Skocz do zawartości
Gość thermistor

Koło dwumasowe + sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thermistor

Witam wszystkich. Samochód kołysze się na wolnych obrotach podczas postoju i wolnym poruszaniu się, dodatkowo ostatnio zauważyłem "płytkie" sprzęgło (szybko puszcza, przy samej podłodze) i sporadyczny problem ze zmianą biegów (delkatny zgrzyt). Czy to wina koła dwumasowego (kołysanie) i sprzęgła, czy wymienia się sprzęgło z dwumasem i ile to kosztuje (części oryginalne a zamienniki)? Biorąc pod uwagę zgrzyty to chyba pilna sprawa. Proszę kolegów o poradę, komentarz, uwagi, doświadczenia. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia czy obejmuje go akcja fabryczna wymiany koła zamachowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy właśnie wymieniał koło dwumasowe razem ze sprzęgłem przy golfie 5. Silnik 2.0 TDI 140KM. Objaw był taki że przy gaszeniu silnika mocno trzęsło autem oraz słychać było głośny metaliczny dźwięk w silniku, jakby stukot. Mówił mi również że części kupił na allegro bo w serwisie oczywiście kosmos cenowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego thermistor ja miałem wymianę dwumasy sprzęgła i łożyska oporowego ale w pasku 1.9 TDI 105 PS trochę miałem inne objawy szarpanie przy ruszaniu z miejsca najlepiej gdzieś pod górę było to najlepiej wyczuwalne ja zakupiłem to z allegro od gostka tu ci podaję stronę: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=473024281 (to nie jest żadna reklama) musisz sprawdzić czy ma dostępne do twojego modelu, bo do mojego są dostępne aż dwie wersje (Sachs, Luk) kosztowało mnie to 1440zł dwumasa, sprzęgło i docisk + łożysko 85zł bodajże zarazem proponuje ci wymianę wszystkiego naraz acha dodam że wymieniał mi to znajomy mechanik więc po kosztach w serwisie kosztuje to majątek sam spytaj?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor

Scoti u mnie właśnie "stuka" ale po uruchomieniu silnika z rana po nocy, jak popracuje i temp osiągnie 90 to jest ciszej, ale kołysze samochodem cały czas. Mam wrażenie, że jak auto pochylone jest do przodu to kołysze bardziej. No i przy zatrzymywaniu się na światłach/dojeżdżaniu do nich - kołysze tak, że robi mi się niedobrze :)

Dzięki za info i za link Bandi. W aso jeszcze nie pytałem, nie mam odwagi :), chociaż ciekawość chyba zwycięży i podzwonię. W InteCarsie koło kosztuje 1345 PLN Sachsa i 1055 Luka, do tego sprzęgło kompletne ok 1000 co daje niezłą sumkę. Na allegro można kupić komplet (dwumas+sprzęgło) za 1300 1400 PLN co daje niezłą oszczędność, ale czy jest to warte? Może ktoś looknie na aukcję http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=464924307 i podpowie. Dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzales po VIN czy nie jest z tej serii wadliwych dwumasowek do wymainy w ramach akcji fabrycznej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor

Gdzie to można sprawdzić? Na stronie VW czy UOKiK'u? Możesz podesłać jakiś link, nr telefonu czy inną formę kontaktu do sprawdzenia VIN'u?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo; zamiast "trzęsienia" samochodu miałem odgłos "mlaskania" na zimnym silniku, a właściwie to zimnej skrzyni (większy opór). Wymiana: części SACHSa (załatwione z kosmicznym rabatem, oczywiście nie w ASO): dwumasa + sprzegło i docisk + łożysko - 1600 PLN, robocizna: 350 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwon do byle jakiego ASO, powiedz ze chcesz sprawdzic czy auto obejmuje akcja serwisowa na wymiane kola zamachowego podaj VIN i tam Ci to sprawdza. Masz 2005 rok wiec bardzo prawdopobne. Ja mialem wymienianie w ramach tej akcji i objawy byly takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor

Dzięki Wazzi, podzwonię. Chociaż robiłem pod koniec lipca przegląd w aso i pytałem o trzęsienie (wtedy dopiero sporadycznie występowało właśnie przy hamowaniu) ale stwierdzili, że jest ok. Wykonali mi przy tym jakieś trzy inne akcje (turbina, jakiś wężyk i czujnik ciśnienia) ale o kole nie wspomnieli. Wiem, że "jak nie ma potrzeby" to się klienta nie "namawia" bo to zawsze jak nie koszt to fatyga, ale nic nie mówili. Podzownię popytam i zobaczymy. Dam znać co dalej, dla potomnych :). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kurcze jednak moze Cie nie obejmowac, o tej akcji raczej powinni poinformowac z racji ze konsekwencja nie wymiany tej wadliwej serii moglo byc zapalenie auta. Jedna z wiekszych wpadek VW to byla bo parenascie tysiecy aut w europie mialo wymiane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor

Dzwoniłem do serwisu i "fabryka nie przewiduje dla mojego samochodu innych akcji ponad te, które już są wykonane". Więc d..pa zbita. Pan mnie pocieszył bo koła "ostatnio staniały" i koszt samego koła z wymianą to ok. 1700 PLN brutto. Muszę znaleźć trochę czasu na przemyślenie i rozejrzeć się za alternatywnym zakładem naprawczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też silnik trząsł na wolnych . W serwisie upierali się na koło dwumasowe.

Po podłączeniu do komputera i sprawdzenia pompowrysków okazalo się , że to jeden pompowtryskiwacz. Wymiana koła nic by nie dała oprócz 2 tys. w plecy.

Podobno uszkodzone koło można sprawdzić po lekkim naciśnięciu sprzegła wyczuwalne są drgania na pedale. Mam DSG to mówię podobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor

Witam. Właśnie przy lekko wciśniętym sprzęgle czuję jak pedał "bije" w nogę. Poza tym sprzęgło łapie mi przy samej podłodze, dlatego stwierdziłem, że mam do wymiany koło i sprzęgło (chociaż co do drugiego to na 100% okaże się po rozebraniu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh mi sprzeglo wlasnie bilo przy lekkim wcisnieciu, ale nic poza tym, serwis na gwarancjii podobno wymienil mi koło wraz ze sprzeglem jednak dalej mam to samo, wiec stwierdzili ze tak ma byc, ze niektore tak maja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez lekko czuc bicie na pedale sprzegla a auto ma 20000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez tak jest zarowno w borze jak i pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W borze padlo mi kolo i drgan nie bylo. zmiena kola i drgan nadal nie bylo. obecnie w pasku sa drgania ale mysle ze kolo ok. Nie wiem skad te drgania? Niech ktos kompetentny sie wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez czuc bicie jak sie delikatnie wcisnie sprzeglo moze to ten typ tak ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie tez czuc bicie jak sie delikatnie wcisnie sprzeglo moze to ten typ tak ma :)

 

 

niestety nie ma.... U mnie było to samo i po wymianue sprzęgła+2masy bicia brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności