Skocz do zawartości
Damian88

dziwne szarpanie i mulenie:/ 1.8RP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio jechalem sobie moim Paskiem, dojechalem do konca ulicy. Czekam bo jechali wrzucam 1 i jak sie zrobilo miejsce jade w prawo i w tym momencie stalo sie cos takiego, że przez ok.1 sekunde normalnie ruszyl a za chwile totalnie go zmulilo tak jakbym ruszal z np 3 biegu. Dalem mu dużo gazu i sie pozbierał... Działo się to na jeszcze zimnym silniku i nie wiem co moze byc tego przyczyna:/ miał juz ktos cos takiego?? Silnik to 1.8 RP bez gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak mam, 1,8 abs, zagazowane, dzieje się tak na benzynie, bez względu na temperaturę. po zapaleniu jesli chcię na benzynce pojechać, to delikatnie przyspieszając mimo wciśniętego gazu auto przyspiesza nierównomiernie - jakbym chwilami nogę z gazu zdjął. Ale jak raz depnę do końca i przegonię go do 4.000 to potem już ani razu problem nie występuje... aż do następnego zgaszenia i odpalenia.

 

Może problem wynika z błedów komputera? Może trzebaby go zresetować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób na te cuda (sprawdzone od kilku lat na RP-ku z lpg - problem na zimnej benzynie) to odłączenie klemy na 5 minut. Jak napisał poprzednik komputer się resetuje i - bynajmniej u mnie - chodzi jak nówka... przez 2-3 tygodnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najprostszy sposób na te cuda (sprawdzone od kilku lat na RP-ku z lpg - problem na zimnej benzynie) to odłączenie klemy na 5 minut. Jak napisał poprzednik komputer się resetuje i - bynajmniej u mnie - chodzi jak nówka... przez 2-3 tygodnie.

 

potwierdzam. Co prawda na LPG nie miałem takiego problemu, ale na Pb nierównomiernie przyspieszał. Klema na 15 minut, potem odpaliłem silnik na pB i na postoju czekałem aż sie właczy wiatrak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie występuje to często ale jest strasznie upierdliwe:/ narazie 2 raz czy 3 mi sie tak zrobilo ale zresetuje go i zobacze. Dzieki za jakas podpowiedz;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy na benzynie, jeszcze przed założeniem LPG. Ostatnio wymieniłem elektronikę do LPG, porządnie wykonałem połączenia i ze zdziwieniem stwierdziłem, że ustąpiły problemy na benzynie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że nie było gdzieś dobrego styku i czasami się zamulało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilo

Witam

Podepne się pod temat. W moim pasku (1.8 KAT silnik ABS 90 km + LPG) występuje straszne zamulanie silnika po 3 tys. obrotów. Strasznie się dławi wogóle nie chce wejść na wyższe obroty. Nie mam pojęcia jak narazie co to może być. problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie. Świece są OK. Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą ale po tym chodził bardzo dobrze aż do teraz. Może przyczyną też jest że kontrolka od temperatury cieczy cały czas mi mruga, a ciecz nie grzeje się, układ odpowietrzony i wiatrak się załącza. Może potrzebna wizyta u mechanika, podpiąć go pod kompa i wyjdzie co jest nie tak. Prosze o porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chyba mam podobny problem ale nie wiem,czy piszecie Koledzy o tym samym: na zimnym silniku obojętne czy na benzynie czy na lpg przy ruszaniu strasznie szarpie, im silnik cieplejszy tym mniej, aż przestanie. Co to może być i gdie szukać? Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podlaczam sie u mnie tez muli Passata jak chce sie rozpedzic na benzynie i na gazie,niewiem co to jest.wiem ze chyba mam do wymiany cewke bo jak tylko przeczyscilem nowa kopulke(przejechane moze 5 tys km) to po 5 minutach pracy byla ona juz w srodku na stykach lekko okopcona. ale i tak przy rozpedzaniu muli. a tak wszystko jest ok ladnie pali i pracuje rowno. tylko to mulenie skad to sie bierze:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odziwo ostanio miałem podobny problem. Ostanio jadać przez moment zapaliła mi się dioda ostrzegawcza i od oleju. Padło też wspomaganie kierownicy. Samochód zachowywał się jakbym z 5 wrzucił 2 i gwałtownie zwolnił pedał sprzęgła. W środę ide na serwis, zobaczymy co po przeglądzie powie mechanik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilo

Witam.

Nareszcie uporałem się z dziwnym zamulaniem, dławieniem silnika i podejrzanymi szarpaniami. już rozkładałem normalnie ręce gdyż komp nic złego nie wykazywał. Otóż pomyślałem że spaliny może mają jakąś utrudnioną drogę aby się wydostać. I trafiłem w dziesiątkę:D Odkręciłem od kolektora cały układ wydechowy, zapaliłem i co się okazało... silniczek pięknie się wkręcał na obroty, wszystko było ślicznie. Zacząłem od początku czyli od katalizatora, aż się przestraszyłem. Kompletnie był zamulony, wszystko w nim było rozp..... Obtłukłem go trochę wywaliłem ten syf, zamontowałem i już passacik się nie waży zamulać czy szarpać:cool:

PoZdRaWiAm !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja juz dawno wywalilem syfy z kata bo rozlecial sie zaraz po tym jak kupilismy Passka poszla sonda lambda no i nieszczesny katalizator wypalil sie w srodku. Wklad wywalony a auto i tak i tak czasem sie zamula, juz tak myslalem czy cos sie gdzies nie zawiesza albo cos... tylko co<?>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Problem jak widac ciągle świeży wnioskując po systematycznie i w sporej ilości pojawiających się tematów typu: "szarpie, nie jeździ na benzynie" itp.

Zawsze miałem jedną radę dla nich: odłączyć klemę na kilka(naście) minut, czyli zresetować komputer, bo i sam to stosuję od dłuższego czasu. Metoda partyzancka ;) i "do czasu" ale bardzo prosta i kasooszczędna. Ale chyba miarka się przebrała i czas przejść do konkretnych działań i założyć 1. emulator sondy lub 2. przekaźnik odłączający + od kompa silnika po zgaszeniu. O tym przekaźniku to mi nawet mówił mechanik co zrobił siobie takie coś w golfie (ten sam silnik RP) i śmiga więc przygotuję kilkadziesiąt złociszy i załatwię tę sprawę raz na zawsze.

 

Wszystkich z objawami szarpania zapraszam do lektury z tej strony:

http://www.auto-swiat.pl/forum/forum.asp?Artykul=12759&Watek=939602

Poza tym dla bardziej dociekliwych jest google - wpisać EMULACJA SONDY itp.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelekk24

panowie problemem jest elektronika LPG wprowadza błąd sondy do komputera sterującego czyli ecu zdjęcie klemy powoduje go usuniecie na chwile do kolejnej jazdy na LPG i znów pojawia się mimo tego ze auto jakiś czas działa ok ale po jakimś czasie rozjeżdża się mapa wtrysku i auto świruje mam to samo już próbuje najróżniejszych sposobów żeby pozbyć sie błędu z komputera będę teraz wymieniał elektronikę gazowa na bingo m mam nadzieje ze to pomorze ponieważ większość instalacji gazowych to atrapa instalacji gazowej 2 generacji jest na wężu jest normalna śruba elektronika najtańsza typu stag 2l,stag l plus, lecho nie nadaje się do niczego i tylko podpięta jest do sonda nie podłączony tps nie steruje silniczkiem krokowym i powoduje duże zużycie gazu Dla testu odłączcie sondę od tego komputera gazowego i podłączcie jak powinna być i zdjęcie klemy żeby usunąć błąd ecu sprawdzać na benzynie nie na gazie emulator sondy musi byc do jazdy la lpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilo

ja mam układ elektryczny do LPG CORE GAS i gazownicy mi zainstalowali także jakieś ustrojstwo które nie pozwala łapać błędów do kompa. Instalacje mam 2 miechy i bez problemów. Spalanie w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja lpg nie mam wcale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wishmaster

Ja mam taki sam problem ale tylko na benzynce na LPG chodzi jak złoto i kolesie od gaziku powiedzieli mi że takie szarpanie jest od tego że pompka paliwowa siada, niestety niemam kiedy to sprawdzić (wymienić pompki)bo benzynki używam przede wszystkim do zapalania a na wolnych obrotach działa dobrze. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam odkopuję trochę temat. w moim passku silnik 1.8 RP z LPG. w trakcie jazdy zamuli go i odczucie jest jakby był zatkany filtr paliwa lub filtr gazu, szarpnie i np przez 2 km jedzie ok a za chwile szarpnie i nie idzie ujechać 1 km a czasami trasa i jest ok gdy wcisnę sprzęgło i dodam gazu problem ustaję puszczam sprzęgło i jest tak samo, gdy dzieje mi się tak podczas dojeżdżania do skrzyżowania to gdy wcisnę sprzęgło przed skrzyżowaniem to auto gaśnie, odłączam klemy na 30 minut problem znika ale tylko na chwile (może na 100km może na 20km). dodam że kiedyś było tak że działo się to na LPG teraz już i na benzynie

wymienione całkiem niedawno kable, świece, kopułka, palec, czujnik Halla

 

dziś zrobiłem trase 30km i gaz szarpnął i już koniec jazdy na gazie zamula go tak jakby go nie było a jest gaz! na benzynce jedzie bez ekscesów ale jedzie.

mógłby ktoś coś poradzić byle szybko

Pozdrawiam

Edytowane przez ufogrzesiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam odkopuję trochę temat. w moim passku silnik 1.8 RP z LPG. w trakcie jazdy zamuli go i odczucie jest jakby był zatkany filtr paliwa lub filtr gazu, szarpnie i np przez 2 km jedzie ok a za chwile szarpnie i nie idzie ujechać 1 km a czasami trasa i jest ok gdy wcisnę sprzęgło i dodam gazu problem ustaję puszczam sprzęgło i jest tak samo, gdy dzieje mi się tak podczas dojeżdżania do skrzyżowania to gdy wcisnę sprzęgło przed skrzyżowaniem to auto gaśnie, odłączam klemy na 30 minut problem znika ale tylko na chwile (może na 100km może na 20km). dodam że kiedyś było tak że działo się to na LPG teraz już i na benzynie

wymienione całkiem niedawno kable, świece, kopułka, palec, czujnik Halla

 

dziś zrobiłem trase 30km i gaz szarpnął i już koniec jazdy na gazie zamula go tak jakby go nie było a jest gaz! na benzynce jedzie bez ekscesów ale jedzie.

mógłby ktoś coś poradzić byle szybko

Pozdrawiam

Witam ,no to odkopałeś temat ,ale przytoczę temat kolegi

Ja mam taki sam problem ale tylko na benzynce na LPG chodzi jak złoto i kolesie od gaziku powiedzieli mi że takie szarpanie jest od tego że pompka paliwowa siada, niestety niemam kiedy to sprawdzić (wymienić pompki)bo benzynki używam przede wszystkim do zapalania a na wolnych obrotach działa dobrze. pozdro

ja kiedyś miałem tak samo ,podłączali kompa drapali się w głowę też mówili o pompie paliwa i nic nie uradzili ,a jeden mądrzejszy odłączył kostkę od czujnika pochłaniacza par paliwa (jest przy prawym błotniku) i o dziwo silnik odżył miał werwę na PB i LPG ,ale to moja sugestia ,może pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności