Jump to content
Sign in to follow this  
Guest faza

szarpanie kierownicą po przejechaniu powyzej 150km ( bez ustanku)

Recommended Posts

Guest faza

Witam mam problem z moim paskiem 1.9 tdi 110KM 99r.

 

wyjasnie mniej wiecej o co chodzi

 

Passatem jezdze sluzbowo i robie duzo kilosow..... jak przejade powyzej 100-150km w ciagu dnia bez ustanku pojawia sie problem... zaczyna drgac kierownica tzn.... jak shamuje auto do np 10km/h i zaczynam przyspieszac zaczyna szarpac kiera do predkosci 80-100km/h pozniej przestaje... lub jak delikatnie puszcze pedal gazu szarpie (raz) mi kiera w lewa strone..... wszystkie wahacze zostaly sprawdzone wyszlo ze jeden wahacz jest delikatnie uszkodzony... wymienilem go..... ale jest tak nadal....... ja sie moge domyslac tylko ze jest uszkodzony jakis przegub wewnetrzny lub zewnetrzny nic mi do glowy nieprzychodzi a stwierdzam to po takim fakcie ze to wychodzi to po przejechaniu sporej ilosci kilometrow czyli musi sie cos nagrzewac np smar i cos daje bardzo duze siwe znaki ze jest cos nietak... takze jak by ktos mial takie efekty specjalne to prosze o pomac..... Z Góry Dziekuje i Pozdrawiam

Edited by faza

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarcze moze masz krzywe, moze kolo masz zle wywazone, albo felga krzywa ,moze wywazenie polosi sie przemiescilo

wszystko moze to powodowac drgania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opiszę trochę nietypowy przypadek ale objawy podobne, zatarło mi się łożysko na piaście piasta się nagrzała, smar się wytopił - później wymieniałem 2 razy łożysko i za kazdym razem po 10 k km było do wyje...rzucenia :), okazało się że się piasta wykrzywiła i dopiero po jej wymianie był spokój - tylko to był ford :).

A Ty sprawdź sobie najpierw opony - może osnowa w jednej poszła i jajko się zrobiło?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grajeś

sprawdz najpierw opony -ja miałem tak kiedyś w golfie-wymieniłem i było wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, kolega napisał że efekt występuje dopiero po przejechaniu 150 km tak więc zostawcie w spokoju te opony.....

 

 

Problem raczej jest powodem nagrzewania się elementów układu jezdnego tj... tarcz, piast, przegubów bądź samych łożysk. Najprostszym sprawdzeniem pozostaje jedynie po wystąpieniu efektu szybko sprawdzić ręką który element najbardziej się nagrzewa i wtedy dopiero szukać dokładnie.

Edited by kujon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest faza

witam...

 

problemem okazal sie prawy przegub zewnętrzny.... po jego wymianie wszystkie dolegliwości ustaly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam podepne się pod temat bo mam podobny problem a mianowicie jak jadę 80 km/h i szybciej zaczyna mi kierownica drżeć tak że nie można jej utrzymać jak skręcam w prawo też tak się dzieje a jak puszczę gaz słychać takie charakterystyczne drżenie Proszę poradzcie co to może być

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passat B5 szarpanie kierownica podczas jazdy

Witam

Mam problem, w Pasacie kombi B5 z 2005 roku po przejechaniu okolo 100 km w wiekszosci na wolnych obrotach okolo 2000 obr/min zaczyna szarpac kierownica. Najpierw raz potem po kilku km znowu jednorazowo az po kolejnych 10 km zaczelo stale moco szarpac kierownica jakby sie jechalo po kartoflisku. Jednak jesli dodam gazu i obroty podniose do 3000 szarpanie ustaje i da sie dojechac do domu. Zjawisko to powtarza sie tylko gdy przejedzie sie ponad 100km ciglej jazdy, bylem juz u trzech fachowcow, zalozylem nowe opony przelozylem felgi z tylu do przodu, sprawdzali zawieszenie, kola i symetrie pojazdu, wszystko jest w porzadku, jednak nie mogli zauwazyc tego zjawiska bo dzieje sie to dopiero po okolo godzinie jazdy, a nikt z nich tego nie zrobil. Dodam ze szarpanie jest tylko na kierownicy, silnik chodzi rowno. Po prostu kierownica rusza na lewo i prawo tak ze trudno ja utrzymac w rekach. Czy moze mial ktos taki przypadek?

Pozdrawiam

Janusz

[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiał by przegub zewnetrzny tylko który ? można stwierdzić po demontażu półosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem okazał się prawy zwenętrzny przegub (z ang. CV joint)

po wymianie wszystko wróciło do normy i można znowu cieszyć sie jazdą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy