Skocz do zawartości
Gość stan-rol

wymiana rolki napinacza paska klinowego

Rekomendowane odpowiedzi

Wymień cały napinacz kup firmy Ruville

 

to tylko konfekcjoner części, nie producent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tylko konfekcjoner części, nie producent

Masz racje Seweryn sorki orginał produkuje firma FAG napinacz produkowany w Czechach tak pisze na orginalnym opakowaniu z ASO :) ale przyznasz mi racje że pakowacz firma ruville pakuje FAG-a napinacze do vw oczywiście mowa o napinaczu paska od alternatora bo napinacz od klimy produkuje firma INA i takie sa pakowane przez ruvilla w pudełku róznica znaczna także czasami warto popytać bo orginał jest tez w opakowaniu innej firmy pozdro:)

Edytowane przez Robcyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w AFN można założyć samą rolkę napinacza czy trzeba cały napinacz wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już Ci odpowiedziano, że można samą rolkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze gdyby ktoś mógł opisać co zdejmować krok po kroku (czytałem, że w niektórych silnikach trzeba najpierw wiatrak chłodnicy, potem alternator). Wydaje mi się, że w silniku AFN wystarczy samo zrzucenie paska i wymiana rolki ale chętnie bym się poradził kogoś, kto już to przerabiał. Najlepiej jeszcze ze wskazówką odnośnie narzędzi, żebym ewentualnie nie utknął z robotą w połowie :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby wymienić samą rolkę to tylko pasek ściągnąć ,ogólnie 5 min roboty .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj próbowałem się za to zabrać i zabrakło klucza :D

Początkowo myślałem tak samo więc wziąłem nasadkę chyba 15 i niestety brak miejsca. Szukam jak przesunąć wentylator chłodnicy i nie znalazłem żadnego sensownego miejsca by go odkręcić. Ewentualnie zastanawiam się czy płaskim kluczem da radę wykręcić i wysunąć samą rolkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płaskim spokojnie odkręcisz bo sam wymieniałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze kolego (wiem, ze to idiotyczne ale kluczowe w powodzeniu mojej misji) czy wykrecic nakretke przytrzymujaca rolke w strone poluzowywania napinacza czyli przeciwnie do zegara czy w strone napinania? Nakretka mocno siedzi i nie chce jej przeorac ciagnac w przeciwna strone.

Dzieki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest odwrotny gwint czyli w prawo odkręcasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poszło jak po maśle. Dobrze, że dałeś znać jaki jest gwint na tej śrubie bo kumpel z audi a3 mówił, że przeciwny i trzeba przyblokować napinacz. Tylko bym sobie problemów niepotrzebnie narobił. Wymiana samej rolki faktycznie w silniku AFN to robota na 5 minut. Dzięki za wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wita kolegów. Ja mam tak, że zawsze przy odpalaniu z rana pasek piszczy kilka sekund. Ostatnio ciężko mi się kręciło kierownicą. Sprawdziłem płyn - jest OK. Dziś zajeźdzam pod dom a tu bach i kierownica przeskokami da się trochę krecic bo jest ciężko. Obstawialem pompę wspomagania, dziś z pomocą dziewczyny ustaliłem że jak kręciła kierownicą to tak jakby się ślizgał na rolce od pompy wsp. więc obstawiam za luźny pasek..... Jak zobaczyłem ceny rolki napinacza paska alternatora to się troche przeraziłem.

 

NOWY ZESTAW NAPINACZA ALTERNATORA, ROLKI KLIMATYZACJI WRAZ Z PASKAMI CONTINENTAL kosztuje 300 zł

 

POMPA WSPOMAGANIA do AJM kosztuje 150 zł

 

Masakra...

 

Rozumiem, że żeby w AJM zdjąć napinacz i wyjąć pompe to lepiej zdjąć alternator i wentylatory z chłodnicą....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

czeka mnie wymiana rolki napinacza paska alternatora, ogólnie wiem jak się do tego zabrać. Nie wiem tylko jaki jest gwint prawy czy lewy na śrubie którą jest dokręcona rolka. Silnik to 1.9TDI AWX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odgrzewam kotleta. Piszczy mi rolka napinacza paska wielorowkowego w moim AVF. Sam napinacz jest ok.

Pytanie: czy da się wymienić sama rolkę bez wyciągania napinacza? Dostęp do śruby trzymającej rolkę jest kiepski bo jest na przykręcona od strony rozrządu. Ale po ściągnięciu paska napinacz się odchyli w stronę alternatora , tylko nie jestem pewien czy na tyle by wsadzić tam klucz. Może ktoś już przerabiał taką wymianę wiec wskazówki mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dasz rady, wyjęcie napinacza to zaden problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij napinacz, dojdź do łożyska (wyciągnij uszczelnienie delikatnie, przeczyść, nałóż smaru poskładaj i już:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyciągnij napinacz, dojdź do łożyska (wyciągnij uszczelnienie delikatnie, przeczyść, nałóż smaru poskładaj i już:)

 

Nie ma sensu...lata na boki ...łożysko się wysypało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w takim wypadku to juz oczwiście sensu nie ma:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności