Skocz do zawartości
Sobol

DEMONTAŻ KOLEKTORA SSĄCEGO w 1.9 TDI----Proszę o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

jarek_g60 dzięki!! tego właśnie potrzebowałem do skompletowania pełnej bazy informacji :)

powiedzcie mi tylko jeszcze Szanowni Koledzy, czy pod kolektorem dolotowym znajduje się jakaś uszczelka? czy poprostu metal kolektora styka się z metalem bloku silnika !?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jest uszczelka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy koledzy mogę mi jeszcze powiedzieć jaki numer ma owa uszczelka? dziś będę dzwonił do ASO i chciałbym im podać odpowiedni numerek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy koledzy mogę mi jeszcze powiedzieć jaki numer ma owa uszczelka? Dziś będę dzwonił do aso i chciałbym im podać odpowiedni numerek :)

037 253 039d

 

 

Czy to jest na 100% poprawny numer uszczelki pod kolektor ssący??

GURAL

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy koledzy mogę mi jeszcze powiedzieć jaki numer ma owa uszczelka? dziś będę dzwonił do ASO i chciałbym im podać odpowiedni numerek

Nie zapomnij o nowych śrubach do kolektora :ok W ASO koszt niewielki okólo 3zł/szt, możesz kupić w skepie z śrubami pamietaj klasa wytrzymałości minimum 8.8 :halo Rozmiar śruby podam wieczorem jak nie zapomne.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O cholera! Dzięki Kolego.. o śrubach na śmierć zapomniałem !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zapomnij o nowych śrubach do kolektora
A po co nowe sruby? Pierwszy raz widze takie info na forum. To nie glowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po co nowe sruby?

Moga być przeciągnięte, ale wcale nie muszą, warto dla pewności dać nowe. Wydatek żaden przy kosztach wyciągania silnika i wykręcania urwanej śruby (znam taki przypadek).

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po co nowe sruby? Pierwszy raz widze takie info na forum. To nie glowica.

Ale ja też gdzieś czytałem/słyszałem/widziałem, że przy demontażu kolektora czy innych elementów narażonych na wielkie zmiany temperatur warto dać nowe śruby...

 

---------- Post added at 12:09 ---------- Previous post was at 11:23 ----------

 

Panowie (i Panie), najświeższe zestawienie z Gdańska :) sklep Gajos w Sopocie, ul. Kasztanowa:

oring EGR: N90927302 - ok. 11zł

uszczelka EGR: 069131547D - ok. 12zł

uszczelka EGR od kolektora: 038131547A - ok. 14zł

uszczelka pod kolektor: 037253039D - ok. 32zł

 

jest możliwość wysyłki do klienta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jaki numer ma uszczelka pod kolektor do AVF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy jaki numer ma uszczelka pod kolektor do AVF?

Informacja jest w poście kolegi pricho tuż nad Twoim.

Błąd, w poście kolegi pricho jest błędny numer tej uszczelki. To jest numer uszczelki pod kolektor wydechowy.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli do AWX i AVF jest taka sama uszczelka?

---scalone---

@mielke: troche sie nie zrozumielismy:) wymieniam egr i przy okazji chce wyczyscic kolektor i chce tez wymienic uszczelke miedzy kolektorem, a blokiem i przewinely sie 2 numery tych uszczelek, a chyba jest tam tylko jedna i nie wiem ktorej szukac:

 

028 129 717 D

037 253 039 D

 

Ktora mam zakupic?

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@mielke: troche sie nie zrozumielismy:) wymieniam egr i przy okazji chce wyczyscic kolektor i chce tez wymienic uszczelke miedzy kolektorem, a blokiem i przewinely sie 2 numery tych uszczelek, a chyba jest tam tylko jedna i nie wiem ktorej szukac:

 

028 129 717 D

037 253 039 D

 

Ktora mam zakupic?

pierwsza wg etki pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! Szac za pomoc:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze info z ASO Rowinski-Wajdemajer z Piaseczna:

 

Uszczelka EGR: 069 131 547 D 12zl

Uszczelka EGR: 038 131 547 A 15zl

O-ring: N-909 273 01 11zl

 

Uszczelka pod kolektor: 028 129 717 D 27zl

 

Wszystko dostepne od reki. W piatek zaatakuje kolektor i EGR i zobaczymy czy bedzie pasowac:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szukam nr. uszczelki która znajduje się między kolektorem a blokiem silnika. Będę to wszystko demontował ponieważ muszę wyczyścić kolektor. Więc wymienię i uszczelkę. Generalnie już ją zakupiłem jednak coś mi mówi ze dali mi nie taką. A może ktoś ma zdjęcie owej uszczelki? Auto to Passat 1.9TDI 90KM 1997r.

 

Edit:

Uszczelka jaką dostałem to 037 253 039 F a nie wiem czy nie powinna być 028 129 717 D ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcić dwie śruby na klucz 12 (jakiś patent) co są na kolektorze ssącym łącząc rurę z EGR-a. Jest na tych śrubach jakaś kontra i próbowałem kleszczami ją ruszyć ale ani nie drgnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak odkręcić dwie śruby na klucz 12 (jakiś patent) co są na kolektorze ssącym łącząc rurę z EGR-a. Jest na tych śrubach jakaś kontra i próbowałem kleszczami ją ruszyć ale ani nie drgnie.

 

Możesz mieć problem z tymi śrubami. Zapewne są strasznie zapieczone. Psikałeś wcześniej WD40? istnieje ryzyko zerwania śruby lub gwintu. Przed zabiegiem radzę zakupić od razu nowe śruby, po demontażu wskazana jest ich wymiana jak i uszczelki kolektora.

Jednak największy problem będziesz miał w tedy jeśli coś naprawdę pęknie i zostanie to w bloku lub kolektorze.

Nie chcę straszyć :) bo nie znam Twoich umiejętności manualnych. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mierny ale jak to odkręcałeś?? Pierwsze tą kontrę jakimiś kleszczami czy od razu wszystko na raz???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie ma tam żadnej kontry, są to po prostu nakrętki samo zabezpieczające przed odkręceniem. Czyli takie z plastikowym kołnierzem w środku który podczas dokręcania jest żłobiony przez gwint śruby. Są też takie z samo zabezpieczającą podkładką metalową która działa na podobnej zasadzie.

Z tego co jeszcze udało mi się sprawdzić to w AWX może być tak: śruba imbusowa kołnierzowa 6szt. M8X45-Z0 (nr. jeśli chciałbyś kupić nowe to: N 902 006 03) + dwie nakrętki samo zabezpieczające 6K M8 (N 900 850 01).

A Nr. uszczelki pod kolektorem to 028 129 717 D

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności