Magoo Zgłoś #341 Napisano 21 Lutego 2016 Ty tak serio czy w ironii Uważasz, że rozwiązaniem Twojego problemu jest przypalenie sprzęgła? Proszę Cie... Chyba, że masz za dużo kasy w portfelu i szukasz okazji by wydać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #342 Napisano 21 Lutego 2016 Ależ skąd.. Dużo osób pisało że przy palenie sprzęgła pomaga, hmm stąd pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #343 Napisano 21 Lutego 2016 To próbuj - potem wymienisz sprzęgło Jakby nie można było zrobić na sam początek porządnej diagnostyki pod kompem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #344 Napisano 21 Lutego 2016 Nie bierzcie tego zero-jedynkowo - ludzie! Jednym pomaga przypalenie drugim nie. Myślisz, że wykończysz sprzęgło takim przypaleniem? Nie śmiesz mnie... To nie maluch Nie raz tak robiłem, nie zawsze pomaga - warto spróbować. Opisałem przypadek znajomego, więc nawet nowy dwumas nie musi być idealny. A co czasem pomaga? Przypalenie... Diagnostykę robił już każdy komu szarpie sprzęgło i co? Masz jakieś wnioski z tej diagnostyki? Nie masz żadnych, bo jest to usterka mechaniczna i nie wybadasz jej vcds'em. Pozwól każdemu się wypowiedzieć i spróbuj pomóc zamiast negować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #345 Napisano 21 Lutego 2016 Pozwól każdemu się wypowiedzieć i spróbuj pomóc zamiast negować. Szkoda dyskutować dalej. Jedni wolą zrobić coś porządnie drudzy... jak widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #346 Napisano 21 Lutego 2016 Preferuję tylko porządną robotę. To może powiedz co wg ciebie powinni wszyscy zrobić mając pełne logi z diagnostyki? Gdzie w blokach pomiarowych mają szukać odpowiedzi na szarpanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gnomon85 Zgłoś #347 Napisano 30 Maja 2016 Cześć Od niedawna mam problem z drgającym autem przy ruszaniu. Problem pojawia się po dłuższej jeździe, np. po autostradzie, gdzie min. prędkość wynosi 120-140 km/h, silnik rozgrzany. Drgania są podobne jak przy brudnym nastawniku (wiem bo miałem z nim problem). Po wyczyszczeniu nastawnika, szarpania ustały, niestety do czasu .VAG obecnie niczego nie pokazuje. Dwumasy nie mam. na zimnym silniku wszystko ok. Znalazłem na forum informacje, że może warto odpowietrzyć wysprzęglik i pompę sprzęgła. Warto? Robił to ktoś z Was? Czy może sprzęgło pada i czeka mnie wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #348 Napisano 30 Maja 2016 Sprawdź jeszcze złącze elastyczne tlumnika. W moim przypadku powoduje wibracje na rozgrzanym silniku. A sprzęgło w twoim przypadku prędzej by zaczęło się ślizgac niż wibrowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gnomon85 Zgłoś #349 Napisano 30 Maja 2016 Chodzi Ci o tą plecionke? czy nie jest porozrywana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek vw Zgłoś #350 Napisano 31 Maja 2016 (edytowane) Witam i proszę o radę PROBLEM lekkie pukniecie po włożeniu biegu i pużniej podczas startu co to może być ? nie wiem czy w dobrym miejscu pytam jak nie to sorki Edytowane 31 Maja 2016 przez marek vw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cheesterr Zgłoś #351 Napisano 4 Października 2016 Witajcie. Odkopuje bo mam taki sam problem. Mianowicie, od pewnego czasu auto szarpie przy ruszaniu jaka może być tego przyczyna? Autko w dieslu po wymianie kompletu sprzęgła, dwumasu, łożyska, rozrządu, elementów zawieszenia (wahacze, amortyzatory) oraz olej wraz z wszystkimi filtrami. Samochód szarpie tylko na pierwszym biegu przy odpuszczaniu sprzęgła na ok. 3/4, raczej na rozgrzanym silniku. Tankuje tylko to 'lepsze' paliwo na BP, Orlenie. Wlewałem mixol zalecenie mechanika 250 ml na cały bak paliwa odnośnie nasmarowania pompowtryski które jak się okazało przy badaniu komputerem są w porządku. Co może być tego przyczyną? Zła dawka mieszanki, pompa paliwa?ďťż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mRs Zgłoś #352 Napisano 9 Października 2017 Witam Widzę że od ponad roku cisza w temacie - czyżby jednak ktoś znalazł rozwiązanie? Ja też od niedawna borykam się z szarpaniem "na zimnym", dodam że występuje ono przy kilku pierwszych ruszeniach pod górkę z rana, po kilku ruszeniach szarpanie ustępuje - wygląda jakby sprzęgło musiało się rozgrzać. Szarpanie zauważyłem niedługo po zmianie okładziny tarczy sprzęgła na kevlarową - docisk ponoć był w dobrym stanie dlatego został "stary". W planie jest wymiana docisku i łożyska oporowego na wzmacniane - mam nadzieję że coś pomoże. A jak tam Wasze szarpania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo222 Zgłoś #353 Napisano 16 Października 2017 Wydaje mi się, że tarcza sprzęgłowa może częściowo się rozpadła albo sprężynki amortyzujące szarpnięcia straciły swoją początkową sztywność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam5502 Zgłoś #354 Napisano 18 Października 2017 Witam wszystkich przeczytałem powyższe posty i widzę że nie tylko ja problem z tym szarpaniem podczas ruszania .Zauważam że objawy się nasilają czy to kończące się sprzęgło ???.Rozmawiałem jakiś czas temu ze znajomym który ma też FL i miał kiedyś podobny problem mówi że pomogła wymiana poduszek skrzyni ,czy ktoś to na forum praktykował z tą wymiana poduszek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #355 Napisano 24 Października 2017 Z tego co mi wiadomo jak załozyszo ORYGINALNE sprzegło z ASO to szarpania nie bedziesz miał. Wiem ze LUK SACHS sa bardzo dobre ale maja taki materiał ze na zimnym te sprezyny nie sa takie jak powinny byc i mimo ze te sprzegło długo bedzie latac i wszystko bedzie ok pozatym szarpaniem. Wiec musicie sie z tym koledzy pogodzic niestety. To jest ta sama zasada jak poduszek nawet najlepszy najdrozszy zamiennik nie dorowna oryginalnej i bedzie telepotac buda na najdrozszym zamienniku a na oryginale z ASO nawet kapki nie przybuja buda... Maja po prostu takie tajniki te czesci nie do podrobienia A z ASO nikt raczej sprzegla nie kupi bo koszt dwa razy wiekszy jak LUK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mRs Zgłoś #356 Napisano 28 Października 2017 No więc tak.. u mnie przyczyną był docisk tarczy sprzęgła. Jak już pisałem szarpanie zauważyłem po zmiany okładziny na kevlarową. Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu gdzie został zamontowany zestaw SACHS PERFORMANCE (docisk + łożysko oporowe). Na starym docisku było widać że były miejsca w których nie przylegał w pełni do tarczy i to było najprawdopodobniej moim problemem. Dzisiaj rano w miejscu gdzie zawsze występował problem szarpania (wyjazd z parkingu pod górkę, w połowie próg zwalniający - wysprzęglanie na pierwszym biegu przed progiem i wtedy pojawiło się szarpanie) dzisiaj nic takiego nie zauważyłem. Miałem wymienione również oringi i olej w moście - może to również ma coś wspólnego. Tak czy siak po zmianie docisku problem znikł. Oczywiście będę bacznie przyglądał się sytuacji (ruszanie na wzniesieniu po nocnym postoju przy niskiej temperaturze, o której o tej porze roku nie trudno). Mam nadzieję że problem nie wróci. Dnia 18.10.2017 o 13:45, Adam5502 napisał: Witam wszystkich przeczytałem powyższe posty i widzę że nie tylko ja problem z tym szarpaniem podczas ruszania .Zauważam że objawy się nasilają czy to kończące się sprzęgło ???.Rozmawiałem jakiś czas temu ze znajomym który ma też FL i miał kiedyś podobny problem mówi że pomogła wymiana poduszek skrzyni ,czy ktoś to na forum praktykował z tą wymiana poduszek. Miałem również wymieniane poduszki pod silnikiem (ori AVON z ASO) oraz poduszki pod skrzynią biegów (LEMFORDER) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kvazzi Zgłoś #357 Napisano 18 Października 2018 Witam. Przeczytałem cały watek bo miałem taki sam objaw w renult talismanie (przebieg ok 45tys km). Po jezdzie w korkach i porzadnym nagrzaniu sprzegła silnik telepał sie na poduszkach tak ze całym autem trzęsło. Jeden serwis drugi - kazdy ze sprzegło i wymiana konieczna prawdopodobnie krzywa tarcza. Mimo ze samochód na gwarancji partycypacja w kosztach wymiany 50% tj 2200zł miałbym wyłozyc z własnej kieszeni. Te gwarancje to jakies nieporozumienie bo niby sprzegło to czesc ekploatacyjna . ja sie pytam która czesc w samochodzie nie jest ekspolatacyjna to usmiech na twarzy serwisantów. Miałem dawno temu paska b5fl 1.9tdi 250tys km potem volvo s80 2.0d silnik PSA prawie 300tys km i tam sprzegło oryginał i nic takiego nie wystepowało. Ktos mi doradził w srerwisie wrzuc trójke i 2-3 razy rusz z tego biegu na wyzszych obrotach. A może sie uda jak mam wydac 2200 to tak czy tak i tak wymiana. I powiem tak Troche zasmierdziało z okladzin ale - po takim myku jak ręką odjął,. Wszystko ładnie chodzi nic nie szarpie zrobione ok 1000km po samym miesicie i nawet po staniu w kroku przez 2h i ciałym podjezdzaniu nawet raz nie zaszarpie. Wiadomo wszystko trzeba zrobic z wyczuciem bo mozna tarcze na amen załatwic. Mam nadzieje ze tak zostanie bo mnie to okrutnie wkurzało. Zycze wszystkim rozwiazania problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW Passat b4 1,9tdi Zgłoś #358 Napisano 19 Listopada 2019 (edytowane) Witam. Mam ten sam problem z szarpaniem podczas ruszania ale jednocześnie drżenie i szarpanie na 3,4,5 biegu przy ok.1,5tys obr. Potwierdzam to co było pisane wcześniej, że delikatne "przypalenie" sprzęgła, a raczej jego rozgrzanie i osuszenie na jakiś czas pomaga. Z reguły szarpie rano lub ogólnie gdy jest wilgotno więc działanie takie nie jest pozbawione sensu ale każdy robi to na własne ryzyko. Nie wiem jednak czy szarpanie przy ruszaniu ma jakiś związek z szarpaniem w okolicach 1,5 tys. obr? Może to zabrudzone wtryskiwacze, zabrudzony opiłkami nastawnik, nieszczelność w układzie intercoolera, źle pracujący zawór EGR, zawór N75, uszkodzony wężyk podciśnienia? Co obstawiacie? Ja zbieram się do czyszczenia nastawnika bo wg innych opisów objawy i efekty po czyszczeniu sugerują, że to może być to. Resztę hipotetycznych przyczyn sprawdziłem na ile mogłem ale może coś mi umknęło. Jakie wasze zdanie? Edytowane 19 Listopada 2019 przez VW Passat b4 1,9tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emhace501 Zgłoś #359 Napisano 28 Lipca 2020 Witam serdecznie. Krótki opis i krótkie pytanie. Passat B5 FL 2001 Kombi AVF Na rozgrzanym silniku autem telepie dość mocno, co utrudnia ruszenie spod świateł, bądź też w korku. Z tego co tutaj wyczytałem to chyba trzeba będzie zrobić kompletne sprzęgło + dwumas. Pytanie natomiast mam takie że auto ma chipa na 157 KM, 360 Nm i czy zwykłe sprzęgło do AVF wystarczy, czy bawić się w szukanie czegoś mocniejszego ? Nie planuje żadnych dalszych czynności z podnoszeniem mocy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach