Skocz do zawartości
Gość pawelh

wyłączająca sie klimatyzacja

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelh

od niedawna mam nabitą klimatyzację(manualna), kiedy jeżdżę po mieście to jest wszystko oki, ale kiedy wypuszczę się w trasę to po przejechani kilku km wyłącza się samoczynnie, aby ponownie ją uruchomić muszę wyłączyć i ponownie włączyć zapłon!!!!jest jakiś czas dobrze i ponownie ten sam problem??????????zauważyłem że powyżej 2500 obrotów silnika to się dzieje!!!Co to może być?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za duże ciśnienie w układzie. A prościej mówiąc za dużo czynnika chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelh

Napełnialem w autoryzowanym punktcie w Bydgoszczy,dzwoniłem dzisiaj do nich i przedstawiłem problem, a oni mówią że to prawdopodobnie uszkodzony jest zawór ciśnienia?????Lub jest nieszczelny układ????Ciekawe co mi wymyślą????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na logike, jeśli jest nieszczelny układ to zawór nie włącza sprężarki bo nie ma czynnika chłodzącego, jeśli jest za duże ciśnienie to wyłącznik wyłącza sprężarkę ażeby jej nie uszkodzić. Więc jeżeli układ wyłącza się po jakimś czasie i na wysokich obrotach to albo jest za dużo czynnika, albo uszkodzenie zaworu (żadko). Moim zdaniem (bo i tak z tym pojedziesz do serwisu), ale zanim pojedziesz to spuść ciut czynnika i zobacz jaki bedzie objaw. Wystarczy żebyś usłyszał pssst jak naciśniesz zaworek kulowy. Jeśli kompresor zacznie się wyłączać po dłuższym czasie lub np. przy 4000 obr. to masz jasny obraz sytuacji. Jeśli będzie to samo to pozostaje serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelh

Napełniałem klimę w autoryzowanej stacji, dzwoniłem do nich i powiedzieli mi że to jest niemożliwe żeby napełnili za dużo czynnika bo maszyna sama dozuje!???

Czy jak wykręcę zawór ciśnienia to gaz mi nie wyleci???stempel72,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelh, ale maszyna dopełnia ilość czynnika do takiej ilości, jaką poda jej operator.

byłem ostatnio w serwisie klimy i koleś spojrzał do książki ile powinno być czynnika, ustawił to w maszynie i do takiej ilości pompowała.

ale IMO "za dużo czynnika" to nie jest to, co powoduje wyłączanie klimy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelh

jedrus,może to przekażnik tylko gdzie go szukać,w skrzynce bezieczników nie ma go, musi być gdzieś indziej?Gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelh
Na logike, jeśli jest nieszczelny układ to zawór nie włącza sprężarki bo nie ma czynnika chłodzącego, jeśli jest za duże ciśnienie to wyłącznik wyłącza sprężarkę ażeby jej nie uszkodzić. Więc jeżeli układ wyłącza się po jakimś czasie i na wysokich obrotach to albo jest za dużo czynnika, albo uszkodzenie zaworu (żadko). Moim zdaniem (bo i tak z tym pojedziesz do serwisu), ale zanim pojedziesz to spuść ciut czynnika i zobacz jaki bedzie objaw. Wystarczy żebyś usłyszał pssst jak naciśniesz zaworek kulowy. Jeśli kompresor zacznie się wyłączać po dłuższym czasie lub np. przy 4000 obr. to masz jasny obraz sytuacji. Jeśli będzie to samo to pozostaje serwis.

spuściłem ciut czynnika ale to nie pomogło,prawdopodobnie to będzie czujnik ciśnienia :619:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze jedna uwaga: Jeśli zawór kapilarny jest przytkany co powoduje wzrost ciśnienia minimalnego w układzie w skrajnym przypadku objaw będzie taki sam. Czujnik ciśnienia wyłączy spreżarkę. Jeśli odkręcisz zawór ciśnienia gaz Ci napewno wyleci. Tam są zawory kulowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam np Shell Autoserw lub Midas. W Midasie jest taniej. Za sprawdzenie i diagnostyke zapłaciłem 0 PLN. Nie wiem który z tych serwisów jest w Bydgoszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelh
To może jeszcze jedna uwaga: Jeśli zawór kapilarny jest przytkany co powoduje wzrost ciśnienia minimalnego w układzie w skrajnym przypadku objaw będzie taki sam. Czujnik ciśnienia wyłączy spreżarkę. Jeśli odkręcisz zawór ciśnienia gaz Ci napewno wyleci. Tam są zawory kulowe.

Kupiłem zawór ciśnienia, wymieniłem go, gaz nie uciekł ale to nic nie dało więc pojechałem ponownie do serwisu gdzie mi ponownie napełnili układ ( było było podejrzenie że może poprzednim razem napełnili za dużo) ale to też nie pomogło nadal sie klima wyłącza powyżej 100 km/h????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzić wentylator chłodnicy klimy jak się bardzo nagrzeje czynniki to klima się bedzie rozłączać

A jeżeli wentylatory bedą działać poprawnie to może byc uszkodzone sprzęgło sprężarki klimatyzacji, po dłuzszej pracy sprzęgło się nagrzewa i cewka puszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelh
Proponuje sprawdzić wentylator chłodnicy klimy jak się bardzo nagrzeje czynniki to klima się bedzie rozłączać

A jeżeli wentylatory bedą działać poprawnie to może byc uszkodzone sprzęgło sprężarki klimatyzacji, po dłuzszej pracy sprzęgło się nagrzewa i cewka puszcza.

Gdyby cewka puszczała to powinien i tak dochodzić prąd do sprężarki, a on nie dochodzi.

Wentylatory pracują normalnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem jak pawelh jak jadę w trasie powyżej 100 km/h klima sie wyłącza i klapa. Byłem w warsztacie co mi nabijali klimę posprawdzali ilość czynnika jest ok sprawdzili ciśnienia na biegu jałowym i przy 3000 obr/min i powiedzieli ze ciśnienia książkowe. Powiedzieli mi ze wszystko jest ok a dlaczego sie wyłącza sami nie wiedzą. Koleś z serwisu VW elektryk powiedział ze prawdopodobnie może coś być ze sprężarka (tu sie zastanawiam jak by była na padnięciu to słabe by były ciśnienia no chyba że sie mylę) powiedział również ze wina może być także po stronie jakiegoś zawora rozprężnego ale to rzadko. Podczas jak włączam klimę pojawia sie jakiś dziwny dziwek który cały czas delikatnie buczy raz zanika i ponownie sie pojawia dzieje sie tak jak są różnice obrotów silnika. Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał podobny problem lub wie co może być przyczyna takiej usterki. Proszę o zainteresowanie szanownych kolegów. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pestek

Witam, odświeżam temat. Miałem identyczny problem; po 100km/h wyłączała się klima. Winowajcą okazał się czujnik Halla mieszczący się w liczniku informujący między innymi klimę o prędkości pojazdu. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Halla słuzy do pomiaru predkosci obrotowej silnika i do ustalania punktu zapłonu a nie do pomiaru predkosci pojazdu

 

 

Ten problem wystepuje na nie rozgrzanym silniku czy jak szybko jedziesz?

Edytowane przez radekklimat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik Halla słuzy do pomiaru predkosci obrotowej silnika i do ustalania punktu zapłonu a nie do pomiaru predkosci pojazdu

miało być o sygnale Gala, podawanym z czujnika Halla... Pestek ma rację, gdy sygnał prędkości nie jest podany do climtronika to ten nie ruszy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie. Czujnik ten ma wplyw na poprawne dzialanie klimatyzacji. Malo tego, czujnik ten obsługuje również tempomat. Koszt oryginalnego czujnika w aso to ponad 300 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie. Mam takie pytanie klimę w aucie naprawiłem (manual) a wiec tak załączę klimę włącza sie wentylator i sprężarka, ale po chwili się sprężarka wyłącza i za chwile włącza, wentylatory chodzą cały czas i tak w kolko włączy sie sprężarka pochodzi z 1min i wyłączy sie na około 10sek i znowu sie włączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności