Skocz do zawartości
bazyli

kąt synchronizacji PD

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek zrób logi 13, 18 i 23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Bardzo przepraszam za odkop ale jutro wymieniam rozrząd a w pytaniach nowego użytkownika nie mogę się niczego dowiedzieć.

Lektury mam już za dużo w głowie więc postanowiłem napisać :)

 

Moje pytania są takie :

 

1. Czym i jak sprawdzić kąt synchronizacji wałka rozrządu? Mam kabel i Vaga 311.2

 

2. Samo korygowanie ustawień koła pasowego na wałku. Czy po kazdorazowym ustawieniu, przestawieniu należy ponownie poprawić naciąg paska rozrządu? (hydrauliczny w moim przypadku)

 

3. Czy podczas wymiany paska rozrządu, przy dobrych parametrach kąta synchronizacji trzeba poluzowac koło pasowe wałka rozrządu? Czytałem że jest to do ustawienia kąta synchronizacji i niweluje luz paska który może być między pompą wody a kołem wałka rozrządu.

 

Dodam że mój samochód nie ma żadnych problemów, spalanie na postoju pokazuje 0.7 - 0.8l, w trasie granice 6l

 

Z góry bardzo dziękuję za wyjaśnienie i już nie będę więcej męczył :)

Pozdrowienia

Łukasz

Edytowane przez forest91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 W Vagu 1. Engine / 8. Bloki pomiarowe / okno 004 -> ostatnia czwarta rubryka, to wskazania kąta synchronizacji wałka rozrządu.

Ad. 2 Nie ma takiej potrzeby.

Ad. 3 Dużo lepiej wymienia się pasek na luźne koło pasowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ad. 1 W Vagu 1. Engine / 8. Bloki pomiarowe / okno 004 -> ostatnia czwarta rubryka, to wskazania kąta synchronizacji wałka rozrządu.

Ad. 2 Nie ma takiej potrzeby.

Ad. 3 Dużo lepiej wymienia się pasek na luźne koło pasowe.

 

Krata piwa się należy :)

1 i 2 są zrozumiałe.

Aczkolwiek zastanawiam się dalej co do punktu 3, czy po poluzowaniu koła pasowego a później ponownie przykręcając należy ustawić je w tej samej pozycji o ile wszystko jest dobrze?

Gdybym w Vagu miał odchylenia kąta poza tolerancją to minimalnie przesunąć w stronę lewą jeśli jest za dużo na plusie i odwrotnie w prawo do minusa? Dobrze to Sobie tłumaczę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem 100km po wymianie rozrządu, kat synchro skacze od 0 do -1,7, przed wymiana sporadycznie zdarzaly się skoki do -0,6, korygować to czy może tak zostać? Auto pracuje jak należy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoki oznaczają zbyt słabo napięty pasek. Rozrząd do poprawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idzie to zrobić bez zdejmowania przodu? Napinacz mechaniczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktos jak podciągnąć poskladany rozrząd w pd? Poluzowac 3 śrubki na kole, poluzowac napinacz, naciągnąć, zakręcić i dockrecic śruby na kole i juz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak mowisz kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie, walu korbowego nie trzeba blokować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, nie trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrafisz się tylko śmiać czy może dasz rade powiedzieć coś sensownego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz jest mechaniczny , bez tłumika olejowego - może tak podrygiwać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam zrobiłem logi polskim vagiem proszę o interpretacje , pierwszy raz je robię i wrzucam więc proszę o wyrozumiałośc, autem szarpie podczas mocnego przyśpieszania , czasami jakby na wolnych obrotach oraz jeździe ze stałą prędkością na tempomacie, też występują poszarpywania , wymieniony przepływomierz, cisnienie w całym obiegu turbiny pompy vacum idealne ( choć nie wiem czy mi sprawdzili ciśnienie z niej paliwa ) , wymieniony olej filtry włącznie z paliwa, objawy się powoli nasilają choc zawsze tankowałem verwę teraz po shelu jakby troszkę mniejsze objawy czy to moze wina pompowtryskiwaczy? . silnik 130km avf przebieg ok 282 tys km automat. na komputerze brak błędów.

 

blok 13

jałowe 158 125 114 115 ( takie podaje mi polski vag ale chyba tu coś z jednostakami jest zle przeliczane )

 

blok 13

jałowe 142 135 111 122

 

blok 13

ok 2,8 tys obrotów 136 132 134 109

 

blok 15

jałowe 861 obr/min 20 0,6l/h 0

 

blok 23

ok 2,8 tys obr -39 -16 -42 -40

 

blok 23

jałowe -21 -3 -8 -14

 

blok 23

przy ok 4 tys obr -19 -2 -21 -24

 

blok 18

jałowe 0 0 0 0

 

blok 18

podczas dawania gaz powyzej 2,5 tys obrotów pojawają się 4 4 4 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest nie dociągnięty, brakuje z pól centymetra żeby strzałka pokryła sie ze znakiem..u ciebie skacze ~0,5*, u mnie prawie 2*, stary rozrząd przed wymiana (miał najechane praktycznie równe 90tys) miał odchyłki sporadyczne do 0,6*.. zobaczyłem przez przypadek, przy okazji sprawdzania czego innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podciagnalem rozrzad i mam jeszcze wiekszy metlik w glowie niz mialem..jak patrze w logi przed naciagnieciem zdarzaly mu sie skoki nawet od -2.2 do + 2.2 sporadycznie i 0,0 -0,6 -1,1 -1,7 bez przerwy, strzalka napinacza byla na rozgrzanym z pol cm przed tymi widelkami. Teraz na zimnym strzalka jest po srodku, jak sie rozgrzeje to wyjezdza jakies pol cm ponad skale a synchro skacze pomiedzy 0,0 a -0,6 bez przerwy, sporadycznie skacze do -1,1 przy odpuszczaniu gazu przy ok 4000, 2 razy nawet zapisalo ze skoczyl do -1,7. Czy cos tu jest nadal nie tak czy szukam dziury w calym? Rozrzad z pewnego zrodla, przejechane ma moze z 200km..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, nie wiem czy dobrze wpisuje czy ktoś pomoże mi z autem,

tu są logi, autem szarpie , nowy przepływomierz, oringi na pompowtryskach, podkładana pompa vacum, nowy filtr paliwa ,

 

 

http://vaglog.pl/log_268859.html

http://vaglog.pl/log_268860.html

http://vaglog.pl/log_268861.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wysokich obrotach przy logowaniu synchronizacja rozrządu wskoczyła na 2.2 ale raczej to nie jest problem. Korekcje pompek na takim poziomie nie powinny powodować szarpania tym bardziej, że bipy są ok. Choć ja w poprzednim passacie miałem podobnie i dopiero regeneracja najgorszej pompki dała pozytywny efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, nie wiem czy dobrze wpisuje czy ktoś pomoże mi z autem,

tu są logi, autem szarpie , nowy przepływomierz, oringi na pompowtryskach, podkładana pompa vacum, nowy filtr paliwa ,

 

 

http://vaglog.pl/log_268859.html

http://vaglog.pl/log_268860.html

http://vaglog.pl/log_268861.html

 

Bip-y w grupie 23 masz zbyt wysokie i wszystkie ujemne. Ujemne wartości to krótszy czas otwarcia elektrozaworu pompki. Sprawdź ciśnienie paliwa wytwarzane przez pompę tandem, nie wiem czy u Ciebie występuje ten zaworek zwrotny między filtrem paliwa a pompą tandem, zamień go lub wyrzuć na chwilę. U mnie ten zaworek był uszkodzony i słabo przepuszczał paliwo w stronę pompy vacuum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności