Skocz do zawartości
proximuss

swiece zarowe i wysokie obroty na zimnym silniku!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!!! od czasu do czasu po nocy, na zimnym silniku (temp od 5 do 15 stopni C) kontrolka swiec zarowych pali sie okolo 5 - 7 sekund, gdy odpalam silnik wskakuja wysokie obroty (1200 do 2000). Nigdy nie mam problemow gdy silnik jest cieply. problem ten zaczal pojawiac mi sie teraz czesciej dlatego zwracam sie na forum o pomoc. Szukalem podobnych tematow ale roznia sie objawami od moich. Nie jestem pewny ale wyglada na to ze albo: 1.swiece zarowe sie koncza, 2.czujnik cieczy chlodzacej jest walniety. bardzo prosze o pomoc moze ktos mial podobny przypadek i wie jak temu zaradzic, pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp cieczy. ok. 78-90zl w aso, oring 2.5zl. ostatnio kupowalem, tylko do innego silnika. po odpaleniu obroty rosna i opadaja do normalnego poziomu. na zegarach 90, ale sterownik dostaje wartosci nizsze, przeklamane i zmieniajace sie ciagle.

 

059 919 501A taki ma numer. zielony 4 styki. tyle podaje etos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kriss_terech

witam.ja mam tak samo tylko na ciepłym silniku.wymieniłem swiece zarowe,czujnik cieczy i bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko ze znalazlem chwilowe obejscie tego zeby auto nie wchodzilo na wysokie obroty od razu po odpaleniu tzn. gdy przekrecam zaplon na zimnym silniku i widze ze kontrolka swiec zarowych nie gasnie po chwili tylko pali sie przez te pare sekund, to jest to oznaka ze przy starcie wskocza wysokie obroty (przynajmniej jest tak u mnie) wiec wyciagam kluczyk ze stacyjki i ponownie wkladam, przekrecam zaplon i kontrolka gasnie szybko. Czasami taka operacje powtarzam 3 razy i skutkuje, jednak nie zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jeszcze raz bardzo prosze o jakies wskazowki w sparwie tej kontrolki swiec zarowych, szukam na forum podobnych tematow i nic. moze ktos ma jakis pomysl co zrobic, czy to bedzie na 100% ten czujnik cieczy chlodzacej??? dziekuje za jakas podpowiedz i z gory dziekuje.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam problem z odpaleniem rano i jak juz odpali to też wchodzi na obroty większe a po chwili schodzi na normalne 900 chyba ,co to może być ??byłem u mechanika ze mi słabo pali samochód i ze świece są do wymiany on powiedział ze sprawdzał i świece są dobre może wymienić wszystkie na nowe bo to auto jest świeżo po zakupie i może dawno świece nie były wymieniane i słabo sie dogrzewają ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak juz odpali to też wchodzi na obroty większe

 

u mnie wchodzi na 20 sek na 1000 i złazi do normalnych jak już sie posmaruje i ropke podgrzeje. To normalne.

ale za na 1200 - 2000 :(

wysokie obroty (1200 do 2000).

to nie am pojęcia

kontrolka swiec zarowych pali sie okolo 5 - 7 sekund

 

przy niskich temperaturach pali sie dłużej bo dłużej musi być ropa podgrzewana w filtrze paliwa.

A długo tak na tych 1200-2000 sie trzyma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic naj łatwiej świece żarowe ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odlacz od nich kable i dotchnij jakims kablekiem polaczonym z plusem od akumulatora. Jak iskrzy to powinny byc ok, ale to taki sposob na szybko i nie daje w 100% pewnosci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma bezpiecznik od świec żarowych, i gdzie one są??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie wchodzi na 20 sek na 1000 i złazi do normalnych jak już sie posmaruje i ropke podgrzeje

Potwierdzam, u mnie to samo. Tylko w zimę oczywiście.

Jaki numer ma bezpiecznik od świec żarowych

Wyszukiwarki używaj Kolego - LINK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey, na pocieszenie powiem ze mam tak samo w benzynce. Zimny rano rzuca ze 2x a potem wskakuje na wysokie na jakies 20sek i spada.

Czujnik temp, nowy soft w ecu, swiece wymienione. Zastanawiam sie czy to nie jest przypadkiem wina ktorejs z pompy paliwa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Odświeże temacik bo teraz ja mam z tym problem i jest to dla mnie troche dziwne i denerwujące. Dzieje sie to zawsze rano i jak na autko postoi troche dłużej nie odpalane obroty podskoczą do 1500 - 1800 i odrazu schodzą do prawidłowej wartości. Czytając wcześniejsze posty wymieniłem czujnik temp.( orginał zielony) i przy okazji termostat. Dodam jeszcze ze wydaje mi sie, ze podczas odpalania nie zawsze ale czasem mam wrażenie jakby rozrusznik coś przez chwile przymulało, ale jak już ruszy to odpala bez problemowo z dość dużą chmurką białego dymu. A i VAG-iem był sprawdzany i jedynym błędem był błąd czujnika temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A i VAG-iem był sprawdzany i jedynym błędem był błąd czujnika temp
to zmień czujnik i nie szukaj problemów gdzie ich nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i tak ma byc ile stal napisz jakie mrozy byly akumulator traci wartosc i ciezej kreci natomiast bialy dymek jest ok malo rozpylony naped ale jak jest cieply jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieje sie to zawsze rano i jak na autko postoi troche dłużej nie odpalane obroty podskoczą do 1500 - 1800 i odrazu schodzą do prawidłowej wartości.

 

kolego ja mam tak samo jak postoi kilkanascie godz przy -10/-15.moze nie wskakuje mi na 1500 ale 1100/1200 i zaraz powraca.jak dla mnie to normalne i nie zawracaj sobie tym glowy.

 

Dodam jeszcze ze wydaje mi sie, ze podczas odpalania nie zawsze ale czasem mam wrażenie jakby rozrusznik coś przez chwile przymulało, ale jak już ruszy to odpala bez problemowo z dość dużą chmurką białego dymu.

 

to rowniez normalne przy takich temp (-10/-15) i kilkunastogodzinnym postojem,wystarczy slabszy aku,zgestnialy olej a nawet jakas swieca i gorzej kreci.

 

a i zmien ten czujnik,skasuj blad i w droge ;)

 

 

heh teraz zobaczylem ze odgrzewamy kotleta,ale dla potomnych bedzie

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytając wcześniejsze posty wymieniłem czujnik temp.( orginał zielony)

Panowie jak napisałem wcześniej czujnik jest nowy i błąd skasowany. Mrozy duże ale przy tem. -5 też tak sie dzieje. Chodzi mi o to ze brat ma AWX-a i u niego jest normalnie czyli obroty podskoczą ale maksymalnie do 1100 a te 1500-1800 to chyba troche dużo. Dodam jeszcze ze akumulator ma 2 lata tylko nie mam pewności tego rozrusznika porównując z brata AWX-em tamten lepiej kręci. Tylko sie zastanawiam czy ten rozrusznik moze mieć coś wspólnego z tymi obrotami....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego tak jak piszesz to rozgrzewasz świece i tak sie kolego robi żebyś je bardziej rozgrzał. Powtarzasz pare razy rozgrzanie świec i pali za razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie!

Co do tematu tych obrotów posprawdzane wszystko: świece,czujnik temp. nowy, przepływomierz podmieniony od 100% sprawnego autka i narazie efektu żadnego. Byłem u dwóch mechaników jeden powiedział, że musi to sprawdzić i żeby mu samochód zostawić na dwa dni. Drugi tylko stwierdził ze chyba nie powinno tak być bo to szkodzi zimnemu silnikowi no i oczywiście mam zostawić samochód na nie wiadomo ile. Tak więc licze panowie na waszą pomoc i będę wdzięczny za każdą rade....

Pasacika ma zostawić w przyszłym tygodniu ale wolałbym tego nie robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat , mam AXR-a i jak jest odpalany zimny tak samo jak poprzednikom wchodzi na poł sekundy na 1500-2000 i potem jest OK. Ostatnio odpalalem na -14 i podgrzałem dwa razy jak odpalił to chyba obroty doszły do 3000 na pół sekundy zaraz po uruchomieniu i potem opadły. Dodam że przy uruchamianiu nie kuleje, olej od wymiany do wymiany, płyn chłodzący nie ubywa.

Kupiłem czujnik temp cieczy wymienie na pewno, ale po wpisach widać że to nie jest to.

Może sprawdzić rozrząd ,ustawienia, co wy na to ?

Szkoda że nie ma osoby która wyleczyła ten problem.

Wymieniłem czujnik temp cieczy i paliwa i dalej to samo.

Edytowane przez jankowski-uno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności