Skocz do zawartości
Gość dsfa5

Cieknąca mała chłodnica

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dsfa5

witam i prosze o radę.pod zbiorniczkiem wspomagania w moim TDI-iczku jest taka mała chłodnica(na to mi wyglada).i mam z nią problem.zaczeła mi cieknąć a wąż który do niej dochodzi w czasie gazowania samochodu na wysokich obrotach "pęcznieje i sztywnienie" jakby to co idzie nim nie mogło się przecisnąć przez tę chłodnicę i dlatego są też te wycieki(cisnienie pewnie robi swoje).mam pytanie.czy przyczyną takiego zachowania węża i przecieków jej może być to iż po prostu się zapchała?mozna jeszcze coś z nią zrobić czy wymiana na nową niezbędna?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77

Witam

 

To o czym piszesz to zapewne IC (chłodnica powietrza).

Niewielkie wycieki się zdażają-podokręcaj opaski,w razie potrzeby wymień na nowe.

Węże sztywnieją ponieważ turbina pompuje.

Jeśli nie zostawiasz za sobą chmury dymu i nie ubywa ci oleju w silniku to nie ma się czym martwić.

Na postoju nie gazuj przesadnie bo to niezdrowe,lepiej to zrobić podczas jazdy i IC ładnie się przedmucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tylko, że kolego jest jeden problem a mianowicie taki, że spinki węży do InterCoolera nie są skręcane tylko klinujące. Nie da się ich dociągnąć. Jeżeli jest wyciek oleju na łączeniach węży z chłodnicą IC to polecam zastosować teflonową taśme do uszczelaniania hydrauliki w budownictwie. W przypadku IC nadaje się ona bardzo dobrze i wycieki ustają.

Owinąć rurę dochodzącą do IC i zapiąć spinkę klinującą. Wykonać to na górnym i dolnym wężu. Dolny oczywiście z kanału lub podnośnika. :)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dsfa5

sprobuje Twojej rady Hha jeszcze bo opaskami sie już bawiłem i nic nie dało.jeśli taśma nic nie da to pewnie chłodniczka walnieta.dzieki za rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IC moze być zatkany pyłem , olejem i to jest możliwe. A jak z niego cieknie to znaczy , że turbinka już puszcza olej silnikowy, który ją chłodzi. niewątpliwie uszczelnienia turniki już się wykończyły i stąd te przecieki. Niesądzę , aby turbina miała takie sprężanie, by rozdymać przewody doprowadzające powietrze do IC. To jest przecież przewód z podwujnej gumy i do tego zbrojony. Więc IC musi mieć za małą przepustowość w stosunku do wtłaczanego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeżeli jest olej w IC to o wiele wiele bardziej prawdopodobne jest to, że olej przybył tam z odpowietrzania przestrzeni korbowej a nie ze sprężarki. Bardzo mało prawdopodone, żeby uszczelnienia turbosprężarki tak sobie padły. Bardziej prawdopodobne jest, że nikt nigdy nie zaglądał do IC i stąd jest tam wiecej oleju niż normalnie. Być możę IC nie ma drożności więc proponuję na początek jego demontaż i przemycie go rozpuszczalnikiem nitro. Zrobić to w miarę dokładnie i kilkukrotnie mocno potrząsając aby rozpuszczalnik przemył wszystko w miarę dokładnie. Po każdorazowym myciu przedmuchać do kompresorem lecz ostrożnie by się drobinami oleju i notra nie ochlapać :)

Na koniec wlać świeżego nitra i sprawdzić czy gdzieś nie leje się rozpuszczalnik. Jak nie to

zakładać, uszczalniać na łączeniach z rurami i gotowe. Po jakimś przebiegu rzędu 5000km ponownie wleźć pod auto zdemontować dolną rurę IC i sprawdzić czy zalega w nim olej. Nie powinno być go więcej niż grubość filmu olejowego co da w sumie kilka kropel oleju. Jeżeli więcej jest tego oleju to niestety ale trzeba się będzie wybrać na pełniejszą diagnostykę.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą przestrzenią korbową to chyba przesadziłeś , ale niech to też bierze pod uwagę a ponadto jeżeli rozłączy rurę gumową z wylotu turbo a tam pojawi sie olej , to na 100% nieszczelna turbina, bo olej z przestrzeni korbowej niedostanie sie pod górkę przewodami do turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Dobra, bez komentarza :644:

Ustąpię bo nie ma sensu upartych do czegokolwiek przekonywać.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zależało mi , abyś mi ustępował , chciałem abyś zrozumiał o czy mówie. :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Silnik TDI i jego ewentualne awarie nie zaczynają się i nie kończą na turbosprężarce. Jest wiele innych powodów takiego stanu rzeczy u kolegi, a turbosprężarka to jakby nie było bardzo trwały mechanizm.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę zboczyłeś , ale odpowiedż uznaję za poprawną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności