Skocz do zawartości
wiolkor

problem z odpaleniem auta

Rekomendowane odpowiedzi

Spraw świece żarowe bo może któraś z nich jest padnięta i nie grzeją ci równo, a w większości to są objawy nie równej pracy zimnego silnika po odpaleniu. Jeśli już będziesz wymieniał to wymień wszystkie wtedy świece będą grzały równo i nie będzie problemu z odpaleniem ( jeśli to świece ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w najblizszy weekend sie za to zabiore i mam nadzieje ze to tylko swiece beda dzieki pozdroo ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie opiszę swoje problemy z starym B4 1Z o przebiegu chyba ponad 350tyś (pisze chyba bo nawet wrózka nie wie ile ma nalatane) Licznik standartowo kręcony...

 

Niestety po większym przebiegu spada kompresja i uruchowmienie przy temp. 5-12 stC (ECU świece grzeje dopiero poniżej 5stC) staje sie uciązliwe.

Trzeba silnikiem kręcic kilka sek. oczywiście wszystko miałem sprawne tylko brakowało powyżej tych 5 stopni aby ecu zagrzał świecami!

 

I na to tez jest rada wystarczy kupić na alledrogo układ ("chip" wspomagający odpalanie) który oszukuje na czas rozruchu silnika ECU podając zanizoną temperaturę przez co załaczają się swiece!

W dniu kiedy to zamontowałem skonczyły sie problemy zony z odpaleniem paska, temp. lekko powyżej 5 stC i autko odpala na strza ł:eek::D

 

Układ ma to do siebie ze zagrzewa świece praktycznie zawsze, ale przy ciepłym silniku aby nie zagrzewac świec nalezy od razu kręcić rozrusznikiem (nie czekac az kontrolka zgaśnie) co powoduje wyłaczenie się układu.

Podczas pracy ECU widzi prawidłowa temp. silnika i wszystko jest OK.

Polecam zastosowanie takiego układu wszystkim ktorzy w swoich 1Z, AFN maja nalatane sporo kilometrów i problemy z odpaleniem autka w w/w zakresie temperatur.

 

Niestety w PD przyczyna niedopalanie może być inna..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem tu nowy wiec nie moge zakładac jeszcze swoich tematów wiec pisze tu.Ale do rzeczy.kupiłem passata 1.8 20v i problem jest tego typu ze na zimnym silniku jak go dopale to nierówno pracuje i gasnie.Musze mu trzymac gaz zeby był na pewnych obrotam.Jesli juz si silnik trochke zagrzeje to wszystko jest ok.Tak jakby ssanie sie nie właczało,no i jeszcze temp silnika jest max na 1 kresce od dołu.Silnik sie nie dogrzewa. Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącz VAGa, sprawdź termostat (tzn. wymień, kosztuje 50zł) + czujnik temperatury (sprawdź VAGiem co wskazuje po wymianie termostatu) + profilaktycznie zrób logi z kanału 002 -> a nusz przepływomierza też już nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze dzisiaj wieczorem jeszcze termostat czy trzyma czy nie. Jesli nie to bedziemy dalej kombinowac.bo Vaga nie mam zeby podłaczyc.Ida mrozy wiec trzeba działać

 

---------- Post added at 18:53 ---------- Previous post was at 18:20 ----------

 

Jeszcze jedno pytanie.czy ten czujnik temp odpowiedzialny jest tez za ssanie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z odpaleniem passata tdi ATJ sprawa wyglada tak zawsze po nocy czyli rano nie chce zapalić kręcę i kręcę ze 4 5 razy łapie ale nie odpala po dłuższym kręceniu zapala strasznie klekocze chwile nierowno pracuje telepie nim po 10 sekundach chodzi jak powinien i już z odpaleniem nie ma problemu ,

 

świece żarowe dobre filtry tez vag błędów nie pokazuje co to możne być pomocy]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz klimatronik?Jeżeli tak to wejdx w diagnostykę (wciśnij niebieski od zmniejszania nawiewu,od zmniejszania temp i econ,wejdź na kanał 44 lub 45,46 tam masz temp czujnika cieczy chłodzącej.Oczywiście zabieg dokonujesz na zimnym silniku ,jezeli temperatura będzie -44 znaczy się że uwalony.Lub vagiem.teraz jest zimno więc powinien pokazywać gdzieś około 4 st +.

Edytowane przez karol27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem że autko nie zależnie czy silnik zimy czy ciepły czasem na "focha" i nie zapala wcale. Włączam zapłon, kontrolki się zapalają przekręcam dalej i... nic... nawet obrotu rozrusznika. Wrzucam na bieg V i lekko go muszę pchnąć, koła wystarczy ze się tylko ruszą dosłownie o centymetr i wsiadam i już odpala.

Co to może być?

Świece nowe, czujnik temp nowy, filtry nowe żadnych błędów na VAG-u żadnych problemów z wyjątkiem tego że autko jak postoi kilka godzin to zaraz po odpaleniu strasznie kopci przez 10 sec na szaro-biało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

makaron - Taki problem miałem kiedyś - co prawda w innym autku - ale objawy identyczne. Okazało się iż konieczne było rozebranie rozrusznika w którym jest taka duża podkładka - styk. Element ten służy do tego aby podczas rozruchu zwierała dwa styki co pozwala uruchomić rozrusznik.

Podkładka ta w miejscach kontaktu była cala wypalona. Po wyczyszczeniu jej rozrusznik wrócił do normy a ja już nie musiałem palić na popych:-).

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z moim AWX, mianowicie dzieje się coś takiego że samochód chwile pokręci, chce zapalić ale coś jakby go blokowało i dopiero zapali, pokręci tak z 3-4 sek. Dzieje się to nieregularnie, czasem problem nie występuje przez dłuższy czas, a potem nagle co któreś odpalenie. Moge zgasić auto wrócić za 5min i odpali albo od strzała, albo pokręci, nie ma reguły, tak samo było w zime i teraz jak jest cieplej. Skłaniałem się do opcji że mu gdzieś paliwo ucieka ale dzieje sie to też po natychmiastowym zapaleniu auta po zgaszeniu. Problem nie jest jakoś bardzo uciążliwy, nie występuje tak czesto, ale coś trzeba z tym zrobić. Może to być wina alarmu który samochód posiada? Działał on tak że pompka nie ciągneła paliwa dopóki nie wcisneło się odpowiedniego przycisku, ale zostało to wyłączone zaraz po kupnie, może to być mimo to wina tego dziadostwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozebyc tego tego alarmu

podlacz na krotko elektrozawor w pompie i zobacz czy sie tak dalej dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinienem dostać nagrodę, za odkopanie tematu. 

 

Mam problem przy odpalaniu swojego Passata. Problem pierwszy raz wystąpił jakieś 3 tygodnie temu jako jednorazowy przypadek. Podczas odpalania samochodu bez wciśniętego sprzęgła miało duże trudności z odpaleniem. Na jakiś tydzień miałem spokój, myślałem, że po problemie. Jakieś 2 tygodnie temu problem zaczął się nasilać. Bez wciśniętego sprzęgła nie chciał odpalać, z wciśniętym sprzęgłem nie miał najmniejszego problemu. Od dwóch dni nawet z wciśniętym sprzęgłem ma problemu z odpalaniem. W ciągu dwóch dni wymieniłem świece, wymieniłem filtr paliwa, zregenerowałem rozrusznik. Dodam, że przed regeneracja rozrusznika coś podczas kręcenia klekotało pod maską, po regeneracji problem dziwnego dźwięku ustał, lecz już nie udało mi się odpalić samochodu. 

 

Ostatnie dwie diagnozy jakie dostałem od mechaników to albo problemy z pompą paliwa, druga to siadł dwumas. Drugie bym wykluczył, bo jeżeli już uda się odpalić samochód to chodzi dobrze, jakby wyjechał z fabryki, żadnego stukania, pukania, biegi wchodzą gładko, bez zgrzytów, dosłownie żadnych oznak uszkodzeń w tym obszarze. Pojechałem do pompiarza to rozłożył ręce, musiałby rozebrać pompę, co wiąże się już z konkretnym kosztem, tak samo jak dwumas. 

 

Zanim podejmę jakieś kroki gdzie wyłożę większą gotówkę wolałbym usłyszeć jakieś propozycje, może nie jest tak źle. 

 

Z dodatkowych usterek dodam nieszczelny wąż od płynu do wspomagania przez co co jakiś czas muszę dolać płynu, oraz przedmuch na głowicy, przy wysokich prędkościach i dość wysokich obrotach wydmuchuje mi płyn chłodniczy. Tym się zajmę jak uda mi się rozwiązać problem odpalania auta. 

Dodam, że czasami zdarzyło się odpalić auto tak jakby na 2 gary, gdzie nie wbijał się na obroty, chodził bardziej jak traktor, kopcił na czarno, ale to rzadkość. Najwcześniej po prostu ciężko odpalał, ale jak już odpalił to chodził bez zarzutu do czasu kolejnego odpalenia. Nie ma znaczenia czy auto zimne, czy ciepłe, problem ciągle taki sam. 

Edytowane przez Pawel9333
Dodaje informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem wtryski. Sprawne. 

 

Dodaje filmik. I tak zaskakująco szybko odpala, ale to nie tak powinno wyglądać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności