Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

Na prawde nikt nic nie wie ??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem gdyby to był dwumas to byłoby go słychać i to głośno i czuć Wiem bo już go wymieniałem razem ze sprzęgłem i od jakiegoś czasu zauwarzylem ze przy ruszaniu trzęsie autem tyle ze nowe sprzęgło nie ma jeszcze nawet roku a już miałoby paść ...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzegło,dwumasa wymienione, poduchy wszystkie, filtry, rozrząd razem z łańcuchem i jego napinaczem wymienione. Teraz zostala tylko skrzynia do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość david8213

Wymieniłem sprzęgło, dwumasę na jedno i szarpanie raz na jakiś czas z biegu jałowego na jedynkę dalej występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy ale chciałem się dołączyć do tematu szarpania TDI przy ruszaniu. W zeszłym roku pojawił się u mnie ten sam syndrom "skaczącego Passka przy ruszaniu" pod koniec lata tak szarpało,że bałem się żeby półośki się nie pourywało. Na jesieni wymieniłem kpl. z LUKa Koło,docisk,tarcza, łożysko (2600zł do silnika ATJ). Zrobiłem ok.10 tys km i od kwietnia zaczęła się ta sama historia. W maju gdy zaczęły się upały szarpanie praktycznie występuje non stop. Stare koło dwumasowe zostawiłem sobie ponieważ mechanik stwierdził,że mimo 260tys km wygląda bardzo dobrze, tylko docisk i tarcza były zjechane. Objawy mam teraz takie same....czyżby po 10 tys skończyło się sprzęgło???Na starym sprzęgle poza szarpanie przy ruszaniu nic nie działo się...ani nie dzwoniło, ani nie bujało itp. Nawet wrzucając 6 przy niskiej prędkości silnik "lekko się zastanowił" ale poszedł równo, bez wibracji itp. To samo mam teraz TYLKO PODCZAS RUSZANIA SZARPIE poza tym ok.Czy ktoś z Was już rozwiązał zagadkę ze skakaniem na gorącym silniku w tdi? Po niedzieli zaślepię i wyczyszczę EGR aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i z przykrością dołączam do podskakujących pasków ;-) Mój jak się ciepło zrobiło to podskakuje aż zęby bolą a przy ruszaniu a przy skręconych kołach to wyjątkowo pięknie podskakuje. Nauczyłem się prawie zapanować nad tym operując pedałami sprzęgła i gazu ale wkurza mnie taka żabka. Przeczytałem cały wątek i myślałem, że się czegoś dowiem i faktycznie dowiedziałem się dużo ale w sumie to nie wiem nic. Stawiałem na sprzęgło bo mam przejechane 230tyś na sprzęgle ale kolega grzesiek3210 miał więcej i wymienił cały komplet i niewiele to pomogło. Podjadę do gości kumatych w VW i pogadam. Ciekawe co powiedzą.

Edytowane przez barttec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem nie ubywa wam płynu chłodzącego? Z tyłu głowicy jest króciec, który bardzo często lubi puszczać płyn na uszczelce. Wiadomo, że ciśnienie w układzie chłodzenia wzrasta po nagrzaniu i może tamtędy trochę wypycha płyn, który spływa sobie na sprzęgło co powoduje miejscowe uślizgi sprzęgła, a tym samym szarpanie.

Osobiście wątpię w tą teorię, ale może warto sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem tylko, że u mnie jest cały komplet luka razem z dwumasem, który przejechał może 12tyś km i na zimnym szarpie ale nie zawsze. Wystarczy że zaciągnę ręczny i ruszę 2-3 razy i jest ok. Jakby się coś rozgrzało albo nie wiem. Co to może być? Na starym sprzęgle tego nie było. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienić na SACHSA, chociażby samą tarcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy są sachsy w wersji 240mm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sachs numer katalogowy IC 88 1864 999 526 lub druga "240-tka" 1864 000 461

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dwumas z sachsa pod 240 tez jest?? Jak ja szukałem to wszędzie tylko luk był dostepny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest- numer 2294 000 824

Gdyby ktoś chciał takie częsci z IC po rabatach to zapraszam na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmienić na SACHSA, chociażby samą tarcz.

Z tego co wiem i mi chłopaki w sklepie mówili że SACHS i LUK to juz jedna firma. I często się zdarza że w pudełku SACHSA jest LUK i odwrotnie.

Panowie najlepsze jest to że samochód stał u mechanika 2 dni i ani razu nie zaszarpał masakra jakaś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem i mi chłopaki w sklepie mówili że SACHS i LUK to juz jedna firma. I często się zdarza że w pudełku SACHSA jest LUK i odwrotnie.

Jakoś nigdy nie trafiłem na taki kartonik. Zawsze można zajrzeć do środka i sprawdzić jaki producent jest wybity na częsci.

Poza tym wszyscy macie LUKi z tego co czytam, więc nie wiecie, jak byłoby na sachsie.

Ja z LUKa montuje tylko i wyłącznie jednomasy, dwumasy tylko sachsa.

Znam przypadek, gdzie został założony nowy dwumas LUKa i od razu na nim były drgawki silnika.

Wnioski można wyciągnąć samemu. Nikogo nie zmuszam, tylko sugeruję.

Sam osobiście do swojego AWX'a włożyłem LUK'a bo było taniej - i te objawy z którymi się borykacie nadal miałem, mniej ale były.

Obecnie mam sachsa w innym aucie i nie mam żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakoś nigdy nie trafiłem na taki kartonik. Zawsze można zajrzeć do środka i sprawdzić jaki producent jest wybity na częsci.

Poza tym wszyscy macie LUKi z tego co czytam, więc nie wiecie, jak byłoby na sachsie.

Ja z LUKa montuje tylko i wyłącznie jednomasy, dwumasy tylko sachsa.

Znam przypadek, gdzie został założony nowy dwumas LUKa i od razu na nim były drgawki silnika.

Wnioski można wyciągnąć samemu. Nikogo nie zmuszam, tylko sugeruję.

Sam osobiście do swojego AWX'a włożyłem LUK'a bo było taniej - i te objawy z którymi się borykacie nadal miałem, mniej ale były.

Obecnie mam sachsa w innym aucie i nie mam żadnych problemów.

 

Witam,

Paweł powiedz mi czy w sprzęgłach miedzy sachs a luk jest jakaś różnica? Czy to jedno i to samo tylko inne pudełka?

 

to sa tylko inne napisy na pudelkach :wink:

 

Tutaj się pytałem faceta który sprzedaje sprzęgła na a4-klub i to samo mi napisał co mi sklepie powiedzieli. A po drugie w oryginale był włożony też LUK.

 

Co nie zmienia faktu że nie wiem czemu moje auto szarpie ale nie zawsze. Jeden kolega mi pisał że może to być wysprzęglik ale nie chce teraz metodą prób i błędów wymieniać wszystkiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to sa tylko inne napisy na pudelkach :wink:

Tym zdaniem mnie nie przekonasz, bo sam oglądam komplety w sklepach i to często.

Takiego przypadku nie miałem, chyba że ktoś kupuje nie wiadomo gdzie. W IC zawsze dostaje produkt danego producenta, a nie jego podróbę z logo ori marki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotras-ns

Witam, jak wielu z was odczułem dziś nieprzyjemne wibracje i skaczące autko jak się rozgrzeje. Z tym że u mnie na biegu jałowym są dziwne wibracje gdy dodałem troszkę gazu do 1000 obrotów ustana na 5 sekund . A pasacik stojąc w korkach i gdy ruszam z jedynki to zaczyna skakać , zrywać ze prawie gaśnie. Jako tako nie słychać żadnych nieprzyjemnych odgłosów z komory silnika czy to z pod autka.

Co to może być, przeczytałem cały temat :) ja na dzień dzisiejszy wymienię płyn hamulcowy i popatrzę na te plecionki i gumowe rury dolotowe.

A na marginesie dodam że podmiany części typu że Sachs LUK czy to Valeo jest normalne , pracuje w jedne z hurtowni motoryzacyjnej i na co dzień widzę co pakują Ci producenci .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie Panowie i Panie.

muszę zasięgnąć Waszej opini bo stoję przed dylematem zwalać skrzynie czy nie...;p główny problem wygląda tak że podczas ruszania pasiu szarpie, drży... sam nie wiem jak to określić dzieje się tak jak ruszam bez dodania gazu, jeśli obroty są ok 1000-1100 obr, już sie tego nie wyczuwa, sprzęgło bierze u samej góry ale nie slizga jeszcze, no... raz jak wycofałem przed tira i dałem mu dobrze w komin to ślizgło ale to już była sytuacja ekstremalna, nie mniej jednak przy jeździe i delikatnym wcisnięciu sprzęgła od razu rozłącza napęd i obroty wędrują do góry. nie ma natomiast oznak padniętej 2masy. palenie, gaszenie przyspieszanie z niskich obrotów na wysokich biegach czy też 3 bieg i powyżej 2,500 obr gaz w spód, jest kulturka, nie występują żadne niepokojace dźwięki czy drgania. Jeszcze tylko poniżej 5 stopni i nocy na zewnątrz ciężko wbić 2 bieg, czuć opór przez pare zmian biegów, później ok. Ale to pewnie synchronizator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam i od razu sorki ze tu napisalem ale nie moglem znalesc watku.

jestem posiadaczem passata b6 2.0 tdi 170km. Autko po zakupie jezdzilo super!! puki nie wymienilem na akcji serwisowej pompowtryskiwaczy. tzn. teraz auto gdy odpale po calej nocy to przez ok 2-3 sek trzesie (swiece ok), podczas wduszenia pedalu gazu do podlogi mniej wiecej od 2tys do 4 tys obrotow potrafi 2-3 szarpnac. wiecie co to moze byc salon umywa rece i twierdzi ze jest wszystko ok ale nie potrafia wytlumaczyc dlaczego sie tak dzieje???!!! PROSZE POMOCY autko naprawde bajka ale nie mam juz sily na to szarpanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności