Skocz do zawartości
Gość Dariuszek007

spadek mocy po przekroczeniu 120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik na przepływomierzu turbiny... jak n75 ok i przewody ci nie spadły gdzies, odepnij przeplywke i sie przejedź

powiedz jaki powinienem mieć efekt na odpiętej przepływce? i co diagnozować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm no jezeli to przeplywka zawodzi to po odpięciu powinna być poprawa.. a jak duża to się okaże, a jeżeli chodzi o diagnozę to vagiem nie zdiagnozujesz przepływomierza tak żeby ocenić ze na 100% on zawodzi. Gdzieś kiedyś czytałem o regeneracji przepływki ale nie polecam ponieważ często kończy się to wlaśnie jego całkowitym uszkodzeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hm no jezeli to przeplywka zawodzi to po odpięciu powinna być poprawa.. .

 

no dobrze tylko że do 140-160 jedzie normalnie ale później odcina go więc czy odłączenie przepływki spowoduje to że pojedzie normalnie? bo jakoś mi sie nie wydaje ale spróbuje i napisze co i jak..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyslij do Imielina w turbotechnice ci naprawia tanio,ja tam wysłalem i chodzi juz rok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyslij do Imielina w turbotechnice ci naprawia tanio,ja tam wysłalem i chodzi juz rok .
Daleko nie miałeś... Ja na Twoim miejscu zaniósłbym pieszo albo podjechał taksówką :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż czy cięgno w turbinie sie zacina i na jakiej długości pracuje moje zdanie to turbo do czyszczenia sprawdz też zaworek n75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdiagnozować n75?

Edytowane przez kamilson_92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

 

Możesz w taki sposób sprawdzić czy turbo nie siadło czy przepływomierz.

 

http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-przeplywomierza/

 

Ja to spróbowałem w ojca aucie Skoda OCTAVIA I 2004r.

 

Też przy 120km\h wyłączało się turbo.

 

Raz porządnie przegonił i okazało się że turbo zabite było i po tej akcji wróciło wszystko do normy. Fakt pali w tedy jak smok w trakcie tej przeróbki, ale pomogło i teraz jeździ normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też przechodzi turbo w tryb awaryjny gdzies powyzej 3000 rpm narazie przeszlo na biegu 3 i 4. Zauważyłem to po zmianie oleju i filtrów, nie wiem czy to przypadek. Jakaś nieszczelność na drodze filtr - turbina chyba nie miala by wpływu na przeładowanie? Bo taki błąd wyświetla:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w takim przypadku niesprawne mogą być jedynie zawór, gruszka albo zapieczone łopatki tylko to sprawdzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

potrzebuje waszej pomocy, bo nie mam juz pojecia co sie dzieje u mnie w pasku. Wszystko zaczelo sie od tego ze przy okolo 90km/h znikała moc, turbina sie wylaczala, a po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wracało do normy. Stwierdziłem ze przepływomierz i podmieniłem na inny, lecz dalej to samo. Więc przepływomierz odpada. (turbo potrafiło chodzić przez 3 dni bez żadnego jąknięcia, a jak cos go strzelilo to wyłączało sie zawsze po 90km/h, po czym znowu dzien wszystko grało itd). pozniej bylo juz gorzej i turbina za kazdym razem po przekroczeniu 90 gasła. Podmieniłem zawór n75 ale to tez nic nie dało, brak efektów. Wyczyściłem egr i w końcu turbo jak zgasło tak nie działa wogóle. Załączam to co pokazało mi na VAG'u, zaznacze ze pasek nie puszczał ani dymka z wydechu. Silnik 1,9 110km. pomożcie mi co to moze byc? photo1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to moze byc?
Cztery błędy z tych pięciu, to efekt wypięcia wtyczek z czujnika temp., czujnika ciśnienia doładowania zintegrowanego z czujnikiem temperatury, przepływomierza.

Prawdopodobna przyczyna Twoich problemów http://forum.vw-passat.pl/threads/37782-spadek-mocy-po-przekroczeniu-120km-h?p=2130146&viewfull=1#post2130146

 

Aby powiedzieć coś więcej i postawić wstępną diagnozę, potrzebne są dane do analizy tzw. logi, które wykonaj Vag-comem/VCDS-em i wstaw w odpowiednim dziale.

 

Ludzie, czytajcie Forum ! W tym temacie znajduje się komplet potrzebnego Ci info.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema powiedzcie mi bo nic w tym temacie nie znalazłem Passat b5 afn .

Poprzedni właściciel miał z tym problem i okazało się że był dziurawy icek wymienił , zapieczony zawór n75 , wymienił na używkę ,

I była czyszczona geometria , nie wymieniał tylko wężyków i mapsensora .

No i auto przez około 2 tyg jezdził normalnie nic sie nie działo .

Rozchorowałem sie i auto stało równy tydzień , i zaczęło łapać natlaufa ;/

 

Łapie albo przy 3 tys albo przy 120 km .

Ale zaobserwowałem to tylko przy tym jak sie gwałtownie przyspiesza , ale jak np jedzie 3 tys i 2 3 sekundy z tymi samymi obrotami i dalej się da w gaz to ciągnie normalnie .

 

Rozmawiałem z gościem który zajmuje sie tdi podnoszeniem mocy itd znajomi polecili , i mówi że turbo już kaplica .

Ale zastanawia mnie bo jak je czyściliśmy to nie miało żadnych luzów ani nic , jedynie po czyszczeniu rysy od zmiennej geometrii których nie zlikwidowaliśmy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tylko czyszczenie, przerabiałem to już bo nic nie pomagało żadna wymiana tego zaworku N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemano , czytałem wszystko co jest w tym wątku i mam to samo , mechanior powiedział po podlaczeniu do kompa ze coś z cisnieniem w turbinie i ze do regeneracji ale nie potrafił stwierdzić fakt takiego jak ten - jadąc okolo 90km/h powoli dociskam pedał nastepnie lekko odpuszczam i czuć zacięcie się czegoś ze jak drugi ran naciskam pedał gazu to samochód hamuje i spada do obrotów 1100 i dalej nie jedzie , musze wtedy w trakcie włączyć i wyłączyć i jedzie dalej, tak też i na półsprzegle jak parkuje to tez sie wiesza. Nie jest to co pare minut tylko co jakiś czas, bo nie raz cały dzień przejezdze i nic sie nie dzieje. Możliwe jest to że to sie tyczy turibiny ? Bo jak pojde z regeneracją i dalej bedzie bez zmian to kur*ica mnie złapie. Pozdrawiam , jestem nowy. Moj pasek to 1.9 tdi 90km 2000r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siemano , czytałem wszystko co jest w tym wątku i mam to samo , mechanior powiedział po podlaczeniu do kompa ze coś z cisnieniem w turbinie i ze do regeneracji ale nie potrafił stwierdzić fakt takiego jak ten - jadąc okolo 90km/h powoli dociskam pedał nastepnie lekko odpuszczam i czuć zacięcie się czegoś ze jak drugi ran naciskam pedał gazu to samochód hamuje i spada do obrotów 1100 i dalej nie jedzie , musze wtedy w trakcie włączyć i wyłączyć i jedzie dalej, tak też i na półsprzegle jak parkuje to tez sie wiesza. Nie jest to co pare minut tylko co jakiś czas, bo nie raz cały dzień przejezdze i nic sie nie dzieje. Możliwe jest to że to sie tyczy turibiny ? Bo jak pojde z regeneracją i dalej bedzie bez zmian to kur*ica mnie złapie. Pozdrawiam , jestem nowy. Moj pasek to 1.9 tdi 90km 2000r

 

Raczej nie turbo, lepiej się wstrzymać z regeneracją. Na początek zrobić ogólny przegląd podciśnienia, przewodów od turbo do kolektora dolotowego a najlepiej podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Passat B5 AFN , od kilku dni borykam się z problemem braku mocy w samochodzie , nie jest to odcinanie turbo , po prostu raz odpalę i jedzie ok , a za drugim razem jak chce odpalić i jechać to muł totalny , tak jak by chciał ale coś by go blokowało ... ;/

Niestety od 2 dni jest tak bez przerwy , ja mu gaz a on jak by stał w miejscu , coś jak by go przytkało / zablokowało .

Wężyki od podciśnienia są ok , wszystko popodpinane , nie mam jak ani u kogo podpiąć auta pod kompa , wiem ze to jak wróżenie z fusów , ale może ktoś też miał taki sam przypadek ?

Nie mam pojęcia od czego zacząć ... jeszcze jak by ktoś był uprzejmy wkleić fotkę wężyków od podciśnienia , jak są popodpinane który gdzie dokładnie idzie w AFN-ie to będę wdzięczny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz zaworki N75 i N18 do przeczyszczenia/wymiany u mnie one powodowały spadek mocy a zwłaszcza przy włączonej klimie (na postoju żadnych błędów). Oczywiście najlepiej podpiąć pod komputer i logi dynamiczne dobrze by było wykonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N18 to ten od egr , a egr mam całkiem wywalony i zaślepiony , co do n75 podmieniałem i nic , dalej to samo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o okolice Opola to z czystym sumieniem polecam ci Michał Rozkosz wpisuje w google i wszystkie namiary będziesz miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności