Skocz do zawartości
Gość atena-hurt

Passat 2.5 tdi.Prosze o opinie na jego team czy warto kupic

Rekomendowane odpowiedzi

Gość atena-hurt   
Gość atena-hurt

Wiatm wszystkich forumowiczów.Jestem poczatkującym na waszym forum wiec prosze mi wybaczyc błedy.Mam zamiar kupic pierwszy samochód w zyciu.Znajomy moze mi przywiezc w dobrych pieniadzach z francji vw passata kombi 2.5 tdi 150 KM.Przebieg 20000 km wersja full.Porsze o opinie uzytkownikow samochodu z tym mootrem czy warto jest kupic taki samochód jak wyglada jego ekspolatacja ile pali jak wygłada sprawa z jego awaryjnościa.Przejezdzam rocznie okolo 40 tyś km.Czy moze lepiej kupic 1,9 tdi 110 km.

DZIEKUJE ZA RADE

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

remlus    10

Problemy z wyrabiającymi się krzywkami wałka rozrządu, większe spalanie, ale też i większa frajda z jazdy. Jeżeli zależy ci na trwałości, to kup jakieś 1,9. Na forum było już o tym wiele razy. Wciśnij "szukaj".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość falis   
Gość falis

Hey. Ja mam co prawda paska 1,9 TDI 115KM ale mam porownanie z silnikami 2,5 TDI V6 150 KM i 180 KM w Audi a to te same co w paskach (oczywiscie 150KM). Eksploatacja takiego 2,5 jest nieporownywalnie drozsza od 1,9 TDI. Cena rozrzadu to ok 1500 zl w 2,5 a mysle ze w 1,9 kupisz go za max 500 zl (ja chyba jakos tak za swoj placilem ale juz nie pamietam dokladnie ile). Spalanie, w trasie 2,5 wychodzi okolo 8.0 - 8,5 l/100km (po miescie bylo nawet 12 l) w 1,9 to jest jakies 5,5 - 5,0 l/100km (kiedys udalo mi sie zejsc na 4,2 l/100km ale to byla extremalnie delikana jazda).

Jak napisal remlus w 2,5 lubia sie wyrabiac krzywki walka rozrzadu a to powazna usterka i kosztowna.

Podsumowujac, osobiscie teraz szukalbym 1,9 TDI 130KM, 4 Motion ze skrzynia 6 biegowa, chociaz z poczatku sam chorowalem na 2,5 V6 z napedem na 4 pazurki. Jednakze koszta sa ogromne a roznice w jezdzie nie znaczne. Wystarczy zawirusowac 1,9 TDI 130KM i na starcie masz juz ok 160 - 170 KM a to juz dobry wynik i ja bym sie ku temu sklanial.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205   
Gość DOBI1205

witaj pozatym większość aut z francji jest poobijana i w fatalnym stanie technicznym , francuzi nie szanują aut , pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość mat   
Gość mat

Nie straszcie tak kolegi :D

 

Spalanie, w trasie 2,5 wychodzi okolo 8.0 - 8,5 l/100km (po miescie bylo nawet 12 l) w 1,9 to jest jakies 5,5 - 5,0 l/100km (kiedys udalo mi sie zejsc na 4,2 l/100km ale to byla extremalnie delikana jazda).

Jak napisal remlus w 2,5 lubia sie wyrabiac krzywki walka rozrzadu a to powazna usterka i kosztowna.

 

Owszem silnik ten niewątpliwie jest droższy w eksloatacji niż 1,9 TDI ale nie zgodzę się co do spalania. Mnie w Audi A4 quattro (ten sam silnik 150KM ) pali na trasie poniżej 7 litrów. A w mieście sporo poniżej 10l. W zamian za to oferuje "frajde z jazdy" (dynamikę). Wybór należy do Ciebie, jak dużo jeździsz i nie wymagasz od auta niewiadomo czego to weź 1,9 TDI - będzie oszczędniejszy.

 

 

pozdraVWiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość kuba84   
Gość kuba84

ja mam 2.5 v6 tdi 4M - rewelacja ! spalanie na pewno wieksze jak w 1.9 tdi, ale trasa przy spokojnej jezdzie ok 6.5l miasto ok 8.5l, a wrazenia z jazdy super, no i ten pomruk silniczka ... i 2 rurki z tylu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość mat   
Gość mat
ja mam 2.5 v6 tdi 4M - rewelacja ! spalanie na pewno wieksze jak w 1.9 tdi, ale trasa przy spokojnej jezdzie ok 6.5l miasto ok 8.5l, a wrazenia z jazdy super, no i ten pomruk silniczka ... i 2 rurki z tylu :)

 

Dokładnie to co u mnie :) Choć 1,9 TDI tez ma chyba 2 rurki z tyłu (PD napewno)

 

 

pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość hha   
Gość hha

W TDI-PD zarówno 2-Motion :629: jak i 4-Motion mają 2 rurki, tyle, że 4-Motion ma 2 oddzielne tłumiki końcowe z 1 rurką a 2-Motion :629: ma jeden tłumik końcowy z dwiema końcówkami.

 

PS. Choć ja już widziałem "chyba" profesionalną rzeźbę w 4-Motion a'la 2-Motion

 

 

HHA

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość atena-hurt   
Gość atena-hurt

.Jeszcze raz serdeczn ie dziekuje za pomoc.sam niewiem czy go kupic czy nie głownym czynniemim przemawiającym za n ie jest jego spalanie .Kupujac takie auto z takim przebiegiem to z jakimi wtydatkami bede musial sie liczyc na poczatku.Co nalezy zrobic i wymienic zaraz po zakupie i jake sa tego koszty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość mat   
Gość mat
Przebieg 20000 km wersja full.

Jak dobrze wnioskuje to miało być 200 000 km, tak?

 

Generalnie jak przy zakupie każdego używanego samochodu. Powinieneś zmienić filtry, płyny, oleje no i rozrząd, chyba że ma udokumentowaną wymianę (ale mimo wszystko zaleca się wymiane). Koszt rozrządu w tym silniku wraz z pompą wody wyniósł mnie ponad 1500 zł. A filtry są trochę droższe niż do 1,9 TDI.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość hha   
Gość hha

Jakby nie patrzeć z dowolnej strony to ja kupuje taniej wszelkie tajle do 1,9 niż do 2,5. Czy to w hurtowniach wszelkie materiały eksploatacyjne czy z innego źródła części :)

 

HHA

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość max77   
Gość max77

Z tymi wałkami w 2.5 tdi to jest tak że 90% aut tzw. okazji z automobile.de ma skręcone przebiegi na 140tkm a w rzeczywistości jest grubo powyżej 250tkm. Oczywiście było 10% w tym moje auto które przy przebiegu 60tkm miało wytarcie na 3ch krzywkach.(niestety). Myślę że duży udział w tym ma serwis Long life. Co do auta to jeździ się dość przyjemnie lecz silnik z seri AKN ma dość uciążliwą charakterystykę, ma straszną dziurę poniżej 2tyś/Obr. Co w moim przypadku auto z 6ka manual w mieście dość męczy. Spalanie jest porównywalne z konkurencją BMW 525d MB ,270cdi , i pisanie że 1.9tdi pali mniej jest nie na miejscu. To są inne samochody a w szczególności AWD i FWD, 4motion w passku 3BG to quattro z Audi, a to leci na osobnej linii montażowej i te auta z reguły są lepsze jakościowo. Jeżeli chodzi o tuning 2.5 tdi to nie jest on tak podatny jak 1.9tdi, mam drugie auto 1.9 w serii 110ps w tej chwili ma 170ps i mój passek dostaje łomot mimo tego że ma 190ps. Fakt że róznica w wadze jest ponad 400kg. Reasumując jeżeli auto jest naprawdę w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze do warto się zastanowić.

Pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Navkol    10

Zobacz to

A rozrząd wcale nie strzelił. Mam powycierane wałki :612:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość atena-hurt   
Gość atena-hurt

Dziekuje za info.Okazało sie ze silnik jest padniety w tym passacie.Jesli kotos chce moge podac mu namiar na auto.Poszukam jakiegos 1.9 tdi.Wybieram sie w przyszlym tyg. do holandi czy orientuje sie ktos czy jest tam wybór aut

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gajdus    10
do holandi
czemu aqrat tam ;/ z tego co wiem łatwo tam kupic bubel ;/ dwoch znajomych kupowało furki w holandi i obaj sa nie zadowoleni... po ostrych dzwonach maja furki i tyle;/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość atena-hurt   
Gość atena-hurt

Znajmy tam jedzi po auta i mowił ze jest wybór.To gdzie najlepiej sie ywbrac po samochód.Słyszalem ze w niemczech juz nic nie ma

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972   
Gość slawo1972

Najlepiej utrzymane i wyposażone są auta w Szwajcarii, a najlepiej po małej stłuczce - palce lizać. :641:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość kuba84   
Gość kuba84

pare razy bylem w holandi ... musisz sie liczyc z tym ze bedzie mial naulane grubo ponad 200tys ! No i wypasazenie ... niemieckie auta sa duzo bogatsze !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość atena-hurt   
Gość atena-hurt

Jednak nie dogadalem sie z tym passatem.

Byelm teraz kilka dni za zachodnia granica u todziny.

Bardzo cięzko znajsc uato w dobrym stanie.

Wszytsko przebrane stoja tylko stare złomy.

Ogladalem chyba ze 30 passatów i nic nie wybralem.Ale kolega wujka mial do sprzedania

passata w b.dobrym stanie i wziolem go.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kuczi    40
i wziolem go

No to pochwal się :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Syki   
Gość Syki
Cena rozrzadu to ok 1500 zl w 2,5

 

Falis - możesz mi podac jakieś namiary na warsztat, gdzie mogę w tej cenie wymienić rozrząd w 2,5 TDI V6, bo u mnie wołają 3200-3500 zl... Byłbym Ci niezmiernie wdzięczny. Nie ma znaczenia, w którym miejscu to będzie (biorąc pod uwagę różnicę w podanych kwotach).

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Duży    10

Syki, Dałem Ci namiar na privie, na fachowca w Koszalinie. Zadzwoń, dowiedz się i daj mi znać ile Ci krzyknął za wymianę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość falis   
Gość falis

Syki mnie nie chodzilo o koszt calkowitrej wymiany, tylko o koszt czesci, bez robocizny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Syki   
Gość Syki

możecie mi tez podrzucić te namiary na tych fachowców? byłbym niezmierni wdzięczny. jak pisałem wcześniej u mnie za wymianę rozrządu w 2,5 TDI V6 chcą od 3200 do 3500 zł. dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość kuba84   
Gość kuba84
możecie mi tez podrzucić te namiary na tych fachowców? byłbym niezmierni wdzięczny. jak pisałem wcześniej u mnie za wymianę rozrządu w 2,5 TDI V6 chcą od 3200 do 3500 zł. dzięki

 

u mnie na wichurze za sama robocinzne gosc bierze +-300zl, ja u niego wymienialem i jestem zadowolony ! a czesci .... zamkniesz sie w ok 1000 zl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×