Skocz do zawartości
Gość bdx

Wlot powietrza nad grillem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bdx

Witam wszystkich!

Kilka dni temu przy zmianie filtru powietrza zauważyłem, że wlot ( 'kratka' nad grillem widoczna na zdjeciu poniżej ) dolotu do filtru powietrza jest oryginalnie zaślepiony.. Co o tym sądzić? Wiem, że niemieccy konstruktorzy nie dali by ciała na takiej błahostce no i że sam układ dolotowy nie jest hermetyczny także powietrze tak czy inaczej znajdzie sobie do niego drogę, ale może by tak trochę go/układ 'odetkać'? Czy jak positkuje :619: się ten wlot to jest szansa na coś? ( oprócz większej ilości syfu w filtrze? )

 

image000026kh.th.jpg

 

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:640: ciekawostka. U mnie ten wlot nie jest niczym zaślepiony !?

 

Jaki to silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

U mnie też jest ten wlot zaślepiony

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bdx, a może masz żeluzje i jest to regulowane, zamknięcie/otwarcie :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh dzisiaj sprawdzałem u mnie i też mam zasłonięty :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bdx

marecek - AWX 1.9 TDI, z tego co widze to podobny jak u hha

 

kuczlaw - nie ma szans żeby to były żaluzje, po prostu takie przetłoczenie w plastiku..

 

Teraz pozostaje pytanie czy coś z tym robić :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 3B nie jest to niczym zaślepione, jest poprostu otwór...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Moim zdaniem, nie po to jakiś niemiecki inżynier się nakombinował i szmalu za to nabrał żeby go teraz poprawiać. Jeśli jest to oryginalny grill to na pewno jest dobrze. :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bdx

ra11 - ja absolutnie nie wątpię, że jest dobrze ( nawet zaznaczyłem to dyskretnie w 1 poście ) ale może mogło by być lepiej.

Kto wie, może chociaż ulice stały by się czystrze :629: ..to tak a propos co również napisałem na końcu mojego 1 posta w nawiasie

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanówcie się tylko którędy dochodzi powietrze do filtra? Jak to jest w dieselkach? Może dojście chłodnego powietrza jest rozwiązane w inny sposób? Gdzieś z boku? Bo zatkany dolot przy silniku turbodoładowanym to na pewno nic normalnego ;) Powietrze musi dochodzić do filtra skądś indziej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bdx

marecek, z pewnością turbina sporo nadrabia ALE zawsze słyszałem, że w dieslach bardzo ważne jest 'dotlenienie', a co za tym idzie regularne wymienianie filtra powietrza.. Też jestem zdziwiony takim rozwiazaniem 'helmutów'..Tym bardziej, że niektóre autka mają tą część z, a niektóre bez dziurek :609: ..a niektóre w ogóle nie mają :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

A ja mam tam dziurke :P

Ssie powietrze jak zloto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze Passaty 3BG miały wycięte otwory w kratce wlotu powietrza nad grilem z lewej strony. Powodowało to przedostawanie się wilgoci podczas jazdy w deszczu lub po mokrej nawierzchni. Było przyczyną częstych awarii przepływomierza powietrza. Problem ten szybko usunęli niemieccy inżynierowie w następnych modelach zaślepiając kratkę.

Sądzę więc, że błędem było by wycięcie otworów ponownie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bdx

Zbych58, hej, dzieki za konkret..jakies logiczne to wytlumaczenie jest..z jednej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze Passaty 3BG miały wycięte otwory w kratce wlotu powietrza nad grilem z lewej strony. Powodowało to przedostawanie się wilgoci podczas jazdy w deszczu lub po mokrej nawierzchni. Było przyczyną częstych awarii przepływomierza powietrza

 

Potwierdzam tą tezę - czytałem o tym kiedyś na łamach "Motomagazynu". W czasie jazdy w deszczu lub zaraz po burzy cząsteczki wody przedostawały sie przez filtr powietrza i uderzały w przepływomierz, powodując jego trwałe uszkodzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 3B jest tam normalny otwór... czy zatkać to czymś czy zostawić jak jest? i czekać aż przepływka padnie... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombinujcie dalej zobaczycie jak na tym wyjdziecie :612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

zbych problem ten pojawial się w modelu 3B i to tylko do roku 1998, w którym to został przekonstruowany system dolotu powietrza. Polegało to na tym, że właśnie w załamaniu przewodu doprowadzającego powietrze gromadziła się wilgoć - mniej więcej w tym miejscu, o którym jest mowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeeeeeeee to jeśli ja mam paska z 2000 roku to nie mam co się bać że padnie przepływka? i ten dolot zostawić jak jest... ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbych problem ten pojawial się w modelu 3B i to tylko do roku 1998,
Nieprawda modele do 2000 roku to miały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności