jaarecki Zgłoś #1 Napisano 20 Października 2008 Witam.Mam pytanie.Zamierzam zmienić radio w moim passacie b6.W chwili obecnej posiadam radio standardowe(nawet nie bardzo wiem jaki ma symbol)Będę miał ten sam typ tylko z symbolem 510 z nawigacją.Czy ktoś może mi powiedzieć - doradzić na co mam zwrócić uwagę przy wymianie.W standardowej wersji tego samochodu prawdopodobnie nie mam głośników z tyłu , czy ktoś wie czy jest chociaż instalacja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #2 Napisano 21 Października 2008 Jeżeli nie ma głośników to i nie ma instalacji. Jak chcesz mieć działająca nawigację, to musisz jeszcze domontować antenę i wszystko uaktywnić w sofcie auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaarecki Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2008 Uaktywnic w sofcie auta?to tutaj jestem rozczarowany,ale dzięki za doradztwo , teraz zastanawiam się czy warto się w to bawić,gdyż grzebanie w sofcie jest pewnie finansowo mało przyjemne.Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2008 Nie taki diabeł straszny... Kilka minut pracy VAS'em tudzież innym VAGCOM'em. Dla ASO to są standardowe sprawy a i ktoś kumaty tez sobie poradzi. Podłączysz navi, później trzeba zgłosić do sterownika Gateway, że navi jest i na końcu zakodować navi czy ma np. zmieniarkę podłaczoną itp. A propos navi, ciekawe jak będziesz miał z kodem do jej uruchomienia... Trzeba łaczyć się on-line z bazą VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lolek9962 Zgłoś #5 Napisano 21 Października 2009 Jak chcesz mieć działająca nawigację, to musisz jeszcze domontować antenę i wszystko uaktywnić w sofcie auta. ja mam normalne radyjko z głośnikami z przodu i z tyłu ale za to bez sterowania z kierownicy bez zmieniarki komputer pokładowy MFA i właśnie chce zmienić na MFD2 i nie jestem pewny czy on w ogóle mi się tam zmieści czy będzie działać tak jak powinna ? no i gdzie mam zamieścić ten odbiornik GPS'a ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #6 Napisano 21 Października 2009 Kolego wyjmujesz stare i wkładasz MFD wszystko pasuje . Musisz dołożyć tylko antenę do GPS (u mnie jest koło bezpieczników po prawej stronie i wszystko działa ) , jeszcze trzeba dokodować do Cana nawigację aby nie pokazywało błędu w sieci oraz żeby system ją obługiwał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #7 Napisano 21 Października 2009 Co do anteny GPS polecam pociagniecie pod schowkiem (testowane), a nie za zegarami. Działa super. Poza tym Czy masz RCD 300/10 czy RNS300, wyjmując ramke, odkrecając 4 śróbki kostki i na przód. Wszystko musi pasowac. Czasami jest prblem z Antena bo jak masz RNS 300 to jest niebieska (GPS) i kawa z mlekiem (radio), a jak miałeś zwykłe audio to sa dwie - kawa z mlekiem (radio ze wzmocnieniem) i biała (radio bez wzmocnienia) montujesz wtedy antene GPS i wkładasz cieniejsze w złacza Radio i wszystko smiga. Później kodowanie np. VCDS w Radio i Gateway i wszysko śmiga. Uważaj tylko na soft w RNS-ie 510 900, 1020, 1100 pasuje do starszych Gateway, a 2660 do gateway min koncówka C co do starszych nie wiem. Jak coś przeszukaj forum w zakładce Navi i tam znajdziesz wszystkie info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stifler2007 Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2009 GG 2080988 albo na e-mail [email protected] był bym wdzięczny bo mam jeszcze parę pytań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #9 Napisano 25 Października 2009 Co do kodowania nie jest ono konieczne. Ja nie robilem nic po wymianie na RNS'a. Pytalem kolege z serwisu VW i powiedzial ze jedynie co sie stanie to po podpieciu pod kompa beda wyskakiwaly bledy, lecz nie maja one najmniejszego wplywu na funkcjonowanie radio ( przetestowane osobiscie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #10 Napisano 26 Października 2009 Co do kodowania nie jest ono konieczne. Ja nie robilem nic po wymianie na RNS'a. Pytalem kolege z serwisu VW i powiedzial ze jedynie co sie stanie to po podpieciu pod kompa beda wyskakiwaly bledy, lecz nie maja one najmniejszego wplywu na funkcjonowanie radio ( przetestowane osobiscie ) Na funkcjonowanie radia wpływu to nie ma lecz w niektórych egzemplarzach może być problem z obsługą za pomocą kierownicy multifunkcyjnej lub problemy z wyświetlaniem informacji z nawigacji na wyświetlaczu komputera pokładowego - też przetestowane osobiście na samochodzie kolegi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #11 Napisano 27 Października 2009 Tego nie wiedzialem bo nie mam tych funkcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #12 Napisano 31 Października 2009 Co do anteny GPS polecam pociagniecie pod schowkiem (testowane), a nie za zegarami. Działa super. Poza tym Czy masz RCD 300/10 czy RNS300, wyjmując ramke, odkrecając 4 śróbki kostki i na przód. Wszystko musi pasowac. mam pytanie na temat schowka, trzeba go wyjąć ? czy jak ? jeśli trzeba go wyjąć to jak? jak się go demontuje, a co do nawigacji to ja kupiłem MFD2 ona podejdzie do mojego paska ? w stare miejsce radia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekserwus Zgłoś #13 Napisano 31 Października 2009 Tak kolego podejdzie do twojego samochodu bez żadnej przeróbki przepinasz tylko kości , a schowek demontujesz cały i go wyciągasz i wtedy możesz sobie swobodnie poprowadzić przewód od anteny GPS schowek jest przykręcany na kilka śrubek musisz je wykręcić to jasne przecież. Pamiętaj kolego bo nikt o tym nie mówił i nie pisał i nie każdy wie o tym jak zdemontujesz ramkę od radia to w tej ramce jest kostka z przewodami jak odłączysz kostkę to nie włączaj zapłonu puki nie wepniesz tej kostki s powrotem bo zapali ci się poduszka od AIRBAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #14 Napisano 31 Października 2009 Pamiętaj kolego bo nikt o tym nie mówił i nie pisał i nie każdy wie o tym jak zdemontujesz ramkę od radia to w tej ramce jest kostka z przewodami jak odłączysz kostkę to nie włączaj zapłonu puki nie wepniesz tej kostki s powrotem bo zapali ci się poduszka od AIRBAG dzięki warto wiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drgrzech Zgłoś #15 Napisano 31 Października 2009 Ja wymieniłem mfd 2 na rns 510 działa ok ale niestety wyświetlacz fis nie widzi ani radia ani navi, w serwise vw nie potrafili sobie z tym poradzić może ktoś coś podpowie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #16 Napisano 31 Października 2009 właśnie, a co do działania, normalnie mi będzie wszystko działać tak jak powinno ten MFD2 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #17 Napisano 2 Listopada 2009 Ja wymieniłem mfd 2 na rns 510 działa ok ale niestety wyświetlacz fis nie widzi ani radia ani navi, w serwise vw nie potrafili sobie z tym poradzić może ktoś coś podpowie ? Tak jak pisałem wcześniej, nowe urządzenie trzeba zakodować i serwis nie powinien mieć z tym problemu - zwykłe kodowanie radia. Trafiłeś widocznie na bardzo konkretnego serwisanta , podobnie miałem w Warszawie u Szewczyka, gdzie jeden z guru pseudo elektroników nie wiedział gdzie szukać w passacie instalacji telefonicznej bluetooth. Po prostu zmień serwis. Ta sama operacja w ASO Zasada zajęła facetowi 2 min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #18 Napisano 2 Listopada 2009 Tak jak pisałem wcześniej, nowe urządzenie trzeba zakodować i serwis nie powinien mieć z tym problemu - zwykłe kodowanie radia. a jeśli z normalnego radia wymienię na MFD2 będzie normalnie wszystko działało ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drgrzech Zgłoś #19 Napisano 2 Listopada 2009 Dzięki za rade sprubuje w innym serwisie ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #20 Napisano 2 Listopada 2009 Nie. Trzeba dołożyć antenę i zakodować. Robiłem zmianę z RCD300 na MFD2 DVD http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55215 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach