Skocz do zawartości
Gość BulkaW

Zmiana rozrządu w B6.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BulkaW

Witam.Interesuja mnie wszystkie praktyczne porady dotyczace zmiany rozrządu w modelu B6 z 2005r, oraz ewentualne ceny wymiany. Może ktoś sam wymieniał?, czy wielki problem z demontazem ?. Poprzednio miałem B5 w benzynie, tam wymiana to była porażka niemca. Zdejmowanie całego przodu łącznie z lampami, klimą itd. to istny szok. Na jakie niespodzianki można trafić w trakcie wymiany, nie wspominając o ustawieniu bo o tym wiem. Może ktoś ma jakis link do poradnika z fotkami itd. Licze na pomoc

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kono

U mnie w B6 wymieniany rozrząd był na 138tys km, wszystko poszło bez najmniejszych problemów;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Interesuja mnie wszystkie praktyczne porady dotyczace zmiany rozrządu w modelu B6 z 2005r, oraz ewentualne ceny wymiany. Może ktoś sam wymieniał?, czy wielki problem z demontazem ?. Poprzednio miałem B5 w benzynie, tam wymiana to była porażka niemca. Zdejmowanie całego przodu łącznie z lampami, klimą itd. to istny szok. Na jakie niespodzianki można trafić w trakcie wymiany, nie wspominając o ustawieniu bo o tym wiem. Może ktoś ma jakis link do poradnika z fotkami itd. Licze na pomoc

W B5 1,9 TDI u mnie silnik był położony wzdłużnie stąd trzeba było rozbierać cały przód - pewnie podobnie było w benzynie, w B6 jest poprzecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

To wreszcie po ilu zmieniać rozrząd. Jeni mówia po 80tyś. tu słysze że po 130tyś. Ja mam przebieg 118tyś z takim kupiłem. Ile zmiana w zł..?..jestesmy w polsce .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd zmienia się zgodnie z tym co napisane jest w książce :).

U mnie w 2,0 TDI wymiana jest przewidziana przy 120 tys km, myślę, ze przy 1,9 powinno być podobnie. Myślę, że kolega, który wymieniał przy 138 tys km albo ma mocne nerwy albo po kupnie nie był pewien przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W książce jest napisane, że w silnikach wysokoprężnych wymienia się co 120tyś. km, a w benzynkach co 90tyś. km. Ale... widzialem uzupełnienie z połowy 2006 roku do książki i się zdziwiłem, bo jest zmiana dla silników diesla z "co 120tyś. km" na "co 150tyś. km". Jak dam radę to wieczorem zamieszczę foto.

 

a oto foto z:

Uzupełnienie - Książka przeglądów serwisowych - wydanie 08.2006

7806cd0dd00fe445.jpg

Edytowane przez teddybar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

teddyber...a jak to wygląda ze zmianą oleju, czy w tym temacie jest jakaś zmiana, co ile w TDi 1,9 zmiana oleju ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak to wygląda ze zmianą oleju, czy w tym temacie jest jakaś zmiana, co ile w TDi 1,9 zmiana oleju ??

 

W uzupełnieniu jest jeszcze tylko o:

- Eos - dach składany - smarowanie itp.

- Touran EcoFuel - sprawdzenie co 3 lata a było co 2 (zbiornik gazu, przewody, elektromagnetyczny zawór odcinający, korek zamykający)

 

Jeśli chodzi o zmianę oleju to myślę, że warto przeczytać np. post o przechodzeniu na serwis Long Life.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...+części ok.600zł(orginalne,w serwisie chciano za to samo ok.1800zł i oczywiście nigdy bym się nie dowiedział czy naprawdę to zrobiono),w przeciwieństwie do B5 nie ma z tym większego problemu(nie trzeba demontować połowy przodu).Okolice W-wy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

I to jest to czego szukałem. Dziękuje za porady.

ZMIENIć PRZEDZIAłY

Okres wymiany pasa zębatego kontroli silnika od 2007 co 150.000 km

Okres wymiany pasa zębatego kontroli silnika Aż do 2006 co 120.000 km

Test próbny pasa zębatego rozrządu silnika Nie przepisany przez producenta

Okres wymiany filtra powietrza co 90.000 km / 6 lata

Okres wymiany filtra paliwa co 90.000 km

Okres wymiany filtra paliwa Z biodiezlem co 30.000 km

Interwał zmienny płynu hamulcowego od 2008 Po raz pierwszy przy 3 latach, później, co 2 lata

Interwał zmienny płynu hamulcowego Aż do 2007 co 2 lata

Okres wymiany filtra oleju przekładniowego co 60.000 km

Okres wymiany oleju i filtra silnika Długi okres przydatności Max. 30.000 km / 2 lat.

Okres wymiany oleju i filtra silnika co 15.000 km / raz w roku

Okres wymiany filtra wewnętrznego co 60.000 km / 2 lata

Okres wymiany materiału wypełniającego w zestawie naprawy opon co 4 lata ((jeśli istnieje))

Okres wymiany rolki napinającej sterownika silnika od 2007 co 300.000 km

Okres wymiany rolki napinającej sterownika silnika Aż do 2006 co 240.000 km

Interwał kontrolny filtra cząstek Pierwszy raz przez 150.000 km,, później co 30000 km

Czujnik - kontroli ciśnienia opon - okres wymiany. co 6 lata ((jeśli istnieje))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

Dziwne że nic się nie pisze o zmianie pompy wody, oraz rolki a napinacz paska rozrzadu raz na dwie wymiany paska. Nie wiem więc czemu się utarło że jak wymiena to odrazu wszystko. Myśle że to nie B5, dostęp idealny w porównaniu z B5, zawsze można coś wymienić w rozrządzie jeśli będzie szwankowało, tak jak każdą część w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...tylko po co znowu płacić za robociznę,skoro można mieć 120000km świętego spokoju za niewiele więcej,przy wymianie pompy wody lub którejś z rolek jest taka sama praca,więc koszta zbliżone,ale wybór należy do ciebie,pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

To nie tak. Przy drugiej zmanie paska można zmienić wszystko. Wiem że jak zmieniłem w B5 pąpe to już do samego końca kapało z niej.

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie rozrządu w autoryzowanym serwisie otrzymałem wymienione części: pasek, wałki, ale bez pompy wody, a kiedy zapytałem o wymienioną pompę dostałem odpowiedź, że jest odesłana do producenta na części do budowy nowych pomp i dzięki temu są one tańsze.

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ORi

Ja też po wymianie rozrządu dostałem części ale bez pompy wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile płaciliście za wymianę w ASO? Pytam z czystej ciekawości, bo na razie mam 65tys. przebiegu wiec jeszcze trochę poczekam :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
m odpowiedź, że jest odesłana do producenta na części do budowy nowych pomp i dzięki temu są one tańsze.

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

 

Pompe wody dostajesz regenerowana,a stara idzie do regeneracji (stara obudowa nowe wnetrze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co dokładnie trzeba wymienić po 120tys. :638: z tego co wiem napewno pasek oraz napinacz i co dalej :638::638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności