marekhenry Zgłoś #101 Napisano 16 Lutego 2016 Na początek zrób logi 13, 18 i 23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
forest91 Zgłoś #102 Napisano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Hej Bardzo przepraszam za odkop ale jutro wymieniam rozrząd a w pytaniach nowego użytkownika nie mogę się niczego dowiedzieć. Lektury mam już za dużo w głowie więc postanowiłem napisać Moje pytania są takie : 1. Czym i jak sprawdzić kąt synchronizacji wałka rozrządu? Mam kabel i Vaga 311.2 2. Samo korygowanie ustawień koła pasowego na wałku. Czy po kazdorazowym ustawieniu, przestawieniu należy ponownie poprawić naciąg paska rozrządu? (hydrauliczny w moim przypadku) 3. Czy podczas wymiany paska rozrządu, przy dobrych parametrach kąta synchronizacji trzeba poluzowac koło pasowe wałka rozrządu? Czytałem że jest to do ustawienia kąta synchronizacji i niweluje luz paska który może być między pompą wody a kołem wałka rozrządu. Dodam że mój samochód nie ma żadnych problemów, spalanie na postoju pokazuje 0.7 - 0.8l, w trasie granice 6l Z góry bardzo dziękuję za wyjaśnienie i już nie będę więcej męczył Pozdrowienia Łukasz Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez forest91 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #103 Napisano 1 Kwietnia 2016 Ad. 1 W Vagu 1. Engine / 8. Bloki pomiarowe / okno 004 ostatnia czwarta rubryka, to wskazania kąta synchronizacji wałka rozrządu. Ad. 2 Nie ma takiej potrzeby. Ad. 3 Dużo lepiej wymienia się pasek na luźne koło pasowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
forest91 Zgłoś #104 Napisano 1 Kwietnia 2016 Ad. 1 W Vagu 1. Engine / 8. Bloki pomiarowe / okno 004 ostatnia czwarta rubryka, to wskazania kąta synchronizacji wałka rozrządu.Ad. 2 Nie ma takiej potrzeby. Ad. 3 Dużo lepiej wymienia się pasek na luźne koło pasowe. Krata piwa się należy 1 i 2 są zrozumiałe. Aczkolwiek zastanawiam się dalej co do punktu 3, czy po poluzowaniu koła pasowego a później ponownie przykręcając należy ustawić je w tej samej pozycji o ile wszystko jest dobrze? Gdybym w Vagu miał odchylenia kąta poza tolerancją to minimalnie przesunąć w stronę lewą jeśli jest za dużo na plusie i odwrotnie w prawo do minusa? Dobrze to Sobie tłumaczę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #105 Napisano 12 Czerwca 2016 Witam Jestem 100km po wymianie rozrządu, kat synchro skacze od 0 do -1,7, przed wymiana sporadycznie zdarzaly się skoki do -0,6, korygować to czy może tak zostać? Auto pracuje jak należy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #106 Napisano 12 Czerwca 2016 skoki oznaczają zbyt słabo napięty pasek. Rozrząd do poprawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #107 Napisano 12 Czerwca 2016 Idzie to zrobić bez zdejmowania przodu? Napinacz mechaniczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #108 Napisano 13 Czerwca 2016 Podpowie ktos jak podciągnąć poskladany rozrząd w pd? Poluzowac 3 śrubki na kole, poluzowac napinacz, naciągnąć, zakręcić i dockrecic śruby na kole i juz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #109 Napisano 14 Czerwca 2016 tak jak mowisz kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #110 Napisano 14 Czerwca 2016 I jeszcze pytanie, walu korbowego nie trzeba blokować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #111 Napisano 14 Czerwca 2016 nie, nie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #112 Napisano 14 Czerwca 2016 Ok, dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #113 Napisano 16 Czerwca 2016 potrafisz się tylko śmiać czy może dasz rade powiedzieć coś sensownego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #114 Napisano 16 Czerwca 2016 napinacz jest mechaniczny , bez tłumika olejowego - może tak podrygiwać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makipiotrek Zgłoś #115 Napisano 16 Czerwca 2016 witam zrobiłem logi polskim vagiem proszę o interpretacje , pierwszy raz je robię i wrzucam więc proszę o wyrozumiałośc, autem szarpie podczas mocnego przyśpieszania , czasami jakby na wolnych obrotach oraz jeździe ze stałą prędkością na tempomacie, też występują poszarpywania , wymieniony przepływomierz, cisnienie w całym obiegu turbiny pompy vacum idealne ( choć nie wiem czy mi sprawdzili ciśnienie z niej paliwa ) , wymieniony olej filtry włącznie z paliwa, objawy się powoli nasilają choc zawsze tankowałem verwę teraz po shelu jakby troszkę mniejsze objawy czy to moze wina pompowtryskiwaczy? . silnik 130km avf przebieg ok 282 tys km automat. na komputerze brak błędów. blok 13 jałowe 158 125 114 115 ( takie podaje mi polski vag ale chyba tu coś z jednostakami jest zle przeliczane ) blok 13 jałowe 142 135 111 122 blok 13 ok 2,8 tys obrotów 136 132 134 109 blok 15 jałowe 861 obr/min 20 0,6l/h 0 blok 23 ok 2,8 tys obr -39 -16 -42 -40 blok 23 jałowe -21 -3 -8 -14 blok 23 przy ok 4 tys obr -19 -2 -21 -24 blok 18 jałowe 0 0 0 0 blok 18 podczas dawania gaz powyzej 2,5 tys obrotów pojawają się 4 4 4 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #116 Napisano 17 Czerwca 2016 U mnie jest nie dociągnięty, brakuje z pól centymetra żeby strzałka pokryła sie ze znakiem..u ciebie skacze ~0,5*, u mnie prawie 2*, stary rozrząd przed wymiana (miał najechane praktycznie równe 90tys) miał odchyłki sporadyczne do 0,6*.. zobaczyłem przez przypadek, przy okazji sprawdzania czego innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #117 Napisano 18 Czerwca 2016 Podciagnalem rozrzad i mam jeszcze wiekszy metlik w glowie niz mialem..jak patrze w logi przed naciagnieciem zdarzaly mu sie skoki nawet od -2.2 do + 2.2 sporadycznie i 0,0 -0,6 -1,1 -1,7 bez przerwy, strzalka napinacza byla na rozgrzanym z pol cm przed tymi widelkami. Teraz na zimnym strzalka jest po srodku, jak sie rozgrzeje to wyjezdza jakies pol cm ponad skale a synchro skacze pomiedzy 0,0 a -0,6 bez przerwy, sporadycznie skacze do -1,1 przy odpuszczaniu gazu przy ok 4000, 2 razy nawet zapisalo ze skoczyl do -1,7. Czy cos tu jest nadal nie tak czy szukam dziury w calym? Rozrzad z pewnego zrodla, przejechane ma moze z 200km.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makipiotrek Zgłoś #118 Napisano 3 Lipca 2016 witam, nie wiem czy dobrze wpisuje czy ktoś pomoże mi z autem, tu są logi, autem szarpie , nowy przepływomierz, oringi na pompowtryskach, podkładana pompa vacum, nowy filtr paliwa , http://vaglog.pl/log_268859.html http://vaglog.pl/log_268860.html http://vaglog.pl/log_268861.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulon1 Zgłoś #119 Napisano 25 Lipca 2016 Na wysokich obrotach przy logowaniu synchronizacja rozrządu wskoczyła na 2.2 ale raczej to nie jest problem. Korekcje pompek na takim poziomie nie powinny powodować szarpania tym bardziej, że bipy są ok. Choć ja w poprzednim passacie miałem podobnie i dopiero regeneracja najgorszej pompki dała pozytywny efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #120 Napisano 26 Lipca 2016 witam, nie wiem czy dobrze wpisuje czy ktoś pomoże mi z autem, tu są logi, autem szarpie , nowy przepływomierz, oringi na pompowtryskach, podkładana pompa vacum, nowy filtr paliwa , http://vaglog.pl/log_268859.html http://vaglog.pl/log_268860.html http://vaglog.pl/log_268861.html Bip-y w grupie 23 masz zbyt wysokie i wszystkie ujemne. Ujemne wartości to krótszy czas otwarcia elektrozaworu pompki. Sprawdź ciśnienie paliwa wytwarzane przez pompę tandem, nie wiem czy u Ciebie występuje ten zaworek zwrotny między filtrem paliwa a pompą tandem, zamień go lub wyrzuć na chwilę. U mnie ten zaworek był uszkodzony i słabo przepuszczał paliwo w stronę pompy vacuum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach