Skocz do zawartości
PiotrekJ85

Piszczenie paska i "terkotanie" pod maską

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro mówisz, że sprzęgiełko wymieniliście, a czy przy zdjętym pasku z alternatora próbowaliście czy wirnik alternatora nie ma luzów na łożyskach? Czasami da się to wyczuć jeśli luzy są już na tyle duże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Co drugi z was wymienił łożyska alternatora a nie wymienił szczotkotrzymacza który w momencie odpalania zimnego silnika powoduje tarcie po komutatorze.Biorąc pod uwagę temperaturę szczotek węglowych nie ma nic dziwnego że świszcze jak styropian po szybie.Szczotki się wygrzewają i twardnieją.Stąd grafit którego zadaniem jest smarowanie nie spełnia swojej funkcji.Wymieńcie szczotkotrzymacze lub same szczotki i po pticy.Wot i po robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak tak, to sorry.

Kiedy w moim AFNie działo się podobnie, napinacz trajkotał jak szalony, pomogła wymiana sprzęgłem alternatora, łożyska w alternatorze i łożysko koła pasowego sprężarki klimy. Wtedy wszystko ucichło.

Idąc za sugestią kolegi wymieniłem (może nie wymieniłem tylko kazałem założyć bo go nie było) sprzeęgiełko alternatora. Poranne piski paska i drżenie napinacza jak ręką odjął! Tylko elektryk się dziwnie na mnie patrzył, gdy mu powiedziałem, że chłopaki na forum pisali, że sprzęgiełko pasuje do takiego alternatora co go nie miał.

Dziś rano CISZA, zero terkotania, zero piszczenia, napinacz gdy wcześniej latał jak szalony we wszystkich kierunkach, stoi w miejscu i teraz tylko słychać klekot diesla.

Więc zamiast szukać przyczyny w tłumiku drgań, może najpierw warto poznaczyć koła, a jeżeli się nie przesuwają to zakładać sprzęgło. Przynajmniej w AFN.

Dziękuję za poradę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę u mnie objawy prawie takie same jak u wszystkich z małymi wyjątkami mianowicie:

1. Nie zawsze piszczy po odpaleniu silnika czasami popiskiwanie pojawia się już po rozpoczęciu jazdy z mniejszym lub większym nasileniem bez względu na temperature silnika.

2. Potrafi piszczenie samo przejść.

3. Piszczy bardzo głośno lub cicho

4. Czasami wystarczy wyłączyć silnik na chwilę i ponowne włączenie niweluje piszczenie a czasami nie wtedy samo musi przestać.

Pogawętka z moim mechanikiem koło pasowe ze sprzęgiełkiem alternatora do wymiany nie mam powodu żeby mu nie ufać ale jak tutaj przeczytałem że może to być jeszcze koło wału to lęk mnie ogarnia, zakładam że się nie myli i wymienię tylko kolo pasowe alternatora (pisk nie do wytrzymania)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak tutaj przeczytałem że może to być jeszcze koło wału

Piszczenie wału lub wałka to już rychła śmierć silnika...tylko alternator , pompa wspomagania lub wodna może piszczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa wspomagania około roku ma a wodna troszkę więcej tak jak napisałem nie wydaje mi się żeby mechanik się mylił chłopak zna się na VW jest dobry muszę się umówić na wymianę

Edytowane przez qgoldi
ortografia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wymiana samego paska wielorowkowego nie wystarcza? U mnie też piszczy ale jeśli na pasek (od strony rowków) położę trochę kremu nivea to piszczenia nie ma. Sposób z kremem podpowiedział mi mechanik w celu wyeliminowania piszczenia spowodowanego przez sam pasek a nie resztę. Jutro jadę do ASO po pasek a w czwartek wymienię i dam znać co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie paska trzeba wykluczyć jako pierwsze. Poza tym, piszczeć może koło wału, ponieważ złożone jest z dwóch części, między którymi jest guma (tłumik drgań). W sumie nie rzadki przypadek i był już omawiany na forum. Dla sprawdzenia robi się kropki na obrzerzu koła tego dużego, o którym mowa i na tym mniejszym obok napędzającym pompę wspomagania tak, aby kropki były naprzeciw siebie. Po odpaleniu silnika i zgaszeniu, sprawdza się wzajemne położenie kropek. Jeśli się rozjechały, to znaczy, że koło się obraca po tej gumie - stąd też piski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pasek jak już zaczyna piszczeć to piszczy cały czas a nie sporadycznie od przypadku do przypadku w moim przypadku to nie pasek i oby to nie było koło pasowe wału tylko alternatora. Sprawdzę patent z kropkami i dam znać, tak czy tak jadę do mechanika, sprawdzimy wymienimy i będziemy znowu cieszyć się spokojną pracą silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po wymianie. Piszczała pompa wodna ładny bubel trochę ponad 2 lata i po pompie, alternator wykluczyliśmy bardzo szybko ściągnięcie paska odpalenie silnika i wyje. Patent z kropkami też sprawdziłem nie rozchodzą się (niezły patent).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim passacie wyje mi cos podejrzewam, pompe wspomagania , im szybciej sie jedzie tym glosniej wyje. Mial ktos problem zeby pompa wody albo napinacz wyl? sciagnalem pasek i pompa wody chodzi ladnie, nie ma luzów, napinacz tez wydaje mi sie ze jest ok. Nie chce w ciemno wymieniac wiec sie was pytam jak sprawdzic i co najprawdopodobniej.

 

Jeszcze drugie pytanko. Mialem pompe wody profilaktycznie wymienic ale za cholere nie moge odkrecic srub od kola pasowego do pompy. Czy da sie jakos to obejsc (wykrecic pompe jakos bez zdejmowania kola) czy musze podchodzic z szlifierka katowa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa wspomagania raczej nie wyje. Pompa wody piszczała, nawet gdy ręką po ściągnięciu paska kręciłem, było słychać. Nie wiem, jak masz w VR6, u mnie wspomaganie jest napędzane paskiem klinowym i nic poza tym, więc można pasek ściągnać i odpalić silnik bez niego i słuchać.

Przy wymianie pompy wody zdemonotowałem całą pompę, a potem ją rozpoławiałem i koło odkręcałem. Więc u mnie nie trzeba koła najpierw odkręcać. Nie wiem dlaczego u Ciebie trzeba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam .mam passat b4 1.9 tdi silnik 1Z alternator 120A bosh.Rano dokucza popiskiwanie paska mimo ze jest nowy.Chce zalozyc rolke ze sprzeglem jednokierunkowym .Czy moze mi ktos doradzic czy ta rolka jest wlasciwa do mojego alternatora? http://allegro.pl/kolo-alternatora-ze-sprzeglem-jednokierunkowym-vw-i2325771981.html .slyszalem ze sa dwa rodzaje rolek rozniace sie odstawieniem od alternatora.Z gory dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności