postmortem Zgłoś #101 Napisano 12 Listopada 2010 (edytowane) Do pracy mam 16km (32km w obie strony). Specjalnie wyjeżdżam z domu trochę wcześniej, żeby nie stać w korkach. Auto spala 4,7-5,3 l/100km (z premedytacją jadę oszczędnie). W drodze powrotnej warunki nie są już tak sprzyjające i spalanie jest na poziomie 7-8 l/100km (zależy to od tego, czy trafię na korek w Bystrej). W trasie spalanie jest różne. Przykładowo: Buczkowice-Bogatynia to około 8l/100km (na A1/A4 staram się cały czas utrzymywać 160-180km/h), Buczkowice-Zlin - 5,5l/100km (bez płatnych odcinków i przepisowo, więc nie przekraczając 100km/h w Czeskiej Republice), wczorajszy wypad do Ceskych Budejovic i z powrotem na mecz Czechy-Szwecja 6,8l/100km (w miarę przepisowa jazda, na autostradach nie przekraczałem 140km/h, 5 osób w samochodzie). Generalnie zasadę mam taką, że nie szaleję w terenie zabudowanym, za to nie oszczędzam w trasie. Przejechałem Passatem w niecałe dwa lata ok.42tys.km i średnie spalanie w tym okresie wynosi 6,5l/100km. Wskazania komputera praktycznie nie różnią się od rzeczywistego spalania (tankuję do pełna, zapisuję przebieg, liczę sobie spalanie i zbieram paragony ze stacji). Różnica wskazanie/wyliczenie nie przekracza 0,1 litra! Mam małe zboczenie na tym punkcie Mam jeszcze paragony z tankowania Clio z lipca 1998 roku, gdy bezołowiowa kosztowała 1,82zł za litr Nie śmiejcie się ze mnie hehehehe Edytowane 12 Listopada 2010 przez postmortem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KruK Zgłoś #102 Napisano 12 Listopada 2010 (edytowane) ja na 50l w 1.9 AJM robię coś koło 700-720km i to 100% miasto i krótkie odcinki na max 25km, czyli nieco ponad 7l/100km co dla mnie jest BDB wynikiem gdy na te 50l przypadła traska na jakieś 180km (cała reszta to miasto jak powyżej) to przejechał wtedy 810km co daje wynik coś koło 6.2l/100km - dla mnie P.S. o przebiegu nie wspominam Edytowane 12 Listopada 2010 przez KruK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #103 Napisano 12 Listopada 2010 (edytowane) Moj pali 5.5l w cylku mieszanym do pracy mam 4km i nie kiedy do wroclawia jade 40km w jedna strone wiec jak dla mnie to dobrze jest. na pelnym baku 55litrow przejade ponad 1000km Edytowane 12 Listopada 2010 przez lukas2087 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pan Misiak Zgłoś #104 Napisano 12 Listopada 2010 (edytowane) ja na pelnym baku zalanym pod kurek zrobilem niespelna 750 km z wyczerpaniem do zera..czy przyczyna tego moze byc przeladowana turbina?? przymierzam sie do jej czyszczenia i wyciecia kata oraz czysczenia dolotu to skandal bo prawie 12l spalanie moze ktos z doswiadczonych kolegow pomoc? moj paszczak to 1.9 tdi 110KM 1999r kombi..prosze o PW jesli mozna dodam ze nie mam ciezkiej nogi i dosc kulturalnie sobie pojezdzam Edytowane 12 Listopada 2010 przez Pan Misiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #105 Napisano 12 Listopada 2010 mozesz najpierw kupic preparat do czyszczenia wtryskow turbina jesli sie nie wylancza to nie musisz. jak ten preparat nie pomoze to bys musial jechac na vag sprawdzic kad wtryskow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areczek Zgłoś #106 Napisano 12 Listopada 2010 musisz sprawdzic na vagu moze przeplywomierz cos szwankuje,a zapieczone kierownice to tez zwiekszenie spalania i to znaczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #107 Napisano 13 Listopada 2010 (edytowane) ja na pelnym baku zalanym pod kurek zrobilem niespelna 750 km z wyczerpaniem do zera to faktycznie ci duzo pali,ja mam ten sam rocznik ten sam silnik tylko w sedanie i na pelnym baku robie 933 tylko po miescie,bez uzywania tempomatu na oponach 235/40 r18,na krotkich odcinkach nawet czesto mi sie nie zdazy nagrzac do optymalnej temepratury.Na kompie pokazuje mi srednie spalanie na 100km 6,4 do 6,8 wiec chyba sie pokrywa.staram sie nieprzekraczac 60 po miescie nie jest to jakis moj wymysl,specjalnie jezdzilem nim tylko po miescie aby to sprawdzic,mam jeszcze 3 auta ktore w razie potrzeby bralem na trase by nie mieszac. lukas2087 na pelnym baku 55litrow..... mi sie wydaje ze te silniki jak mamy maja baki 62l a nie 55,ja mam 62 a ty piszesz ze masz 55 Edytowane 13 Listopada 2010 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pan Misiak Zgłoś #108 Napisano 13 Listopada 2010 turbina jesli sie nie wylancza to nie musisz. no rzecz w tym ze mi łapie notlaufa gadzina jedna jak czasem chocby delikatnie mocniej nacisne pedal gazu.. dzieki wszystkim za podpowiedzi,w przyszlym tygodniu bede staral sie to ogarnac bo tak jezdzic to sie nie da..nie dosc ze muł to i pali w cholere Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #109 Napisano 13 Listopada 2010 czytam o waszym spalaniu po miescie i jestem w szoku nie dziw się bo masz na zwykłej pompie a nie PD, zmienisz auto na PD zauważysz wyższe spalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #110 Napisano 13 Listopada 2010 w przyszlym roku palnuje zakupic,zobaczymy jak bedzie,Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pan Misiak Zgłoś #111 Napisano 14 Listopada 2010 zalałem ten środek do czyszczenia wtrysków konkretnie STP przy tankowaniu jak kolega lukas polecił.pierwsze odczucia to troszkę równiej jakby pracuje i fakt odzyskał trochę dynamiki jednakże wskazówka paliwa nadal się ze mnie śmieje zrobione ponad 180km i już niespełna 3/4 baku w przyszłym tygodniu będę więcej wiedział i efektami prac się podzielę gdyż na ten tydzień roboczy zaplanowane jest czyszczenie turbo,kolektora dolotowego i wycięcie kata. oby pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #112 Napisano 15 Listopada 2010 przejechales dopiero 180km na tym STP a na efekty trzeba poczekac.To nie jest jakis magiczny eliksir ze zaraz po dolaniu odczujesz roznice.Tez wlewalem ten specyfil ale z innej przyczyny i wiem ze to nie dziala odrazu. nie sadze rowniez ze dzieki STP spadnie ci spalanie z 12l na 7. ja wystartowal bym od diagnostyki vagiem,sprawdzil dawkowanie pompy,czy wtryski nie leja itp a pozniej kombinowal co dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #113 Napisano 15 Listopada 2010 Buczkowice-Bogatynia to około 8l/100km (na A1/A4 staram się cały czas utrzymywać 160-180km/h), Buczkowice-Zlin - 5,5l/100km (bez płatnych odcinków i przepisowo, więc nie przekraczając 100km/h w Czeskiej Republice), wczorajszy wypad do Ceskych Budejovic i z powrotem na mecz Czechy-Szwecja 6,8l/100km (w miarę przepisowa jazda, na autostradach nie przekraczałem 140km/h, 5 osób w samochodzie). Sorki za OT, ale nurtuje mnie to strasznie.... Dlaczego kolego jeźdząc po polsce z premedytacją łamiesz przepisy a poza krajem jeździsz przepisowo? Jest jakiś zapis, że w Czechach się jeżdzi "na znaki" a w Polsce wg uznania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #114 Napisano 15 Listopada 2010 bo unas dostaniesz mandat kredytowy a za granica placisz gotowka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pan Misiak Zgłoś #115 Napisano 15 Listopada 2010 przejechales dopiero 180km na tym STP a na efekty trzeba poczekac.To nie jest jakis magiczny eliksir ze zaraz po dolaniu odczujesz roznice.Tez wlewalem ten specyfil ale z innej przyczyny i wiem ze to nie dziala odrazu. nie sadze rowniez ze dzieki STP spadnie ci spalanie z 12l na 7. ja wystartowal bym od diagnostyki vagiem,sprawdzil dawkowanie pompy,czy wtryski nie leja itp a pozniej kombinowal co dalej. nie napisalem ze jest super tylko ze jest minimalna poprawa kolego i wcale sie nie nastawialem na to ze mi spalanie spadnie tylko dzieki temu, bo przyczyna musi byc powazniejsza niz tylko zabrudzenie wtryskow..fakt sprawdzenie pompy trzeba koniecznie zrobic tu masz absolutna racje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #116 Napisano 15 Listopada 2010 (edytowane) Koledzy pisałem już o tym w innym wątku: sprawdźcie czujnik temperatury paliwa, znajduje się patrząc od przodu pojazdu zaraz za filtrem paliwa. Dochodzą do niego dwa cienkie kabelki, u mnie były urwane i spalanie znacznie wzrosło. Przy braku sygnału komputer oblicza temperaturę paliwa na podstawie czujnika cieczy chłodzącej, ale efektem jest wzrost zużycia paliwa. Pozdrawiam Edytowane 15 Listopada 2010 przez rycho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #117 Napisano 16 Listopada 2010 Dlatego nalezalo by zaczac od vaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pan Misiak Zgłoś #118 Napisano 20 Listopada 2010 dzisiaj odebrałem autko od mechaniora z racji wymiany rozrządu a przy okazji też poprosiłem go o podpięcie pod kompa passka.posprawdzał i wszystko ładnie pięknie prócz ciśnienia w kolektorze ssącym.przy odbiorze jak już skończył robotę udowodnił mi że spieprza mi powietrze gdzieś,gdyż gazując ewidentnie słychać syczenie.do tej pory nie zwróciłem na to uwagi i nie zaobserwowałem tego zjawiska.nigdy też nie stałem też obok własnego samochodu i ktoś mi nie naciskał pedału gazu żebym mógł posłuchać pracy silnika Powiedział mi że problem zarówno zamulenia auta jak i zwiększonego spalania nie leży w turbinie,czujnikach czy wtryskach a właśnie tu trzeba się tego upatrywać czyli w Intercoolerze bądź wężu od niego idącego bo cała reszta pracuje jak najbardziej prawidłowo.niestety nie było już czasu tego na miejscu sprawdzić Jak się do tego drodzy Forumowicze ustosunkujecie??czy to też może być przyczyną zwiększonego spalania?bo zamulenia to oczywiste chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #119 Napisano 20 Listopada 2010 na prosty rozum .. nie ma odpowiedniego doładowania to komp daję większą dawkę paliwa żeby autko miało moc ? zgaduje bardziej niż twierdzę że tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach