie, przy okazji myją silniki i sprawdzają pozostałe elementy (głowica, gładzie, panewki, rozrząd). Cena powyżej to było chyba z rozrządem nawet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na forum A4 robią te silniki (piszę z głowy) za około 5.000-6.000 PLN. Rzemieślniczo oczywiście, bo w ASO to horror (faktura z Audi na części i robociznę to ponad 25 tyś PLN, gdzie same części to było chyba 20).

 

Jest tam na forum spec, robi to kompleksowo - modyfikują tłoki, dają lepsze pierścienie, przy okazji myją silniki i sprawdzają pozostałe elementy (głowica, gładzie, panewki, rozrząd). Cena powyżej to było chyba z rozrządem nawet.

 

radekrp90 a pamiętasz może jak się ten spec nazywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności