Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

Ty tak serio czy w ironii

 

Uważasz, że rozwiązaniem Twojego problemu jest przypalenie sprzęgła? Proszę Cie... Chyba, że masz za dużo kasy w portfelu i szukasz okazji by wydać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ skąd.. Dużo osób pisało że przy palenie sprzęgła pomaga, hmm stąd pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To próbuj - potem wymienisz sprzęgło ;) Jakby nie można było zrobić na sam początek porządnej diagnostyki pod kompem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bierzcie tego zero-jedynkowo - ludzie!

Jednym pomaga przypalenie drugim nie.

Myślisz, że wykończysz sprzęgło takim przypaleniem? Nie śmiesz mnie... To nie maluch

Nie raz tak robiłem, nie zawsze pomaga - warto spróbować.

Opisałem przypadek znajomego, więc nawet nowy dwumas nie musi być idealny. A co czasem pomaga? Przypalenie...

Diagnostykę robił już każdy komu szarpie sprzęgło i co? Masz jakieś wnioski z tej diagnostyki? Nie masz żadnych, bo jest to usterka mechaniczna i nie wybadasz jej vcds'em.

Pozwól każdemu się wypowiedzieć i spróbuj pomóc zamiast negować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozwól każdemu się wypowiedzieć i spróbuj pomóc zamiast negować.

 

Szkoda dyskutować dalej. Jedni wolą zrobić coś porządnie drudzy... jak widać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Preferuję tylko porządną robotę.

To może powiedz co wg ciebie powinni wszyscy zrobić mając pełne logi z diagnostyki?

Gdzie w blokach pomiarowych mają szukać odpowiedzi na szarpanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Od niedawna mam problem z drgającym autem przy ruszaniu. Problem pojawia się po dłuższej jeździe, np. po autostradzie, gdzie min. prędkość wynosi 120-140 km/h, silnik rozgrzany. Drgania są podobne jak przy brudnym nastawniku (wiem bo miałem z nim problem). Po wyczyszczeniu nastawnika, szarpania ustały, niestety do czasu :).VAG obecnie niczego nie pokazuje. Dwumasy nie mam. na zimnym silniku wszystko ok.

Znalazłem na forum informacje, że może warto odpowietrzyć wysprzęglik i pompę sprzęgła. Warto? Robił to ktoś z Was? Czy może sprzęgło pada i czeka mnie wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze złącze elastyczne tlumnika. W moim przypadku powoduje wibracje na rozgrzanym silniku. A sprzęgło w twoim przypadku prędzej by zaczęło się ślizgac niż wibrowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o tą plecionke? czy nie jest porozrywana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o radę PROBLEM lekkie pukniecie po włożeniu biegu i pużniej podczas startu co to może być ? nie wiem czy w dobrym miejscu pytam jak nie to sorki

Edytowane przez marek vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Odkopuje bo mam taki sam problem.

Mianowicie, od pewnego czasu auto szarpie przy ruszaniu jaka może być tego przyczyna?

Autko w dieslu po wymianie kompletu sprzęgła, dwumasu, łożyska, rozrządu, elementów zawieszenia (wahacze, amortyzatory)

oraz olej wraz z wszystkimi filtrami.

Samochód szarpie tylko na pierwszym biegu przy odpuszczaniu sprzęgła na ok. 3/4, raczej na rozgrzanym silniku.

Tankuje tylko to 'lepsze' paliwo na BP, Orlenie.

Wlewałem mixol zalecenie mechanika 250 ml na cały bak paliwa odnośnie nasmarowania pompowtryski które jak się okazało przy badaniu komputerem są w porządku.

Co może być tego przyczyną?

Zła dawka mieszanki, pompa paliwa?ďťż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę że od ponad roku cisza w temacie - czyżby jednak ktoś znalazł rozwiązanie?
Ja też od niedawna borykam się z szarpaniem "na zimnym", dodam że występuje ono przy kilku pierwszych ruszeniach pod górkę z rana, po kilku ruszeniach szarpanie ustępuje - wygląda jakby sprzęgło musiało się rozgrzać. Szarpanie zauważyłem niedługo po zmianie okładziny tarczy sprzęgła na kevlarową - docisk ponoć był w dobrym stanie dlatego został "stary". W planie jest wymiana docisku i łożyska oporowego na wzmacniane - mam nadzieję że coś pomoże. A jak tam Wasze szarpania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że tarcza sprzęgłowa może częściowo się rozpadła albo sprężynki amortyzujące szarpnięcia straciły swoją początkową sztywność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich przeczytałem powyższe posty i widzę że nie tylko ja problem  z tym szarpaniem podczas ruszania .Zauważam że objawy się nasilają czy to kończące się sprzęgło ???.Rozmawiałem jakiś czas temu ze znajomym który ma też FL i miał kiedyś podobny problem mówi że pomogła wymiana poduszek skrzyni ,czy ktoś to na forum praktykował z tą wymiana poduszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo jak załozyszo ORYGINALNE sprzegło z ASO to szarpania nie bedziesz miał. Wiem ze LUK SACHS sa bardzo dobre ale maja taki materiał ze na zimnym te sprezyny nie sa takie jak powinny byc i mimo ze te sprzegło długo bedzie latac i wszystko bedzie ok pozatym szarpaniem. Wiec musicie sie z tym koledzy pogodzic niestety. To jest ta sama zasada jak poduszek nawet najlepszy najdrozszy zamiennik nie dorowna oryginalnej i bedzie telepotac buda na najdrozszym zamienniku a na oryginale z ASO nawet kapki nie przybuja buda... Maja po prostu takie tajniki te czesci nie do podrobienia :) A z ASO nikt raczej sprzegla nie kupi bo koszt dwa razy wiekszy jak LUK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak.. u mnie przyczyną był docisk tarczy sprzęgła. Jak już pisałem szarpanie zauważyłem po zmiany okładziny na kevlarową. Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu gdzie został zamontowany zestaw SACHS PERFORMANCE (docisk + łożysko oporowe). Na starym docisku było widać że były miejsca w których nie przylegał w pełni do tarczy i to było najprawdopodobniej moim problemem. Dzisiaj rano w miejscu gdzie zawsze występował problem szarpania (wyjazd z parkingu pod górkę, w połowie próg zwalniający - wysprzęglanie na pierwszym biegu przed progiem i wtedy pojawiło się szarpanie) dzisiaj nic takiego nie zauważyłem. Miałem wymienione również oringi i olej w moście - może to również ma coś wspólnego. Tak czy siak po zmianie docisku problem znikł. Oczywiście będę bacznie przyglądał się sytuacji (ruszanie na wzniesieniu po nocnym postoju przy niskiej temperaturze, o której o tej porze roku nie trudno). Mam nadzieję że problem nie wróci.

Dnia 18.10.2017 o 13:45, Adam5502 napisał:

Witam wszystkich przeczytałem powyższe posty i widzę że nie tylko ja problem  z tym szarpaniem podczas ruszania .Zauważam że objawy się nasilają czy to kończące się sprzęgło ???.Rozmawiałem jakiś czas temu ze znajomym który ma też FL i miał kiedyś podobny problem mówi że pomogła wymiana poduszek skrzyni ,czy ktoś to na forum praktykował z tą wymiana poduszek.

Miałem również wymieniane poduszki pod silnikiem (ori AVON z ASO) oraz poduszki pod skrzynią biegów (LEMFORDER)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem cały watek bo miałem taki sam objaw w renult talismanie (przebieg ok 45tys km). Po jezdzie w korkach i porzadnym nagrzaniu sprzegła silnik telepał sie na poduszkach tak ze całym autem trzęsło. Jeden serwis drugi - kazdy ze sprzegło i wymiana konieczna prawdopodobnie krzywa tarcza. Mimo ze samochód na gwarancji partycypacja w kosztach wymiany 50% tj 2200zł miałbym wyłozyc z własnej kieszeni. Te gwarancje to jakies nieporozumienie bo niby sprzegło to czesc ekploatacyjna . ja sie pytam która czesc w samochodzie nie jest ekspolatacyjna to usmiech na twarzy serwisantów.  Miałem dawno temu paska b5fl 1.9tdi 250tys km potem volvo s80 2.0d silnik PSA prawie 300tys km i tam sprzegło oryginał i nic takiego nie wystepowało. Ktos mi doradził w srerwisie wrzuc trójke i 2-3 razy rusz z tego biegu na wyzszych obrotach. A może sie uda jak mam wydac 2200 to tak czy tak i tak wymiana. I powiem tak Troche zasmierdziało z okladzin ale  - po takim myku jak ręką odjął,. Wszystko ładnie chodzi nic nie szarpie zrobione ok 1000km po samym miesicie i nawet po staniu w kroku przez 2h i ciałym podjezdzaniu nawet raz nie zaszarpie. Wiadomo wszystko trzeba zrobic z wyczuciem bo mozna tarcze na amen załatwic. Mam nadzieje ze tak zostanie bo mnie to okrutnie wkurzało. Zycze wszystkim rozwiazania problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem z szarpaniem podczas ruszania ale jednocześnie drżenie i szarpanie na 3,4,5 biegu przy ok.1,5tys obr. Potwierdzam to co było pisane wcześniej, że delikatne "przypalenie" sprzęgła, a raczej jego rozgrzanie i osuszenie na jakiś czas pomaga. Z reguły szarpie rano lub ogólnie gdy jest wilgotno więc działanie takie nie jest pozbawione sensu ale każdy robi to na własne ryzyko. Nie wiem jednak czy szarpanie przy ruszaniu ma jakiś związek z szarpaniem w okolicach 1,5 tys. obr? Może to zabrudzone wtryskiwacze, zabrudzony opiłkami nastawnik, nieszczelność w układzie intercoolera, źle pracujący zawór EGR, zawór N75, uszkodzony wężyk podciśnienia? Co obstawiacie? Ja zbieram się do czyszczenia nastawnika bo wg innych opisów objawy i efekty po czyszczeniu sugerują, że to może być to. Resztę hipotetycznych przyczyn sprawdziłem na ile mogłem ale może coś mi umknęło. Jakie wasze zdanie?

Edytowane przez VW Passat b4 1,9tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. 

 

Krótki opis i krótkie pytanie.

 

Passat B5 FL 2001 Kombi AVF

 

Na rozgrzanym silniku autem telepie dość mocno, co utrudnia ruszenie spod świateł, bądź też w korku. Z tego co tutaj wyczytałem to chyba trzeba będzie zrobić kompletne sprzęgło + dwumas. Pytanie natomiast mam takie że auto ma chipa na 157 KM, 360 Nm i czy zwykłe sprzęgło do AVF wystarczy, czy bawić się w szukanie czegoś mocniejszego ? Nie planuje żadnych dalszych czynności z podnoszeniem mocy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności