sound wave Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2008 Witam Mój passat jak w opisie silnik 2.0 2E 115 koni rok 92 automat instalacja gazowa na kompie ale jeszcze nie wtrysk Poszukuje sondy lambda do mojego passata rozgryzłem że powinna to być sonda 0 258 003 181 według bosha albo OZA446-E42 NGK. Teraz pytanie bo jest kilka opcji - bosha za 335zł - ngk za 420zł - bosha 0 258 986 502 - z intercarsa mówią że to to samo ale bez wtyczki ale nie do końca im wierze.... kosztuje 200zł - 4max 0219-03-0003P za 120zł - jak wyżej trzeba dorobić wtyczkę - jakiś "begar" z allegro (podobno dobra francuska firma ale cena jak za najtańszą chińszczyzne więc jakoś sceptyczny jestem) - z wtyczką za 120zł Doradźcie co wybrać najlepiej dobre i tanie - wacham się między 4max (jeśli się do czegoś nadaje) a boshem za 335zł (prawie jak orginał tylko bez znaczka VW) ale jak macie jakieś inne propozycje to wiadomo "tylko krowa nie zmienia poglądów :)" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 28 Października 2008 sound wave Wybierz Boscha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sound wave Zgłoś #3 Napisano 28 Października 2008 tylko jeszcze pytanie który ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 28 Października 2008 (edytowane) tylko jeszcze pytanie który ??W oryginale przewód z wtyczką jest połączony z sondą, myślę że w tej z Intercarsu będziesz musiał połączyć przewód wymontowany ze swojej sondy.Najlepiej dowiedz się na miejscu w sklepie jak to się ma w realu. Edytowane 28 Października 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #5 Napisano 28 Października 2008 Witam Obejrzyj tego Boscha za dwie stówki i jak orginał to bierz ... zarobienie wtyczki to 10 minut roboty. Wszystkie "uniwersalne" sondy są sprzedawane bez wtyczki. Na forum Hondy chlopaki pisali z 4max to tylko firma pakująca (dystrybutor ??) ... a co wsadzają do opakowań i sprzedają pod swoją banderą to juz loteria ( nie wiedziałm o tym i kupilem akumulator 4max. .. jak narazie drugi rok chodzi wiec chyba dobrze trafilem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew780 Zgłoś #6 Napisano 28 Października 2008 Jesli kupisz sande uniwersalna boscha to powinienes miec taki zestaw do połaczenia starej wtyczki do nowej sondy (przewodów od sondy sie nie lutuje ze wzgledu na temperature, a poza tym są one stelowe). Jest z tym troche zabawy i zeby to zrobic dobrze to trzeba troche wiecej niz piec minut, ale i tak sie opłaci bo różnica w cenie nie jest mała. Ja kupiłem właśnie taka sonde i jestem bardzo zadowolony działa bez zażutu.Spalanie na lpg zmniejszyło sie o jakies 5 litow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sound wave Zgłoś #7 Napisano 28 Października 2008 (edytowane) mam nadzieje że w intercarsie nie robią wałków i sprzedają oryginały więc tak dla pewności oryginalna jest taka http://www.ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=2905710&art=151574&gen=485&gru=12150000&towkod=301507&zdj=1&km=0&typ=1910&wsk=O&lang_id=PL i taką ma mój passat najprawdopodobniej od nowości (rok produkcji 92 ) a ta na którą chyba się zdecyduje to taka http://www.ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=2922533&art=151868&gen=485&gru=12150000&towkod=99DC7D&zdj=1&km=0&typ=1910&wsk=O&lang_id=PL pytanie czy będą one działały równie dobrze bo jak tak to 130zł w kieszeni i nawet pół godziny roboty to dobry interes acha jeszcze tu http://www.allegro.pl/item462404243_sonda_lambda_bosch_vw_opel_audi_seat_bmw0258986502.html znalazłem ją za 156zł tylko czy aby nie podróba?? Ktoś może się orientuje czy za taką cenę można dostać oryginał ? Edytowane 28 Października 2008 przez sound wave Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew780 Zgłoś #8 Napisano 28 Października 2008 Ta którą ja kupiłem wygladała identycznie tylko ze był tam wygrawerowany napis bosch i numer kat, podobnie jak na starej ktora była jeszcze orginalna od nowosci auta. Te roznice w wygladzie samego jakby wlotu spalin to u mnie to tez tak wyglądało stara wygladała jak ta z wtyczka a nowa identyczna jak ta uniwersalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sound wave Zgłoś #9 Napisano 4 Listopada 2008 Ostatecznie kupiłem sondę NGK - bosha nie mieli a zależało mi na czasie (cena 220zł). Od wymiany przejechałem jakieś 200km i zauważyłem że silnik znacznie lepiej pracuje - ładniejszy dźwięk, lepiej wchodzi na obroty i samochód jakiś zrywniejszy. Ciekawe jak będzie ze spalaniem Na spadek raczej nie liczę ale co by nie wzrosło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #10 Napisano 5 Listopada 2008 dla zainteresowanych tez ważne informacje:)) http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm może się przydać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2008 By nie tworzyć nowego wątku zapytam tu. Silnik ABS, sonda jednoprzewodowa, raczej pada (pracuje bardzo mizernie - 270kkm). Mam sondę od Fiata Seicento, BOSCH, 4 przewody, przebieg ok 30kkm (pewne 100%) - 0 258 003 805. Jak toto podłączyć? Czarny do przewodu który był dotychczas, szary do masy. Podłączyć grzałkę, czy nie ma to sensu? Jeżeli podłączyć to powinna grzać przez cały czas pracy silnika czy tylko w gdy zimny (np przez kilka minut)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach