Skocz do zawartości
shel82

Wymiana płynu chłodzącego w silniku AVB?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może mi ktoś opisać jak prawidłowo zalać układ chłodzenia w w/w silniku?

Naczytałem się kilku wątków i zgłupiałem, z góry dzięki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to zapytam jeszcze czy wystarczy zlanie przez korek spustowy zlewu w chłodnicy (ten na dole po prawej patrząc od przodu auta)?

ale pamiętam, że jak kiedyś wymieniałem uszczelkę czujnika temp. to zleciało mi około 3,5L, a w układzie teoretycznie jest 7L, wiem, że w 100% wszystkiego nie zjeję, zle jak zlać więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

shel82

 

W/g książki " Sam naprawiam.." należy w silniku wysokoprężnym 1,9:

- odkręcić korek spustowy u dołu chłodnicy ( z lewej strony patrząc od przodu pojazdu); zlać płyn.

- wymontować termostat i zlać płyn.

- odłączyć oba przewody od chłodnicy oleju.

;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatu mam wątpliwości, ponieważ u mnie termostat jest wkładany w blok silnika mniej więcej w połowie wysokości silnika, więc rozgrzanie silnika do temperatury roboczej powinno wystarczeć?

A jeżeli chodzi o przewody do chłodnicy oleju - ma ktoś może jakieś zdjęcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju:

1_ch_odnica.jpg

już sam nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju

Kolego shel82 to jest chłodnica płynu chłodniczego. Chłodnica oleju znajduje się tak jak widać na rysunku technicznym Jurka pod filtrem oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia silnika AVB.

 

avbukadchodzeniapk7.png

[url=http://g.imageshack.us/img517/avbukadchodzeni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm, no własnie ja myślałem, że to jest chłodnica oleju:

1_ch_odnica.jpg

już sam nie wiem...

Nie masz zdjęcia w większej rozdzielczości? Bo tutaj niewiele widać.;)

Daj większą fotę.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, mylnie mniemałem nad zasadą działania chłodnicy oleju, poprostu myśłem, że do niej też dochodzi płyn chłodniczy,

 

do szczęsia brakuje mi jeszcze procedury wlewania i odpowietrzania - dzięki ;)

Edytowane przez shel82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, mylnie mniemałem nad zasadą działania chłodnicy oleju, poprostu myśłem, że do niej też dochodzi płyn chłodniczy,

 

do szczęsia brakuje mi jeszcze procedury wlewania i odpowietrzania - dzięki ;)

Płyn owszem dochodzi na rys. element 12- widać z prawej strony dwa króćce , gdzie są podłączone węże wodne.;)

EDIT

Nakładasz wszystkie węże, przykręcasz opaski, wkręcasz korek przy chłodnicy, nalewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego , odpowietrzasz za pomocą wężyka z otworkiem, który wychodzi z nagrzewnicy z kabiny(ten z prawej strony akumulatora), Wężyk z otworem należy ściągnąć tyle , aby otworek był drożny ,przez niego przeleje się płyn podczas napełniania układu.Cofasz z powrotem ten wężyk i zakładasz opaskę.Ustawiasz najwyższą temperaturę na Climatroniku. Uruchamiasz silnik , na chwilę zwiększasz obroty i pozostawiasz pracujący silnik na wolnych obrotach , aż dolny przewód od chłodnicy będzie gorący.Wyłączasz silnik i sprawdzasz poziom płynu.

 

b5odpowietrznikukchhl3.png

[url=http://g.imageshack.us/img363/b5odpowie

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy może ktoś napisać mi jak prawidłowo wymienić płyn chłodniczy w aucie z tym silnikiem? Dodatkowo mam chłodnicę spalin.

Czy ten tester pokazuje prawdę:

http://allegro.pl/tester-plynu-chlodniczego-glikometr-miernik-5807-i6589121096.html

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak dokładnie jest w Twoim modelu, ale myślę, że podobnie. U mnie na dole chłodnicy po prawej stronie, stojąc przodem do auta, jest korek i odprowadzenie do spuszczania płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U niego tez jest taki korek,najlepszy tester to troche plynu ze zbiorniczka w strzykawke i do zamrazarki w domu na noc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie spuszczaliście u siebie tylko tym zaworem przy chłodnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On jest najnizej,czym jeszcze chcesz spuszczac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naczytałem się różnych opisów, jak ludzie odpinają różne węże od nagrzewnicy np. i nie wiem który sposób jest prawidłowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidlowy to ten,a ja robie tak ze jak plyn jest za slaby to zwalam przewod przelewowy odlewam na zapalonym silniku litr,gasze i dolewam litr koncentratu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
naczytałem się różnych opisów, jak ludzie odpinają różne węże od nagrzewnicy np. i nie wiem który sposób jest prawidłowy

 

Zdecydowanie wystarczy uwolnić otwór, który znajduje się najniżej. Jeśli silnik będzie rozgrzany i termostat się otworzy, to powinna spłynąć zdecydowana większość płynu. Układ odpowietrza się samoczynnie, za pomocą zbiorniczka wyrównawczego, trzeba tylko dolewać i obserwować.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem płyn w swoim AVB. Nie wiem jak tam inne silniki ale jak ktoś chciałby tak full konkretnie wypłukać układ ze starego płynu to napewno nie przy użyciu kranika spustowego.

 

Z kranika wylatuje tylko około 3,5L.   Zlewałem tym kranikiem, wlewałem wodę, jazda w trasę aż termostat puści i nagrzewnica też przetłoczy duzo płynu, stop, chłodzenie silnika, spust, dolewka i tak 5 razy. 

Po wszystkim z kranika płyn leciał już mocno biały (ale nosił ślady poprzedniego płynu), za to po wykręceniu pompy wody nadal wylał się dosyć mocno czerwony.

 

 

O to jak zmieniał się kolor płynu wraz z każdym kolejnym zlaniem obecnego i wlaniem czystej wody. Na zdjęciu nie ma ostatniego zrzutu z kranika i z pompy wody - a z niej ciągle leciał mocno czerwony. Ja wiem, że mocno barwi, rozcieńcza itp. ale mimo wszystko przewaliłem trochę literków przez cały układ i nie pozbyłem się starego płynu.  

6a358a3f13b773ddmed.jpg

 

 

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności