Jump to content
Tuniek

Silnik 1.8 + GAZ - kłopoty z obrotami i temperaturą

Recommended Posts

Temat zakładam na prośbę kolegi wwwlewy:

 

Witam Panowie :) założyłem nowy temat dotyczący mojej Santanki... Zaczęły dziać się z nią niedobre rzeczy (w moim laickim odczuciu) i postanowiłem zapytać się znawców tematu czyli forumowiczów. Zacznijmy od genezy problemu otóż jakiś czas temu (około pół roku) miałem problem z praca silnika na wolnych obrotach. Postanowiłem ze pojadę do gazownika (silnik 1.8 + GAZ) żeby on mi pomógł. No i w moim odczuciu rzeczywiście tak było (obroty były równe, silnik nie gasł, nie trząsł) tak że się ucieszyłem. Ale po pewnym czasie zauważyłem ze silnik się bardzo szybko nagrzewa (do normalnej temperatury pracy) i gdy jechałem nim w trasie to wszystko jest OK i ta temperatura się utrzymuje, ale wystarczy poczekać chwilkę w jakimś korku czy nawet w kolejce do Mc'Drive'a wentylator potrafi włączyć się nawet dwa razy :-( niedawno znowu musiałem podkręcić te obroty i myślę, że te objawy się nasilają :-( nie jestem mechanikiem ale staram się dbać o auto, więc proszę o wasze uwagi, sugestie, cokolwiek co mogłoby mi pomoc naprawić ten (moim zdaniem) ważny problem...

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz napewno generujewyższą temperature podczas spalania od benzyny więc silnik napewno bedzie się szybciej grzał, może dodatkowo masz za bogatą mieszankę to wtedy jeszcze szybciej będzie się grzał, ewentualnie zapłon Ci się przestawił i jest za wczesny (ale nie wiem czy to jest możliwe bo nie miałem benzyniaka). Istnieje szansa, że po prostu układ chłodzenia jest coraz mniej sprawny. Zalecam wyjąć chłodnice, przemyć ją myjką ciśnienieniową na zewnątrz (tak aby nie powyginać blaszek) i wewnątrz aby wypłukać wszystkie syfy. Można również przepłukać cały układ chłodzenia wodą pod niedużym ciśnieniem. Polecam płyn chłodniczy PRESTONE w koncentracie który ładnie rozprowadzi się również w wodzie która zostanie w układzie po czyszczeniu. Aha, pompa wody może być już uszkodzona więc nie ma dobrego obiegu wody przez co się grzeje. Pozdrawiam

Edited by vrl

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co mozna zrobic zeby wyregulowac powiedzmy sklad mieszanki?? Bo rozumiem ze do zaplonu to z pewnoscia potrzeba dobrego mechanika... Co do ukladu chlodzenia jest nowy plyn i nowa chlodnica no i nowa pompa wody takze mysle ze to nie bedzie to. Plyn jest ze tak powiem wymieniany na biezaco bo co jakis czas musze uzupelnic stan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jaksa

Ja reguluję wolne obroty zaworem (pokrętło ze spręzynką) umiejscowionym na wężu odchodzącym od parownika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sie przypnę do wątku. Mam 1,6 + lpg (gaźnik). Byłem u gazownika, ustawił gaz i autko chodzi jak ta lala. Są jednak za wysokie wolne obroty (na słuch bo obrotomierza brak:) gazownik powiedział że on mi ich nie wyreguluje tylko trzeba w gaźniku ustawić. Pytanie : jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze to wywal to zasilanie z koziej kupy:p

 

po drugie:

Obroty możesz delikatnie zmienić pompką wyprzedzenia zapłonu znajdującą się pod aparatem zapłonowym na tyle tego urządzonka masz śrube na klucz płaski bodajrze 13...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy dobrze znalazłem:ocochodzi. Bezpośrednio od aparatu schodzi w dół rurka i na końcu jest śruba na klucz 13 na takim jakby półkolu (czy czymś podobnym:) jak ją odkręciłem to nic nie dało ale jak dokręciłem to chyba obroty rzeczywiście lekko spadły. W sobotę jednak planuj zerknąć do gaźnika i pokręcić dyszami od paliwa i powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dopisałem...

 

jak poluzujesz śrubę to możesz przód tył przesunąć apracik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa! no nie dopisałeś i dzisiaj znowu wysokie obroty :) jutro znowu spróbuję. Zacząłem też trochę grzebać, wyczyściłem cewkę tzn wszystkie wtyczki, wykręciłem i przeczyściłem papierem świece (3 szare a czwarta czarna) jednak dalej jakoś tak trochę nie równo pracuje na wolnych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawa się rypła. Wężyki od podciśnienia (1,6 LPG gaźnik), usunąłem nieszczelności, pracuje równiutko i kierownicą się lżej kręci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah te podciśnienia, silnikiem ci nie telepało jak pościelą podczas wichury?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak było, trzepało aż miło na wolnych obrotach. Teraz ustało ale nadal mam problem z wysokimi wolnymi obrotami, na gazie i benzynie, gaz wyregulowany ale jak wyregulować gaźnik? gdzie są te śrubki do regulowania dawki?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dawki nigdy nie regulowałem, ale mam mechanika któy by wiedział jak to ogarnąć

 

a to coś czym regulowałeś ostatnio to warto wymienić, jest to pompka wyprzedzenia zapłonu czy jakoś tak drżenie silnika jak ręką odjął ustaje a koszt za pierburga ok 110 zł

Edited by kosmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki kosmo za pomoc. Jednak silnik jako tako pracuje więc przestaję grzebać :) tylko jeszcze te wolne obroty mnie męczą, we wtrysku jest silniczek krokowy a w gaźniku??. Podsumowując: jak macie kłopoty z pracą silnika sprawdźcie: kable,świece, cewkę, kopułkę (wyczyścić połączenia), wężyki od podciśnienia, dolot(czy nie łapie lewego powietrza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

to już wiem, tylko gdzie, co, jak !? ściągnąłem obudowę filtra a tam tylko czarna dziura z przepustnicą:) i mnóstwo cudów dookoła gaźnika. Niby to proste urządzenie a jednak czarna magia. A może ma ktoś książkę "sam naprawiam " czy coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam naprawiam niestety ogarnia gnojowniki a nie silniki:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a no właśnie ! wszystkie książki które znalazłem były o ON i myślałem że to jakieś niepełne wersje:) a wracając do regulacji, zatankowałem szczupaka i... 8,5 LPG/100 w ruchu mieszanym, a jeszcze nie regulowałem gaźnika i nie uszczelniałem układu dolotowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy