shel82 Zgłoś #1 Napisano 20 Października 2008 Witam, może mi ktoś opisać jak prawidłowo zalać układ chłodzenia w w/w silniku? Naczytałem się kilku wątków i zgłupiałem, z góry dzięki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2008 Ok, to zapytam jeszcze czy wystarczy zlanie przez korek spustowy zlewu w chłodnicy (ten na dole po prawej patrząc od przodu auta)? ale pamiętam, że jak kiedyś wymieniałem uszczelkę czujnika temp. to zleciało mi około 3,5L, a w układzie teoretycznie jest 7L, wiem, że w 100% wszystkiego nie zjeję, zle jak zlać więcej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2008 (edytowane) shel82 W/g książki " Sam naprawiam.." należy w silniku wysokoprężnym 1,9: - odkręcić korek spustowy u dołu chłodnicy ( z lewej strony patrząc od przodu pojazdu); zlać płyn. - wymontować termostat i zlać płyn. - odłączyć oba przewody od chłodnicy oleju. Edytowane 22 Października 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2008 Co do termostatu mam wątpliwości, ponieważ u mnie termostat jest wkładany w blok silnika mniej więcej w połowie wysokości silnika, więc rozgrzanie silnika do temperatury roboczej powinno wystarczeć? A jeżeli chodzi o przewody do chłodnicy oleju - ma ktoś może jakieś zdjęcia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2008 shel82 Chłodnica oleju zaznaczona. [/url Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #6 Napisano 22 Października 2008 Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju: już sam nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2008 Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju Kolego shel82 to jest chłodnica płynu chłodniczego. Chłodnica oleju znajduje się tak jak widać na rysunku technicznym Jurka pod filtrem oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 22 Października 2008 Układ chłodzenia silnika AVB. [url=http://g.imageshack.us/img517/avbukadchodzeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 22 Października 2008 (edytowane) Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju: już sam nie wiem... Nie masz zdjęcia w większej rozdzielczości? Bo tutaj niewiele widać.Daj większą fotę. Edytowane 22 Października 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #10 Napisano 22 Października 2008 (edytowane) Ok, mylnie mniemałem nad zasadą działania chłodnicy oleju, poprostu myśłem, że do niej też dochodzi płyn chłodniczy, do szczęsia brakuje mi jeszcze procedury wlewania i odpowietrzania - dzięki Edytowane 22 Października 2008 przez shel82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 22 Października 2008 (edytowane) Ok, mylnie mniemałem nad zasadą działania chłodnicy oleju, poprostu myśłem, że do niej też dochodzi płyn chłodniczy, do szczęsia brakuje mi jeszcze procedury wlewania i odpowietrzania - dzięki Płyn owszem dochodzi na rys. element 12- widać z prawej strony dwa króćce , gdzie są podłączone węże wodne.EDIT Nakładasz wszystkie węże, przykręcasz opaski, wkręcasz korek przy chłodnicy, nalewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego , odpowietrzasz za pomocą wężyka z otworkiem, który wychodzi z nagrzewnicy z kabiny(ten z prawej strony akumulatora), Wężyk z otworem należy ściągnąć tyle , aby otworek był drożny ,przez niego przeleje się płyn podczas napełniania układu.Cofasz z powrotem ten wężyk i zakładasz opaskę.Ustawiasz najwyższą temperaturę na Climatroniku. Uruchamiasz silnik , na chwilę zwiększasz obroty i pozostawiasz pracujący silnik na wolnych obrotach , aż dolny przewód od chłodnicy będzie gorący.Wyłączasz silnik i sprawdzasz poziom płynu. [url=http://g.imageshack.us/img363/b5odpowie Edytowane 22 Października 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati17744 Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2016 (edytowane) Witam, czy może ktoś napisać mi jak prawidłowo wymienić płyn chłodniczy w aucie z tym silnikiem? Dodatkowo mam chłodnicę spalin. Czy ten tester pokazuje prawdę: http://allegro.pl/tester-plynu-chlodniczego-glikometr-miernik-5807-i6589121096.html Edytowane 8 Listopada 2016 przez rainman777 Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #13 Napisano 8 Listopada 2016 Nie wiem jak dokładnie jest w Twoim modelu, ale myślę, że podobnie. U mnie na dole chłodnicy po prawej stronie, stojąc przodem do auta, jest korek i odprowadzenie do spuszczania płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #14 Napisano 8 Listopada 2016 U niego tez jest taki korek,najlepszy tester to troche plynu ze zbiorniczka w strzykawke i do zamrazarki w domu na noc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati17744 Zgłoś #15 Napisano 8 Listopada 2016 przy wymianie spuszczaliście u siebie tylko tym zaworem przy chłodnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #16 Napisano 8 Listopada 2016 On jest najnizej,czym jeszcze chcesz spuszczac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati17744 Zgłoś #17 Napisano 8 Listopada 2016 naczytałem się różnych opisów, jak ludzie odpinają różne węże od nagrzewnicy np. i nie wiem który sposób jest prawidłowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #18 Napisano 9 Listopada 2016 Prawidlowy to ten,a ja robie tak ze jak plyn jest za slaby to zwalam przewod przelewowy odlewam na zapalonym silniku litr,gasze i dolewam litr koncentratu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paseratti_tdi Zgłoś #19 Napisano 9 Listopada 2016 naczytałem się różnych opisów, jak ludzie odpinają różne węże od nagrzewnicy np. i nie wiem który sposób jest prawidłowy Zdecydowanie wystarczy uwolnić otwór, który znajduje się najniżej. Jeśli silnik będzie rozgrzany i termostat się otworzy, to powinna spłynąć zdecydowana większość płynu. Układ odpowietrza się samoczynnie, za pomocą zbiorniczka wyrównawczego, trzeba tylko dolewać i obserwować. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #20 Napisano 23 Kwietnia 2018 (edytowane) Ja zmieniałem płyn w swoim AVB. Nie wiem jak tam inne silniki ale jak ktoś chciałby tak full konkretnie wypłukać układ ze starego płynu to napewno nie przy użyciu kranika spustowego. Z kranika wylatuje tylko około 3,5L. Zlewałem tym kranikiem, wlewałem wodę, jazda w trasę aż termostat puści i nagrzewnica też przetłoczy duzo płynu, stop, chłodzenie silnika, spust, dolewka i tak 5 razy. Po wszystkim z kranika płyn leciał już mocno biały (ale nosił ślady poprzedniego płynu), za to po wykręceniu pompy wody nadal wylał się dosyć mocno czerwony. O to jak zmieniał się kolor płynu wraz z każdym kolejnym zlaniem obecnego i wlaniem czystej wody. Na zdjęciu nie ma ostatniego zrzutu z kranika i z pompy wody - a z niej ciągle leciał mocno czerwony. Ja wiem, że mocno barwi, rozcieńcza itp. ale mimo wszystko przewaliłem trochę literków przez cały układ i nie pozbyłem się starego płynu. Edytowane 23 Kwietnia 2018 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach