Skocz do zawartości
Gość faza

szarpanie kierownicą po przejechaniu powyzej 150km ( bez ustanku)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość faza

Witam mam problem z moim paskiem 1.9 tdi 110KM 99r.

 

wyjasnie mniej wiecej o co chodzi

 

Passatem jezdze sluzbowo i robie duzo kilosow..... jak przejade powyzej 100-150km w ciagu dnia bez ustanku pojawia sie problem... zaczyna drgac kierownica tzn.... jak shamuje auto do np 10km/h i zaczynam przyspieszac zaczyna szarpac kiera do predkosci 80-100km/h pozniej przestaje... lub jak delikatnie puszcze pedal gazu szarpie (raz) mi kiera w lewa strone..... wszystkie wahacze zostaly sprawdzone wyszlo ze jeden wahacz jest delikatnie uszkodzony... wymienilem go..... ale jest tak nadal....... ja sie moge domyslac tylko ze jest uszkodzony jakis przegub wewnetrzny lub zewnetrzny nic mi do glowy nieprzychodzi a stwierdzam to po takim fakcie ze to wychodzi to po przejechaniu sporej ilosci kilometrow czyli musi sie cos nagrzewac np smar i cos daje bardzo duze siwe znaki ze jest cos nietak... takze jak by ktos mial takie efekty specjalne to prosze o pomac..... Z Góry Dziekuje i Pozdrawiam

Edytowane przez faza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarcze moze masz krzywe, moze kolo masz zle wywazone, albo felga krzywa ,moze wywazenie polosi sie przemiescilo

wszystko moze to powodowac drgania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opiszę trochę nietypowy przypadek ale objawy podobne, zatarło mi się łożysko na piaście piasta się nagrzała, smar się wytopił - później wymieniałem 2 razy łożysko i za kazdym razem po 10 k km było do wyje...rzucenia :), okazało się że się piasta wykrzywiła i dopiero po jej wymianie był spokój - tylko to był ford :).

A Ty sprawdź sobie najpierw opony - może osnowa w jednej poszła i jajko się zrobiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grajeś

sprawdz najpierw opony -ja miałem tak kiedyś w golfie-wymieniłem i było wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kolega napisał że efekt występuje dopiero po przejechaniu 150 km tak więc zostawcie w spokoju te opony.....

 

 

Problem raczej jest powodem nagrzewania się elementów układu jezdnego tj... tarcz, piast, przegubów bądź samych łożysk. Najprostszym sprawdzeniem pozostaje jedynie po wystąpieniu efektu szybko sprawdzić ręką który element najbardziej się nagrzewa i wtedy dopiero szukać dokładnie.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość faza

witam...

 

problemem okazal sie prawy przegub zewnętrzny.... po jego wymianie wszystkie dolegliwości ustaly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne się pod temat bo mam podobny problem a mianowicie jak jadę 80 km/h i szybciej zaczyna mi kierownica drżeć tak że nie można jej utrzymać jak skręcam w prawo też tak się dzieje a jak puszczę gaz słychać takie charakterystyczne drżenie Proszę poradzcie co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat B5 szarpanie kierownica podczas jazdy

Witam

Mam problem, w Pasacie kombi B5 z 2005 roku po przejechaniu okolo 100 km w wiekszosci na wolnych obrotach okolo 2000 obr/min zaczyna szarpac kierownica. Najpierw raz potem po kilku km znowu jednorazowo az po kolejnych 10 km zaczelo stale moco szarpac kierownica jakby sie jechalo po kartoflisku. Jednak jesli dodam gazu i obroty podniose do 3000 szarpanie ustaje i da sie dojechac do domu. Zjawisko to powtarza sie tylko gdy przejedzie sie ponad 100km ciglej jazdy, bylem juz u trzech fachowcow, zalozylem nowe opony przelozylem felgi z tylu do przodu, sprawdzali zawieszenie, kola i symetrie pojazdu, wszystko jest w porzadku, jednak nie mogli zauwazyc tego zjawiska bo dzieje sie to dopiero po okolo godzinie jazdy, a nikt z nich tego nie zrobil. Dodam ze szarpanie jest tylko na kierownicy, silnik chodzi rowno. Po prostu kierownica rusza na lewo i prawo tak ze trudno ja utrzymac w rekach. Czy moze mial ktos taki przypadek?

Pozdrawiam

Janusz

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiał by przegub zewnetrzny tylko który ? można stwierdzić po demontażu półosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem okazał się prawy zwenętrzny przegub (z ang. CV joint)

po wymianie wszystko wróciło do normy i można znowu cieszyć sie jazdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności