Skocz do zawartości
majdan

Rozebranie reflektora, naprawa regulacji

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem ten sam problem, że struchlały te białe zębatki i praktycznie rozpadły się. Zębatka musi być założona, bo co prawda uda się kombinerkami ustawić reflektor kręcąc trzpieniem, ale odbłyśnik będzie latał w lampie.Ja z tym problemem poradziłem sobie tak, że kupiłem za 15 zł 2 reflektory z anglika ( nigdzie nie mogłem dostać samych zębatek) z których zdjąłem zębatki ( strasznie ciężko je zdjąć w całości ale się udało ) i na poxipol zamontowałem do moich reflektorów. Wszystko działa elegancko i można normalnie ustawiać światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mówimy o trzymaniu odbłysku - górne mocowania - to niestety trzeba lampe rozebrać i dopiero zdjagnozować problem. mogło się stać kilka rzeczy: ułamane, zerwany gwint, wychaczone. Po rozebraniu sam podejmiesz decyzje o sposobie naprawy. widziałem domowy sposób na rozebranie reflektorów może się przydać http://strona.i-car.nazwa.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=75&cntnt01returnid=27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli mówimy o trzymaniu odbłysku - górne mocowania - to niestety trzeba lampe rozebrać i dopiero zdjagnozować problem. mogło się stać kilka rzeczy: ułamane, zerwany gwint, wychaczone. Po rozebraniu sam podejmiesz decyzje o sposobie naprawy. widziałem domowy sposób na rozebranie reflektorów może się przydać http://strona.i-car.nazwa.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=75&cntnt01returnid=27

 

Ale kotleta odgrzałeś.

Minął już prawie rok. Myslę że koledzy z problemem dawno już sobie poradzili.

 

A z drugiej strony ładnie ta firma z Poznania skopiowała temat z warsztatu - podając że to efekt "ICH" pracy (chyba zaznacz, skopiuj i wklej - rzeczywiście ciężka praca!!!):

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12400

Bardzo nieładnie, gdzie prawa autorskie??

Edytowane przez Wojciechpop
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kłopoty z reflektorem polecam Multiglas w Warszawie na ul. Syreny 14 wczoraj skorzystałem z usług tego warsztatu. Naprawiłem reflektor i wymieniłem matę grzewczą w lusterku. Szybko, czysto i profesjonalnie. Z reflektorem byłem w paru warsztatach (uszkodzona ręczna regulacja wysokości) i twierdzili, że tyko wymiana na nowy a w Multiglas naprawili go razem z demontażem w godzinę bez rozklejania itp. :mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na kłopoty z reflektorem polecam Multiglas w Warszawie na ul. Syreny 14 wczoraj skorzystałem z usług tego warsztatu. Naprawiłem reflektor i wymieniłem matę grzewczą w lusterku. Szybko, czysto i profesjonalnie. Z reflektorem byłem w paru warsztatach (uszkodzona ręczna regulacja wysokości) i twierdzili, że tyko wymiana na nowy a w Multiglas naprawili go razem z demontażem w godzinę bez rozklejania itp. :mlask
zapodaj do działu POLECAM :ok z cenami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja też niestety mam ten problem, można co nie co znaleźć, ale chciałbym wiedzieć jak się zabrać zanim rozbiorę lampy bo autem jeżdżę codziennie...

U mnie było tak, ogólnie dziwnie ustawione światła, podniosłem i 20 obrotów do góry lewe i prawe, później lewe jeszcze trochę, zrobił się delikatny opór po czym coś "pstykło" i lampa a dokładniej pozycja żarówki jakby spadła całkiem. Podnosiłem znów, coś tam dało, nawet podnosiło normalnie do pewnego momentu. Pojechałem się przejechać, ale strumień światła jakby jeszcze niżej był skierowany. Stwierdziłem, że muszę jeszcze skierować prawy reflektor bardziej w stronę pobocza, wróciłem, kilka obrotów imbusem i spadł do poziomu lewej lampy.

Teraz tak, czy przyczyna będzie jak u kolegów coś z jabłkiem czy mogą być inne problemy? Szukałem informacji, ale żadnych zdjęć czy poradników, możecie się wypowiedzieć, jakie mogą być przyczyny czy tylko jabłko, i jak je naprawiać gdyby klej nic nie zdziałał?

Proszę nie ignorować pytania i udzielić pomocy, bardzo mi zależy na czasie i zrobieniu tego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Ja też niestety mam ten problem, można co nie co znaleźć, ale chciałbym wiedzieć jak się zabrać zanim rozbiorę lampy bo autem jeżdżę codziennie...

U mnie było tak, ogólnie dziwnie ustawione światła, podniosłem i 20 obrotów do góry lewe i prawe, później lewe jeszcze trochę, zrobił się delikatny opór po czym coś "pstykło" i lampa a dokładniej pozycja żarówki jakby spadła całkiem. Podnosiłem znów, coś tam dało, nawet podnosiło normalnie do pewnego momentu. Pojechałem się przejechać, ale strumień światła jakby jeszcze niżej był skierowany. Stwierdziłem, że muszę jeszcze skierować prawy reflektor bardziej w stronę pobocza, wróciłem, kilka obrotów imbusem i spadł do poziomu lewej lampy.

Teraz tak, czy przyczyna będzie jak u kolegów coś z jabłkiem czy mogą być inne problemy? Szukałem informacji, ale żadnych zdjęć czy poradników, możecie się wypowiedzieć, jakie mogą być przyczyny czy tylko jabłko, i jak je naprawiać gdyby klej nic nie zdziałał?

Proszę nie ignorować pytania i udzielić pomocy, bardzo mi zależy na czasie i zrobieniu tego...

Kolego jesli lustro lampy Ci opadlo przymocnym kreceniu to oznacza iz lustro wypielo Ci sie z takiego jak by zaczepu (porownywalne to jest z zaczepem przyczepy od ciezarowki mocujacym zaczep do ciezarowki, za jakis czas wrzuce zdjecie tego ustrojstwa)dafota.3.fv21323282199v.jpg.smZdjęcie0604.jpg&th=5286 musisz regulacje teraz na maxa wykrecic zeby ten zaczep doszedl do haka i pozniej recznie go wcisnac po przez ruszenie lustra lampy, ja osttanio tak zrobilem, nie pbejdzie Ci sie napewno bez demontazu lamp z auta bo na aucie tego nie zrobisz. Na zdjeciu masz 2 miejsca gdzie wystepuja wlasnie te regulacje. Edytowane przez maly3310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie kolego, mam nadzieję, że to pomoże i szybko się z problemem uporam.

Tak wiem, zdaję sobie sprawę z tego, że trzeba przód rozbierać i od tego zacznę, żeby sobie nie utrudniać.

A gdybym nie mógł się uporać, powiedzcie proszę jakie lampy można by zakupić (nowe), są różnych firm, Hella nie sprawdzałem, ale pewnie będą drogie. Takie same ale zamienniki można kupić poniżej 200zł za lampę, zda to egzamin? Bo te moje drżą na wolnych obrotach i wogóle jakieś dziwne są, no chyba, że ustawione źle, bo długie bardzo ładnie świecą (kilka dni temu zapodałem OSRAM NB do mijania i niewielka poprawa była, a nie wiem czemu prawa lampa świeci bardziej na żółto, może to być od żarówek czy coś z lampą lub żarnikami itp...?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki wielkie kolego, mam nadzieję, że to pomoże i szybko się z problemem uporam.

Tak wiem, zdaję sobie sprawę z tego, że trzeba przód rozbierać i od tego zacznę, żeby sobie nie utrudniać.

A gdybym nie mógł się uporać, powiedzcie proszę jakie lampy można by zakupić (nowe), są różnych firm, Hella nie sprawdzałem, ale pewnie będą drogie. Takie same ale zamienniki można kupić poniżej 200zł za lampę, zda to egzamin? Bo te moje drżą na wolnych obrotach i wogóle jakieś dziwne są, no chyba, że ustawione źle, bo długie bardzo ładnie świecą (kilka dni temu zapodałem OSRAM NB do mijania i niewielka poprawa była, a nie wiem czemu prawa lampa świeci bardziej na żółto, może to być od żarówek czy coś z lampą lub żarnikami itp...?)

To, że świeci Ci gorzej świeci moze byc spowodowane brudnym juz kloszem, poczytaj watek o renowacji kloszy http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/12400-RENOWACJA-Kloszy-Reflektor%C3%B3w-Przednich tutaj masz watek tylko nie rozklejaj kloszy, chyba ze chcesz to mozesz rowniez rozkleic i wyczyscic soczewke. Pamietaj ze jak bedzie polerowal klosze to zrob ten zabieg w obu lampach. Jak bedziesz szukal lamp do auta to najlepiej szukaj hella koszt 200/250zł szt tylko uwazajna angielskie lampy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak polerować już czytałem, z zewn. nie są jeszcze złe, napewno nie przybrudzone itp, tylko trochę zrysowane. W wolnej chwili wezmę się i tak za nie.

Bardziej interesowało mnie właśnie czyszczenie soczewki, tego się trochę boję i wydaje mi się, że u mnie właśnie się kwalifikują do czyszczenia, bo coś jest nie tak. Chyba, że te lampy są tak słabe (ogólnie w nocy raczej autem z xenonami jeździłem, albo większym może to dla tego...)

Co do helli, tak są, ale używane, bo nowe to już znacznie wyższe kwoty, a z używkami może być to samo co u mnie, siłą rzeczy ten trzpień może się nie tyle wyrobić co zniszczyć od czasu. Także jeszcze raz czy warto by się porywać na nowe ale zamienniki czy tylko oryginał? A to drugie już nie chętnie i w ostateczności przy tak wysokich cenach ofc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za cene 250zł możesz spokojnie kupic lampy że tak powiem idealne. Wiec wg mnie lepiej kupic oryginalne uzywane niz zamienniki pomimo, że niektorzy polecaja zamienniki firmy Depo. Wybor juz nalezy do Ciebie. Możesz również zdemontowac lampe i tak jak pisza wlac wode z ludwikiem i mieszac przez jakis czas a pozniej wyplukac reflektor woda destylowana i wysuszyc go i zamontowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki za informacje, najpierw zajmę się tym co mam, mam nadzieję, że to wystarczy, bo mam już dość inwestycji w ten samochód...

I jak wyrobię jutro się odezwę na czym stoję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, ze juz niestety soczewki sie wypalily no i zostaje albo regeneracja, badz szukanie drugich lamp, z pewnoscia polecam ori w dobrym stanie niz nowe depo czy podobne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam, ze juz niestety soczewki sie wypalily no i zostaje albo regeneracja, badz szukanie drugich lamp, z pewnoscia polecam ori w dobrym stanie niz nowe depo czy podobne

A soczewki samemu regenerować to dobry pomysł? I jak się za to zabrać?

Ori oczywiście lepsze ale skąd pewność, że soczewki też nie będą do zrobienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kologo najlepiej wyslij lampy do Dawida on ci to ogarnie profi.

Niestety samemu nie masz ani sprzetu ani umiejetosci podejrzewam, zeby zrobic to w domowym zaciszu.

Tu masz namiar do Dawida:

http://regeneracja-hc.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak się teraz zacząłem zastanawiać, żeby zajął się tym ktoś kto ogarnia temat. Tylko chodzi w dużej mierze o czas, z tydzień trzeba liczyć, no i bądź co bądź trochę kasy włożyć...

A nie wiesz, takie właśnie zaczepy też naprawią i to drżenie lamp na niskich obrotach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dawid zrobi wszystko, w sumie konkurencja, ale reklamuje bo wiem, ze robota perfekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie

Więc tak rozebrałem wszystko, prawy reflektor wyskoczył właśnie z tego bolca o którym pisał kolega wyżej, zrobiłem to i jest OK, w lewym natomiast ten bolec się ułamał, próbowałem rozkleić lampę (piekarnik na ~10min w temp. 60*C) poprzecinałem klej, trochę odgiąłem ale dałem sobie spokój, ciężko to zrobić...

No i teraz mam 2 opcje, a w zasadzie 3.

- Kupić nówkę zamiennik

- Kupić ori używkę

- Zregenerować moją.

Dziś już byłem w sklepie, wpłaciłem zaliczkę, miałem mieć na wtorek jakiś zamiennik, ale przemyślałem sobie to i zrezygnowałem (koszt prawie 300zł), a widzę, że opinie o zamiennikach nie są dobre, a dlaczego? Jak to jest ze świeceniem, jest gorzej czy nie? Mi tam wystarczy, żeby lampa poświeciła rok i mogę zmienić, tylko, żeby przez ten rok świeciła jak ori. Także to jest główne moje pytanie...

Jeśli odpada to może znacie kogoś kto regeneruje w małopolskim (najlepiej nowosądeckim powiecie)?

A trzecia opcja z kupnem ori, byłem dziś na złomach nie mają takich lamp, więc ew. allegro, ale tu jest znów ta sprawa, że pewnie będzie świecić nic nie lepiej jak moja, więc bez sensu, a pewności, że była regenerowana nie mam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Ponownie

Więc tak rozebrałem wszystko, prawy reflektor wyskoczył właśnie z tego bolca o którym pisał kolega wyżej, zrobiłem to i jest OK, w lewym natomiast ten bolec się ułamał, próbowałem rozkleić lampę (piekarnik na ~10min w temp. 60*C) poprzecinałem klej, trochę odgiąłem ale dałem sobie spokój, ciężko to zrobić...

No i teraz mam 2 opcje, a w zasadzie 3.

- Kupić nówkę zamiennik

- Kupić ori używkę

- Zregenerować moją.

Dziś już byłem w sklepie, wpłaciłem zaliczkę, miałem mieć na wtorek jakiś zamiennik, ale przemyślałem sobie to i zrezygnowałem (koszt prawie 300zł), a widzę, że opinie o zamiennikach nie są dobre, a dlaczego? Jak to jest ze świeceniem, jest gorzej czy nie? Mi tam wystarczy, żeby lampa poświeciła rok i mogę zmienić, tylko, żeby przez ten rok świeciła jak ori. Także to jest główne moje pytanie...

Jeśli odpada to może znacie kogoś kto regeneruje w małopolskim (najlepiej nowosądeckim powiecie)?

A trzecia opcja z kupnem ori, byłem dziś na złomach nie mają takich lamp, więc ew. allegro, ale tu jest znów ta sprawa, że pewnie będzie świecić nic nie lepiej jak moja, więc bez sensu, a pewności, że była regenerowana nie mam...

Albo zregeneruj swoja lampe albo kup oryginalna uzywke na lalgeo. jak bedzie gorzej swecila to z pewnoscia bedzie klosz reflektorad do polerkia to juz zabieg na 15 min i lampa bedzie wygladala jak nowa. Zamiennikow nie polecam jednak oryginal to orygianl sam widziales ze kazdy pisze o oryginalah no chyba ze ktos sobie jakies znalalz wyfisiowane depo inne niz oryginal to zmieniaja dla wygladu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ale zastanówcie się trochę nad odpowiedziami (bez urazy oczywiście), ludzie jak sprzedają to albo z rozbitka albo niesprawna lampa lub wg. mnie mocno prawdopodobna opcja - już bardzo kiepskiej widoczności, a szczerze śmiem wątpić, że to przez porysowany klosz (oczywiście po części też), bo i soczewka może być przepalona albo do regeneracji...

Mam na oku jedną aukcję: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=1956403019&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

Napisałem już do sprzedawcy, jutro będę dzwonił jeśli nie dostanę odpowiedzi, wydaje mi się na ładną lampę, pewnie po polerce, ale na 90% tylko z zewn. żeby podbić wartość..

Znacie może jakieś zakłady w okolicach Nowego Sącza, Gorlic może i Tarnowa zajmujące się regeneracją? Bo to dla mnie chyba najlepsza i najbezpieczniejsza opcja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności