Skocz do zawartości
Gość noize

[B5] Zawór N75 wymiana ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Znalazłem fajny filmik odnośnie regeneracji N18 i N75. Kolega opisuje jak sprawdzić i naprawić zepsuty zawór. Zawsze to alternatywa przed wydatkiem z kieszeni.

Może komuś się przyda. Pozdrawiam

http://majsterek-debesciak.pl/filmy....ion=film&id=13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga na zaworki N75 jak na tej aukcji http://www.allegromat.pl/aukcja176872

Kupiłem, wydałem pieniądze na montaż i efektem jest niedoładowanie. Sztanga coś tam się rusza ale chyba w zbyt małym zakresie bo nie ma ta zmiana efektu. Sam wygląd zaworka jest nieco inny niż tego który miałem zamontowany tak że nie wiem czy to podróbka czy po prostu taka jakość ale nie polecam kupowania tego dziadostwa.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sztanga coś tam się rusza ale chyba w zbyt małym zakresie bo nie ma ta zmiana efektu

 

Może geometria stoi i zaworek nie ma siły podnieść sztangi? Nowy Pierburg watpie by byl wadliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na starym oryginalnym zaworku z pierwszego montażu turbo działało prawidłowo jedynie czasami się przywieszając. Zmiana zaworka i turbo cały czas w trybie słabego dmuchania więc to musi być wada nowego zaworka. Teraz przepatrzyłem komentarze tego sprzedającego i jest tam inny przypadek niedziałającego nowego zaworka (tego samego co ja kupowałem) i skończyło się na zwrocie.

 

Stary zaworek rozebrałem, wyczyściłem i może będzie OK. Jutro dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , panowie problemy z doładowanie bądź też z niedoładowanie nie zawsze leży po stronie zaworu n 75, przyczyna bynajmniej u mnie leżała po stronie zaworu turbiny ,, gruszka ,, tu link : http://allegro.pl/zawor-turbiny-gruszka-vw-golf-iv-passat-b5-1-9tdi-i5276075329.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Grzesiek

Totalna podróba...

Też kupiłem zaworek w tamtym roku.

U mnie głowica jest montowana za pomocą metalowego pierścienia a nie klejona.

Oznaczenie pierburga i numery mam korpusie w 3-ech miejscach i na głowicy.

Oddaj ,ten syf nie jest warty nawet 20pln.

Np. ten

http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-n75-audi-seat-skoda-vw-1-9-tdi-i5266868582.html

Chodzi oczywiście o wygląd.

Zwróć uwagę bo są dwa rodzaje wtyczek.

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworek podmieniony na stary (wyczyszczony) i turbo działa normalnie. Tak jak piszesz, podróba Chińska z fałszywymi znakami Pierburga. Jeszcze żeby to była podróba która jest mniej trwała ale działała to pół biedy, jak za taką cenę mogłoby być... ale to bubel. Aż dziwne że nikt nic nie robi z takimi "wałkami" na allegro. Gdyby ktoś na bazarze sprzedawał podróby Adidasa czy Nike to zgarną ekspresowo a na allegro handel podróbami kwitnie w najlepsze. Nie tak dawno prawie (bo wycofałem się z zakupu) kupiłbym podrobione głośniki Pioneera a teraz ten nieszczęsny zaworek. Sprzedający zgodził się na odesłanie, oby tylko nie wymyślił wymówki w stylu "a u nas działa" :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tutaj nowy przeglądałem tutaj parę tematów jak w tytule ale chciałbym się zapytać czy może ktoś ma lub pomógł by mi opisujac po kolei co I jak A więc przechodząc do sedna sprawy mam zamiar wymienic zawor n75 na nowy ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać wiem gdzie się znajduje jak to wykręcić ale nie wiem jak zdemontować wezyki czy to Napewno zawor tak sprawdzałem kompem błąd jest I ciągle się pojawia I zresztą czuć to podczas jazdy powyżej 100kmh ponieważ nieraz odcina turbo mógłby mi ktoś powiedzieć jak zdemontować węże? Dziękuję z góry za odpowiedzi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Napisz jaki masz błąd dokładnie a jeśli chodzi o zawór N75 to normalnie odkręcasz śrubki, wypinasz wtyczkę i wężyki tylko pamiętaj jak były podłączone jak nie masz schematu i tyle cała filozofia :) możesz N75 zamienić miejscami z N18 od EGR żeby mieć pewność czy to przez zawór i żeby niepotrzebnie kasy nie wydawać na nowy N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odcina mi turbo i chcę sprawdzić zawór n75 . Czy jak przełożę ten zawór z passata b5 1.9tdi 130km do 101km to będzie pasować ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z mocą w moim czołgu i na razie wiem tyle że mam wywalony króciec od pompy vacum (LUK) ale nie o tym, wymieniłem wcześniej czujnik n75(tak myśle) ten przy filtrze powietrza i wydaje mi się że źle go podłączyłem i mam taką prośbe czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć gdzie idą tę wężyki bo możliwe że gdzieś to źle podłączyłem. Patrzyłem na te wszystkie schematy które znalazłem na internetach i każdy mówi praktycznie co innego

20191103_132008.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy filtrze jest N239 - sterujący klapą gaszącą. 

N75 masz przyczepiony do grodzi obok wentylatora klimy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ile tych czujników jest bo ja mam przy filtrze z przodu koło turbosprężarki i koło łączenia rur plastikowej i gumowej po prawej stronie co idą do EGR więcej nie widziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad filtrem - N239 od sterowania klapą gaszącą

Przy turbinie - N75 od sterowania turbiną

Pod zbiornikiem płynu - N18 od sterowanie zaworem EGR

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz schemat jak podłączyć wężyki 

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam walczy ktoś jeszcze może z błędem 1556 błąd czujnika doładowania A granicą ciśnienia nie osiągalna ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności