Skocz do zawartości
Gość mos5

Po wymianie wahacza problem z ABS Passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

wczoraj w warsztacie wymieniałem komplet wahaczy , zrobiłem geometrię i po wyjechaniu z tego centrum serwisowego zauważyłem że przy skręcaniu w lewo włącza się kontrolka Esp ,

po przeczytaniu tego tematu zadzwoniłem a facet mi na to że oni nie dotykali się do czujnika i że trzeba go wymienić na nowy

czy może ktos powiedziedziec który czujnik może być np źle wsadzony

to dotyczy tylko skręcania w lewo albo ostry zakręt albo rondo ,z prawą stroną jest ok

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

wczoraj w warsztacie wymieniałem komplet wahaczy , zrobiłem geometrię i po wyjechaniu z tego centrum serwisowego zauważyłem że przy skręcaniu w lewo włącza się kontrolka Esp ,

po przeczytaniu tego tematu zadzwoniłem a facet mi na to że oni nie dotykali się do czujnika i że trzeba go wymienić na nowy

czy może ktos powiedziedziec który czujnik może być np źle wsadzony

to dotyczy tylko skręcania w lewo albo ostry zakręt albo rondo ,z prawą stroną jest ok

 

dzięki

no to pewnie lewy przód ruszyli nawet nie wiedząc o tym popraw i powinno być :ok a jak nie to sprawdź czy ma przejście miernikiem jak nie będzie to wymień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki mielke

niebawem sprawdzę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te czujniki są w brew pozorom dość delikatne i przy wymianie wahaczy w szczególności górnych najlepiej je wyciągać. W warsztatach często do wybicia śruby trzymającej górne wahacze używa się duuużych młotków, co powoduje uszkodzenie czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Też miałem problem z czujnikiem ABS po wymianie wahaczy.

jak się okazało czujnik wysunął się z mocowania jak koledzy wcześniej sugerowali w odpowiedziach. Uderzenia młotkiem swoje zrobiły ;p

Ręcznie nie byłem w stanie go z powrotem wcisnąć, dlatego posłużyłem się ściskiem stolarskim. Udało się bez problemu. Usunąłem błędy vag'iem i pojechałem wypróbować. Wszystko działa, abs się załącza a błąd nie powrócił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jestem nowy i odrazu z problemem:dolamam Robiłem znajomemu passata B5 a dokładnie do wymiany byłolozysko w przedniej piaście prawej. łożysko wyło demontowane na prasie, wtłaczane również. Po poskładaniu wszystkiego do kupy i wyjechaniu z kanału po około 30metrach zapaliła się kontrolka ABS-u. I teraz moje pytania co mogło się tam stać? Czy to możliwe, ze czyjnik się popsuł? Nie był uderzony młotkiem. A może jak czytałem trzeba go docisnąć?

Jego prawidłowa oporność to 1200ohm? Każda sugestja będzie mile widziana. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do wymiany byłolozysko w przedniej piaście prawej. Po poskładaniu wszystkiego do kupy i wyjechaniu z kanału po około 30metrach zapaliła się kontrolka ABS-u. I teraz moje pytania co mogło się tam stać?

Mogłeś nie wpiąć wtyczki w czujnik, mogłeś spowodować, że czujnik się lekko przemieścił bądź zabrudził, no i ostatecznie - co przykładowo mnie spotkało po wymianie łożyska - przewód od czujnika nie był wpięty w uchwyt mocujacy nad piastą i przecięło mi kabelek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewodu w czujnik mogłem nie wpiąć? Przecież tam nie ma kostki. Kostka jest dopiero na końcu przewodu.

Nie wiem czy to ważne czy nie, ale jak był na komputerze to wyszło ze nie ma sygnału z czujnika prędkości koła, czy jeśli by był nie wciśnięty do końca lub też zabrudzony czujnik komputer by go nie znalazł? Szukając na allegro czujnika znalazłem tylko takie czujniki gdzie na końcu sa dwie kostki, a ja miałem jedną.

Ponawiam pytanie o jego oporność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oporność powinna zawierać się w granicach 900-1200 ohmów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oporność powinna zawierać się w granicach 900-1200 ohmów.

a jeśli czujnik będzie brudny lub nie dociśnięty to też będzie taka oporność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz sprawdzic ciągłość obwodu czy generowany syganał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę sprawdzić czy czujnik jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornosc bedzie taka sama jesli czujnik bedzie wsuniety czy nie. Masz dostep do VAGa? jesli tak to laczac sie ze sterownikiem ABS w blokach wartosci mierzonych nie pamietam w ktorym jest opcja ze pokazuje ci predkosci z kazdego czujnika, wystarczy podczas jazdy obserwowac ten blok, wiadomo jak ktorys bedzie odbiegal od pozostalych to masz winowajce. A miernikiem nie wiem czy to zauwazysz, czujnik generuje napiecie mierzone chyba w mV ale nie pamietam juz jakie powinny byc wartosci prawidlowe, wiadomo ze przy roznych predkosciach napiecie bedzie takze rozne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam dostępu do VAGa, dlatego chcę go spawdzić miernikiem żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniedzy na kolejne sprawdzenie VAGiem. A ten bład nie powinien się przypadkiem sam skasować po przejechaniu jakiegoś odcinka?

Jeśli czujnik będzie uszkodzony to oporność jego będzie inna i nie będzie mieściła sie w zakresie 900-1200ohm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz, opornosc bedzie poza widelkami, ale moze byc tez taki przypadek ze opornosc bedzie ok ale czujnik bedzie w nieprawidlowej odleglosci od koronki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Jeśli będę wiedział, że czujnik jest sprawny to go docisnę ewentualnie zdemontuję i oczyszczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zauważyłem ,że jest tu wiele mądrych głów od ABS wiec postanowiłem opisać swój problem z tym ustrojstwem.Jakiś czas temu podczas normalnej jazdy ok.40km/h,zapaliła się kontrolka ABS i hamulca ręcznego,trzy-krotny sygnał z licznika i napis STOP brake fault serwice manual.Po chwili wszystko wróciło do normy i więcej nic się nie zaświecało (przez ok.tydzień)aż podłączyłem auto pod wag ,żeby sprawdzić o co chodziło z tymi kontrolkami.I tu właśnie jest problem, podczas połączenia z ABS zaczyna piszczeć i zaświecają się te same kontrolki, po czym następuje połączenie ze sterownikiem. Wag nie znalazł ,żadnych błędów w układzie ABS.Do tej pory wymieniłem (sprawdziłem) :czujniki ABS w kołach oporność w normie ok 1000om, wymieniony ster.ABS, wiązka od sterownika do kabiny i licznika ,czujnik płynu hamulcowego ,kable do mierzenia zużycia klocków zmostkowane (zabieg wcześniejszego właściciela) bezpieczniki.Z mierzone napięcia na pinach sterownika :ZASILANIE GŁÓWNE pin 17/ 18 a pin16/19 12.24v,pin11ster/licz12.20v,pin14ster/czuj hamu12.22v ,pin21ster/ liczn12.21v,pin15ster 1220v. Auto Passat b5 2000r (przed liftem) 1.8adr 20v.Sterownik ABS AE0614111AB 5.3 front D00. Co mogę jeszcze zrobić? Pozdrawiam i proszę o jakieś rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapalaja sie kontrolki bo laczy sie ze sterownikiem, wtedy nie powinienes jechac i diagnozowac abs'u. Tak samo jest z poduszkami powietrznymi, gdy polaczysz sie ze sterownikiem to odrazu kontrolka sie zaswieci i nie wylaczy dopuki nie wyjdziesz z diagdnozy poduszek. szukasz problemu na sile.

Nie napisales czy ABS dziala i co pokazuje Ci gdy krecisz kolem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem ,że przy łączeniu ze sterownikiem ABS zaświeca się kontrolki.Łącze się na postoju na wyłączonym silniku nie podczas jazdy.Ponad to nie powinno być tego napisu STOP jak się łącze i powinna się chyba na chwile załączyć pompa ABS.(proszę mnie poprawić jeśli się mylę).ABS działa normalnie jeszcze nie robiłem testów podczas jazdy(rozumiem ,żeby sprawdzić prędkość obrotową kół tak?) Zapomniałem dodać ,że nie mogę też wykonać testu elementów tegoż układu , od razu następuje zerwanie połączenia ze sterownikiem.Dzięki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie przy wymianie wachacza, śrube trzeba było wiercić od górnych wachaczy i opiłki naleciały do magnesu i klapa była przy hamowaniu ABS sie uaktywniał, wyczyszczone i minęło jak ręką odjął. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności