Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Kokoszka

diesel TDI AFN - zwiększenie mocy

Recommended Posts

Guest Kokoszka

Panowie czy zwiększając moc z 110KM DO 142KM nie będzie żadnych niespodzianek w Passacie 1.9 tdi turbo rocznik 1998 proszę o informację.Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest koko

w dobie chip-tuningu, powrzechnie chwalonego musze powiedziec niestety kilka niemilych slow...

po pierwsze: pamietaj ze w przyrodzie nic nie ginie, i te dodatkowe konie nie biora sie z powietrza. fizyka... silnik bedzie narazony na wieksze sily w nim dzialajace, a pamietaj ze juz nowy nie jest. byly przypadki (jak audi/vw wprowadzilo silniki 110 km) pekajacych tlokow, korbowodow itp. sam myslalem ze chip tuning to swietna sprawa (nawet sam chcialemto zrobic w octavii tdi) ale mialem wyklad na studiach (nie pamietam nazwiska, ale facet ma najlepsza hamownie w polsce, i ogolnie szyszka) i zapomnialem o pomysle...

 

po drugie: mozesz tez zauwazyc ze przestaniesz widziec samochody w lusterku wstecznym, i to nie dlatego ze tak szybko bedziesz je zostawial w tyle, tylko z powodu czarnej mgly za toba... no i czasem zostawisz kleksa na asfalcie :)

 

po trzecie: uklad napedowy, hamulce itp przyzwyczajone sa do 110 koni, fakt ze maja margines wytrzymalosci, ale tez juz nowe nie sa...

 

Oczywiscie to tylko moja opinia, sa tez zwolennicy takich zabaw z silnikiem. Moje zdanie jest proste: CHCESZ MIEC MOCNE AUTO, TO SOBIE TAKIE KUP :)

Diesle to jeszcze nic, ale smieszy mnie jak ktos kupuje np BMW 318i i zaklada jakies filtry stozkowe, chipy z allegro za 20 zl, wydechy itp. Laduje kupe kasy zamiast po prostu kupic sobie 325 albo M3...

Ja juz sie oduczylem poprawiania fabryki, no moze poza audio... Kiedys tez zakladalem sobie kubelki, inne pierdoly, a teraz kupilem sobie passata juz GT, i nic zmieniac nie musze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Słonik

Noo kubełek to 5% mocy więcej :)

Kiedyś bawiłem sie w tuning i to zeby bylo smieszniej automatu, ktory przerabiany byl na manual. Z punktu widzenia wydatkow to rzeczywiscie nie mialo sensu...dolozyc i kupic cos lepszego. Auto po tuningu psuło się poźniej jak cholera a niektóre przeróbki nie niosły żadnych zysków mocy po za strata gotówki. Po prostu za kazdym razei katujesz auto na maksa i masz wrazenie, ze lepiej jeździ.

Wkładka K&N nic nie daje a jak juz coś da to pewnie z 1 KM :) O magnetyzerach nie piszę.... chip fajny bo mozna wyłączyć i nawet mniej spali w trasie, a tuning silnika to juz kompletna śmierć określona w czasie. Pomijam, ze pozniej ciezko to wszystko sprzedac bo kazdy wie jak te auto bylo uzytkowane.

Ja to ... najlepiej bym zalał do auta takie "tuningowe akcesoria" jak :

- oczyścił wtryski dolewając znanego STP lub VALVOLINE

- zatankował cały bak (wyjeżdzajać uprzednio stare) porządnej benzyny VPOWER lub VERVA z orlenu.

- dolewał co 20.000 km buteleczkę Militeca (tego oryginalnego nie motorlife!!!)

- wymieniał sukcesywnie co 10.000 olej (mobil,valvoline)

 

:629:

 

Tanim czasem niezbędnym kosztem odczujesz sporą różnicę a autku wyjdzie o to na zdrowie... no i będzie nawet mniej paliło :)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest koko
Noo kubełek to 5% mocy więcej :)

 

:D pisalem ze nie bawilem sie nigdy w tuning silnika, tylko bardziej kosmetyka i komfort (kubelki z golfa GTi sa duuuzo wygodniejsze niz fabryczne fotele w skodzie favorit...), a teraz jedyne co zmnieniam to zuzyte czesci, sprzet audio, no i planuje regeneracje (nie tuning) tapicerki, bo skorka po 16 latach juz nowa nie jest ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy